• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    WHITESCORPIOThe Dune - Kultovní dílo Franka Herberta a vše okolo - see HOME!
    ANKETA! Jak hodnotite pokracovani a predehry sagy duna z pera Briana Herberta a Kevina J. Andersona ?

    Pokus o prelozeni BG litanie:

    "I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it pass over me and through me. And whan it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain."

    "Nesmim se bat. Strach zabiji mysleni. Strach je mala smrt prinasejici naproste vyhlazeni. Budu svemu strachu celit. Dovolim mu, aby prosel preze mne a skrze mne. A az projde, pohlednu vnitrnim zrakem na jeho cestu. Kde byl strach, nic nezustane. Zustanu pouze ja ."
    rozbalit záhlaví
    WIPER
    WIPER --- ---
    DAVESADE: dunaverse ma velky potencial ktery by sel urcite pouzit v nejake poradne hre. Urcite neco tady vymyslime. Moc by me bavilo brainstormovat nad tim jak co nejlepe adaptovat veci z dunaversu do pocitacove hry. Takze nabizim jakoukoliv pomoc budes potrebovat. Klasicky pribeh jak ho znas v Lynchove Dune je jen malym stripkem udalosti v Dunaversu. Casem se odehravaji bitvy stejne epicke a v masovych meritkach zastinujici, udalosti na Dune. Pokdu se nemusis striktne drzet jedne planety a muzes opustit Dunu a tak se casem vicemene opakuje situace na galaktickem meritku. Navic v Dunaversu je technologie mnohem promakanejsi nez nejake sonicke pistolky kterymi si Lynch zjednodusil situaci a vubec nezakomponoval do filmu zakladni problem dunaversu - interakci stitu (takova ta ruzova (jen ve filmu) krabicovita vec kterou z opasku genrovali na ochranu pred strelami a v souboji chladnymi zbranemi) s laserpalem vedouci do exploze srovnatelne s vybuchem atomove bomby. Takze valky ve svete duny jsou determinovane tim, ze kazda strana de fakto disponuje technikou, ktera jim umoznuje skoro dokonalou obranu (stit) a mohutnou palebnou silu v podobe osobne prenosneho laseru ktery se protavi v podstate vsim. Ovsem kdyz se protne laser a stit, tak obe strany zahynou a vypari se i se svym okolim. Uplne chapu ze tenhle orisek Lynch ve filmu nezakomponovat. Ale kdyby se nekdo nebal zakomponovat do hry tuhle pomerne komplikovanou zalezitost, tak by to dalo bojum v te hde novy takticky rozmer a byla byt to mnohem vic nez jenom prosta strilecka.

    Zeptal bych se konkretneji jaky zanr by te hry mel byt? Ma to jen byt klasicke realtimova strategie jako stara duna a c&c, nebo planujete nejakou moderneji veriantu kde by se resilo neco na urovni dobyvani celych planet a galakticke ekonomie? Protoze dunaverse ma mnohem vetsi potencial nez jen tezit koreni a za nej kupovat tanciky a strilet po sobe. Koreni je sice dal universalni menou, ale casem je v dalsich knihach prolomen monopol na koreni na Dune. Tleilaxiane ho vyrabeji genetickou cestou. A frakce Benegesserit zase prisla na to jak rozsirovat koreni jine planety a "dunaformovat" je do poustni planety. Takze inspiraci se tam urcite da najit spousta.

    Jeste jestli mohu vyzvihnout jednu libustku dunaversu ktera by mohla hry umoznit opustit boje jen na samotne planete Duna a dat hre galakticke meritko je prave existence neutralni prepravni Gildy, ktera poskytuje za koreni vsem frakcim presun jednotek v nulovem case. Tudiz je dunaverse idalni na to mit strategickou hru o galaktickem imperiu, kde se vubec nemusi resit vesmirne lode a vesmine souboje a muze se soustredit jen na strategii a taktiku boje na planetach.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    KALIPH: Tak teď se ptám čistě na gamedesign. Příběh _zatím_ stranou, bohužel mám se čtením opravdu problémy. Takže se čistě ptám na takovou "hru z podobného prostředí, jako je Lynchova Duna", jestli mi rozumíš.
    KALIPH
    KALIPH --- ---
    DAVESADE: Hele, když vidím, že nemáš ani dost chuti si to přečíst, tak asi sotva můžeš uspokojit fanoušky Duny. Spíš mě děsíš:)
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    A jak by se vám líbila taková hra? Umíte si představit, že by vás to bavilo?
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    KALIPH: Díky, tohle mne nasměruje lépe!
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    PHOBOS99: Ech, možná jsem ten odkaz měl dát nějakým vetším písmem, ano, celkem jasně popisuju, o co mi jde ;).

    Co je na ječivejch pistolích špatného? Teda - dneska má mikrofon každej a pro hru si to umím představit využít (samozřejmě ne v takové míře, spíše pro puzzly a tak).
    KALIPH
    KALIPH --- ---
    DAVESADE: Ok.

    ad 1.) Ne. Ve stávajícím univerzu lidstvo nekolonizovalo půlku galaxie a koření, tak nezbytné pro rychlý transport mezi hvězdami se nachází jen na jediné planetě ve známém vesmíru. Nemluvě o Galaktickém císařství, které sotva zasadíš nebo převypravíš v současném kontextu.
    ad 2.) Muad Dib nebyl Mesiáš, možná pro fremeny, ale je zcela ve stínu Božského Imperátora Leta Atreida II., který se stal tím, čím už měl být Muad Dib. To je jediná cesta pro lidstvo..
    ad 3.) Technologie vyvíjející Iksané, genetické inženýrství Bene Tleilax, monopol kosmické Gildy na cestování prostorem.
    PHOBOS99
    PHOBOS99 --- ---
    DAVESADE: takže tobě jenom o bitvu o Dunu? Tak hlavně, prosím tě, vynech ty Lynchovy ječivé pistole .)
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    KALIPH: Právě proto, že ho neznám, tak se ptám na váš názor. Já se snad ke knížkám a filmům dokopu časem, ale než ten čas investuji, tak se ptám, co byste mi doporučili - jaké období vybrat. Níže jsem napsal celkem jasně formulované otázky a čekal jsem nějaké jasně formulované odpovědi. A ano, časem si dostuduji, do té doby jsem se na to chtěl zeptat.

    Druhou věcí je samotná hra - nepotřebuji tam řešit hlubší příběhové detaily, protože pro účely gamedesignu nejsou podstatné. Rád bych zkrátka zrekonstruoval bitvu o Dunu, přesně v duchu filmu (tj. důraz na atmosféru a scenerie) a hledám cestu, jak to udělat, abych si nerozporoval se zásadními pilíři univerza. A jelikož momentálně nemám načteno, tak se ptám odborníků.
    KALIPH
    KALIPH --- ---
    DAVESADE: Když to univerzum neznáš, tak není co zasazovat.. Tvojí jediná naděje je, že pochopíš univerzum Duny a najdeš způsob, jak vyjít se současností.. K tomu ale potřebuješ znát celou politickou scénu i jedootlivé tlaky, které vedly k událostem v prvním díle.. a k tomu slouží právě ty další díly.. Tam se třeba dozvíš, že Muad Dib vlastně odmítl Zlatou stezkou, i když jí viděl a raději zvolil krvavý džihád - proč? - no to je otázka pro tebe..

    Lidi, kteří se chtějí angažovat v plavání, ale nechtějí se namočit, by neměli k bazénu vůbec pouštět.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Abych se přiznal, pro účely gamedesignu je detailní znalost příběhu k ničemu. Co nyní řeším, je obecné zasazení hry do univerza. Jestli byste doporučili konkrétní období anebo naopak "vymyslet" nějakou minulost, kam by to sedělo. Anebo - pojmout to, jako čistou alternativu k událostem první Duny. To je spíš to, co řeším.
    REVAN
    REVAN --- ---
    DAVESADE: Když si přečteš další díly knižní série, dozvíš se, k jakým událostem došlo po tisících letech.

    Když už nechceš číst knížku, potom doporučuji ke shlédnutí ještě zpracování prvního dílu Duny od Johna Harrisona (vpodstatě třídílný seríál, který se drží událostí a knihy tak nějak více než Lynch). A potom Děti duny - opět třídílný seriál, zahrnující druhý a třetí díl knižní Herbertovy ságy. Tam ti trochu nastíní, jakým směrem se budou vyvíjet události po tisících letech (ale úplně o tom jsou až 4-6díl).
    KALIPH
    KALIPH --- ---
    DAVESADE: Dokud si nepřečteš celou ságu, tak nad tím ani nepřemýšlej.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Rád bych místní fandy poprosil o nějakou kritiku mého nápadu na současné počítačově-herní zpracování fenoménu Dune. Zajímalo by mne zejména tyto body:
    1) Je možné převyprávět Herberetovu klasiku s jiným vyzněním tak, aby zapadala do stávajícího univerza?
    2) Dají se v univerzu očekávat repetice událostí? Je možné, že tisíc(e) let před nebo po románu Duna došlo (dojde) k podobným událostem? Je zjevení mesiáše unikátní v historii nebo se může opakovat - mesiáš zmizet?
    3) Jelikož jsem knihu četl jen jednou a vycházím převážně tedy z Lynchova filmového zpracování - jakou věc bych určitě neměl opomenout implementovat? Jaké jsou stěžejní pilíře univerza?
    Díky za pomoc.

    Text ke kritice zde: http://angryplayer.blogspot.com/2011/03/dune.html
    WIPER
    WIPER --- ---
    Zelený mozek - Frank Herbert - Baronet - knihkupectví Kosmas.cz
    http://www.kosmas.cz/knihy/156074/zeleny-mozek/

    Zeleny Mozek jsem prave koupil v knihkupectvi!!
    KALIPH
    KALIPH --- ---
    Alejandro Jodorowsky - Unseen Dune
    http://www.duneinfo.com/unseen/jodorowsky.asp
    GULDUR
    GULDUR --- ---
    KALIPH: no jo no...holt tenhle román není pro Hollywood, stejně jako Tahle země není pro starý..každá takováhle produkce chce hlavně vydělat na dobře vypadajícím jasném příběhu....zlí X hodní...efektní bitky a zlí pryč...takže ať si filmujou předehry, tam jim to půjde samo, ale původní sága prostě takhle fungovat nebude..
    KALIPH
    KALIPH --- ---
    Dune Remake May Be Dead by Spring | WorstPreviews.com
    http://worstpreviews.com/headline.php?id=19652&count=0
    SAJMONDEE
    SAJMONDEE --- ---
    KALIPH: urcite ano. Jak tu bylo uz nekolikrat zmineno, Spasitel Duny je nejslabsi kniha z cele serie Duny od FH , nicmene jsou v ni dulezite udalosti tudiz neni dobry napad, ji preskocit, ale zbytek serie pak zase nabere skvely spad, samozrejme zalezi na jedinci.
    FACEDANCER
    FACEDANCER --- ---
    ULRIK: a především při opakovaném čtení kdy si člověk všimne dalších narážek, ať proto že se mu rozšířili obzory nebo si všimne dalších narážek
    ULRIK
    ULRIK --- ---
    KALIPH: Docela souhlasím...čímž nechci říct, že komu se nelíbí jest nedospělec. Ale jemné nuance doceňuju až s dekádou zpoždění...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam