• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALISTAIRDorn - desková hra
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    CTHULHU: Tvé postřehy jsou velmi trefné. V prvních hrách ještě hráči neznají všechny herní možnosti - zejména Poklady, Požehnání, Rituály a některé vlastnosti hrdinů (pokud je hráči neprostudují). Mohou tedy probíhat odlišně od her pozdějších. Každou další hru pak nejen Zorkal, ale i hráči přizpůsobují svojí strategii, přičemž v případě hráčů bych řekl, že se musí jednat o výrazně vynalézavější změny než v případě Zorkala.
    MATHES
    MATHES --- ---
    Jak probehla hra v Prokopskem udoli? Hodte report!
    CTHULHU
    CTHULHU --- ---
    ALISTAIR: Zatím spíš dojmy než názory, může se to zdát divné, ale Dorn mi přijde dost specifický, než aby dvě partie stačily na ucelenější názor.

    V podstatě se obě partie změnily na taktickopsychologickou bitvu, kdy se obě strany vyhýbaly konfrontaci, leda by pro ně byla jasně výhodná. Tady by mě zajímalo, jestli se to tak děje i ostatním.
    Hráč pána Dornu zmiňoval náročnost ovládání velkého počtu nestvůr, ale to je také nutné přičíst tomu, že on by rád perfektní každý tah a v tom množství je snazší něco přehlédnout.

    Nevím, jakou přesně roli jste zamýšleli pro požehnání, ale nám se ukázaly jako jediný prostředek, jak donutit nestvůry k (pro nás výhodnému) střetu. I na první pohled ne tak zajímavá karta požehnání může mít dost zlomový efekt. V té včerejší druhé partii nám úžasně sedly, každé se nakonec mimořádně přesně hodilo pro nastalou situaci.

    Je dost rozdíl mezi postavami na základní a dalších úrovních. Chci tím říct, že po zalevlování postav se mění průběh střetů, tím pádem i strategie obou stran.

    Velmi rafinovaná je mapa. Často jsou si na ni dvě místa blíž, než se na první pohled zdá.

    A konečně poklady. Zprvu se nám zdály slabé neboť nijak neřešily náš základní problém. Nemožnost donutit nestvůry ke střetu. Jakmile k němu ale došlo, tak se naopak ukázaly velmi silné.

    Způsob a plánování boje jsou velmi zajímavé, tím že je průběh deterministický (až na požehnání a rituály), tak si na jednu stranu může člověk víc dovolit než v Doomu apod, kde ho snadno zradí kostky. Na druhou stranu, tím že jsou souboje řešeny až po pohybu, tak je mnohem těžší se někudy probíjet. Z toho plyne užitek vlastností postav, které tyhle blokády umožňují obcházet.

    Jsem zvědav, jak to bude vypadat dál, dá se očekávat, že pro příště zvolí pan Dornu upravenou strategii. A budeme zase v potížích. :)
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    CTHULHU: Výborně napínavý příběh :)

    Utvořili jste si na hru po prvních dvou zkušenostech také nějaký názor? V čem spatřujete pozitiva a negativa?
    MATHES
    MATHES --- ---
    CTHULHU: imho muze, ale pockej si na vyjadreni povolanejsich
    CTHULHU
    CTHULHU --- ---
    A hned bych k tomu měl jeden dotaz, co nám při hře vyplynul. Když je Brána Osudu otevřena, je možno se přes její hranici teleportovat nebo to stále nelze?
    CTHULHU
    CTHULHU --- ---
    Tak jsme se dnes konečně dostali k Dorn-u. Nových i starých her je příliš. :)

    Hráli jsme ve čtyřech, tedy pán Dornu, dva po dvou postavách na mě zbyla jediná. V obou partiích to byli: Almanor a Vargen, Choros s Riel a Kaerdrak. Podotýkám, že jsme předem krom seznámení se s pravidly nikdo příliš netušil, co od Dornu očekávat. Což se v první partii projevilo hned počátečním rozhodnutím: Almanor a Vargen vyrazili do stok, zbytek směr bažina. Během pár tahů dokázal pán Dornu Almanora s Vargenem oddělit, následně Vargena obklíčit a udolat. Uznali jsme vítězství pána Dornu v téhle partii a raději rozehráli novou.

    Tentokrát vyrazili směr stoky všichni. Chronos jistil výstup ze zeleného portálu, zbytek se pustil do honby za pokladem, bohužel čelit krysám se rozhodl opět Almanor, není divu, že ho to hned stálu kapku krve. Situaci ještě vice zkomplikovala zombie, která číhala na Riel místo pokladu. Přesto se nám podařilo Almanora za pomoci složitého přesunu od další újmy zachránit a vyrabované stoky spořádaně opustit.
    Vracet do města jsme se nechtěli a tak jsme vyrazili opačnou stranou dál do temnot. Neměli jsme příliš představu co přesně (a tím pádem ani jak) chceme udělat. První věc, která byla "po ruce", dorazit ke studánce a zacelit šrámy od krys a dalších potvor, které se při ústupu vyrojily z teleportu.
    Postupovali jsme obezřetně, aby nestvůry neměly příležitost k hromadnímu útoku na čelo nebo konec naší kolony. Potvory nám ovšem oplácely stejnou mincí, držely se mimo dotaz a jejich řady narůstaly. K našemu velkému zklamání pán Dornu těsně před naších příchodem studny otrávil.
    Sebrali jsme tedy alespoň artefakt, který ležel poblíž a opět přemítali, co dál. Nutno přiznat, že dosavadním vývojem jsme byli značně frustrováni. Jednak tu byla předchozí partie, kde si ani skupina v bažině nevedla o mnoho lépe, sice neutržila žádných ztrát, ale také získala jen jediný skalp hermana a neustále byla obezřetně sledována početnou skupinou nestvár lačnících po krvi.
    Nakonec jsme vyrazili zpět přes hřbitov směrem ke křižovatce, kde se dá zahnout k dalšímu artefaktu. Křižovatku proti Chronosovi držela pár slabých nestvár a za nimi v oblasti s žlutým teleportem číhali párek upírů a několik hermanů. Vargen využil svého požehnání, vpadl mezi tyto nestvůry ochromil je maskou medúzy.
    Ani Choros neváhal využít své požehnání k vyjasnění situace na křižovatce. Náš smělý plán, který měl za cíl zničit většinu nestvár v dosahu však zhatil pán Dornu, kterým závalem znemožnil Almanorovi a dalším obchvat přes oblast s artefaktem. V zoufalé situaci prchl Vargen teleportem a skryl se v rohu bažiny.
    Několik nestvůr ho následovalo, neboť jej celkem oprávněně považovalo izolovaného za snadnou kořist. Zbylé pak obklíčily teleport, abychom mu nemohli přijít pomoci. Tím pádem jsem byl nucen použít požehnání Kaerdraka a poněkud příšery na hracím plánu přeskupit, což nám umožnilo získat kontrolu nad teleportem a navíc získat druhou úroveň pro Chorose, Riel i Almanora. Vargenpak za pomoci lektvaru přemohl upíra a před dalším upírem a jeho slabšími nohsledy opět prchnul teleportem zpět.
    Náhlé oslabení nestvár vyvolalu změnu strategie pána Dornu, nestvůry o nás ztratily zájem a jali se kroužit v bezpečné vzdálenosti kolem centrální místnosti, kam se z bažiny rozběhl i upír, co prve pronásledoval Vargena.
    V této chvíli Vargen společně s Riel cestovali teleportem na zpět, zmocnili se artefaktu a také vyrvali bažině nějaký ten poklad.
    Zbytek hrdinů obezřetně postupoval vstříc centrální prostoře. Zde se Chorosovi s Amlanorem podařilo v chodbě vedoucí k hřbitovu přemoci dalšího upíra a ducha.
    Vargen se opět vrátil teleportem nazpět, Riel, jež se vydala hlouběji do bažiny, se rozhodla pro návrat využít své požehnání, které ji však na krátký čas vyřadilo z herního světa. Podařilo se nám obsadit všechny vchody do centrální místnosti a v průběhu dalších tří tahů připravit pána Dornu o zbylé nestváry. Zbyly mu všeho všudy asi tři kostlivci s píkou.
    Od dalších obtíží nás uchránilo jen to, že si špatně přečetl kartičku jednoho svého rituálu a nemohl jej tedy nasadit tak efektivně, jak počítal. Nicméně zranění utržená v těchto soubojích stačila k tomu, aby Zorkal dosáhl své plné sly.
    Jelikož se v průběhu bojů otevřela Brána Osubu, vrhl se Kaerdrak Zorkalovi vstříc. Zaplatil za to sice životem, ale poskytl tak ostatním hrdinům patřičný čas k tomu, aby Zorkala udolali.
    MATHES
    MATHES --- ---
    BOUCHI: souhlasim
    BOUCHI
    BOUCHI --- ---
    Co se tyce Magicke sipky, mne by prislo nejlogictejsi posuzovat zasazitelnost nestvury podle pravidel pro kouzleni (cili za roh sipka muze, pres nestvuru ne).
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    ALMAD: imho. byla i casto znazornena jako navadena koule, ktera po dlouhem pronasledovani jen o par centrimetru minula hlavniho hrdinu, takze otazka je i nadale nezodpovezena :)
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    ARFEA: No rozhodně. Poklady obecně se používají v pohybové fázi, takže pokud je ochromena útočná fáze aktivity dělávané při krocích lze provádět. Naopak, pokud je ochromen pohyb ale nikoliv útok, předměty používat nelze.
    ARFEA
    ARFEA --- ---
    ALISTAIR: Vida, měl jsem dotaz směřující podobným směrem. Magická střela nebo ohnivý dech jsou tedy "kouzla" sui generis, a ochromení mumie jejich použití nebrání?
    ARFEA
    ARFEA --- ---
    Včera jsem hrál jednu velmi dlouhou hru, trvala přes 4 hodiny. Já jako Zorkal a tři hráči za postavy. Stručně vylíčeno:
    Postavy se postupně napakovávaly poklady a já občas zkoušel útok, když to vypadalo nadějně. Často jsem svou oběť zranil tak, že už měla jen jeden život, ale oni se z toho vždycky dost důmyslně vysekali a hodně dlouho se mi nedařilo dát onen kýžený killing blow, což mě docela deptalo. Výsledkem bylo, že nakonec byli všechny postavy, ale i Zorkal na třetí úrovni. Padlo však mnoho různých lektvarů a karet požehnání. Na rituály jsem neměl moc štěstí a většinu jsem jich vypotřeboval bez nějakého zásadního efektu. Myslel jsem, že je se Zorkalem konec. Moje armáda byla vyhlazená a postavy byly uzdravené a měly rodící se nestvůry pod kontrolou. Neměly ještě ani jeden artefakt a IMHO právě tohle byla pro ně vhodná chvíle k závěrěčnému útoku. Hamižnost jim ale nedala a rozeběhly se ještě pro těch pár pokladů, které na mapě zbývaly a poskytli mi tak chvilku na regeneraci. Soustředil jsem své skomírající síly do krypty, v jejíž blízkosti postával Kaerdrak, kterého jsem zabil bleskovým útokem mumie, kostlivců a krys, které přiběhly teleportem. V kryptě jsem pak celkem úspěšně vzdoroval náporu hrdinů. Mumie jsou super, velmi silná zbraň (!), v řadách hrdinů rozsévaly zkázu. Osvědčila se mi jejich spolupráce s píkaři. Obojí jsem mohl na třetí úrovni vyvolávat přímo v kryptě, kde probíhal boj, což byla obrovská výhoda. V téhle situaci sebral Gor první artefakt a v následujícím tahu byl mumií a píkařem uvězněn ve výklenku artefaktu a zůstal tam s jedním životem. Hráči všechnu pozornost upřeli k jeho záchraně a Almanor za to zaplatil smrtí. V poslední snaze získat artefakty, byl zabit i Ragnar a postavy se vzdali.
    Myslím, že prohra postav byla způsobena spíš jejich herní nezkušeností (ačkoli mě několikrát dost nemile zaskočili) než mým taktickým uměním :)
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    Střela je můj oblíbený poklad. Zejména z taktického hlediska může hrát velmi významnou roli. Zatím jsme ji používali tak, jak ji popisuje ALISTAIR. Kdyby se řídila pravidlem pro střelbu, nebyla by to zdaleka tak silná zbraň.
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    ALMAD: Ha, mystická shoda. Zrovna se mě na střelu ptal brácha. Nejsem pravidlový expert (finální instance je řekl bych id Zorkal :) ale můj názor je tento:

    - střela je "poklad", tj. nevztahují se na ni pravidla pro střelbu ani pro kouzlení
    - střela letí po polích, jako kdyby chodila, tj. i za roh
    - nezaráží se o nestvůry, tj. najde svůj cíl i třeba schovaný za chumlem upírů...

    ALMAD
    ALMAD --- ---
    Magická střela je kouzlo, tj. za roh, nebo střela, tj. rovně? ,)
    MATHES
    MATHES --- ---
    ONDRASH: jo ja vim trosicku error... se stava... i v lepsich rodinach..
    ONDRASH
    ONDRASH --- ---
    no to my prave taky ne :)
    STRANGERD
    STRANGERD --- ---
    haha
    MATHES
    MATHES --- ---
    Vlastne je dokoncenej jenom nechapu proc je tam to "Cestou do"
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam