• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ADAME-SHOPy a jejich REFERENCE -> konkrétní osobní zkušenosti s nákupy, reklamacemi a jednáním se zákazníky
    ADAM
    ADAM --- ---
    RETAL: jde o to, že spousta zákazníků si myslí, že obal originální být musí a určitá skupina to vnímá dokonce jako jistou fetiš. i jen nejmenší známky otevření neakceptují. spousta obalů je navíc zapečetěna.
    kvůli tomu nebude solidní obchod prodávat zboží s poškozeným/neoriginálním obalem prodávat za cenu nového.
    viz např. http://www.alza.cz/rozbaleno/o0.htm
    BRAHMA
    BRAHMA --- ---
    prosim nemate nekdo seznam zahranicnich eshopu, ktere zasilaji do cr???diky, moc by mi to pomohlo...
    SNIPERCZ
    SNIPERCZ --- ---
    Zdravím, chtěl bych se zeptat jestli někdo má zkušenosti s tímto online obchodem rád bych si koupil dres který je podle obrázku originální ale za cenu která mi přijde docela nízká, jedná se o: http://www.ultimateshop.cz
    RETAL
    RETAL --- ---
    VYWERN: Náhradní krabice nemusí být "originální".
    Existují krabice mnoha tvarů a velikostí, výplně, vystélky papírové, plastové, dřevěné...
    Každý zásilkový obchod toho má nesčetně.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    RETAL: nema, vyrobce neposila nahradni originalni krabice a kazde zarizeni ma sve vylisovane polystyreny atd. Coz se mi ted stalo, ze k poslednimu vyrobku vystavenemu na prodejne mi museli najit tu jeho posledni krabici a zabalit do ni. Jinak bych si vysavac nesl v igelitce, na coz bych samozrejme nepristoupil.
    RETAL
    RETAL --- ---
    Aha, takhle to myslíš. Podle mě má každý zaběhnutý obchod spoustu možností jak chybějící obal nahradit.
    ADAM
    ADAM --- ---
    záleží určitě na druhu zboží ale taky na chování obchodu. osobně si myslím, že málokterý obchod by prodal zboží s chybějícíma výplněma v krabici jako zcela nové - kdyby se mě to stalo, nevnímal bych ho úplně jako solidní.
    RETAL
    RETAL --- ---
    Obsahuje pojem "nové zboží" zároveň "zboží v takovém či makovém obalu"? Explicitně totiž zákon obal zmiňuje pouze u audio a video nahrávek.

    Existuje rozdíl mezi rozbaleným, vyzkoušeným a použitým zbožím. Když si jdeš kupovat oblečení do obchodu, taky ho vyzkouší několik lidí, než se prodá, a jeho cenu to nesnižuje. Nevidím důvod, proč by to u zásilkového obchodu mělo být jinak. Proč by se z vyzkoušeného zboží automaticky mělo stávat zboží bazarové.

    Určitě existují druhy zboží, které vyzkoušením ztrácejí hodnotu. Spodní prádlo, kartáček na zuby :), špuntová sluchátka...

    Něco jiného je samozřejmě očividné opotřebení.
    ADAM
    ADAM --- ---
    RETAL: já si naopak myslím, že součástí smlouvy obal je. i když možná ne obal jako takový ale ve smyslu toho, že předmětem KS je NOVÉ nerozbalené a nepoužité zboží - to je obecný předpoklad u normálního obchodu. pokud se jedná o něco jiného, buď jsem v bazaru, nebo by mě na to měl obchod upozornit.

    čili problém nevidím ani tak v samotném chybějícím obalu, jak v tom, že zboží je evidentně POUZITE, čili solidní obchod jej v tu chvíli nemůže prodávat za cenu nového - a tam vzniká ta fin. ztráta, kterou po zákazníkovi můžou chtít.

    abych víc doložil, že se nejedná o chybějící obal, tak uplně stejná situace nastane v případě kompletního balení, avšak s porušenou plombou, či jiným způsobem nevratně otevřeným (např. výr. "zalité" v plastu).

    já osobně bych po zákazníkovi rozdíl v prodejní ceně mezi novým a bazarovým výrobkem chtěl - na druhou stranu určitě ne v případě, že výrobek již při prodeji byl poškozen. na tyto případy navíc je institut rozporu s kupní smlouvou, který může garfield uplatnit.
    RETAL
    RETAL --- ---
    Souhlasím s tebou. Všichni chceme barevné krabice. Na prodejcově místě bych se taky snažil přimět zákazníka, ať vrátí zboží v originálním balení.

    Obal je ale součást marketingu, ne produktu. Obal není předmětem kupní smlouvy, tudíž při odstoupení se nemusí vracet.
    ADAM
    ADAM --- ---
    v každém případě to je jedno - záleží to čístě na posouzení prodejce (příp. soudu).
    ADAM
    ADAM --- ---
    RETAL: tak zkus přijít do alzy a zatímco zákazníkovi vedle budou vydávat repráčky v hezké barevné krabici, tak tobě je dají v igelitovém sáčku.
    90% lidí by se ozvalo a nechtělo je - to si můžou zajít do bazaru.

    a proto žádný solidní obchod nemůže prodávat zboží bez originálního balení za plnou cenu.

    všimni si tady na nyxu - i u bazarových věcí je plus, když je orig. obal k dispozici a v inzerci to lidi tady často uvádějí.
    RETAL
    RETAL --- ---
    ADAM: Samozřejmě, že obal není součástí výrobku. Uvádí ho výrobci ve specifikacích? Upozorňuje na něj prodejce v materiálech? Je obal nutný k funkčnosti výrobku?

    Jiný "neoriginální" funkční obal nesnižuje cenu výrobku.
    Co to je vůbec "originální krabice"? To, že na obal někdy výrobci lepí svá loga, neznamená nic.
    TIKVIK
    TIKVIK --- ---
    http://www.nakupka.cz
    Nakup za cca 1500
    Spatna emailova komunikace az s tydennim zpozdenim. Produkt nebyl skladem a byl mi prisliben v konkretni casovy horizont i kdyz bylo jasne, ze nemohou tusit, kdy jim bude produkt dorucen. Takto me tahali za nos asi dva mesice. Nakonec jsem nakoupil u Alzy. Sice za draz, ale na jistotu..
    ADAM
    ADAM --- ---
    RETAL: obal není součásti výrobku? koupil bysis třeba monitor bez originální krabice? jistěže - v bazaru, nebo za sníženou cenu, ale těžko za cenu plnou. a rozdíl těchto cen po tobě může prodejce chtít.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    RETAL: problem nastane, pokud to maji v podminkach...pak se mohou cukat a vetsinou te poslou vis kam a pak uz zbyde jen se soudit :/

    Jinak nektere vyrobky jsou tak specialne zabalene, ze skutecne bych to jako prodejce jinak nez v origo obalu zpet neprevzal. Z jeho pohledu je totiz pak pro me to zbozi dale neprodejne, alespon ne za full cenu a to si nikdo jen tak na triko nevezme. Neco jineho uz by byla reklamace.
    Ovsem zas na druhou stranu nechapu spotrebitele, ktery prevezme zbozi, rozbali ho, vyhodi vsechno a pak jde vyzkouset jestli to funguje. To mi prijde taky trochu divne.
    RETAL
    RETAL --- ---
    Můj názor je:
    Obal není součástí smlouvy, nemusíš jim zboží vracet v originálním obalu.
    Náklady na uvedení do původního stavu, o kterých mluví Adam, se týkají jen zboží samotného, ne zabalení.

    (Zákazník taky nedostává zpět poštovné.)
    ADAM
    ADAM --- ---
    GARFIELD: vrátit můžeš. cukat se taky můžou.
    v každém případě máš na vrácení právo, avšak oni můžou účtovat poplatek za to, že zboží není jako v okamžiku prodeje - a jeho výši určují jen oni sami.

    solidní obchod by to měl vzít ihned zpět s ohledem na to, že se jedná o vadný kus již při rozbalení.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    GARFIELD: no zbozi se vraci vetsinou v originalnim baleni, aby bylo dale prodejne. Prodejce asi nebude mit skladem par nahradnich polystyrenu pro dalsi pouziti. Zkus se mrknout, jestli nemaji neco takoveho psane v podminkach.
    GARFIELD
    GARFIELD --- ---
    rad bych vratil reproduktory na kasa.cz v ramci 14 denni lhuty - problem je, ze nemam uvnitr polystyreny ve kterych byly zabaleny, jinak je baleni kompletni a krabice neznicena...mohli by s tim delat problemy? mate s tim nejake zkusenosti? muzou s tim delat problemy?

    pokud by to nevzali poslal bych reproduktory na reklamaci, protoze se rozhodne nechovaji, tak jak by meli...ale rad bych to mel vyreseno, co nejdrive
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam