• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    STRYXiiiiiI[ Stryxovo obrazky ]Iiiiii
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    Jo, k tomu stryxo-příspěvku, pak jsem na to už zapomněl:

    (Nápad č. 2) = to, co jsem psal Ymladris:

    Popravdě řečeno, když by se ta hra s tím zabíjením se kvůli barvě pleti apod. udělala šikovně, mohla by fungovat jako dialektická "antireklama"... násilí a předsudky by tam mohly být tak dementní a tak omezující i pro hráče samotné, že by po čase vlastně došli v reakci na to k multikulturalismu samostatně a zevnitř, jaksi navzdory systému. Svým způsobem by to bylo něco jako duševní očkování. Ale chápu, že na to by zkrátka nikdo neměl odvahu, všichni jsou příliš ustrašení v téhle totalitní společnosti, kde jsou některé věci víc tabu než filosemitismus za Adolfa.

    Jako trik by to bylo možná dost účinné zvláště na pubertální děti typu druhé období negace, které automaticky negují cokoliv, co přichází "svrchu", čili přirozeně i nějakou povinnou hru, kterou jim cpou na hodině, a ze které mají být hrozně vedle. S tímhle postojem jsou výborně připraveni k tomu, aby na konci hodiny o hře prohlásili, že je úplně pitomá a že už ji nikdy hrát nehodlají. -- na to by učitel mohl říct: "Tak to jsem moc rád." ... Mission accomplished :)
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    YMLADRIS: Ale vůbec. Jen komentuj, prosím, jenom myslím, že na "defaultní štěkání" je tě škoda. I kdyby ho nezajistil nikdo jiný, znám ho jak staré boty, takže se v něm žádné nové informace nedozvídám, tudíž je to ztráta času tvého i mého.
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    STRYX: Světový strom je nekonečně bezva motiv, to máš úplnou pravdu. Zrovnatak úplně rozumím tomu, že se ti přirozeně asociuje s tím, pokud máš vyjádřit, že všichni žijeme nakonec v jednom světě "na jednom stromě",

    (Nápad č. 1)
    když bychom tu metaforu dotáhli do konce, dal by se z toho udělat moc pěkný engine pro multikulti hru - totiž útok bílých na hnědé nebo židů na araby by se ve hře znázorňoval tím, že jedna větev ulomí nebo přiškrtí jinou, která tak uschne a upadne a to ublíží stromu jako celku... strom by mohl být buďto zobrazeným pozadím pro jednotlivé detailní scénky, takže by existovala stálá aktuální zpětná vazba, nebo by mohl být celou dobu za plentou, takže by se jen zanášely určité údaje z každé proběhlé události a na konci hry by se strom odkryl a bylo by vidět, co z něj zbylo...

    Ano, světový strom JE tím náležitým symbolem, ale otázka je, jestli pro multikulturalismus. Dovedu si snadno představit postmoderního kritika z řad derridovských dekonstruktivistů, který by (vlastně oprávněně) prohlásil, že takhle velký strom uprostřed obrázku je vlastně něco jako hlasité přihlášení se k univerzalistickému hive-mind eko-fašismu.

    Symbol stromu je především symbol bytostné jednoty, sice jednoty košaté a bohaté, ale jednoty, nikoli pluralismu nebo jakéhokoli multi-cokoli. Je například symptomatické, že kromě pár alieních výjimek typu břečťan mají stromy a dřeviny listy jeden jako druhý... není to tak, že by na dubu byl jeden list rudý a jeden zelený, jeden hranatý a jeden oblý, ale všechny jsou podle jednoho základního mustru, výběžky jednoho organického srdce... navíc ten jeden kmen... co nacističtějšího si lze představit? Já se divím, že to už dávno nezakázali... Ein Volk, Ein Reich, Ein Stamm!!

    Já ti naprosto věřím, ba jsem si jist, že anabáze při tvorbě musela být skutečně agonická. Jakožto paladino-druid jsi sáhl po symbolu, který staví na archaické obrazotvornosti, protože jenom tak se může člověk žijící spolu s Williamem Morrisem a C.G. Jungem v poklidu Elrondovy síně vztáhnout k ideji "nebudeme se přeci prát kvůli maloměšťácké malosti" ... ovšem skutečným backgroundem multikulti není vize organické jednoty, ale paradigma, ve středu jehož "meme cloudu" jsou pojmy jako "fluidita", "sítě sítí", "flexibilita", "decentralizace", "globalizace", "heterogennost", "pluralismus", "kulturní mozaika"...

    ... stačí si tyhle výrazy, třeba tu metaforu "mozaiky", která je s multikulti často spojovaná, položit vedle metafory "stromu" a hned je vidět, jak propastně daleko od sebe tyhle dvě symbolizace stojí. Strom je centralizovaný, jednotný, organický, živý, provázaný napříč měřítky skrze fraktální soběpodobnost... mozaika je artificiální, neživá, necentralizovaná, nejednotná (teoreticky ji lze např. libovolně dlouho rozšiřovat, nemá přirozené hranice, formu)...

    ... jinou metaforou pro multikulti je "mísa salátu" ... opět, fragmenty, oproti stromu už neživé, připravené k jídlu - zbývá se zeptat: pro koho je tohle pohoštění připraveno? Rozhodně ne pro nebohé kousky rajčat a mozzarelly, které v salátu plavou...
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    ALISTAIR: no jo no, ty moje socialni skilly... dneska o tom byl zrovna dilbert. priste se zdrzim komentovani alistaira :)

    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    YMLADRIS: Ne, pořád mám pocit, že se nechápeme. Nebo máš zapnuté nějaké ego-defenze, které brání zapnout dialog. Nebo jsem dovedl Alistairovskou provokaci do takové dokonalosti, že už se dokážu dostat pod kůži každému... já jsem ve skutečnosti ten poslední člověk, kterého by napadlo, že by měl zahlížet na jiné kultury a soudit lidi podle barvy pleti. Jak už to bývá "skutečný multikulturalista se vysmívá multikulturalismu"...

    Popravdě řečeno, když by se ta hra s tím zabíjením se kvůli barvě pleti apod. udělala šikovně, mohla by fungovat jako dialektická "antireklama"... násilí a předsudky by tam mohly být tak dementní a tak omezující i pro hráče samotné, že by po čase vlastně došli v reakci na to k multikulturalismu samostatně a zevnitř, jaksi navzdory systému. Svým způsobem by to bylo něco jako duševní očkování. Ale chápu, že na to by zkrátka nikdo neměl odvahu, všichni jsou příliš ustrašení v téhle totalitní společnosti, kde jsou některé věci víc tabu než filosemitismus za Adolfa.

    A s těmi tvými pražáky, intelektuály a neodětěnými - to je fakt na úrovni id FIN v klubu "katolická církev". Příště se ti snad zadaří líp.
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    ALISTAIR: Herni system je navic navrzen tak, ze je to pouze formalni skorapka, do ktere se daji dosazovat ruzne pribehy a situace s ruznymi lidmi, zalezi pak pouze na autorech, jak se toho zhosti... Teoreticky tam muze nekdo vytvorit i pribeh o temnych pohanskych bozstvech a muslimech touzicich po huriskach, vcetne podkladu pro ucitele, jak to pak reflektovat.
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    ALISTAIR: Ja myslim, ze predevsim automaticky kritizujes urcitou vykastrovanou karikaturu multikulturalismu, ktera si kritiku urcite zaslouzi. Uvazovani lidi, co tomu trochu rozumi, se nastesti od tohoto pojeti hodne vzdalilo, doporucuju treba Barsu, Danu Moree (autorku czechkid.cz), komiks Keva od Masi Borkovcove, atd.

    Projekt jako celek je od toho nastesti dost daleko, dulezitejsi je poznavani lidi, konkretni interakce s nimi, a nikdo netvrdi, ze to je nejake naivni objimani se navzajem.
    STRYX
    STRYX --- ---
    ALISTAIR: Dve veci.

    Za druhe) To co rikas v obecnem smyslu (tj. ze to ma urcite charakteristiky ideologicke frasky atd) ma urcitou relevanci. ALE! Cele je to vyrok z pozice reaktivniho idealismu, ze ktereho chte nechte mam dojem odtrzenosti od reality. V okamziku, kdy se rozhodnes neco udelat tj. uskutecnit nejaky projekt a propagovat svoje zamery, tak se nevyhnes tomu, ze musis "spadnout" do nejake konkretni formy a pracovat v danych podminkach prostredi.

    Ono to neni tak, ze bychom si nebyli spousty neduhu vedomi. Proces tvorby byl opravdu neuveritelne slozity a asi trikrat jsme celou koncepci shodili ze stolu a zacli znovu z ciste vody. Vyzkouseli jsme mnoho pristupu a nakonec dosli k necemu takovemu. Tohle je dilo mnozstvi pomerne smysluplnych lidi, kteri promysleli vsechny mozne aspekty problemu a snazili se udelat rozdil v situaci, ktera nema zadne dobre reseni.

    Sorry, ac to, co rikas je dobra korektivni kritika, ma to skutecne jenom minimalni realny konstruktivni potencial a Ymladris to imho docela trefila, ac skrze trochu ad hominem formu. A uprimne receno, aniz bych to myslel nejak zle, ma to i charakteristiky urciteho Alistairovskeho protisystemoveho automatismu ;o) Ale to je v pohode. Imho by bylo prima, kdyby ses s temito pripominkami ucastnil faze tvorby zakladniho konceptu. V teto fazi mi prijdou funkcne mimolehle.

    Za prve) Anabaze ohledne tvorby titulniho obrazku nebyla o nic jednodussi. Predevsim proto, ze ve vytvarne rovine funguji zpusobem, kdy si vytvorim vizi toho oc usiluji, ztotoznim se s ni a pak se jakoby vytvarne obtisknu do media. V tomhle pripade to nebylo vubec snadne, protoze situace, kterou jsem se snazil ztvarnit byla tak rozporuplna, ze se mi nedarilo vytvorit si konzistentni vizi, se kterou bych se byl schopen ztotoznit. Nakonec jsem dosel k tomu, ze jediny vyraz, ve kterem jsem schopen nalezt autenticke utociste je krome katastrofickeho fatalismu jenom svym zpusobem naivni optimismus, ktery ma funkcni oporu v tom, ze se propaguje nepodminene predeslemu navzdory.

    Svetovy strom mi prisel jako bezva motiv. Chtel jsem skrze nej dat pripominku toho, ze lidsky svet se odehrava prave vukol nej. Ze zastresuje prostor lidskeho pobyvani, prostor, ktery je sdileny, jednotny a pro lidi z nej v podstate neni uniku. Prislo mi, ze implikuje tichou ale ocividnou pobidkou k tomu, ze pokud se v tomto prostoru lide nenauci spolecne fungovat, pak v nem proste spolecne fungovat nebudou. Jake si to udelaji, takove to budou mit. Smula tem, kteri si zrovna vyzerou ty mene stastne situacni pozice. Nakonec jsem rozhodl tedy pro tento pristup na rozdil od treba "dym z klasteru" nebo soa, co na to vlastne sejde.

    Take rozumim tomu, ze to vnimas jako perverzni zneuziti prima symboliky s funkcnim archetypalnim impaktem... na druhou stranu neni prave tohle pozice onoho postmodernistickeho cynismu? K cemu jinemu by tahle symbolika mela byt, nez k tomu aby se pouzivala v situaci kdy ma vypovidaci hodnotu a kdy je ji zapotrebi?
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    ALISTAIR: jo tak to ignoruj... treba je to "zeny se vzajemne chvali a nemysli to tak, muzi se vzajemne kritizuji a nemysli to tak", ale fakt, kdyz bys takhle sepsul muj projekt a pritom tvoje alternativa na tema co by se dalo delat, aby se lidi navzajem neprizabijeli kvuli blbym kulturnim rozdilm, byla udelame hru kde se deti navzajem vystrili ha ha ha ha ha, ... tak bych se vztekla, jako jsem se vztekla. Beru to jako prispevek akademika, kterej dite nema, tj. vychovu jak zit v multikulti neresi, prispevek prazaka, kterej s problemama s mensinama nema zadnou zkusenost atd. A globalne posledni dobou jsem obecne nastvana na tyhlety prazaky-akademiky, kteri rozhoduji od stolu dle svych platonskych idealu, ci ceho, takze jsi to schytal za vsechny.
    MERLKIR
    MERLKIR --- ---
    Tyvole, ať už bereš cokoli, zkus to vysadit.
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    YMLADRIS: Hm, vzala jsi to osobně? Cítím ten přechod na osobní rovinu jako poměrně výrazný. Moje dopolední meditace osobní opravdu nebyla, myslím, že Stryx i Zorkal nemají problém poodstoupit a vypnout participaci na produktu (tj. karmu), jestli má ten malý manifest vzbudit reakci (což nemusí, je to trochu i lyrická poezie) tak by mě zajímalo právě spíš toto, bez aktivity typu "dekonstrukce apelu skrze zpochybnění mluvčího"

    ... já vím svoje něco, oni vědí svoje něco, nikdo nezná komplexnost zkušenosti toho druhého a proto ji v zásadě respektuje (dokud není třeba ji napadnout :) ... já vím, že oni vědí, že já vím, že netrávím dny pobíháním po předměstí s baseballovou pálkou, tudíž se není třeba tím zdržovat. Není třeba zpochybňovat ani obhajovat, protože vím, že mí druhové (s výjimkou tohohle projektu :) ve zbrani odvozují svou sebehodnotu z věcí daleko trvalejších a pevnějších než nějaký jeden ugh-projekt, čili se o tom lze pobavit, třeba i v určitém dramatickém ladění, ale v zásadě s cílem něco opravdu rozkrýt. Můj manifest může být jen takové žánrové pocvičení se pro zamyšlení čtenáře, nebo to může být otevírací tah pro nějakou dialektickou linku.

    Přiznám se, že ačkoliv se snažím, nenacházím v tom, co jsi napsala, žádnou energii nebo směr, kterým by se otevíral nějaký zajímavý prostor pro rozhovor. Spíš mi to zní jako že jsi se výjimečně uchýlila k myšlenkovému automatismu. Pro mě to má charakter pohybu, kterým se člověk ohání po mouše nebo tak... ale možná jen večítám špatný tón hlasu. Kdyžtak mě prosím vyveď z omylu...
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    ALISTAIR: ... rekl pan z Prahy, pobirajici veskere vyhody multikult civilizace, dokonale odstinen od konfliktu, patrne se ani nikdy v zivote s cikanem nepopral?
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    Přijde mi trochu perverzní zneužít
    asociaci
    krásného a čistého motivu Yggdrasilu, chudáka Hada, Orla i Ratatoska
    s amébózní 'politicky korektní' postmoderně-postideologickou bezpáteřně netolerantní ideologií o 'toleranci'
    k propagaci téhle přichcíplé myšlenkové zombie,
    oproti jejíž antiživotnosti se jeví dávno mrtvá ideologie starých germánů ještě vlastně nesmírně vitální
    a oplývající širým kouzelným Lebensraumem
    (na pozadí stoupá dým z klášterů plných 'tolerantních' multi.kulti-love.your.neighbour-pederastů, samozřejmě již zbavených vezdejšího trápení).

    Je to něco jako prodávat takový ten bankovní balíček (má to nějaké jméno) v němž jsou jak
    zdravé a zisk slibující položky,
    tak nějaké umřeliny typu hypoteční smlouva s negrem-alkoholikem
    s nadějí, že ten zdravý kus bude dostatečně vábný pro kupujícího, aby s tím skousl i tu zcepenělou rybu

    Ještě přesnějším příměrem je, že je to podobné jako
    když Hitler zneužil prastaré náboženské symboly jako svastika, runy a podobně,
    kdy zneužil jejich archetypičnosti, chytlavosti a síly
    a na dlouhou dobu je pošpinil spojením s tím předchůdcem multikulturalismu jménem nacismus

    tak taky tady je prázdnota, bezzubost, 'hysterická vita-kráva' či pomýlené netolerantní tolerantství
    "utřeno do", "schováno za" Dub z Avalonu,

    jehož harmonická jednota a plnost,
    (založená na solidní dávce pečlivé diskriminace, šovinismu, monarchismu, troše eugeniky a hlavně 'nehorázné' 'fundamentalistické' velkorysosti)
    se má podvědomě zasociovat
    s a-centrickým a-morfním memetickým virem, jehož hlavní úlohou je rozrušit poslední zbytky jakýchkoliv hranic ve společnosti,

    a ta se tak stane nakonec jen jednou velkou nádrží plnou protoplazmy fragmentárních, konzumujících, tolerantních dividuí,
    roztřískaných Janů Třísků,
    deprivantů zavřených ve svých nedotknutelných privátních 'hamster wheel'-ech

    a nic tak nebude překážet toku globálního kapitálu,
    nic nebude narušovat maximalizaci produkce a konzumu,
    nic nebude stát v cestě totálnímu podřízení světa potřebám nadosobního démonického tornáda,
    tomu Otesánkovi, který chce vždy jen víc a víc
    a požírá čas lidí, jejich duše, jejich sny,
    požírá přírodu,
    požírá lidskou tvořivost,
    prostory umění,
    pospolitost

    Navíc ty děti!
    Ekopolis byla pro děti, přesto se obešla bez dětí.
    Když nějaká obecná myšlenka
    (např. ochrana přírody nebo vycházení s jinými kulturami;
    ne tedy třeba pediatrie, samozřejmě)
    potřebuje děti,
    tj. jestliže silně tenduje k tomu "sáhnout po dětech", "nasadit děti",
    většinou to znamená, že je to ZLO,
    Hitler taky vždycky rád políbil děcko...
    jehovisti a prací prášky potřebují rozesmáté děti...
    stejně jako všechny zrůdy světa v jejichž čele kráčí
    Josef Fritzl
    a hned za ním katolický klérus

    to jen takové dopolední zamyšlení, když koukám na ten obrázek.



    Nechtěli byste poté na odreagování vytvořit nějakou antihru k tomuhle molochovi?

    Vsadím se, že bychom na to skočili a za jeden večer bychom se váleli v hromadách zajímavých a hratelnost slibujících nápadů. Zahodit za hlavu přizdisráčství. Negři ve hře by měli obří penisy a malé mozky, Židi by byli spolčení po celém světě a jedli by o pesachu křesťanská novorozeňata, selektivním odstraňováním geneticky vadných jedinců by se dala velmi účinně čistit rasa, nejlepší obranou proti útlaku zlých kapitalistů by byl revoluční teror pracujících tříd, kdo by hrál za muslima, sbíral by skóre za počet nemuslimů, které jejich zabitím zachránil od věčného zatracení, když by jich nasbíral deset, zpřístupnila by se mu přímá cesta do nebe k huriskám skrze sebevražedný atentát. Hra by byla hodně o praktikované netoleranci a schopnosti vycizelovat tragikomičnost a specifické osobité kouzlo vlastního světonázoru až k jeho platónské ideji, v kterémžto okamžiku by hráč zvítězil, neboť by se stal věčným a totálním.
    STRYX
    STRYX --- ---
    KOMPAS: ZELGARIS: Bohuzel si nejsem, zda-li je v mych schopnostech ty deti zpracovat nejak zasadneji prihodnejc. Asi si dam od toho ted trochu odstup a uvidim, jestli to pozdeji budu moci videt nejak jinak.
    DEVCAGER: Ani se neptej. Priilis dlouho :oD Ta rychlost mi holt nejde.
    KOMPAS
    KOMPAS --- ---
    STRYX: Strom je hezky, listi pekne, lampa je luxusni, ale deti jsou divne. Ten kluk vpravo je takovy strasne sedivy a vsechny ty obliceje jsou nejake rozmazane a bez detailu, coz myslim velmi kontrastuje s propracovanosti lemujicich listu a ostatne i toho pozadi.
    ZELGARIS
    ZELGARIS --- ---
    Pekne to je, ale ty deti vypadaji jako loutky a to asi neni ucel, ze?
    DEVCAGER
    DEVCAGER --- ---
    STRYX: Fakt parádní! Kolik času to stálo?
    STRYX
    STRYX --- ---
    PHOB: KERRAY: Zuby jsem dodelal. Na ty jsem fakt zapomel. :o) Listi ale uz zustane takhle.

    FALLIE: Role orlosupa je trochu ohrozena formatovanim nazvu. Uvidim, jak se mi tam vejde. Sova nebude :o)

    LORD_SHAPER
    LORD_SHAPER --- ---
    Pořádný tesáky :)
    FALLIE
    FALLIE --- ---
    STRYX: a místo orlosupa, co je v koruně stromu, dal sovu, i kdyz je den :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam