THOMASMORTA: Detaily licencí mě nikdy moc nezajímaly a považuji je spíše za zlo (mám proto raději svět opensource, když si můžu vybrat). Ale nemyslím si, že by lego mělo nějakou licenci na "robotiku" :-) Na své výrobky licenci mít může, ale jak BrickPi tak PiStiorms jsou produkty postavené na Raspberry Pi a na to má licenci někdo jiný a ta je asi hodně volná, protože různých berry pi klonů jsou mraky a HW s ním kompatibilním taktéž, pokud jde o SW, tak OS je odvozený od debianu.
Právě ten BrickPi mě zaujal otevřenou licencí (
https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/) jak na SW tak na HW, kdy to může kdokoliv používat, sdílet, kopírovat, upravovat a ti i komerčně, tak nevím co by tam mělo lego licencovat.
Ale tou "konkurencí" jsem nemyslel licenci ale přístup jak využít HW (lego kostičku, lego motory a lego senzory), který člověk má z různých setů k vlastnímu hraní si a k řízení a programování. V první řadě jsem hledal nějaký "lepší" SW, který poběží na linuxu a ne jen ve windows a bude jednak pro mě pochopitelnější něž ty divné krabičky, ze kterých jsem byl velmi zmatený (ač programátor) a které mi připadaly velmi neintuitivní a nepřehledné a pro větší projekty komplikované. Ani pro děti mi to nepřipadá vhodné jako první krok do programování. Takže jsem byl potěšen možností využít třeba scratch či snap! (pro děti a i pro mne na jednodušší projekty, případně pro složitější věci python nebo klasiku C) a od toho už byl jen krůček k nalezení alternativního HW jako řídícího centra kompatibilního nejen s lego senzory a motory ale umožňujícího připojit i další periferie, tedy otevřený systém.