• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALISTAIRDorn - desková hra
      AUTOŘI
    Kerwil - Jan Daněk
    Muflon - Jiří Daněk
    Stryx - Jan Dřevíkovský
    Amarath - Filip Kozák
    Alistair - Jan Kozák
    Zorkal - Kryštof Kozák

    Tento klub slouží k diskuzi, výměně zkušeností a zodpovídání dotazů k dobrodružné deskové hře Dorn.
    V klubu jsou přítomni autoři hry, kteří vám rádi zodpoví otázky všeho druhu...
     

    Oficialni Stranky

     
    rozbalit záhlaví
    KERWIL
    KERWIL --- ---
    FORFUN: Nepřestává mě fascinovat, že jste běžně při hrách schopni dosáhnout s postavami na 3. lvl. Jestli se nám to jakožto protřelému developerskému týmu povede dostat jednu postavu na 3. lvl jednou za 5 her tak je to ještě posvícení. Takže bych chybu viděl nejspíš v nedostatečném umění pána Dornu, který má skutečně mnoho způsobů jak takové situaci zamezit, především nekrmit hrdiny zkušeností, když za to nezískám rozhodující výhodu = smrt alespoň jedné z postav. Občas se pravda může sejít hodně silná skupinka hrdinů + silná požehnání + lehčí úkoly které dají snadnou bonusovou zkušenost, ale na 3. lvl by se postavy měly dostávat opravdu jen výjimečně... ;)
    FORFUN
    FORFUN --- ---
    Že stryx je na 3 lvl skoro neporazitelnej už jsem se taky setkal. Vážně je asi jediný řešení nenechat ho levelovat. Couvat s nestvůrama, občas zatarasit nějakou krysou chodbu, pak se na něj vrhnout a rovnnou ho zabít bez možnosti jeho protiútoku a když to bude Kostěj hrát dobře, tak stačí při tomhle stylu hry nashromáždit dost nestvůr na to, aby zaplnil kryptu, temný chrám a hřbitov. Alespoň mě se to zdá jako celkem dobrá obranná varianta, ale samozřejmě jsem to nezkoušel.
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    ZORKAL: Ale Kostej je pomalej, jak ma Stryx pohyb 12, tak je to peklo. Ja ho dal proste tim, ze sem mnozstvim nestvur zacpal prostor, nicmene si myslim ze sem vyhral spis kvuli tomu ze udelali par chyb a ze se mi poved dobrej manevr s kostenym totemem v bazinach, ktery pak kryl zbyle dva totemy.

    A fletna tisice mladych na druhe strane nez je krypta co produkuje zombie s dvouma utokama, s tim uz se da zit.
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    ALMAD: To je trochu potiz, neda se s tim neco udelat, kdyz to Pan Dornu vi? Treba hrat na ritual, nenechat Stryxe nalevelovat? Da se proti nemu bojovat hlavne s Kostejem, a ten se taky porad vraci.
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    Myslel sem si, ale zkusili sme -- diky.

    Jinak hraci dosli k tomu, ze s Kostejem pouzivaji Stryxe jako one-man army a sberace artefaktu, zatimco zbytek druzinky pozoroval deni z okrove cesty. Lvl3 stryx je fakt vejce-runner.
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    ALMAD: Tahle schopnost se da pouzit jenom pred jejim vlastnim utokem, tj. v tahu hrdinu, jinak by to bylo moc silny...
    FORFUN
    FORFUN --- ---
    ALMAD: myslím, že to může použít pouze ve svém tahu, což sice znamená před útokem nestvůr, ale nikoli před svým obklíčením a tahle vlastnost se pak dá používat hlavně jako útěková varianta, popř průlomová až v následujícím tahu hrdinů. Nicméně u sebe nemám pravidla, tak si nejsem na 100% jistej.
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    Dotaz: Muze Zohra pouzit schopnost prekvapivy utok pred utokem nestvur? Protoze z textace vyplyva, ze by mohla uhnout nestvuram v obklopeni tak, ze se presune za utocici nestvuru a ostatni by na ni nedosahly...coz mi prijde dost husty ;)
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    Konečně čas pro tvorbu Dorn povídek!

    Ahoj, myslím, že jsme se nikdy nepodtkali, ale odkázal mě na tebe Zelgaris. Spolu se Zbyňkem Holubem z Asterionu (který dělám i já) a Karlem Černínem z Tarie jsme letos vydali povídkový sborník Hry s příběhem - obsahuje příběhy z různých RPG světů (Taria, Asterion, Střepy snů, Unknown Armies, Příběhy Impéria...) a na příští rok plánujeme sborník další - tématicky zaměřený na válečníky, boje, války, rytíře, gladiátory, atd. Vydavatelem je Jiří Reiter a jeho Mytago.
    Proto se obracím na tebe - rádi bychom sborník rozšířili i o jiné než RPG světy, a Dorn je takový ideální mix RPG a deskovky. Kdyby kdokoliv z vašeho týmu měl zájem napsat válečnický příběh (nebo dva), budeme moc rádi (třeba něco o Zorkalovi? nebo o některé z postav z doby předtím, než se vypravila do Dornu?).
    Ozvi se mi prosím kdyžtak na cenis@seznam.cz (na NYX moc nechodim), jestli by byl zajem.
    KERWIL
    KERWIL --- ---
    FORFUN: Jojo, osobne se take domnivam, ze Deirdre je trumf, ktery hraci ze zacatku nemusi hned odhalit, ale zakomponovana do takticky zvolene skupinky hrdinu je k nezaplaceni i kdyz sama se muze zdat trochu neschopna :)
    FORFUN
    FORFUN --- ---
    BLOODRAT: Jak říká Zorkal, Strix není jediná nabušená postava a než se dostane na třetí lvl, tak mi dokonce přijde jedna ze zlabších. Kdykoli jsme se Strixem hráli, tak nepostoupil tak daleko. vStačí nastavit past tak, aby mohl útočit pouze ve dne do čehož se hrdina většinou nehrne a pokud ano, tak není problém těžit z něj kapky. Jinak nejsilnější postava mi pořád připadá Eleanor (na třetím 7 pohyb + 5teleport, dva útoky, propichování=parádička) A z nových hrdinů jsem si oblíbil Deidru (hodně mazanej booster:)
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    BLOODRAT: Zpočátku je ale Strix dost zranitelný (podobně jako Almanor), takže za něj P.D. může získat snadno krev. Jestli je takto nebezpečný, tak si musí P.D. dávat dobrý pozor, aby se jen tak nevyleveloval. Na třetí úrovni je i pár dalších hrdinů dost fatálních (Kaerdrak, Almanor, Eleanor, Vargen...).
    BLOODRAT
    BLOODRAT --- ---
    MUFLON: Nu, jediný, kdo v té hře postoupil na třetí level byl Strix, který poté sebral tři z artefaktů a pro zbylé dva zmiňované si odběhl už "jen tak ze sportu". Zbytek grupy jej nechal vyexpit na svůj úkor a pak slavně umřel, protože splnil svojí úlohu. A Zorkal ještě v téhle fázi žádnou závažnější chybu neudělal - respektive neměl jak se bránit.

    To, co se snažím naznačit je, že když už Strix na ten třetí level dojde, Je téměř rozhodnuto, jak v případě hry za Kostěje (kde stačí proběhnout k vejci a jednou do něj třísknout) tak za Zorkala, kterého Strix prostě umlátí - pokud je plně vybaven - za jedno kolo, kterého snadno dožene, pokud se Zorkal snaží někam schovat nebo se někde vyléčit, a kterému snadno ruší snahu o tři kola plné rituální místnosti (artefakt hole střílející fireball). Ke konci hry už jsme se jak hráči, tak Zorkal probírali pravidly a hledali způsob jak Strixe zastavit, a nějak jsme nepřišli na žádný :o)

    Asi to bude chtít dát těch her se Strixem víc...po rozšíření je variabilita jednotlivých partií obrovská a tohle byla patrně krajní situace. Jen mne zarazilo, jak hladce jsem vyhrál.
    MUFLON
    MUFLON --- ---
    BLOODRAT: Hezký report na který můžu reagovat pouze jedinou odpovědí a to, že pokud nechá Zorkal postavy postoupit na třetí level a sebrat 5 artefaktů, tak si nezaslouží vyhrát.:)

    Že je Strix příliš silný slýcháváme od hráčů docela často, ale věř mi, že my jsme hráli se Strixem i bez něj opravdu hodně her a já osobně považuji Strixe spíše za slabší postavu.
    BLOODRAT
    BLOODRAT --- ---
    Minireport

    Dorazilo rozšíření, a po několika hrách za kostěje jsme usoudili, že kombinací není nikdy dost a vyzkoušeli sestavu Zorkal vs Mannad, Zohra, Deirdre a Strix. Hráči vsadili na rychlost, Zorkal na taktiku a za pomoci úkolů a rituálu se mu podařilo zdvojnásobit armádu, když k němu hráči dorazili, a téměř zaplnit rituální místnost. Následně vyřídil supportery a Zohru. V tu chvíli už vypadal neporazitelně. Jenže v ten moment postoupil Strix na třetí level a vyšlo najevo, že se nedá (téměř) zastavit. S 5 ze 6 artefaktů, které mu přidávaly neskutečné bonusy ve dne a jeho schopnostmi v noci prostě postupně sám nejenže vymlátil polovinu rituální místnosti, ale i Zorkala samotného (taktéž na třetím). A přestože jsme udělali já za Strixe a pán Dornu za Zorkala několik chyb, shodli jsme se na tom, že Strix je naprosto zbytečně přešlapaná postava, znamenající v 85% vítězství hráčů. Jediný způsob, jakým lze vyhrát za bubáka je zaplnit rituální místnost na tři kola, což Strix vystřílí fireballem, má probíhání, vykreje dva útoky (se dřevěným štítem tři) s pokladem prudkého jedu v noci a s bardkou v zádech šest útoků za dvě lebky na kolo, v noci se kompletně zregeneruje, má pohyb 12 stejně jako upír! O respawnu nemluvě. Zavalit nejde, zával rozstříská za jedno kolo. Jediná možnost je zaplnit rituální místnost+4 pole všech chodeb do ní vedoucí, což je dvojnásob těžké, nebt Strix zpravidla likviduje nestvůry rychleji než přibývají, a to i když Zorkal vytváří totemy.

    Rozhodli jsme se nechat tuhle postavu pro nějakou z našich něžných poloviček, protože když už se slečny pustí po třech hodinách studování pravidel do deskové hry a postava jim rovnou na začátku exne, končí to studenou večeří a mrzutostmi :o) Zde bych viděl jediný možný využitelný potenciál Strixe.

    Podstatně zajímavější charaktery jsou bardka Deirdre a psyonik Mannad. Původní hra obsahovala pouze jednoho supportera a to byl Gor, který se u nás velké oblibě netěšil (nemožnost útoku, krevní banka pro Zorkala). Deirdre, která již na prvním levelu přidává útok/kouzlo navíc je podstatně využitelnější. Mannad pak nejednou zvrátil průběh celé bitvy, taktika získává zcela nový rozměr.
    MUFLON
    MUFLON --- ---
    Ano, je to tak, že je to slotově a platí to do konce hry. No a výkřik do tmy samozřejmě moc potěšil. :)
    TRUMPETKA
    TRUMPETKA --- ---
    BLOODRAT: ja bych to bral jako slotovy zivot, jelikoz herove nejsou v "normalnim" poctu...nebo jeden z hracu za hery muze ovladat 2 hery
    BLOODRAT
    BLOODRAT --- ---
    Otázka....pokud se hraje se čtyřmi hrdiny, pravidlo přihraje hráčům do začátku o jeden život navíc. Je tento život "slot", tzn do konce hry má hráč možnost vlastnit o jednu kapku krve více nežli určují pravidla, nebo jakmile o tento jeden "slotovaný" život přijde, hra se nadále normálně odvíjí a hráči již operují s normálním počtem životů určených hrací kartou?
    BLOODRAT
    BLOODRAT --- ---
    Tak díky za vynález Dornu tvůrcům. Už druhý večer za sebou baví pět lidí- a čím dál víc.
    Výkřik do tmy, ale doufám, že potěší :o)
    TRUMPETKA
    TRUMPETKA --- ---
    v sobotu hrdinove vyhrali.....ale je fakt, ze mel na zacatku 6 charakteru a to je hnedka poznat, jinak moc pekna bitva :)
    NIGHTINGALE
    NIGHTINGALE --- ---
    Mně Kostěj přijde v pohodě. Navíc mě hra za něj baví víc než za Zorkala. Je to prostě takové akčnější. Zatímco Zorkala hraju spíš defensivně a kumuluju armádu, tak u Kostěje se mi vyplácí furt útočit a dotírat, a když umře, tak to není zas taková škoda, vzhledem k tomu, že je za něj na 1. úrovni jen jedna zkušenost a při narození se s ním ještě vyklube jedna slabá příšera navíc. A taky se mi velmi osvědčil rituál Zával. Když jsou hrdinové moc rychlí, vchod k vejci jim prostě zasypu, což je většinou slušně zdrží.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam