• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PETRIUSJediná cesta - záblesk demokracie?
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    Petrius: Myslim si, ze zrovna to rychle behani proste neosetris - uz jen proto, ze je to de fakto castecny stop a tudiz ti to svini ti, kteri jsou "mimo scenu". A hre to az tak moc neprinasi, aby se to vyplatilo resit.
    To je totiz jeden z hlavnich uhlu pohledu na pravidla, ktery mam ja - jestli pravidlo nebo mechanismus prinasi hre vic, nez je jeho narocnost na zavedeni. A to je treba duvod proc nemam rad ekonomiku - usili na to aby fungovala je proste obrovske a je to desne tezke (at uz pravidla, dovednosti tak ciste objemy penez, zbozi atd) to vyvazit aby to chodilo - a hre to podle me neprinasi tolik, jako kdyby se takto investovana energie vrazila nekam jinam.
    Stejne tak zisk z existence dovednosti Rychlonohoy mi pro hru prijde mensi nez je jeho narocnost na implementaci:)
    Goran: Virtualni ucitele jsou na houby, protoze logicky, kdyz s nekym vedu spor je nejjednodussi vest ho tak, ze mu omezim pristup ke zdrojum a zamezim jeho uceni se. A k tomu je potrebujes realny. A realny ucitel je pruda v tom, ze tohle jde pak delat az prilis snadno a toho, kdo ma byt ucen to desive omezuje - vic nez je zadouci. A osoba ucitele je opet silne vytizena, aniz hre nejak zasadne prospeje, rekneme vic nez treba papirova tabulka. Ozkouseno nekolika rocniky napriklad Kharmu atd.

    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    Jist, mě se docela líbly Darovy tréninky a povinné záležitosti pro danné dovednosti tak jak je měl na prvním letmím Bezkrálí. Tímhle směrem bych se rád vydal, ikdyž bez toho, že by někdo za trénování dostával expy...
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    PETRIUS: Ono by se to dalo i zobecnit.
    Dovednosti bezne - (kupci, drobni zlodejicci, vojaci) oddelit od dovednosti vyucovanych (vrazi, magove, knezi...), ktere by byly vazane na nejakou herni skupinu, at jiz elitarskou ci zakazanou, proste neprilis rozsirenou.
    Nemyslim tim rovnou existenci NU a cechu vrahu, jako spise to, ze pouzivat strunu jako zbran jsem se musel nekde naucit, coz samo o sobe je dosti citliva informace (na rozdil od toho, kdyz se nekdo nauci smelit s padelkama)
    A tudiz se vedome vydavam jiz pri tvorbe postavy bud do rizika odhaleni (kdo jiny by se krom vraha ucil skrtit) a nebo musim jasne rici kym jsem (mag se znackou, knez s pravidelnou bohosluzbou).
    Nehlede na to, ze prislusni virtualni vyucujici mohou herne vyzadovat urcite skilly (nauc se splhat, behat, plavat a potapet a pak se budem bavit o nejakem podrezavani) a tak dodavat stromu dovednosti logiku a smer a korigovat munchkiny.
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    GREATDRAKE: To jsem věděl už před touhle JC, ovšem fakt nebyla kapacita tohle řešit a rozdělovat nevluvě o realizaci magickýxh grimoárů apod...
    Do příště si beru na starost i tohle (Mimochodem narazil jsi na jeden z největších rozdílů mezi Intuitivní a Rituální magií - ten už se bohužel nestihl realizovat...)
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    ZAPPO: nějaké nápady jak tohle řešit?

    Návrat k Jediné cestě po dvou letech pro mě znamenal navýšení zájmu o herní systémy a nové nápady co se pravidel týče. A letos jsem se přesvědčil, že geniální a jednoduché nápady ještě pořád vyčerpané nejsou. Zářným příkladem jsou například zámky z dílny skřepaslíků (na hru nakonec nedorazili) nebo třeba realizace vozů, případně shrnutí bojových fint pod jednu mateřskou dovednost.

    Proto si myslím, že i věci typu Rchlost by se daly nějak rozumě řešit... a byl bych rád kdyby se do vymýšlení nových postupů a nápadů zapojilo co nejvíce lidí...
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    Petrie zkus se zamyslet nad moznosti rozdelit schopnosti na "prirozene" a "vyukove". Magii ci otvirani zamku by se jeden musel jeden nekde naucit, zatimco splhani by mohl pri urcitem treninku zvladnout kazdy sam o sobe.
    To ze muze byt kazdy magem, chirurgem a k tomu historikem jen proto ze hrac tak rozdeli expy mi moc nesedi.
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    Rychlonohy je UPLNE na hovno. Dela straslivej bordel, kdyz se konfliktu ucastni vic jak dve postavy, respektive dve strany. Proste to, ze pred nekym zacnu utikat, ho prece nesmi zastavit v akci, kdyz do nej busi nekdo dalsi, komu je muj rychlonohej ukradenej. To je fakt dobre mozna tak, kdyz jednoho honi dalsi jeden clovek, ale jakmile se to pouzije v boji kde jsou vic jak tri lidi, kteri nemaji jednotny cil, tak je to desna pruda:((
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    PETRIUS: A je nejaky duvod neco takoveho vubec zavadet?
    "Jsem rychlonohy, vy co mne chcete honit pockejte, vy co na mne chcete strilet muzete."
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    V Bezkrálí je ro "Rychlonohý" (má oblíbená dovednost, všechny mé postyvy jí měly :-))) na lakáriích zase něco na způsob rychlého tasení u Střelce (je to i v Palmiru a imho se to v lakáriích vyskytuje i na více místech) a další věci. Ovšem já jsem dost zaujatý vůči všem věcem které se musejí vysvětlovat a zdržují akci nebo se dají pochopit všelijak...
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    Rychlejsi nez ostatni? Myslis jako beh nebo nebo neco jineho?
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    Ano třeba neslyšnost na JC nemám, ale šplh si sám nedovedu představit, protože sám jsem schopen vylézt pouze na strom který má větve a o zdích ani nemluvím.
    Imho některé věci nejde vyžadovat reálně protože současná společnost je tak nějak neprovozuje...

    Ale Realitu bych podpořil rád, ovšem tím páedm ty možnosti dovedností strašlivě omezuji. Například jsem rovnou zavrhl všechny dovednosti na bázi "rychlejší než ostatní" a teď o nich znovu uvažuji zavedením jedné jediné veřejné hlášky podobně jako u veřejných efektů v boji...

    MKno je toho hafo na promyšlení...

    Zmyjka má bod za plnění mého zadání. Myslel jsem pochopitelně květen...
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    ZAPPO: Lonsky Hvelgerm kdy "deti" nabouchany dovednostma dobijeli lidi jako Vlcek, Zedar a dalsi pravdovsti - a hra byla postavena tak, ze tech par tuctu skillu to proste vyhralo.
    A doprdele ;)
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    Tak tvuj priklad s pubertaky a angmaraky ti smutne musim rozbit.
    Lonsky Hvelgerm kdy "deti" nabouchany dovednostma dobijeli lidi jako Vlcek, Zedar a dalsi pravdovsti - a hra byla postavena tak, ze tech par tuctu skillu to proste vyhralo.
    Je to smutne, ale je to tak.
    Proto bych skilly prilis nerozsiroval, ale ani se jich nevzdaval - osobne preferuju systemy, kde je dovednosti rozumne mnozstvi pred temi, kde jsou jich desitky. Ale stejne tak mi nevyhovuje ciry bezdovednostni system - je omezujici zase jinak.
    A hrac, ktery realne neni slyset ma proti hraci s rukou na uchu nezanedbatelnou vyhodu - kdyz si ho nevsimnes, nemuzes na nej ukazat kolecko z prstu u oka a rict "vidim te pomoci MOCNEHO OKA".
    ;)
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    ZAPPO: A jelikoz snizeni poctu nutnych nema dobry efekt, jsem jednoznacne pro rozsireni moznosti.

    Ehm - narvi 15 pubertackam do ruky mec a na papir par tuctu skillu a postav je proti angmarakum bez skillu - jen s mecem, jak to asi dopadne? ;)
    Ne, realita by se mela kde to jde vyuzivat, ne omezovat. Hrac ktery realne neni slyset oproti hraci s rukou na uchu je proste o nekolik radu lepsi a tak by to melo byt.
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    Gorane, ja mluvil o tom, ze je prudne, kdyz si musis ze sesti moznych dovednosti vybrat ctyri, kde treba dve jsou ZCELA mimo koncept tve postavy, aby ses mohl naucit neco z vyssi urovne, co v zameru postavy je.
    Nemyslim ze je spatne ten princip, ale ten pomer - a ten se da spravit bud tim, ze se pridaji nove dovenosti(a zvysi se tak sire spektra, ze ktereho vybiras) nebo snizi pocet nutnych skillu.
    A k vyhazovani veci, ktere zavisi na realnych schopnostech - to je problem, nekdo chce hrat postavu bojovnika, ac sam bojovnik neni, jiny si chce vyzkouset zrucneho zlodeje, i kdyz sam by nikde nevysplhal atd - pravidla a dovednosti jsou IMHO hodne pro to, aby se tyto veci daly uskutecnit....
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    ZAPPO: Již při krátkém zamyšlení, kam by vedla Tvá logika, protažená dál - (nutnost ne čtyř či tří, ale jednoho nebo žádného) skilu na stávající úrovni pro úroveň následující (silnější) ukazuje, jak by vypadaly skilly průměrného munchkina. To platí bez ohledu na příděl expů.

    Čím více skilů nutných pro další level je, tím více jsou postavy nuceny do všestrannosti v rámci daného nadání. Mně se ten systém velmi líbí - jen bych z něj vyházel vše, co závisí na reálných schopnostech hráče. (Kdo vyšplhá na strom, toho postava umí šplhat. )
    ZMYJKA
    ZMYJKA --- ---
    PETRIUS: Ehm, ta afterparty dvanáctého dubna asi bude trochu problém :D Pokud ji teda neplánuješ na příští rok :)))
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    TENTO TEXT BUDU POSÍLAT VŠEM PŘIHLÁŠENÝM NA JC BĚHEM TOHOTO TÝDNE. JEŠTĚ SI NECHÁVÁM DEN DVA NA TO JESTLI MĚ JEŠTĚ NĚCO NENAPADNE. KOUKNĚTE NA TO A DEJTE MI VĚDĚT POKUD SI MYSLÍTE ŽE TAM NĚJAKÁ OTÁZKA CHYBÍ...
    DĚKUJI
    (odpovědi mi zatím neposíljte, ano? :-)


    Jelikož Jediná cesta je za námi, ale další jsou už v plánu, rád bych sebral vaše názory, připomínky a náměty aby do příště JC byla ještě lepší. Tedy bych vás rád požádal o poslání odpovědi na následující dotazník. Velice nám to pomůže...
    Odpovězte prosím hned, nesnažte se vymýšlet dlouhé elaboráty. Když si nebudete s nějakou odpovědí rady napiště to tam a pokračujte. Rozhodně vyplňování a odesílání dotazníáku neodkládejte - ze zkusšenosti vím, že co se odloží to se nedodělá...
    Ještě než se pustíte do dotazníku rád bych vás upozornil a pozval na blížící se Afterparty, kam bych rád pozval i lid, který na JC nebyl. Prostě neformální pařbu v Kozlovi, kde se nebude řešit jen a pouze Jediná cesta...
    Plánovaný termín je pátek večer dne12. dubna.

    Dotazník:
    Odpovídejte napsáním odpovědi pod příslušnou otázku, usnadní nám to práci.
    1) JC se mi líbila
    Ano/ne
    2) Na Jc se mi nejvíce líbilo:
    3) Na Jc se mi nejvíce nelíbilo:
    4) Do dalších JC bych určitě zmanil:
    5) můj názor na pravidla:
    6) můj názor na Expování:
    7) můj názor na Ekonomiku (budu se tím chtít příště zabývat?):
    8) Chci pokračovat ve své roli?
    Ano/ ne (pokud ne, tak nějaký návrh na něco jiného? Pište i pokud máte zájem o organizaci, CP nebo dokonce o jateční CP)
    9) Termín - jsem ochoten obětovat den dva své práce/školy/hobby na úkor JC (dojíždění lidí v pátek a v sobotu byl pro nás orgy dost problém...)
    Ano/ne
    10) Termín - jeho změna: pokud bych chtěl změnit termín tak na kdy? (poikud možno zkuste se vyjádřit ke všem variantám)
    Probloužené víkendy:
    - Velikonoce (nevím kdy ale určitě v době kd ybude kosa...)
    - Poslední víkend dubna, přelom května (čarodějnice/ Azeroth)
    - Druhý víkend Května (české PP)
    - Prodloužený víkend na konci září (je volný ale je kosa...)
    - Červenec nechávám být kvůli Bezkrálí...
    Jiné možnosti ale neprodloužené:
    - druhá polovina května
    - červen
    - červenec
    - srpen
    - září

    10) Jsem schopen a ochoten držet se reálií světa a kostýmů? (chci ještě lepší kostýmy! :-)
    Ano / ne
    11) Vadí mi přečíst si 6A4 o tomto světě?
    Ano /ne
    12) Udělala během hry moje postava něco zásadního co by mohlo ovlivnit přísští JC? (pište co)
    13) Jiné připomínky k JC:
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    To že specialista je drsnější je záměr...

    A k Ioreth - jistě, ale jak říkám nápadů na zajímavé dovednosti, které by někoho zajímaly a zároveň se Jediná cesta nestala Hvergelmem kde bylo potřeba mít dovednosti i na hašení domu mám málo. Konkrétně s s chirurgií to ale plánuju udělat jinak (podobně jako s lučbou a dalšími činostmi, které si pomalu zakládají na vlastní obor) -> rozdělím jednostlivé dovednosti do nějakolika podobně jako u magie a tím donutím léčitele aby si brali více dovedností z daného oboru a zároveň si měli co brát...
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    Greatdrake: Nesmysl - to uz je otazka pridelu expu. At uz do zacatku nebo v prubehu hry.
    Co se drsnosti tyce - stejne nejvetsi drsnost nabiras uzkou specializaci. Ja fusoval relativne vyrovnane do dvou nadani, v jednom mel lehucko neco malo a jedno jsem mel trochu vys. Kdybych to vsechno vrhnul jednim smerem, tak obetuju treba bezpecny seskok a splhani(ktere jsem potreboval k tomu, abych se naucil bojovat dvema dykama) a jsem ve sve zvolene specializaci nepomerne "drsnejsi".
    Tenhle fakt proste jen tak neosefujes - specialista bude v tomto systemu vzdycky VYRAZNE drsnejsi.
    Protoze otevreni noveho oboru je handicap, probirani se prvnima dvema urovnema dovednosti je casto taky kamenem urazu-zatimco kdyz si to odbudes najednou, jsi na tom proste dobre.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam