SORBAK: ty obrazky nevidim, takze nevim presne, co rikas :o(
OVERDRIVE: z pohledu gm - souhlas... ale hraci by to meli vedet :o)
Obecne k tem dosahum: v tomto souhlasim se sorbakem: halapratne, ostep a podobne, to jsou dosahy 2. Myslim, ze se to projevi i na tom, ze to nema zas takovy bonus k dmg, jen zprostredkovany skrze dosah... Spis bych nedovolil, aby mely obourucni zbrane dosah 2, ale 1, protoze jednorucni mec je sice kratsi, nez obourucni, ale zase se clovek muze lepe natahnout, udelat pruznejsi vypad a podobne... noze a podobne zbrane do (treba) 40cm by pak mely dosah 0.
Obecne k typu dmg: taky souhlasim se Sorbakem, ze by se mely zbrane rozdelit na secne(bodne) a tristive, a tim i dmg na P a S.
Videl bych to tak, ze sice po S se clovek celkem rychle sam o sobe uzdravi, ale ony ty dmgs, ktere dostavame, jsou celkem srandovni - nekolik malo ctvercu proste vylecime hned na miste... moc se ani neresi nasledky takoveho zraneni... takze 4ctverce jsou proste povrchove zraneni...
O lamani kosti se sice bavit muzeme, ale zatim vsechna RPG, ktera jsem hral, byla zalozena prave na tom, ze ten dmg byl nerealisticky maly, aby se zmirnila nahoda, ktera do toho vstupuje... Takovou zlomenou kost, podle me, muze gm vyhlasit ve chvili, kdy typek, co ma telo3 dostane tafku za 6, treba.
A ted k cislum: mam pocit, ze by zbrane s dosahem0 meli mit bonus k dmg +1, jednorucni zbrane s dosahem maji dmg +3, obourucni s dosahem 1 bonus k dmg +4, obourucni s dosahem 2 bonus k dmg +2.
K tomu, navic, pokud ta zbran neni puvodne urcena jako zbran, jsou jeji bonusy k dmg o jedna mensi, nez u bojovych. Typ zraneni: ma ostri-P, nema ostri-S.
To mi prijde jak fer, tak celkem blizke pravidlum a celkem se tim zbavime podivnosti okolo, jako je ta bojova sekera.
Je tu jeste otazka, jak se postavit k druhemu faktoru, a to je vztah k armoru. Rekl bych, ze ty nejkvalitnejsi zbrane s ostrim by mely mit -1 k armoru a ty bez ostri +1dmg/+2 armor.