Minireport
Dorazilo rozšíření, a po několika hrách za kostěje jsme usoudili, že kombinací není nikdy dost a vyzkoušeli sestavu Zorkal vs Mannad, Zohra, Deirdre a Strix. Hráči vsadili na rychlost, Zorkal na taktiku a za pomoci úkolů a rituálu se mu podařilo zdvojnásobit armádu, když k němu hráči dorazili, a téměř zaplnit rituální místnost. Následně vyřídil supportery a Zohru. V tu chvíli už vypadal neporazitelně. Jenže v ten moment postoupil Strix na třetí level a vyšlo najevo, že se nedá (téměř) zastavit. S 5 ze 6 artefaktů, které mu přidávaly neskutečné bonusy ve dne a jeho schopnostmi v noci prostě postupně sám nejenže vymlátil polovinu rituální místnosti, ale i Zorkala samotného (taktéž na třetím). A přestože jsme udělali já za Strixe a pán Dornu za Zorkala několik chyb, shodli jsme se na tom, že Strix je naprosto zbytečně přešlapaná postava, znamenající v 85% vítězství hráčů. Jediný způsob, jakým lze vyhrát za bubáka je zaplnit rituální místnost na tři kola, což Strix vystřílí fireballem, má probíhání, vykreje dva útoky (se dřevěným štítem tři) s pokladem prudkého jedu v noci a s bardkou v zádech šest útoků za dvě lebky na kolo, v noci se kompletně zregeneruje, má pohyb 12 stejně jako upír! O respawnu nemluvě. Zavalit nejde, zával rozstříská za jedno kolo. Jediná možnost je zaplnit rituální místnost+4 pole všech chodeb do ní vedoucí, což je dvojnásob těžké, nebt Strix zpravidla likviduje nestvůry rychleji než přibývají, a to i když Zorkal vytváří totemy.
Rozhodli jsme se nechat tuhle postavu pro nějakou z našich něžných poloviček, protože když už se slečny pustí po třech hodinách studování pravidel do deskové hry a postava jim rovnou na začátku exne, končí to studenou večeří a mrzutostmi :o) Zde bych viděl jediný možný využitelný potenciál Strixe.
Podstatně zajímavější charaktery jsou bardka Deirdre a psyonik Mannad. Původní hra obsahovala pouze jednoho supportera a to byl Gor, který se u nás velké oblibě netěšil (nemožnost útoku, krevní banka pro Zorkala). Deirdre, která již na prvním levelu přidává útok/kouzlo navíc je podstatně využitelnější. Mannad pak nejednou zvrátil průběh celé bitvy, taktika získává zcela nový rozměr.