• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ZMYJKADIES IRAE Projekt Chronos
    TNT
    TNT --- ---
    královna se hlavně ptala po královském katovi.
    PAHAVASKA
    PAHAVASKA --- ---
    GREATDRAKE: Zajímavá role
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    Král se nechal slyšet, že ji zmasíruje :)
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    Poznámka pod čarou, královna se začala ptát po královském masérovi, ale toho organizátoři nezajišťují. :)
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    Obsazenost

    Z důležitých rolí chybí obsadit:

    královský bard

    (pozn. počet rytířů a komtes omezen není)
    GORDHART
    GORDHART --- ---
    GREATDRAKE: to jsem četl, ale trochu jsem se bál, že to je myšleno ... sakra, to by bylo na dlouhé vysvětlování. No, prostě jsem se radši zeptal, než abych to podělal. :)
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    GORDHART: prosím připiš ke své postavě neschopnost číst, co se píše na vstupní stránce. Zohledníme to v tvorbě Tvých osobních pravidel. :)

    DInyx je hlavně nástroj pro komunikaci organizátorů s hráči. Zaregistrujtre se tedy prosím pod svou přezdívkou/jménem pod jakou jste zvyklí komunikovat v běžném životě .
    GORDHART
    GORDHART --- ---
    tzn. mám tam být jako GORDHART nebo jako HUSTOSKRITEK? :)))
    GORDHART
    GORDHART --- ---
    GREATDRAKE: zase s tím mám problém - uživatelské jméno na DI nixu je herní nebo ne?
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    Reálie a DI nyx

    Přikládám poslední část reálií, které dáme sem. Je toho o něco více (část je tam i znovu pro zopakování) a tak je to jako wordovský dokument. Vše co jsme dali sem se (v čistě textové podobě) ocitne na DI nyxu, kam vás prosím abyste se zaregistrovali. V průběhu víkendu byste tam měli dostat své kluby, kde budeme řešit postavy atd. Neděláme si iluze, že by informace, které o světě máte, byly dostatečné jak z pohledu hráče, tak z pohledu příšerně staré postavy. Proto na co víc se zeptáte (u sebe v klubu na di nyxu ať z toho nezešílíme!) tím více toho spíš budete vědět. Součástí docu je i malý dotazníček pro ty, kteří tápou nad ujasněním vlastní postavy.

    Vstup na di nyx: http://di.nyx.cz
    Registrace na di nyx: http://di.nyx.cz/index.php?l=registration



    Verejnr.doc (32256 B)
    AINEE
    AINEE --- ---
    připojuji se k akci "chcete mě?" :))
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    Magie

    Magii lze obecně popsat jako schopnost vůle a mocí kterou vládnete zkusit pozměnit realitu tak, aby více odpovídala vašim přáním.

    Reprezentace magie:

    Pro "běžné" kouzlení se používají tarotové karty z Malé arkány s hodnotami 1-10.
    Není podstatné z jakého tarotu jsou použité - tedy si natiskněte či namalujte :) jaké uznáte za vhodné.
    Níže jsou odkazy pro tápající. (doporučujeme nakreslit na zadní stranu karty jasně velkou
    číslici s bodovou hodnotou pro případné použití za nízkého osvětlení).
    Opravdu je podstatné JEN A POUZE jaké číslo je na té kartě napsané a nic víc

    Pro rituální kouzlení se používají karty z Velké arkány. U těch může! být podstatný i význam obrázku. Nejsou volně dostupné a co je budou mít, budou vědět.


    Použití karty:
    Bodová hodnota na kartě reprezentuje to, do jaké míry chcete danou věc podpořit svou mocí. Platí zásada 1 kouzlo = 1 karta.
    Po použití (pokud není řečeno jinak) je na 24 hodin karta (tj. daná část vaší moci) nepoužitelná - ale stále se počítá
    do celkového součtu vaší moci.


    Počáteční počet karet:
    Každý si do začátku zvolí 3 karty s hodnotou dle svého výběru - to je vyjádření osobní moci.
    Rytíři a komtesy si volí navíc další 3 karty. Baroni dalších 9 a vévodové dalších 21 - to je moc
    spjatá s titulem. Pokud o titul přijdete, přicházíte i o tyto karty. Pokud titul někomu věnujete, předáváte i celou tuto moc spjatou s titulem.


    Celkový součet moci:
    Bodový součet karet, které máte, dělený čtyřmi (zaokrouhleno na čtvrthodiny dolu)
    určuje jak dlouho po vyhnání z těla se vracíte zpět (resp. si najdete nové).
    Tj. pokud je součet všech karet 41, trvá vám návrat 10 a čtvrt hodiny a při součtu 171 se vracíte až za téměř dva dny.
    Do tohoto součtu se počítají jak karty osobní tak karty plynoucí z titulu.


    Předávání karet během hry:
    1) Darování níže postavenému. Královský pár může podarovat mocí kohokoli, šlechtic pak své poddané. Vždy se však jedná o karty osobní, nikoli o ty spjaté s titulem

    2) Svěření života. Pokud někomu přísahou svěříte svůj život, předáte mu jednu - libovolnou ze svých osobních karet jako symbol části
    odevzdané moci.

    3) další neveřejné

    Karty navíc do začátku:
    Pokud chcete mít osobních karet do začátku víc, řekněte důvod, proč byste je měli mít.


    Přímé kouzlení:
    Karta sama o sobě nic neznamená. Pokud neznáte příslušné kouzlo je dobrá nanejvýš na rušení jevů, které se vás přímo dotknou
    a nelíbí se vám. Pro aktivní změnu reality je třeba znát příslušná slova příslušného kouzla. Existují zcela jistě desítky
    až stovky kouzel a mnohem více dalších, které nebyly ještě objeveny. Níže je seznam těch několika málo, které jsou veřejně a všem
    známé. Všechny začínají slovy "Tato karta říká, že..."


    Herní realizace:
    Karty nejsou svou podstatou určeny k žádnému bojovému či jinému akčnímu použití - nejsou vhodné ani k agresi ani k jejímu odvrácení.
    Stejně tak přímá agrese nepomáhá proti tomu aby zastavila vůli dotyčného v snaze pozměnit svět. (Tj. i když jste v průběhu vyhnáni z těla,
    dokončíte to, co jste začali a vyřešíte případné interakce - pokud jsou fyzicky možné, tedy pokud jste chtěli aby někdo odešel asi odejde, pokud jste
    chtěli aby vám někdo něco řekl, už se to nedozvíte)


    Ovlivnění hráče:
    Pokud chcete dosíci kouzlem toho aby nějaký hráč něco udělal, má ten 3 možnosti.
    1) Udělat to, co chcete.
    2) Použít karty vyšší hodnoty nežli vy a prostým "NE" zrušit efekt. (nelze se přebíjet - max 1 karta na kouzlo, 1 karta na odmítnutí ) - kartu použitou na odmítnutí nelze pak 24h použít. Nelze karty skládat (tj. dvě trojky opravdu není šestka) a to ani od různých majitlů
    3) Odmítnout prostým "NE" bez použití karty. To je znak toho, že se svou mocí vzepře realitě. Tj. vy realitě (orgům) zavoláte a časem přijdou následky - realita je škodolibá a tvůrčí - jako například:

    Nemožnost nějakou dobu mluvit, nutnost pajdat, neschopnost použít vyšší kartu nežli např. s číslem 4, nezvladatelná touha být každou půlnoc u daného kostela...


    Konkrétní veřejně známá kouzla - formuli v uvozovkách je nutno dodržet

    "Tato má karta říká neobtěžuj."
    Pokud dotyčný neodmítne, měl by se snažit sesilatele nikterak neobtěžovat, neomezovat, pokud možno nebýt na očích ani v doslechu.
    Asi ho to nevyžene z hospody do slejváku, pokud si může sednout o salonek vedle. Pokud sdílíte jako úkryt před deštěm společnou zastávku tramvaje, nezbyde mu, než jít zmoknout.
    Nelze však čekat nějaký úprk, spíše, že se (možná zdvořile) rozloučí a odejde.
    Efekt trvá alespoň hodinu.


    "Tato má karta říká že já nejsem tvůj a ty nejsi můj nepřítel"
    Pokud cíl neodmítne, pak dokud neusnete, necítíte k tomu druhému žádnou animositu či nepřátelství a nechcete mu vědomě uškodit. Pokud jste do té doby intenzivně chtěli,
    nemusíte rozhodně zničit či vyzrazovat, dosavadní plány ale prostě v nich nebudete až do usnutí jakkoli pokračovat.


    "Tato karta říká, že jsem viděl tvým zrakem a slyšel tvýma ušima"
    Pokud cíl neodmítne, pak musí převyprávět popravdě a do detailu to, co posledních 10 minut slyšel a viděl.


    "Tato karta říká, že mi pravdivě odpovíš na následující otázku..."
    Pokud cíl neodmítne, musí pravdivě zodpovědět na jednu otázku typu ANO/NE.


    "Tato karta říká, že náš cíl je společný."
    Toto kouzlo je použito pro stvrzení slibu vícero jednotlivců - dotyčný dává najevo jak moc stojí za tím aby on/ona i ostatní splnili co přislíbili.
    Každý z účastníků slibu může samozřejmě odmítnout (a tím zruší případně efekt pro všechny), stejně tak může seslat to samé kouzlo a zvýšit tím váhu celého slibu pro všechny zúčastněné.
    Všechny karty použité pro toto kouzlo jsou nepoužitelná do doby, kdy je zřejmé, že slib byl splněn. Vědomé ale i nevědomé porušení slibu je pak stihnuto silou odpovídající součtu vší vložené moci.
    Historická poznámka - takhle je možno se efektivně vyřadit z existence na stovky let.

    "Tato karta říká, že nebudu lhát"
    Toto kouzlo používá sesilatel sám na sebe a nese případné následky toho, že i přesto lhát bude. Efekt trvá 10 minut.

    odkazy na karty:
    http://www.tarotsara.wbs.cz/HOLE.html
    http://www.tarotsara.wbs.cz/POHARY.html
    http://www.tarotsara.wbs.cz/MECE.html
    http://www.tarotsara.wbs.cz/PENTAKLY_DISKY.html

    nebo

    http://www.budoucnost.info/tarot/?c=mala-arkana

    nebo

    http://www.aeclectic.net/tarot/cards/dragon/

    atd... po netu se toho povaluje spousty...
    ETHAN
    ETHAN --- ---
    KID_MCHUTT: Tak ty a Tereza si budete masírovat ego řádně už proto, že to tak hra vyžaduje, ale já měl na mysli ty jiné, kteří se budou vzájemně urážet a pak to řešit soubojem a podobně.
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    ETHAN: moje ego je krásně kulaté a chlupaté, kdo mi do něj bude strkat, tomu strčím jednu takovou tlakovou, že z toho šašek!
    ETHAN
    ETHAN --- ---
    GREATDRAKE: A jéje, to do sebe zase mnoho lidí bude strkat svými egy :(
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    PYVERRN: sháníme královského kočího a lovčího. Strukturovaný životopis a motivační dopis zašli, prosím, k ceremoniáři.
    PYVERRN
    PYVERRN --- ---
    uz mi to zacina davat smysl.. chce nejaka skupina k sobe me??? :-)
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    Některé zvyky, pravidla, nařízení....

    Zde je něco střípků z toho jak to na dvoře chodí. Neexistuje žádný psaný kodex zákonů či pravidel a běh dvora je dán přehršlí nepsaných zvyklostí a odkazů na předešlé precedenty. Nutno podotknout, že existují mnohá, zde neuvedená rozhodnutí a pravidla, které si nepamatuje každý (třeba proto, že událost, která jim dala vzniku stala skrytě a je lepší o ní nemluvit).


    • Král a královna mají moc nad smrtelností všech. Rituálu zbavení nesmrtelnosti se nemusí potrestaný zúčastnit a toto je bráno jako výslovné přání potrestaného, aby tohoto trestu nebyl nikdy zbaven.

    • Šlechtic by měl být oslovován svým titulem, pokud tomu tak je, na obsah zbytku slov nebývá nahlíženo jako na urážku ať je jakýkoli (pokud se nejedná o oslovení osoby královského páru). Podle slov dobrého krále Aelora “Každý má právo na to, chovat se hloupě, nadělat si nepřátel a v budoucnosti za to trpět.“

    • Je považováno za hrubou neslušnost provozovat v přítomnosti královského páru jimi nevyžádanou magii, rituály, souboje či vyhnání z lidského těla.

    • Pokud baron z Rabštejna vynese rozsudek nad šlechticem, tak ten může žádat u vévody, aby přednesl jeho věc královskému páru. Výjimečně se stalo, že královský pár byl sporem tak zaujat, že rozhodl znovu. Někdy i k tíži dovolávajícího se šlechtice.

    • Je-li přítomen královský číšník, tak si královský pár nikdy nenechal nalít či dolít od jiného ani sám si nenalil či nedolil.

    • Neví se o tom, že by Královský pár vyjel na lov bez doprovodu dvorního lovčího.

    • Na královském trůnu kromě královského páru a královského šaška doposud nikdo neseděl.

    • Když královský pár jedná v rozporu s královskou radou, tak baroni nosí ve společnosti v klopě bílou květinu na znamení nesouhlasu. Jiné veřejné projevy nesouhlasu mohou být královským párem považovány za urážku.

    • Neurozený musí v přítomnosti královského páru klečet a klopit zrak, pokud mu není nařízeno jinak. Od dvorního barda se to ale nevyžaduje.

    • Rytíři mohou požádat vybranou dámu, včetně královny, o zástavu chystají-li se k nějakému rytířskému činu. Je-li čin hodný dámy, tak dámy rytíři vyhoví. Pokud je rytíř dámou odmítnut, tak může jiná nabídnout svou zástavu, ale rytíř již žádnou požádat nesmí. Jakmile dáma jednou odmítne, již rytíři svou zástavu nabídnout nemůže. Tento zvyk už způsobil u dvora mnoho nevraživosti.

    • Vévoda zdraví královský pár poklonou hlavy, baron krátkou poklonou a ostatní šlechta hlubokou poklonou. Královský pár navzájem se zdraví pokývnutím. Šašek zdraví, nezdraví či paroduje pozdravy jak je mu libo za což bývá královským párem příležitostně pohlavkován.

    • Na královského šaška smí vztáhnout ruku pouze královský pár. Není na újmu královské důstojnosti pohlavkovat či nakopnout šaška.

    • Do místnosti kde dlí královský pár nikdo nemůže vstoupit aniž by se předem nechal ohlásit u ceremoniáře. Není-li ceremoniář přítomen tak je určena osoba pro ohlašování. Výjimku tvoří ceremoniář, vévodové, baroni pokud jednají jako rada a šašek.

    • Na oficiálních akcích královského dvora není dovoleno zneužívat tabákových a podobných látek, přímou výjimku může poskytnout královský pár, dále se nedoporučuje nestřídmé zneužívání alkoholu s výjimkou vína, případně vyhlášeného moku.

    • Královna miluje diamanty, květiny a drahé dary. Král nemá rád aromatické květiny.

    • Je-li královský pár požádan vévodou o posouzení pře, již rozhodnuté baronem z Rabštejna, tak si nikdy nebere čas na rozmyšlenou, ať se děje, co se děje a rovnou odmítne nebo svolí věc řešit. Nikdy se nestalo, že by královský pár odmítl a později se rozhodl do věci vstoupit.

    • Komtesy nosí do společnosti vždy rukavičky.


    • Dámy se nikdy neúčastní soubojů, je-li vyzvána urozená dáma může požádat šlechtice aby ji hájil. Pokud ji všichni odmítnou, může žádat královský pár o určení jejího zástupce. Traduje se, že za komtesu z Poříčan, blahé paměti, jednou takto bojoval kohout. Nutno dodat, že tenkrát vyhrála, protože souboj byl na klování zrní.


    • Královský pár si z komtes vybírá, která je bude obsluhovat u stolu, pokud není přítomen osobní číšník. Stalo se, že královna požádala rytíře, a tak veřejně projevila svou přízeň k němu.

    • Člen lóže je obdařen výsadou, že může v přítomnosti královského páru klečet pouze na jednom koleni a může hledět zpříma.

    • Slalo se, že jeden z členů lóže se při experimentech zdivočel a lóže musel pokorně požádat královy rytíře o pomoc. Král jim pomoc poskytl a dokonce ani žádný trest neuložil. To ovšem zdaleka není pravidlem při experimentech pokoutních mágů, kteří za své přehmaty bývají tvrdě trestáni.

    • Pánové z Vlkova na zasedání královské rady nesmí: chrchlat, kašlat a plivat kolem sebe. Vyslanci cizích mocností nesmí plivat na zem.

    • Většina neurozených spadá pod některého šlechticů. Zcela výjimečně se najde někdo neurozený, svobodný.

    • Nestalo se, že by královský pár neztrestal ty, kteří by bez jeho výslovného svolení přivedly na světě na svět potomka krve své. Však stalo se, že byl takový přiveden na dvůr a shledán hodným a na něm hněv královského páru neulpěl. Jiní takového však tajili, nebo ještě hůře Divokého na svět přivedli. Tresty těch prvních byly vždy přísné, o trestech těch druhých se ani šeptem nemluví.


    • I stalo se, že rytíř Džakalouš ze Zajochů za královnou zašel a jejího souhlasu si vymohl, když rytíř Kavkal z Kavky v té samé věci vymohl si souhlas krále. Nebylo možné aby se král či královna ve svém úradku mýlili a také ukázalo se nade vší pochybnost že chybou byl vinen posel, který jménem pána ze Zajochů list doručoval, věc pánovi z Kavky, shodou královského páru, přisouzena byla. A tak, za chybu svého posla byl pán ze Zajochů potrestán, neboť rozepři mezi královským párem způsobil. Však královský pár dobře se pobavil lstí pána ze Zajochů a tak za trest mu přikázal řád zlaté ratolesti nosit do konce jeho dnů.

    Jiný, povzbuzen příkladem tímto rozepři královského páru způsobil, však věc svou ztratil a o hlavu byl připraven, neboť, jak shodl se královský pár, žádný vtip a potešení z jeho činů nevzešlo.

    Pro mnohé již zapomenuto, a pro ostatní lépe nevzpomínat, stalo se, že královský pár shody nedošel. Blesky a hromy dobu delší než komukoli milou na dvoře létaly a pak při honu na lišku celá věc, k radosti prohnaného pána z Liškova, zapomenuta byla.

    • Šlechtic za činy svých neurozených poddaných proti osobě urozeného namířených, odpovídá se, jako by sám je učinil.

    • Šlechta obvykle soudí a trestá své poddané. Zatím se však nestalo, že by byl uvalen trest nevratného charakteru bez požehnání královského páru.

    • Nikdo si nesmí mocí přát cizí titul, moc nebo narušit integritu rodu a krve šlechtice. Kdo takové přání mocí prosazuje, sám žádá svého soka aby proti němu jakýmikoli prostředky v obraně nutné a bezprostřední zasáhl a prosí královský pár o trest nejpřísnější.

    • Poškozovat tělo a majetek hostitele druhého se stále více a více považuje za věc trestuhodnou. V pravdě většina sporů a trestů od uzavření opony je vedena o tyto věci pozemského rázu.

    • Král určuje krále a královna královnu. Není li jednoho, druhý ho zastoupí. Nikdo z těch co zůstali si nepřeje aby nebylo obou.

    • Šlechtic se k dámě chová dvorně a k sobě rovným s úctou a ctí.

    • Šlechtic svou čest smí a musí hájit. Kdo je uražen vyzve svého soka na souboj. Je-li uražen královský pár, lenní pán či dáma, ctnostný rytíř vyzve škůdce na souboj. Poškození osobního oblíbence taktéž důvodem k souboji je.

    • Kdo svou čest nehájí, může o ni přijít.

    • Kdo odmítne čestný souboj, svou čest ztrácí.

    • Kdo pozbyl cti, ztrácí s ní také všechny funkce. Rytíř již nadále krále zastupovat nemůže, baron v Radě nezasedá a přídomkem "Bezectný" se každý takový honositi musí. Takový se ani souboje čestného za sebe, či za jiného domáhati nemůže.

    • Je to královna, kdo může určit kdo se čím a jak v soubojí bíti má a každý se jejího soudu může dovolávat. Velice často k neprospěchu svému i soupeřovu. A tak věci malicherné raději řeší štěchta souboji diskrétními.

    • Každý kdo se domnívá, že nebyl vyzván na souboj po právu se může, před tím než souboj přijme či odmítne domáhat rozhodnutí královny. Královna nikdy nebyla přátelsky nakloněná přehnanému obtěžování jejího majestátu.

    VEVER
    VEVER --- ---
    Ehm...Chcete mě někdo? Celkem ráda bych se k někomu připojila.
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    Technické informace

    Mnozí se ptají jak s kostýmem. Principem je ona "podstata" popisovaná ZDE, ke které váže (dle uvážení) váš vzhled či aspekty chování.

    příklad 1:
    Byl jsem ve starém světě elementálem ohně, má lidská schránka bude často nosit rudo-oranžové oblečení (nebo třeba jen tričko s obrázkem plamene) a budu-li mít náladu, tak si obarvím vlasy na zrzavo. Na oficiální královské akce chodím v rudém saku, místo kapesníčku mám zapalovač atd.

    příklad 2:
    Valkýra ze starého světa asi chodí běžně v křiváku a kanadách a na královský ples si vezme třeba zbroj.

    příklad 3:
    Podstatou slovutný mág si klidně chodí v obyčejném saku - ke královně pak v róbě (když se chce vytahovat) a nebo jen k tomu saku přibere kouzelnickou hůl.

    Tak nějak se očekává, že si svou podstatu ze starého světa zvolíte podle toho co se vám bude dobře hrát, do čeho se rádi oblečete atd.

    Postavově je dobrým zvykem dávat najevo svou podstatu, ne povinností. Hráčsky to má být spíše pomůcka pro rp nežli nutnost.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam