Tak jsme se dnes konečně dostali k Dorn-u. Nových i starých her je příliš. :)
Hráli jsme ve čtyřech, tedy pán Dornu, dva po dvou postavách na mě zbyla jediná. V obou partiích to byli: Almanor a Vargen, Choros s Riel a Kaerdrak. Podotýkám, že jsme předem krom seznámení se s pravidly nikdo příliš netušil, co od Dornu očekávat. Což se v první partii projevilo hned počátečním rozhodnutím: Almanor a Vargen vyrazili do stok, zbytek směr bažina. Během pár tahů dokázal pán Dornu Almanora s Vargenem oddělit, následně Vargena obklíčit a udolat. Uznali jsme vítězství pána Dornu v téhle partii a raději rozehráli novou.
Tentokrát vyrazili směr stoky všichni. Chronos jistil výstup ze zeleného portálu, zbytek se pustil do honby za pokladem, bohužel čelit krysám se rozhodl opět Almanor, není divu, že ho to hned stálu kapku krve. Situaci ještě vice zkomplikovala zombie, která číhala na Riel místo pokladu. Přesto se nám podařilo Almanora za pomoci složitého přesunu od další újmy zachránit a vyrabované stoky spořádaně opustit.
Vracet do města jsme se nechtěli a tak jsme vyrazili opačnou stranou dál do temnot. Neměli jsme příliš představu co přesně (a tím pádem ani jak) chceme udělat. První věc, která byla "po ruce", dorazit ke studánce a zacelit šrámy od krys a dalších potvor, které se při ústupu vyrojily z teleportu.
Postupovali jsme obezřetně, aby nestvůry neměly příležitost k hromadnímu útoku na čelo nebo konec naší kolony. Potvory nám ovšem oplácely stejnou mincí, držely se mimo dotaz a jejich řady narůstaly. K našemu velkému zklamání pán Dornu těsně před naších příchodem studny otrávil.
Sebrali jsme tedy alespoň artefakt, který ležel poblíž a opět přemítali, co dál. Nutno přiznat, že dosavadním vývojem jsme byli značně frustrováni. Jednak tu byla předchozí partie, kde si ani skupina v bažině nevedla o mnoho lépe, sice neutržila žádných ztrát, ale také získala jen jediný skalp hermana a neustále byla obezřetně sledována početnou skupinou nestvár lačnících po krvi.
Nakonec jsme vyrazili zpět přes hřbitov směrem ke křižovatce, kde se dá zahnout k dalšímu artefaktu. Křižovatku proti Chronosovi držela pár slabých nestvár a za nimi v oblasti s žlutým teleportem číhali párek upírů a několik hermanů. Vargen využil svého požehnání, vpadl mezi tyto nestvůry ochromil je maskou medúzy.
Ani Choros neváhal využít své požehnání k vyjasnění situace na křižovatce. Náš smělý plán, který měl za cíl zničit většinu nestvár v dosahu však zhatil pán Dornu, kterým závalem znemožnil Almanorovi a dalším obchvat přes oblast s artefaktem. V zoufalé situaci prchl Vargen teleportem a skryl se v rohu bažiny.
Několik nestvůr ho následovalo, neboť jej celkem oprávněně považovalo izolovaného za snadnou kořist. Zbylé pak obklíčily teleport, abychom mu nemohli přijít pomoci. Tím pádem jsem byl nucen použít požehnání Kaerdraka a poněkud příšery na hracím plánu přeskupit, což nám umožnilo získat kontrolu nad teleportem a navíc získat druhou úroveň pro Chorose, Riel i Almanora. Vargenpak za pomoci lektvaru přemohl upíra a před dalším upírem a jeho slabšími nohsledy opět prchnul teleportem zpět.
Náhlé oslabení nestvár vyvolalu změnu strategie pána Dornu, nestvůry o nás ztratily zájem a jali se kroužit v bezpečné vzdálenosti kolem centrální místnosti, kam se z bažiny rozběhl i upír, co prve pronásledoval Vargena.
V této chvíli Vargen společně s Riel cestovali teleportem na zpět, zmocnili se artefaktu a také vyrvali bažině nějaký ten poklad.
Zbytek hrdinů obezřetně postupoval vstříc centrální prostoře. Zde se Chorosovi s Amlanorem podařilo v chodbě vedoucí k hřbitovu přemoci dalšího upíra a ducha.
Vargen se opět vrátil teleportem nazpět, Riel, jež se vydala hlouběji do bažiny, se rozhodla pro návrat využít své požehnání, které ji však na krátký čas vyřadilo z herního světa. Podařilo se nám obsadit všechny vchody do centrální místnosti a v průběhu dalších tří tahů připravit pána Dornu o zbylé nestváry. Zbyly mu všeho všudy asi tři kostlivci s píkou.
Od dalších obtíží nás uchránilo jen to, že si špatně přečetl kartičku jednoho svého rituálu a nemohl jej tedy nasadit tak efektivně, jak počítal. Nicméně zranění utržená v těchto soubojích stačila k tomu, aby Zorkal dosáhl své plné sly.
Jelikož se v průběhu bojů otevřela Brána Osubu, vrhl se Kaerdrak Zorkalovi vstříc. Zaplatil za to sice životem, ale poskytl tak ostatním hrdinům patřičný čas k tomu, aby Zorkala udolali.