WIPER: Tohle je přesně přístup, který jsem zde čekal! Super!
Co tě asi zklamu - žádnou hru s tématikou Dune dělat nebudu. Snažím se jen teoreticky vytvořit koncept, který mi přijde zajímavý. Zasazení do Duneverza je dáno tím, že jsem konečně viděl Lynchovu Dunu (a to asi 10x po sobě) a uvědomil jsem si, že vyjma první počítačové inkarnace Dune zde neexistuje hra, která by se atmosférou blížila filmu, knize a byla by hodná Duneverza obecně. Tím ale veškerá práce "končí" - jsem jen teoretik.
Žánr hry - v jádru by mělo jít o first person adventuru s mixem realtime strategie, ale v úplně jiném smyslu, než je dneska vnímáno. Odkaz níže - na blog - popisuje žánr a představu o zpracování detailněji. Co je nyní důležité, je soustředění se na "rekonstrukci filmových událostí". Přijdou mi úžasně atmosférické a rád bych převyprávěl zážitky Paula hráči co nejangažovaněji. Proto ona volba firt person kamery, proto zaměření na vyprávění příběhu formou adventury a zároveň ilustrace gradace moci Paula formou realtime strategie (ale opakuji, nemá jít o frenetické klikání a repetetivní opakování stylu kámen - nůžky - papír).
Přestože mám představu o náplni misí (čistě gamedesignově), naprosto zásadně plavu v detailech příběhu - tedy zejména v knižní verzi. Vyplývá z toho moje nejistota, jak navrhnout tok celé hry. Nevím, jestli se nedopouštím "kacířství", jestli mi rozumíš.
Konkréntě bitva o Dune, přestože jde o "střípek", jak píšeš, mi přijde jako téma dostatečně atraktivní - a to i z potenciálního tržního pohledu (který nemusíme brát v úvahu). A hlavně - je tam koření - což bychom při přesunu na jinou planetu ztratili.
Proto si kladu otázku, jestli by bylo možné "vymyslet" nějakou jinou, nově objevenou planetu (či dlouho ztracenou), kde se "také" vyskytuje koření, kde by šlo vymyslet alternativní Fremeny a alternativního Paula. Výsledkem by měly být události, které nijak nesouvisí s existujícím příběhem a tedy ho nijak nenarušují - přitom se ale otevřeně a přiznaně budeme událostmi na Duně inspirovat. Převyprávět stávající story "po svém" zkrátka, dovolit si změny a obměny bez pěny u úst fanoušků.
Už v prvním odstavci popisuješ moc pěkné poznámky o zbraních. Sám nevím, jestli se nedržet striktně zpracování filmu - abys mne chápal správně - nebojím se zpracovat Duneverze "ve velkém". Jenom výchozí myšlenka na hru začíná a končí filmem samotným a všechno, co jsem doposud vymyslel (což si musíš přečíst sám na blogu) na tom stojí a padá.
Takže když to shrnu - soustředím se na koncept hry, který by vycházel čistě z Lynchovy Duny - ale chci ho rozšířit proti filmu o detailnější příběh, události "okolo", seznámit hráče s politickým pozadím (pokud bude chtít) a soustředit se na gradaci moci samotného Paula. Aby to byl hodně osobní prožitek pro hráče. A proto hledám pomoc, jak interpretovat příběh (události ve filmu jsou pro herní použití příliš povrchní), abych nebyl příliš v rozporu s Duneverzem.
(Nezávisle na tom - galaktické měřítko dobře zpracovává hra Sins of the Solar Empire - možná by stálo za to vypracovat nějakej mod).