• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    WHITESCORPIOThe Dune - Kultovní dílo Franka Herberta a vše okolo - see HOME!
    SAJMONDEE
    SAJMONDEE --- ---
    a to bych chtel potkat nekoho, kdo i tyhle pohrobky hrozne zere a hadal by se s nama, ze to rozsiruje vedomi o Duna universe. nazval bych ho fanatikem.
    ULRIK
    ULRIK --- ---
    Nezájem...přesta jsem tyhle pohrobky retardovené kvality číst už dávno...

    Mám pocit, že za chvíli napíšou Sexuální praktiky Duny, Příběh Šedout Mapes a nebo ekologie červů aneb co jste chtěli vědět a neměli jste se koho zeptat a toužili jste, aby vám odpověděli dva dojiči...
    GULDUR
    GULDUR --- ---
    KRUP: upřímně mě ti dva už značně s*rou...pošlapou co můžou a ještě se šířej jako nákaza...je fajn, že odkaz F.H. žije, ale v téhle formě je to spíš mrzák...
    KRUP
    KRUP --- ---
    tak jsem dnes přišel prostřednictvím návštěvy knihkupectví přišel na to, že sága se nezadržitelně rozšiřuje...

    28. 4. 2010 vyšly u nás Vichry Duny (Winds of Dune, 2009), které jsou druhým dílem tetralogie Heroes of Dune, přičemž tetralogie byla pozastavena, aby mohla být vydána triologie o vzniku BG, Mentatů, Sukovců a Gildy.

    A je tu první vlaštovka - Sisterhood of Dune, 12. pokračování z pera B. Herberta a Andersona, které v originále vyjde 3. 1. 2012, zde je trailer :)))

    http://www.youtube.com/v/fJcdN3oa_Kg?version=3&hl=en_US&rel=0&hd=1

    A pro zajímavost a zasmání nad tím, jak mají Amíci a Angláni hnusný obálky :))) Ať žije Karel Řepka!

    US:


    UK:


    více viz blog Kevina J. Andresona
    KRUP
    KRUP --- ---
    TOM
    TOM --- ---
    RAGNAROK: super!!
    i když jsem původně myslel tuhle http://books.google.com/books/about/Sand.html?id=RwAHE18nioMC, tak... ta tvoje je mnohem lepší .)
    díky!
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    TOM:
    Macro-engineering Seawater in Unique Environments: Arid Lowlands and Water Bodies Rehabilitation | ShareBookFree.com - Free eBooks Download
    http://sharebookfree.com/macro-engineering-seawater-unique-environments-arid-lowlands-water-bodies-rehabilitation/

    clanek je od strany 431
    TOM
    TOM --- ---
    TOM: kdybyste někdo splašil tu knihu, byl bych vděčen, já po dvou hodinách googlení skončil s prázdnou :/
    TOM
    TOM --- ---
    to je jeden z mých snů - ozelenit Saharu :)
    BLDGBLOG: Sand/Stone
    http://bldgblog.blogspot.com/2009/04/sandstone.html
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    Mechanics of Wind-blown Sand Movements (Environmental Science and Engineering Environmental Science) - library.nu
    http://library.nu/docs/5ZVB63EMKY/Mechanics%20of%20Wind-blown%20Sand%20Movements%20%28Environmental%20Science%20and%20Engineering%20%20%20Environmental%20Science%29

    pro fanaticky duny
    KALIPH
    KALIPH --- ---
    OZMAR
    OZMAR --- ---
    Na CHOAM ako opoziciu imperatora a moderatora subojov velkorodov sa v tomto pripade nehrame?
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    WIPER: Časem si je přečtu, teď si mi ale pomohl ujasnit si některé detaily, díky.
    (Mimochodem - jestli máš po ruce vývojařské studio, tak jdu do toho! ;)
    WIPER
    WIPER --- ---
    DAVESADE: skoda, napad je to dobrej, at uz zpracovani puvodniho originalu, tak i mozne pokracovani. Precti si ty dalsi knizky, muzes si pak udelat nazor sam.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Já tě asi vážně zklamu, ale realizace momentálně není na pořadu dne ;). Hovořím pouze teoreticky...
    WIPER
    WIPER --- ---
    DAVESADE: zni to krasne, ale kolik mas na to lidi? :) Udelat takovych lokaci a objektu bude potrebovat spoustu prace.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    WIPER: Předvídání budoucnosti je skvělej nápad, implementace štítů relativně taky - mohl by to být taktický prvek. Vize RTS soubojů je ale postavena na tom, že hráč by měl mít _vždy_ převahu, vždy šanci vyhrát (s přijatelnými ztrátami), ale pokud odhalí "vtip" daného levelu. Mělo by jít o poziční vítězství, hráč by měl zaujmout vhodné místo, poslat jednotky - a pokud to dobře udělá, tak bitvu vyhraje. Krom toho RTS režim nebude jenom bojový, jak jsem naznačil v článku. Rozhodně nechci, aby se posílaly jednotky z místa A na místo B a tam se to kydlilo, jako v normální RTS. Naopak implementace vidění do budoucnosti by mohla hráči pomoci lépe rozestavit jednotky před útokem a tak. Měla by to být spíše prožitková věc, než záhul na strategické myšlení.

    Napadlo mne - co udělat bitvu o Dune ála Lynchův film jenom jako tutorial, pak skočit o X tisíc let dopředu a vystavět nový příběh?
    WIPER
    WIPER --- ---
    promin, reagoval jsem driv nez jsem si driv precetl ten tvuj clenek. Nenapadlo by me ze si si troufas na first person adventuru, ktera je mnohem narocnejsi nez realtime strategie ;-) Moc pekne jsi to popsal. Takovouhle hru bych si opravdu moc chtel zahrat. Dokonce kdyby jsi do takticke casti mohl zakomponovat predvidani budoucnosti...

    Ale z hlediska hry je to jenodussi, protoze samotne knihy jsou takove first person strategie. Navic prave diky tomu osobnimu stitu, muze dostat hra velmi originalni aspekt

    Mas na mysli spis pribeh, ve kterem kazdy na prvni pohled pozna ze je to opakovani udalosti z prvniho dilu Duny. Protoze existuje v knihach jedno obdobi zhruba 10 000 let po udalostech v prvnim dile, ktere by slo pro tvuj napad pouzit. V podstate se jedna o obdobi na zacatku 5 knihy, kde je dej zase zpatky na Dune kde jsou upgradnuty Cervi na verzi 2 ale uz se tezi koreni. Zde by bylo vsechno trochu vizualne podobne originalni dune, takze by kazdy poznal ze je to tenhle svet, ale uz dej odehraval okolo jinych udalosti. Naktere frakce jako fremeni/knezi, gilda, tlilax, benegeseerit porad existuji. Myslim ze by z toho sla udelat hra se vsemi napady ktere jsi nastinil v tom blogu. Cilem by samozrejmne uz nebylo svrhnout cisare a ovladnout galaxii. Ale spise osobni rozvoj postavy, sjednotit/porazit frakce a pripravit lidstvo na boj s odvekym nepritelem... inteligenimi stroji.

    Takze otazka ciste produkcni, jestli by mela vetsi uspech hra ktera podava v novem neco znameho a slavneho. Nebo jestli chcete zpracovat cast pribehu ktery neni tak vseobecne znamy.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    WIPER: Tohle je přesně přístup, který jsem zde čekal! Super!

    Co tě asi zklamu - žádnou hru s tématikou Dune dělat nebudu. Snažím se jen teoreticky vytvořit koncept, který mi přijde zajímavý. Zasazení do Duneverza je dáno tím, že jsem konečně viděl Lynchovu Dunu (a to asi 10x po sobě) a uvědomil jsem si, že vyjma první počítačové inkarnace Dune zde neexistuje hra, která by se atmosférou blížila filmu, knize a byla by hodná Duneverza obecně. Tím ale veškerá práce "končí" - jsem jen teoretik.

    Žánr hry - v jádru by mělo jít o first person adventuru s mixem realtime strategie, ale v úplně jiném smyslu, než je dneska vnímáno. Odkaz níže - na blog - popisuje žánr a představu o zpracování detailněji. Co je nyní důležité, je soustředění se na "rekonstrukci filmových událostí". Přijdou mi úžasně atmosférické a rád bych převyprávěl zážitky Paula hráči co nejangažovaněji. Proto ona volba firt person kamery, proto zaměření na vyprávění příběhu formou adventury a zároveň ilustrace gradace moci Paula formou realtime strategie (ale opakuji, nemá jít o frenetické klikání a repetetivní opakování stylu kámen - nůžky - papír).

    Přestože mám představu o náplni misí (čistě gamedesignově), naprosto zásadně plavu v detailech příběhu - tedy zejména v knižní verzi. Vyplývá z toho moje nejistota, jak navrhnout tok celé hry. Nevím, jestli se nedopouštím "kacířství", jestli mi rozumíš.

    Konkréntě bitva o Dune, přestože jde o "střípek", jak píšeš, mi přijde jako téma dostatečně atraktivní - a to i z potenciálního tržního pohledu (který nemusíme brát v úvahu). A hlavně - je tam koření - což bychom při přesunu na jinou planetu ztratili.

    Proto si kladu otázku, jestli by bylo možné "vymyslet" nějakou jinou, nově objevenou planetu (či dlouho ztracenou), kde se "také" vyskytuje koření, kde by šlo vymyslet alternativní Fremeny a alternativního Paula. Výsledkem by měly být události, které nijak nesouvisí s existujícím příběhem a tedy ho nijak nenarušují - přitom se ale otevřeně a přiznaně budeme událostmi na Duně inspirovat. Převyprávět stávající story "po svém" zkrátka, dovolit si změny a obměny bez pěny u úst fanoušků.

    Už v prvním odstavci popisuješ moc pěkné poznámky o zbraních. Sám nevím, jestli se nedržet striktně zpracování filmu - abys mne chápal správně - nebojím se zpracovat Duneverze "ve velkém". Jenom výchozí myšlenka na hru začíná a končí filmem samotným a všechno, co jsem doposud vymyslel (což si musíš přečíst sám na blogu) na tom stojí a padá.

    Takže když to shrnu - soustředím se na koncept hry, který by vycházel čistě z Lynchovy Duny - ale chci ho rozšířit proti filmu o detailnější příběh, události "okolo", seznámit hráče s politickým pozadím (pokud bude chtít) a soustředit se na gradaci moci samotného Paula. Aby to byl hodně osobní prožitek pro hráče. A proto hledám pomoc, jak interpretovat příběh (události ve filmu jsou pro herní použití příliš povrchní), abych nebyl příliš v rozporu s Duneverzem.

    (Nezávisle na tom - galaktické měřítko dobře zpracovává hra Sins of the Solar Empire - možná by stálo za to vypracovat nějakej mod).
    WIPER
    WIPER --- ---
    DAVESADE: dunaverse ma velky potencial ktery by sel urcite pouzit v nejake poradne hre. Urcite neco tady vymyslime. Moc by me bavilo brainstormovat nad tim jak co nejlepe adaptovat veci z dunaversu do pocitacove hry. Takze nabizim jakoukoliv pomoc budes potrebovat. Klasicky pribeh jak ho znas v Lynchove Dune je jen malym stripkem udalosti v Dunaversu. Casem se odehravaji bitvy stejne epicke a v masovych meritkach zastinujici, udalosti na Dune. Pokdu se nemusis striktne drzet jedne planety a muzes opustit Dunu a tak se casem vicemene opakuje situace na galaktickem meritku. Navic v Dunaversu je technologie mnohem promakanejsi nez nejake sonicke pistolky kterymi si Lynch zjednodusil situaci a vubec nezakomponoval do filmu zakladni problem dunaversu - interakci stitu (takova ta ruzova (jen ve filmu) krabicovita vec kterou z opasku genrovali na ochranu pred strelami a v souboji chladnymi zbranemi) s laserpalem vedouci do exploze srovnatelne s vybuchem atomove bomby. Takze valky ve svete duny jsou determinovane tim, ze kazda strana de fakto disponuje technikou, ktera jim umoznuje skoro dokonalou obranu (stit) a mohutnou palebnou silu v podobe osobne prenosneho laseru ktery se protavi v podstate vsim. Ovsem kdyz se protne laser a stit, tak obe strany zahynou a vypari se i se svym okolim. Uplne chapu ze tenhle orisek Lynch ve filmu nezakomponovat. Ale kdyby se nekdo nebal zakomponovat do hry tuhle pomerne komplikovanou zalezitost, tak by to dalo bojum v te hde novy takticky rozmer a byla byt to mnohem vic nez jenom prosta strilecka.

    Zeptal bych se konkretneji jaky zanr by te hry mel byt? Ma to jen byt klasicke realtimova strategie jako stara duna a c&c, nebo planujete nejakou moderneji veriantu kde by se resilo neco na urovni dobyvani celych planet a galakticke ekonomie? Protoze dunaverse ma mnohem vetsi potencial nez jen tezit koreni a za nej kupovat tanciky a strilet po sobe. Koreni je sice dal universalni menou, ale casem je v dalsich knihach prolomen monopol na koreni na Dune. Tleilaxiane ho vyrabeji genetickou cestou. A frakce Benegesserit zase prisla na to jak rozsirovat koreni jine planety a "dunaformovat" je do poustni planety. Takze inspiraci se tam urcite da najit spousta.

    Jeste jestli mohu vyzvihnout jednu libustku dunaversu ktera by mohla hry umoznit opustit boje jen na samotne planete Duna a dat hre galakticke meritko je prave existence neutralni prepravni Gildy, ktera poskytuje za koreni vsem frakcim presun jednotek v nulovem case. Tudiz je dunaverse idalni na to mit strategickou hru o galaktickem imperiu, kde se vubec nemusi resit vesmirne lode a vesmine souboje a muze se soustredit jen na strategii a taktiku boje na planetach.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam