• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GUMAGUARANGAZOVANE UMENI / umeni vs. politika a společnost --- aktivismus, propaganda, kritika, subverze NOVÉ: 666
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    DEMONSTRACE NA PODPORU AUTONOMNÍHO CENTRA KLINIKA_2
    https://vimeo.com/114335212
    MAESTRO_MLK
    MAESTRO_MLK --- ---
    Popřít sama sebe jak ? vymezit se kam ? představovat co ? Umění, ktery popře samo sebe, čímž se vymezí a bude tak konečně představovat umění, za který se dosud jen vydává.

    Miluju tyhle převratný protisystémový hity :-)
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    SJZD: "před uměním stojí zásadní úkol" ... to máš ze Zdeňka Nejedlého? Musím tě zklamat, ale pro mně angažovaným uměním svět nekončí, mě zajímají všechny způsoby jak být s uměním a stát jako takový nepovažuju za apriori zlo, já mám problém hlavně s oligarchií. Dělal jsem předtím kurátora v nestátní galerii NoD a byl jsem vyhozen za politickou výstavu, ve vědecké knihovně mi do toho, budeš se možná divit, vůbec nikdo nemluví. Ale především - já tam nedělám primárně angažované výstavy, můj obzor je trochu širší.
    SJZD
    SJZD --- ---
    pro gumicku komara:

    uz chapes k cemu slouzi umeni?
    hrouti se ti svet co?....
    a mas z toho strach ...
    tvoje cenzura me motivuje ale za to si muzes sam.
    dycky me to tu dokazalo pobavit a ty mi takle lejes vodu na mlejn

    nenapadlo vas ze spojeni KURATOR ve STATNI galerii a ANGAZOVANEJ umelec trochu smrdi....,

    !!!UMENI JE SCHVALENY!! .... uz chaopes co to znamena vid?....

    mozna si to pochopil uz pred casem jen sis to nechtel pripustit a narusit tak svuj konformni luxus.

    UMENI V SYSTEMU SLOUZI JAKO NASTROJ MANIPULACE ABY VYTVARELO FALESNEJ POCIT SVOBODY A TIM POTLACOVALO JAKYKOLI FORMY ODPORU.


    PRED UMENIM RESP. TIM CO JE ZA NEJ POVAZOVANY STOJI ZASADNI UKOL. A TO JE POPRIT SAMA SEBE JEN TAK SE BUDE MOC VYMEZIT A PREDSTAVOVAT TO ZAC SE NINI VYDAVA!

    ZAKAZTE UMENI! to je vas budouci ukol kerej prispeje k revolucnim tendencim ve spolecnosti kera je dnes vnitrne vyplachla. bez motivu na zmenu tak tupe kraci do vlastniho otroctvi... A TO VSE ZA PRISPENI TVYHO A TOBE PODOBNEJM.
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    DEMONSTRACE NA PODPORU AUTONOMNÍHO CENTRA KLINIKA
    https://vimeo.com/114309729
    SMYSLOV
    SMYSLOV --- ---
    MTO
    MTO --- ---
    JAKUBV: protoze Keller pouziva rozum. o co jinyho s jeho prichodem do CR slo? o prolomeni benesovych dekretu pro par vyvolenych, a samozrejme cirkevni restituce...
    cirkev a slechta jedno jsou :-)

    prosim dohledej mi co LP presne psala o sudetskch nemcich. zil sem na klinovci a ted v podsumavi. to tema me zajima. mam tu i auditko.
    [ Sudety - nejen v obrazech... ]

    ja mam pocit ze tam bylo spis neco ve smyslu ze katalicka cirkev ukryvala nacisty behem a po valce
    JAKUBV
    JAKUBV --- ---
    MTO: nechápu, co nechápeš - záměrně se ptaj lidí, kteří řeknou něco skandálního (o romech třeba krásně mluví "levicový" senátor doubrava nebo tomio). lenka procházková pak spojila vatikán se sudetskými němci, v tom není nijak originální, podobně fungovala státně socialistická propaganda. podobně mluvil i pan europoslanec keller, který varoval, že když zvolíme KS, po církevních restitucích přijdou další a majetek se vrátím těm ošklivým němcům

    co se týká KS staršího, o něm se ví, že byl nahnědlej (ale dolfusovsky, ne nacisticky), s těmi lety to je, co já vím, docela sporné. nevylučuji to, ale vycházel bych i z jinejch zdrojů než z polanského. tábor byl zřízen totiž těsně před okupací, romský se z něho stal v roce 42. celkově mi přijde plodnější upozorňovat na rasismus a odpovědnost celé společnosti (včetně etnického nacionalismu poválečného), než vyzývat k omluvě již značně vyčpělého exponenta pravice, i když jeho otec zřejmě menší či větší odpovědnost měl (dost možná za zřízení kárného tábora v roce 39, za spolupráci s nacisty bych zrovna jeho ale rozhodně neobviňoval)
    MTO
    MTO --- ---
    What is Activism | Permanent Culture Now
    http://www.permanentculturenow.com/what-is-activism/
    BELZEBUB1936
    BELZEBUB1936 --- ---
    Arnošt Novák: Každé město potřebuje svoji Kliniku - Deník Referendum
    http://denikreferendum.cz/clanek/19306-kazde-mesto-potrebuje-svoji-kliniku
    MTO
    MTO --- ---


    vice

    Gunsmithcat's DeviantArt Gallery
    http://gunsmithcat.deviantart.com/gallery/
    MTO
    MTO --- ---
    no jen se bojim aby kliniku zas nekdo neukrad, jako treba zednar stampach :-(

    Ivan Štampach: Meziprostory - Deník Referendum
    http://denikreferendum.cz/clanek/19295-meziprostory
    MTO
    MTO --- ---
    JAKUBV: ale jasny ja se nebranim nicemu a sem pro kazdou spatnost. ale proc diskuvat kdyz sem stejne nedostal odpoved ohledne imperialismu?

    snazim se zjistit kde je problem, precti si po sobe cos napsal

    "a homofobii (podobně jako jim imponuje i maďarsko třeba)
    nehnědlá, rasistická, islamofobní, homofobní
    rasistická a homofobní "

    jeste tohle nechapu? "lenkou procházkovou, která bojovala proti církevním restitucím, aby zabránilo návratu těch zlých němců".

    nejde nahodou spis o vatikan?

    jak sem psal uz driv, charta nebyla o lidech stejneho vyznani. ale jde o to si priznat ze nam proste zase lhali. thats all.

    to o cem pise hajek o pokrytectvi , stejne tak vyjde v A2ce..

    Schwarzenberg by se měl omluvit za tábor smrti | A2larm
    http://a2larm.cz/2014/12/schwarzenberg-by-se-mel-omluvit-za-tabor-smrti/

    skoda kliniky. byl sem na skok v praze vcera a nestihl bych se stavit, leda tak na vyklizeni jak sem se dozvedel ted...

    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    Výstava v pasáži Vzájemnost

    Milan Mikuláštík - "Passagenwerk"
    28.11. 2014 - 9.1. 2015

    "Passagenwerk" je minimalistickou site-specific instalací vytvořenou pro konkrétní místo galerie Vzájemnost. Galerie se nachází v pasáži procházející budovou postavenou ve dvacátých letech 20. století na základě architektonického návrhu prof. Antonína Engela, významného českého architekta. Budova je součástí monumentálního Engelova urbanistického řešení Dejvic a Bubenče s centrálním prostorem Vítězného náměstí. Tento projekt zůstal pouze torzem a plánovaný tvar náměstí není dodnes uzavřen, přesto se prostorová koncepce Dejvic stala největším urbanistickým dílem moderní Prahy. Fragmentárnost Vítězného náměstí je do jisté míry příznačným symbolickým výsledkem selhání velkorysých utopických plánů moderny – plánů na dokonalý racionálně řízený a fungující svět, které ztroskotaly v racionálně vyprojektovaných plynových komorách Auschwitzu během Druhé světové války.

    Název instalace "Passagenwerk" odkazuje k jinému monumentálnímu torzu evropské moderny - stejnojmennému nedokončenému textu německého židovského filosofa Waltera Benjamina, satelitního člena vlivné neomarxistické Frankfurtské školy, jejíž "kritická teorie" je jedním z nejvýznamnějších příspěvků dvacátého století k analýze společnosti. Benjamin na Passagenwerk pracoval od roku 1927 až do své předčasné smrti v roce 1940. Plánovaná kniha se měla zabývat městským životem Paříže, pro kterou se během devatenáctého století staly typickými právě pasáže, kryté ulice zaplněné krámky s výkladci, prostory na rozhraní exteriéru a interiéru umožňující tzv. flanérům (individualisticky založeným a sociálně dobře situovaným kulturně naladěným tulákům) bezcílně se dlouhé hodiny poflakovat a nasávat atmosféru moderního města.

    Výše zmíněné skutečnosti lze vnímat jako myšlenkové pozadí instalace "Passagenwerk". Čtyřiadvacet kovových háčků rozmístěných v pravidelných rozestupech na protilehlých zdech pasáže může být odkazem k moderní společnosti masové produkce, k racionalizované výrobě, racionalizovanému vzdělávání, racionalizovanému zdravotnictví i racionalizovanému industrializovanému zabíjení (může jít o šatnu určenou pro odložení šatů dělníků, školáků, pacientů zdravotního střediska, které sídlí v patře nad pasáží, nebo o připomínku místnosti, v níž si odkládaly své svršky před vstupem do plynové komory oběti šoa). Všechny zmíněné interpretace zůstávají na divákovi. Jisté je, že přítomnost veřejné šatny v průchozí pasáži, v místě, které nikdo nehlídá, v sobě obsahuje značnou dávku absurdity. Instalace "Passagenwerk" může být v neposlední řadě prostou výzvou kolemjdoucím flanérům, aby na prázdné háčky zavěsili nadbytečné kusy svého oblečení, a věnovali je touto cestou (zejména v tuto roční dobu) potřebným.
    MM



    SGNLR
    SGNLR --- ---


    Vladimír Turner
    PARCEL

    ze série venkovních instalací ProLuka:
    galerie pod vršovickým nebem

    mezi ulicemi Krymská a Moskevská /zastávka tram Ruská/

    vernisáž 18. prosince 2014 od 18 hodin

    pořádají: Čtyři dny + Start Vršovice
    prostor poskytli: MČ Praha 10 + Magnolia Invest
    www.ctyridny.cz
    www.startvrsovice.cz
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    Chudí hladoví, protože neumějí vařit, prohlásila britská poslankyně. Sklidila kritiku | Evropa
    http://www.rozhlas.cz/...otoze-neumeji-varit-prohlasila-britska-poslankyne-sklidila-kritiku--1430598
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    zítra v NTK

    NTKino - Národní technická knihovna
    http://www.techlib.cz/cs/2906-ntkino

    SALEM
    SALEM --- ---
    Revitalizace holokaustu
    http://vimeo.com/113989112
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    Institut kritických studií, Antifašistická akce a Československá anarchistická federace vydávají novou knihu Paula Polanskyho Tábor smrti Lety: Vyšetřování začíná (1992-1995)

    Koncetrační tábor Lety u Písku, určený pro osoby žijící cikánským způsobem, řízený a spravovaný výhradně Čechy, je stále rozepsanou kapitolou z dějin českého anticiganismu. Jedná se o nepohodlný příběh, který měl zůstat zapomenut. Příběh českých správců, bachařů i úředníků protektorátu, kteří nebyli jen oběťmi, ale i viníky. Příběh holokaustu Romů, který zorganizovali Češi. V nové knize jím provází americký spisovatel a badatel Paul Polansky – osoba v Česku nepohodlná stejně jako příběh samotný.

    Byl to právě Paul Polansky, který na počátku turbulentních 90. let příběh koncentráku v Letech náhodou objevil. V archivech objevil šokující dokumenty a sesbíral příběhy přeživších, které jsou politicky nepohodlné a pro mnohé aktéry i kompromitující. Vyslal do veřejného prostoru porevolučního Česka vlaštovku v naději, že se jí někdo chopí a výzkum dokončí. Dosud se tak nestalo. Mezitím přeživší umírali bez morálního odškodnění a správci a bachaři tábora zase bez potrestání. Ostuda trvá dodnes – u místa tábora stojí vepřín.

    Kniha Tábor smrti Lety strhující formou deníkových záznamů autora přibližuje postupné objevování pravdy o koncentráku, a zároveň ukazuje peripetie, kterými Polansky prošel, když se snažil z Let udělat politický problém. Příběhy obětí a viníků z Let se v knize mísí s příběhy vysloužilých i aktivních politiků, disidentů, diplomatů i vrcholových úředníků státu, kteří měli a mají na osud Let rozhodující vliv.

    Knihu vydává v prosinci 2014 Institut kritických studií spolu s Antifašistickou akcí (AFA) a Československou anarchistickou federací (ČSAF). Křest knihy proběhne 15. prosince v prostorách galerie Národní technické knihovny v Dejvicích v Praze za účasti autora v rámci výstavy Xenofilia.

    Veškerý výtěžek z prodeje knihy bude věnován na kampaň za okamžité zrušení vepřína u místa bývalého koncentračního tábora v Letech.

    Paul Polansky — Tábor smrti Lety: Vyšetřování začíná
    http://www.lety.info/cs/

    https://www.facebook.com/events/1030903516935366/

    Tábor smrti Lety: Vyšetřování začíná 1992–1995
    https://www.youtube.com/watch?v=0VwPh9LfJR4
    JAKUBV
    JAKUBV --- ---
    MTO: nemyslím si, že by to bylo až tak ot, naopak to sem patří, angažované umění bez politiky je nemyslitelné. minimálně si dovolím na to jednou krátce reagovat, když už jsem to začal, protože to rusko nás myslím odvedlo trochu pryč, i když to s tím souvisí, protože hodně lidem okolo PL imponuje rusko i kvůli své autoritářské povaze a homofobii (podobně jako jim imponuje i maďarsko třeba)

    PL sleduju již delší dobu, je to žumpa, která dává záměrně prostor tomu nejhoršímu, co na naší politické scéně je. ne náhodou je nehnědlá, rasistická, islamofobní, homofobní. píší nebo psali do ní takové persóny jako lukáš petřík nebo adam bartoš. pod její křídla patří euarabie či právě protiproud. k mému zděšení jsem zjistil, že s nimi spolupracují i literárky. ruce si tam pomyslně podávají hájek s okamurou a třeba lenkou procházkovou, která bojovala proti církevním restitucím, aby zabránilo návratu těch zlých němců. to, že autoři z PL píšou i jinak a to, že pro ně dělá rozhovory i řada zajímavých lidí možná právě souvisí s nějakým posunem mainstreamu, o kterém psal ondřej slačálek

    samozřejmě, že i tín jsou v něčem angažované, protisystémové, levicové - v tom jsou ale nebezpečnější. podobný postup třeba zvolila dsss, pro mne ale ta rasistická a homofobní část zásadně neguje to, co pro mne levice je. podobné názory odmítám legitimizovat, či stát s nimi na jedné lodi. pokud budeme brát PL za relevantní zdroj, nesmíme se divit, že tu chovanec odmítá "etnické muslimy", foldynovi nevadí spolupráce s dsss a pro jednoho z poslanců čssd je homosexualita nemoc (a to jsem byl teď zlej jen na čssd, ksčm má k PL velmi blízko a vesele si notuje v parlamentu s tomiem)

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam