• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    NATASHATěžký život básníkův
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    WITTGENSTEIN: Nikoliv, z toho jsem tůmpachová.
    Ale třeba záhadu teď objasní sám.

    Jinak myslím, že zaměnit MU s RR je možné jen při velmi nepozorném čtení. Na blogu navíc uvádí rok narození (1985).
    WITTGENSTEIN
    WITTGENSTEIN --- ---
    RICARDERON: Taky bych byl nedůtklivej. Spousta lidí (včetně Koubského) si myslím že je to Milošův pseudonym - a to mu musí být vzhledem ke krajně levicovým názorům Ropse-Tůmy nepříjemné.
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    Miloš je nějakej nedůtklivej...
    WITTGENSTEIN
    WITTGENSTEIN --- ---
    NATASHA: Teď se po ostřejší výměně mailů s Milošem Urbanem přejmenoval na Romana Ropse-Tůmu. (Geddit?)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    WITTGENSTEIN: Je možné, že odpověď by byla k nalezení ve sbírce, kterou vydal Petr Štengl (zatím jsem ji nečetla).
    Jinak je autor poměrně důsledný. Jako RR bloguje, tweetuje i publikuje (A2).
    Až si myslím, že je mu vážně dobře ve zvoleném pseudu.
    WITTGENSTEIN
    WITTGENSTEIN --- ---
    Neví tu někdo náhodou, který básník si pro své publicistické potřeby v A2 vypůjčil jméno Roman Rops z románů Miloše Urbana?
    MAEROR
    MAEROR --- ---
    FIN: Já vím :-)
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    PETR36
    PETR36 --- ---
    FIN: Souhlas :-))
    FIN
    FIN --- ---
    MAEROR: tak to seš asi dost divnej, hele :-)
    MAEROR
    MAEROR --- ---
    Dělá mi radost Vás číst, pánové! :-)

    FIN
    FIN --- ---
    PETR36: je to vtipné. a to o mnoha serverových literátech, co tak rádi zkouší psát texty nad věcí a já je na řadě čtení vyslechl, říci nemohu :-)

    PETR36
    PETR36 --- ---
    :-)
    Jeho prvotina "Jede medička na sáňkách" už tu jedinečnou poetiku trochu nese, ale sbírka, již teď připravuje, je její čistou esencí. Vřele doporučuju - až to vyjde.
    FIN
    FIN --- ---
    PETR36: Teď už ano :-)
    PETR36
    PETR36 --- ---
    FIN: Ale já oprávněnost Tvého postoje vůbec nezpochybňuju, Lukáši. Ani trochu. Mm rád třeba Jiřího Oulíka. A nepokládám ho přitom za pitvorného paňácu. Je pro mě básníkem. Ale ne - mám lepší příklad. Přesný. Přesně vyjadřující pohled, který tu svým příspěvky legitimuješ. Básníka, který si říká Saša Gr. Znáš ho?
    FIN
    FIN --- ---
    PETR36: jako abych nebyl pochopen špatně: když chceš napsat něco, řekněme to tak, seriózního, s dosahem, myšlenkou, něco, co bodne dosrdce, musíš k tomu přistoupit tak, jak přistupuješ ty - zcela poctivě to pro tebe musí být velmi vážná věc, jinak prostě tu "seriózní" věc dobře nenapíšeš. nelze nezaplatit nutnou cenu v podobě vážného soužití s poezií, jako činíš ty, a přitom dobře vážně psát. prostě nelze. není koláčů bez roboty :-)
    FIN
    FIN --- ---
    PETR36: osobně mi zkrátka přijde, že vidíš poezii strašně vážně, majestátně a tak. a popravdě ti to věřím, protože píšeš, píšeš dobře a tím de facto dokazuješ oprávněnost svého pohledu. já ji dneska asi vidím i mnohem vulgárněji a jaksi "ručněji". a ejdině tehdy, když občas napíšu něco,co si vy přečtete a vysvětlení nebude třeba a bude se vám to aspoň trochu zamlouvat, dokáži oprávněnost svého postoje :-)
    PETR36
    PETR36 --- ---
    FIN: Souhlasím. Mimochodem přesně tohle jsem minulý týden říkal frekventantům na kurzu: Základní dílo Tomáše Akvinského Summa Theologica praví: "Co je Bůh, říci nelze." Já vám totéž říkám o poezii.
    FIN
    FIN --- ---
    PETR36:
    "Chtěl jsem tím říct, že mi přijde perverzní, když Breton zakazoval Nezvalovi rýmy"
    - mně to prostě přijde jen blbé :-)
    "Když dnes hlupci z angažovaných kruhů fackují málo angažované básníky"
    - a to mi zase přijde, že jim přesně chybí ty 3 facky do správné výchovy (jak dí werich ve své pohádce)
    "Když mi někdo říká, jak se mám milovat."
    - to úplně nenávidím. hrozně rád bych kouzelného dědečka, který by na chvíli umožnil kecalovi stát se mnou, prožít vybrané pasáže mého života ve zhuštěné minutě a pak by kecal si příště dvakrát rozmyslel, jestli bude kecat. ale hlavně nenávidím sluníčkáře, protože to je projev hlouposti a laciného duševna :-)

    vcelku se shodneme. oběma nám to přijde z nějakého důvodu nepatřičné. a jelikož chápu, z jakého výchozího postavení vycházíš, chápu taky, k jakým závěrům nutně dospíváš. jen... nesouhlasím. prostě to tak nevidím. ne nutně. poezie může být vysoce intimní. ale taky nemusí. když ji takovou máš a provozuješ, musíš dojít k závěrům, k jakým jsi došel. já to vidím jako jednu z možných variant, ne ale jedinou. to by imho byla pouzie moc omezená, moc výhradní a vážná a to by nakonec byla velká škoda. poezie taky může být zcela neintimní srandička a ptákovina :-) si myslím já. vlastně si myslím, že - což už jsem kdysi napsal v autorské - nelze říct, co poezie je. jen, co není. tvoje poezie, jak mi ji popisuješ, je v mých očích zcela legitimní druh poezie se vším všude. jen prostě ne nutně jediný :-)
    PETR36
    PETR36 --- ---
    FIN: Kryl je dobrý příklad. Jeho poezie je modelově veřejná. Přesto způsob, jakým vznikala, byl intimní ve smyslu nejužšího osobního styku s jazykem, s intuicí, s inspirací, s Bohem, který nám všem, kteří píšeme, z větší nebo menší části diktuje. Tělesný styk je opravdu nejpřesnější obraz. Poezie je pro mě milování, od nejněžnějších splynutí až po nejbrutálnější hardcore a nejstrašnější perverze. Ale v intimitě páru. Já a inspirace. Já a slovo. Já a rytmus, já a Bůh. Dítě vzešlé z toho spojení, nechť je klidně vysláno do světa, jak otrokyně na arabském trhu nabízeno k veřejnému použití. Chtěl jsem tím říct, že mi přijde perverzní, když Breton zakazoval Nezvalovi rýmy. Když dnes hlupci z angažovaných kruhů fackují málo angažované básníky. Když mi někdo říká, jak se mám milovat.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam