• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PETRIUSJediná cesta - záblesk demokracie?
    Vím, že některým z vás možná poskočilo srdce, když uviděli, že se tady něco začíná dít, nicméně další Jediná cesta to bohužel nebude. Otevírám tenhle klub za účelem otevřené diskuse na téma

    "Kde by mohli Tári a Petrius slavit narozky??"

    v naději, že třeba někdo přijde s něčím co nás zaujme.

    Nechceme tíhle svinit Chrudoše takže tak. Také předem prosím všechny autory návrhů, aby ve výsledku nebyli nešťastní když jejich návrh nevyhraje. Nicméně může se stát, že některé lišky podšité těchto návrhů využijí k jiným účelům.... :-)


    rozbalit záhlaví
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    ALDARION: to je Adam, na Hofy je myslím pod ID LOPOT
    ALDARION
    ALDARION --- ---
    Je nějaký kontakt na člověka, co hrál patricije/obchodníka se zlatou čelenkou?
    Během hry získal Lišákův amulet, a já si ho od něj zapomněl po hře vzít, abych ho mohl odvézt Lišákovi.
    CAMUS
    CAMUS --- ---
    NATHAELEN: To mě mrzí, že jsem vyrušil tvou produkci. Je to něco, co jsem rozhodně dělat nechtěl a koliduje to s mým původním záměrem. Příště se párkrát rozhlédnu než spustím.

    S takovou vizitkou se nemohu na pátečním srazu ukázat. Příliš se bojím smršti kamenů a náporu zasloužené zloby. Kaji se a stydím.
    PIROSH
    PIROSH --- ---
    MICHALO: Už tu mám rozepsaný příspěvek, tak ho dokončím, i když možná není úplně převratný.
    V zásadě s tebou souhlasím, i když jako organizátor bych většinu chyb svalil na hráče:-)
    Pravidla jsou kulomet, je třeba je zahodit nebo alespoň radikálně změnit. V tom máš naprostou pravdu.
    Zástěny byly dost nešťastné. Jednak trvalo strašně dlouho než jsme je postavili (konkrétně tři dny), za druhé pak zmokly a rozpadly se, za třetí je každej srovnával s kulisama z Věku hněvu. Můj osobní názor je, že poměr cena/výkon se u zástěn prostě nepovedl. Byl to pokus, který mi řekl "tudy ne". Můj osobní typ jsou rákosové rohože (ty ale budou taky pěkně drahé).
    Gamebooky: příště budeme moudřejší (a hlavně nebude pršet):-)
    Atmosféra: Hlavní je lidi BAVIT. Večer se do tábora stáhli lidi, kteří fungovali v lese a tady neměli moc co dělat. K nim se přidali neintrikařící postavy. Neberu Haraldův argument o odposleších, naopak pokud probíhala v hospodě herní činnost v podobě jiných vystoupení nebo bardů, pak si „neherní“ kytaristi zaslouží ukamenovat. K atmosféře jsme se snažili přispět třeba bordelem a hospodou. Osobně nevím, jak navozovat atmosféru římské provincie – to je podle mě bullshit.
    Akce: Tady jsi podle mě úplně vedle. Jednak jsi odjel v půlce hry, za druhé tvůj argument o vykřikování v hospodě snad ani nemůžeš myslet vážně. Dvě třetiny obyvatel údolí byly PROTI císaři. Větší akci dlouho brzdilo počasí, přítomnost legie a v neposlední řadě gradace hry, která měla svůj vrchol v neděli večer. Mimo to je Jediná Cesta LARP spíše politický než kydlící. Z mého pohledu bylo z naší strany připraveno akčních prvků dost a dost. A poměr mrtvol byl akorát na to, aby se hra nezvrhla ve vyvražďovačku.
    NATHAELEN
    NATHAELEN --- ---
    Mně osobně zástěny vyhovovaly a naopak usnadnily odposlouchávání. v noci na prázdné ulici není skoro vidět a někdo za rohem se krásně schová. kdyby tam zástěny nebyly, bylo by velmi nápadné se potloukat kolem osamělé skupinky řešících postav, i když v reálném městě by to možné bylo. Líbilo se mi, že zástěny mi tenhle druh odposlouchávání umožnily.

    Co se týče kytary v hospodě už jsem to říkala jinde - hodně to znemožnilo hraní nám umělcům. když se zrovna v hospodě začli shromažďovat lidi a koukali coby, byla ideální příležitost začít něco produkovat. Bohužel obvykle v tu dobu přišel někdo s kytarou a všechno šlo do háje. Jednou se to dokonce stalo během jednoho mého vyrávění a pochopitelně se lidi otočili ke Kamilovi. Přitom předtím Tárino pískání dodávalo hospodě daloko hezčí atmosféru. Ale když spustí dva tři lidi s kytarou, je těžké je přeřvat. Navíc současné vypalovačky jsou pro hráče (ne postavy, myslím si) daleko zajímavější, než antigonský mýtus.
    Beru jako argument to, že jsem si měla jako umělec udržet pozornost lidí. To jsem neudělala, resp. nepodařilo se mi to. Snad se pro příště polepším. Přerušit ale hráče na kytaru kvůli tomu, že jsem chtěla něco dopovědět, by bylo trochu kontraproduktivní - posluchači by se ke mně nevrátili a hráči by byli ještě naštvaní. proto jsem to ani nezkoušela.
    Někdo z těch, s kým jsem o tom mluvila, bavrhoval variantu, se kterou souhlasím - když už máte pocit, že hráči to bez kytary nevydrží, tak pošlete do města CP potulného muzikanta, ne orga. Ideálně když si ten příchod odehraje a když mu za to hraní budou muset postavy taky zaplatit, nakrmit ho a tak. Prostě za něj zaplatit povinný denní tribut orgům plus mu ještě zaplatit za hraní. V realitě by to tak fungovalo - zadarmo by takový hladový muzikant nehrál.
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    Zvážím to až zase budu dělat nějakou cyberpunkovou akci ;-)
    HARALD
    HARALD --- ---
    PETRIUS: v tom případě doporučuji spojit LARP s technoparty. to bude roleplaying nerušený odposlechy. :-)))
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---

    Afterparty

    20 hlasy od 20 respondentů

    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    Tak definitivně je rozhodnuto, ž Afterparty bude v pátek večer v Kozlovi. Pokdu se do středy neukáže že by nějak zásadně moc vyhovoval pátek až další tak to bude již tento pátek jak bylo původně plánováno - viz anketka... ;-)
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    HARALD: jistě, to ej prostě věc, kteoru nevyřešíš jinak než stavěním reálných domů. Já si zase říkal "Zdi sjoi sice tlusté, ale okna otevřená a ozvěny silné..." - tyhle pomůcky ale slouží k tomu abychom si nějak obchájili , to že se to děje a rozhodně to není důvosd k tomu abychom se to nepokoušeli eliminovat... (například hlukem...)
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    Průběh hry:
    Z mého pohledu naprosto ideální. Většina lidí měla po čem jít. Lidí, kteří by byli úplně vyřízení z hlediska nějaké činnosti bylo naprosté minimum a většinou to bylo spíše vývojem hry (imho). Nejednalo se o intenzivní akci, či intenzivní řešení a itrikování jako bývá běžné. Hra byla poměrně dost roztažená (v tomhel nám počasí naopak trochu pomohlo) a hráči měli mimo svých řešících záležitostí také možnost si jen tak zahrát a užvat zázemí a reality. Což imho hru velice pozdvihlo.
    Na druou stranu se ale nekonalo to, že by se hra pomalu schylovala k nějakému konfliktu, který by vypukl poslední den hry (jako to bývá obvyklé a jak nám to bohužel i skončilo minule). Konflikty byli kontinuální a imho od sobotního odpoledne už hodně intezivní a během nedělní noci a pondělí už eskalující do otevřených bojů v ulicích COŽ BYLO NAPROSTO SUPER a moc často to na akcích nevídám. Tím si nechci honit eg, jen kostatuju fakt, který stejně mají na svědomí z větší části sami hráči...
    HARALD
    HARALD --- ---
    PETRIUS: pak tam ovšem halekalové chyběli většinu dne. jenom těch lidí, které jsem chytil, když mi odposlouchávali palác....

    osobně jsem to řešil postojem "Kamenné zdi jsou zde tlusté. Ale lidé mají velké trychtýře."
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    ty jo opět píšu jak prase, inet mě ničí :-/
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    HARALD: odposlech rozhovorů je jedna z věcí, které mi vadí. Zástěny měly zabránit tomy aby každý věděl, co kdo kde a s kým dělá. Hluk ve městě ať už dělaný hudbou, prací, či třeba rvačama a jinou čisnností je dobrý pro odfiltrovnání takovýchto odpolechů.
    U mě je to dobré a naopak uvítám více hluku, vláště pokud bude autentický...
    Promiň ;-)
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    A mé subjetivní názory:
    Zástěny - důvody jeich stavění měli jisté priority a také specifikace. Na Hofy už se zástěny řeší přes rok a v praxi byly mnohé vyzkoušeny a zdokumentovány - také jeden ze způsobů jsem měl možnost vidět na VH a ten nám přišel nejlepší. Na jediné cestě jsme však měli priorty trochu jiné a v jiném pořadí, proto zásstěny a proto ne tak úžasný a estetický zážitek...
    * primárně nám šlo o rozdělení prostoru kvůli přehlednosti ale také nějaké struktuře města (čtvrti)
    * teprve až na druhém sítě pak byla estetika a schovávání stanů, aut apod...

    Z technického hlediska zástěny vyhrály na plné čáře. dřevěná kosntrukce je pevná a dá se s ní dobře manipulovat, o barvení už vůbec nemluvím. Na VH vytvoření jedoho domku trvnalo zhruba 4 hodiny, vytvoření jedné zástěny trvalo cca hodinu, její umístění a zakotvení dalších cca 15 minut = tady je jasné co pro nás bylo lepší.

    Na stavbě města se v těch nejlepších okamžicích podílelo najednou tak deset lidí, ale většinou to bylo spíše tak pět. Stavěcí akci jsem se snažil vyvolat jak mezi organizátory tak mezi hráči ale dosti bez úspěchu. Zatím jsem ve fázi, kdy taková činnost je dobrovolná a nemůžu do ní nikoho nutit. Navíc koordinace více jak šesti lidí najednou už je také dost šílená věc (zvláště když jsou to dobrovolníci a opět je do ničeho nemůžete nutit...).
    Já osobně při zhodnocení, těchto faktorů jsme s výsledkem nadmíru spokojen, jem mě štve, že jsme lepenku neukotvovali rovnou latěmi a tak nám jí vítr v některých místech vytrhal. Elezzlé stěny a bordel v osadě vzhledem k realitě sěta vnímám jako obrovské plus :-)))

    ZAPPO: s ohledem na výšku a cenu takových zástěn tohle nemělo šanci projít. Náklady by byly hádám dvoj až třínásobné nehledě na to že nevím jak bych takové látky barvil.... Umístění mezi kůly je na tužku, rptože by musely být dost nahusto aby se zachovala aspoň přibližná výška. Navíc o dřevěný rošty a třeba rohy domů se dalo opřít když ses třeba schvával apod, kdežto látka a kůly by šly při kontaktu do kytek...

    Využitelnost takových zástěn je značně diskutabilní - jednak by to važadovalo ohleduplější montáž při rozebírání druhak, při počasí jaké bylo by látky stejně shnily případně zasmrádly pokud by teda nebyly z přírodních matrošů - a nakonec - kde bych sakra skladoval??? :-))
    HARALD
    HARALD --- ---
    Osobně bych jako tématickou hudbu bral i velkou většinu folku, pokud by už se mělo hrát. Překvapuje mě ale, že lidé potřebují na zabavení se na larpu kytaru a hraní vypalovaček od Schmitzera (kterého mám jinak ve velké oblibě).

    Problém s hlučností je ale imho mnohem závažnější než repertoár. V realitě by nebylo slyšet vlastního slova v hospodě a bylo by hlučno před ní. Zkusil jsem si jen tak cvične odposlechnout debaztu mágů z Akademie půlku města (tj asi 20 metrů) od hospody a neměl jsem přes ten řev šanci cokoliv zaslechnout kromě faktu, že něco říkají.

    Uvítal bych, kdyby se na takto koncentrovaných místech v LARPech kytarová a vůbec jiná než čistě herní produkce nekonala.
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    Koukám že se mi v obou klubech rozhořela diskuse o tom jak kritizovat - takže co sjem pasl na Hofy:
    Mažu příspěvky o tom jak akci kritizovat nebo nebo. Kritiky beru a ocením negativní i pozitivní, objektivní i subjektivní, konkrétní i nekonkrétní. Imho jsem dost rozumný člověk a zároveň člověk, který má docela slušný přehled o tom, co kdo ve hře dělal. Co se ve hře dělo a jak jsme jí dělali - zkrátka, že si dovedu vyfiltrovat, co pro mě má a nemá smysl ;-)

    Jak jsem již avízoval, udělám vám opět dotazníček, ve kterém se budete moct v tomto směru realizovat a jehož výsedky mě budou dost zajímat...

    Můžete si na dotazníček počkat nebo hodnit už tady a tedˇ: nicméně nemám smysl se tady bavit o tom jakým způsobem by se mělo hodnotit a vůbec sem zatahovat obecné larpové diskuse ("hra je taková jakou jí máš") - od toho jsou tu jiné kluby....
    CAMUS
    CAMUS --- ---
    ZAPPO: Dokážu si to, co jsi popsal představit ve dvou podobách. Buď jak to bylo, jenom místo kartonu použít látku (která by narozdíl od kartonu stála peníze) a nebo konstrukce s kůly zatlučenými do země (což je imho pracnější).
    CAMUS
    CAMUS --- ---
    ZAPPO: To jsem chtěl vysvětlit v odstavci druhém. Tak tedy znova a lépe. Skladeb by bylo teoreticky dost, ale nacvičit je je problém. Úsilí k tomu potřebné se ani náhodou nevyrovná odezvě (viz má zkušenost z Bezkrálí), takto získaný repertoár je také dost špatně uplatnitelný na jiném druhu akcí (prostě tohle poslouchají fantazáci, ale taky ne všichni). Navíc já tomuto typu hudby ani příliš neholduji.

    Neříkám, že není možné hrát atmosfericky. Tvrdím ale, že je to obtížné, pracné a ostatní to nedocení, pokud to není dokonalé. Já nejsem ochoten věnovat tolik času a úsilí pro něco takového. Zároveň jsem, myslím, na žádné akci někoho, kdo by po čase nesklouzl k současnosti, neviděl.

    Podle mě je poté pouze otázka, zda-li vůbec hrát. A já opět opakuji, že se mi zdá důležitější zabavit lidi.
    MICHALO
    MICHALO --- ---
    CAMUS: Sice to sem nepaří ale jako bardi na bezkrálí jste na mne dělali dojem pozitivní. Asi jsem imuní proti poslouchání opakujících se písní.
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    CAMUS: Napadlo by me (ale jsem prd konstrukter) treba latkove steny jen natazena od kulu ke kulu (dobra vec je, ze znovuvyuzitelne). Prislo mi to hrozne pracny, ale mozna to fakt bylo nejjednodussi reseni...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam