• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BALVAN42Sociologie
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    ACHERON: jo, v tom pripade bybch rekl, ze identita je sebeúrezentace, ale opet s lehkym psychologickym dovetkem, ktery je ale v sociologii (asponv te klasicke) myslim legitimni a to ze sebeprezentace zahrnuje i nevedomou slozku, tj. cast chovani vykazujeme vlivem nevedomych popudu. tzn. identita=snaha pusobit na ostani NE, ale identita=sebeprezentace ANO
    moralni rad ma v malyku jak to tak ctu, tady BALVAN
    BALVAN42
    BALVAN42 --- ---
    to Goff "zrcadlení se v druhejch" má samozřejmě i negativní moment vyjádřenej konceptem sekundární deviace. Tam taky nějak Goff operuje s pojmem morální kariéra self, ale to fakt nevim vo co de.
    BALVAN42
    BALVAN42 --- ---
    pls, ten system z toho u Goff vynechat.. :)
    BALVAN42
    BALVAN42 --- ---
    sem si myslil, že psychologismus a sociologismus jsou již překonaný koncepty, že se na to nehraje. ale ja jsem luhmannovec, ja jsem jeblej, ja si netroufnu vymezit "hranice systemu" :))

    A hlavně, teďka tu jde o státnicovou otázku na Goffmana a šichni teda víme, že Self je produkováno sociálně, sebeprezentací v sociálních situacích. Self-image je výsledkem vnitřních a vnějších atribucí se statusem v průběhu interakce v určitym kontextu. Morálka má u Goff podobně tmelící a uchovávající charakter jako u Durk, jenže u Goff je to subtilní strukturka, plná děr a chyb, který interagující v určitý situaci a v určitejch kontextech neustále zaplácávaj. Na určitý kontexty a situace se vážou určitý očekávání ŽÁDOUCÍHO a Self ve snaze uchování sebepojetí v očích druhejch sebeprezentací a v interakčních rituálech (i sebevylepšovánim) se snaží ukazovat to žádoucí atribuovaný nejenom se self, ale i se situací a kontextem. Tak se reprodukuje morálka u Goffmana, je neustále na pochodu, furt se rozpadá a zase se lepí dohromady, je to dynamickej otevřenej systém :) (estli si to dobře pamatuju)
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    DARJEEL: hele jo, ale to do sociologie taháš psychologii, podle mě by to mělo být napadnutelný zevnitř, tady jde o interakce a ne o vnitřní psychický prožitky. jde tam o ten morální řád, ne o čistě o tu redukci.
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    ACHERON: kdyby byl natvrdlej, tak můžeš třeba dát příklad, že jde o zločiny založené na sebeprezentaci (falešné doklady, apod).

    Navíc jsou různé mody sebeprezentace založené na určitých typech kontextů - to je to Goffmanovo jeviště. Takže pak jde ale o identitu, která je multifacetová a takovéto pojetí je dost odlišné od obecného pojetí identity, které je založeno spíše na člověku jako příslušníku jako příslušníku určitého kolektivu (kolektivní identita). Vzhledem k tomu, že hrajeme v různých situacích role, které jsou vzájemně nekompatibilní, musela by pak být vnitřně inkonzistentní i tato identita - nebo to pak stoč k tomu psychologickému zákonu o tý rovnozváze psychického systému a snad už se dál ptát nebude :))
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    LIQUID_SOUND: hele není, dal bych mu příklad profesionálního zločince, kterej celej život podvádí lidi, ale nikdo mu na to nikdy nepřijde :)
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    ACHERON: identita podle me zahrnuje krome sebeprezentace (behavioralni projev, divadelni predstaveni) jeste i sebepojeti a dalsi "vnitrni" (psychicky) obsahy, ktery skrze sebeprezentaci spatne odkoukas, respektive nejde je na ni redukovat. imho ale zalezi na pojeti sebeprezentace taky dost...
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    Jsem z toho učení už natvrdlej omlouvám se... :)
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    ACHERON: No skvělý to je otázka kterou na mě přchystal školitel na mgr. státnice a já prostě nevim co na to říct... :/

    A ještě ke všemu nechápu to s tou metaforou :(

    Co bys na to řekl ty? :)
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    LIQUID_SOUND: no na hodně tenký led, to určitě :)

    LIQUID_SOUND: protože METAFORA. je identita redukovatelná na to, jak se snažíme působit na ostatní?
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    A případně kam je to překračuje?
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    ACHERON: Aha pardo, přesně tak!

    ACHERON: Proč?
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    zdá se mi to pochybný. podle mě to překročuje mantinely toho, že ta koncepce managementu dojmů je především metafora
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    LOPIN: no to je asi nejjasnější, co tu padlo, ale tu "základní tezi konceptu morálního řádu"

    aha, už tomu rozumim.

    on vlastně říká, že předpokladem morálního řádu je neoddělitelnost sebeprezentace a identity.

    no to teda je vyrok jak prase
    LOPIN
    LOPIN --- ---
    a to co jsem napsal je uplne mimo nebo co myslis?
    LIQUID_SOUND:
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    LIQUID_SOUND: no zopakoval si mi to co je v tom úryvku, ale co to je ten morální řád interakce a jak by se měl vztahovat k tomu vztahu obraz-identita, to pořád netuším.
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    ACHERON: Mno Goffman tvrdí, že každé chování jedince implikuje určitý obraz a tedy nějakou identitu člověka. Tento obraz nelze od jeho chování oddělit. Podle toho jak se jedinec chová a jaký navodí dojem, jeho okolí vytvoří úsudek o tom jaký je, získají úsudek o naší identitě.

    Měla by to bejt jedna ze základních tezí morálního řádu interakce. Je to tak?

    Jde mi o to, co k tom říct více.... Resp jak to rozpitvat. Může existovat obraz jedince mimo něj? Bez chování?
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    LIQUID_SOUND: moc mi neštimuje dohromady ten "morální řád interakce" a teze o neoddělitelnosti chování a obrazu.

    Co to je "morální řád interakce"? jakože hraní rolí není amorální?
    DUNAR_
    DUNAR_ --- ---



    Free Online access to 13 Research Methods journals for two months: Register Today

    Dear colleague,

    Get acquainted with SAGE’s many journals in Research Methods now during our free online access period. We are currently offering free full-text access to 13 journals for two months until the 31st March 2009.


    http://www.sagepub.co.uk/email/online/2009/9059.htm
    LOPIN
    LOPIN --- ---
    LIQUID_SOUND: tak to souvisi s tim, jak goffman pouziva to dramaticky prirovnani. podle nej je identita slozena z jevistnich vystupu, ze sebe prezentaci. identita je pak agragatem techto vystupu. pokud chce nekdo pusobit konzistentne, tudiz udrzet nejakouimage, potom moci hlidat sve jevistni vystupy v urcitych mantinelech, ktery mohou byt nazyvany moralkou.. imo
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    Mám dotaz :)
    Jak byste řešili po Goffmanovsku tohle?

    Vysvětlete tvrzení: „Základní tezí konceptu morálního řádu interakce je, že každé chování jedince implikuje určitý obraz a tedy nějakou identitu člověka. Tento obraz nelze od jeho chování oddělit.”

    DUNAR_
    DUNAR_ --- ---
    BALVAN42: a mě si nezmínil. :( to si budu pamatovat...
    BALVAN42
    BALVAN42 --- ---
    GAISAKA: psychologové, antropologové, to jsou naší bratří. aspoň tak nás to učej na ffuck. zvlášť z psychologie a soc.psy jsme dostávali docela sodu :) ..a jestli to můžu srovnat např. s kultůrologií, tak naše základy antropologie, který do nás mimochodem nasoukali (teďka teda nevim, jestli jsem si je do sebe nenasoukal sám :) tak byly vo hovně solidnější, než co prováděl jistej Soukup. :) ...jo a zapoměl jsem, že naší bratří sou i lingvistové, historikové, religionistové (jak jinak), estetikové a další a další. ...jakože katedra sociologie na ffuck se militatně nevymazovala k jinejm oborum na ffuck, jak je jinde na katedrách a ústavech ffuck zcela obvyklý. :)
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    GAISAKA: a jestli ti jde o kritiku epistemologických základů sociální vědy, tak si přečti nějakýho teho Latuura. Pak zruč ten klub a znovu se zastav :))
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    ovšem tohle je taky dobrý:

    Believing that rational choice theory offered a philosophical weapon for the defeat of Communism, RAND conducted studies in how to utilize the theory to derive tax structures, to educate children and to privatize many previously publicly funded entities such as health service access for the greatest effectiveness. Peaking in the "Reagan Revolution," rational choice theory, later disseminated through RAND affiliates such as Richard Perle, Paul Wolfowitz, Donald Rumsfeld, Dick Cheney, and Condoleezza Rice, provided the justification for increased defense spending[citation needed] and privatization of many previously federal endeavors

    zdroj: wikipedie :)
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    BALVAN42: ale s tím refresh jsi to řekl moc pěkně :)

    GAISAKA: jestli na to chceš jít takhle, ta si přečti něco z matematický sociologie od kluků, co dělají Rational Choice Theory a nestav hned novou vědu. pro začátek doporučuji: Coleman, James S. (1990). Foundations of Social Theory. je to sice složitější, než si k tomu přemýšlení zahulit, ale zase by ti to mělo dát jakejs takejs obrázek o tom, o co se snažíš. A pak taky samozřejmě nějakou kritiku, na to stačí Kellerův úvod do sociologie a trochu přemýšlet
    GAISAKA
    GAISAKA --- ---
    PIROSH: tak se poděl aspoň. k multiparadigamtismu, doufám,)
    PIROSH
    PIROSH --- ---
    GAISAKA: A já zrovna dneska dočetl Wallerstainův epos o tom, kam směřují sociální vědy..:)
    GAISAKA
    GAISAKA --- ---
    víte, já se mz tý předparadigmatický (multi-) fáze vědy, takovej kromaňonec-religionista, takže my prostě nemáme elementy a komplexy. slovo matematika u nás na ústavu pravděpodobně nikdo nikdy nepoužil,a když, tak vulgárně. my se prostě snažíme to fakt redukovat na nějaký spojitosti, hledáme nemožné souvislosti atd. Třeba můj současný favorit jsou relace/motivace, ale nejen na té jedné,sociální úrovni.
    zeptám se vás tak: co si myslíte o psycholozích(psychologii), antropolozích atd?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam