• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AXTHEBLego - stavebnice pro vsechny generace
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    BATY: EMMET: Tak jsem napsal do Lega pres ten link do poslal BATY a po par emailech dorazil novej motor normalne postou. Parada!

    Tak ted provest pitvu toho stareho. Uplne mrtvej neni, kdyz nezarazim osu uplne na doraz tak se to tak nejak toci, i kdyz pomaleji. Jak ji tam zarvu nadoraz, tak ani otacka...takze jdu googlit jestli to nekdo uz pitval a opravoval...
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    EMMET: Jo jo, to mi take tak prislo :-( no uvidime jak se k tomu postavi.
    EMMET
    EMMET --- ---
    JANFROG: V tomhle případě doporčuji rovnou kouknout na Bricklink, protože pokud se nemýlím, tak se jedná o motor, který už se přestal vyrábět
    SHMADE
    SHMADE --- ---
    E42: 740 bylo moje 4. LEGO 🤩
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    E42: Tohle jsem mel. Vsechno co vim o autech jsem se naucil z te buginy (pravda, o autech toho zas tak moc nevim :-)
    E42
    E42 --- ---
    U tý 41 let starý buginy pak můžu poreferovat, jak drží ozubená kolečka a spojky .)
    E42
    E42 --- ---
    Jen se dovolím podělit o radost z dnešního nečekaného nálezu u mámy ve sklepě. Myslel jsem, že jsme tyhle sady někomu už dávno věnovali, a on se z nich nakonec bude radovat syn (s 555 si už hraje). A jak se znám, jsou možná klidně i kompletní :)

    JANFROG
    JANFROG --- ---
    OK, tak ten motor je mrtvej, kam si presne pisete legu o nove soucastky? :-)
    KAERO
    KAERO --- ---
    EMMET: to ma rozhodnout AXTHEB. Za me ok kdyz to neni nejaka jasna kradez neciho setu (to co dela lepin, mouldking apod. ve velkem).
    RSZ
    RSZ --- ---
    EMMET: já bych byl pro, navíc k tomu máš to didaktický pozadí a já jsem za něj rád
    EMMET
    EMMET --- ---
    Nechci tu rozpoutat nový flame, tak se chci zeptat, jestli je akceptovatelné zde dávat příspěvky ohledně stavebnic CaDA. Pokud vím, je to plně legální konkurence lega, která dokonce začala přicházet se svými verzemi novějších rámečků, aby nebyla napadnutelná z porušování práv na nové dílky.

    Mluvím o tom, protože má také zajímavé řešení diferenciálu, který má dvě přípojky pro zapojení do převodovky a potom hodně zajímavou alternativu k přepínacímu mechanismu v převodovce. A nedávno jsem také zjistil, že vyrábí oproti Legu i 4L piny (with friction).
    EMMET
    EMMET --- ---
    Abych to doplnil - k diferenciálu jsou třeba dvě kolečka: velké žluté na zavření difetenciálu a malé tlusté žluté, kterým se na velké napojíš. Zatím se objevili jen v několika sadách.
    EMMET
    EMMET --- ---
    DURDIN: Žlutý difernciál má stejné tělo, ale byli stížnosti na divný převodový poměr, tak přišli se žlutými kolečky, které mají lepší převod (za cenu toho, že zatím k ničemu jinému nepasují snadno)
    DURDIN
    DURDIN --- ---
    VACA: to je zase jiný diferenciál než tohle? A ty žluté ozubené kola patří do něj? Nebo je podobnost je čistě náhodná?

    EMMET
    EMMET --- ---
    KAERO: Jj, nejprve to bylo na rámečku 5x7.

    Dřív ro určitě používalo Clementoni nebo nějaký jiný přímý konkurent Lega na poli technických stavebnic, možná proto to LEGO nechtělo dělat taky.
    KAERO
    KAERO --- ---
    EMMET: jestli pamatuju dobre, ty soucastky se stridavym smerem der se nejprv objevily v legu jako obdelnikove ramy. To jsem si rikal proc takove nedelaji i nosniky. Pak jsem to jako nosnik poprve videl na nejakych jinych cinskych stavebnicich, a pak se to objevilo primo v legu.
    BATY
    BATY --- ---
    SHMADE
    SHMADE --- ---
    VACA: Naopak vešly, S1 je omezana maximální velikosti pneu na 82mm průměr.
    EMMET
    EMMET --- ---
    Já mám pocit, že od doby, co lego začalo dělat součástky se střídavým směrem děr na piny, tak se pomalu vytváří něco jako Technic 3.0, protože díky tomu je mnohem snadnější spojovat konstrukce v různých směrech.

    VACA: Jo, to vícero lidí má pocit, že ty zackvakávací mohli nechat, jen přidat možnost pojistit to šroubky, ale už se asi nedozvíme, proč se rozhodli pro plně šroubovací variantu místo hybridu.
    VACA
    VACA --- ---
    OK, tak to chápu... :/

    Každopádně, když by tam nechali "zacvakávač" a šroubky byly "navíc", tak by to bylo supr.
    V zemích kde musej mít baterky zašroubovaný to měli splněný, a my ostatní bychom šroubky dali do kšá....
    Ale možná si to představuju trochu jako hurvínek válku...

    Jinak jak jsem ňáký roky nevidel čerstvej lego set na vlastní prsty, tak mi přijde že je to zase o kus dál..
    Dílčí věci jsou zesílený, poloosy, diferáky, huby festovnějc zapouzdřený. Dvojitej hřeben řízení, -z obou stran nápravy... Mám z toho skoro pocit jakoby to lego nějak pomaličku směřovalo do "plnohodnotnějších" RC modelů.
    Což by asi dávalo smysl.

    Celkově je ta konstrukce fakt fest provázaná, nebude jednoduchý to rozebrat.
    Když to srovnám s technikem z 90', tak tenkrát bylo rozebírání EZ
    EMMET
    EMMET --- ---
    VACA: To není výmysl Lega, původně to bylo nacvakávací, ale v nějakém státě to bylo označené jako nebezpečné, že musí být baterie zajištěné šroubkem. Tak v nových stavebnicích vydali šroubovací variantu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam