• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BALVAN42Sociologie
    Klub je zaměřen na odbornou diskuzi a výměnu info z oblasti všech paradigmat sociologie, obecné sociologie, dějin sociologie, metodologie, metod a technik výzkumu (popř. i sw, který se při výzkumu používá), organizací a institucí, které mají se sociologií něco společného.

    Vzhledem k tomu, že všechny společenskovědní obory nemají striktně vymezené hranice a ani je z podstaty komplexity "společenského" mít takové nemohou, nemusí se diskuze omezovat pouze a jenom na problémy sociologie. Ale to všichni dávno víme :)
    rozbalit záhlaví
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    GUMAGUAR: Mít nebo být asi ne, to spíš Strach ze svobody nebo ta jeho knížka o Marxovi, v Mít nebo být se dozví akorát jak je špatný žít pro věci a ktomu pár chytých dalších rad do života, ne?
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    SHYLOCK: v podstatě cokoliv od Ericha Fromma, například Mít nebo být?
    FEFERONIE
    FEFERONIE --- ---
    SHYLOCK: Vzpoura deprivantů od Koukolíka.
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    SHYLOCK: Rogers and Pilgrim A Sociology of Mental Health and Illnes.

    V ČJ docela dobře rozepsaná sociologie psychiatrie v Hoschlově psychiatrii.

    Pak se můžeš inspirovat stalinistickou (např. francouzskou - prvni evrze Spcyhologie a duševni nemoc od Foucaulta, ta co vyšla česky, v te to už myslim neni) filosofickou kritikou psychologie a psychiatrie z padesatych let, ktera stavela na tvrzeni, že duševní nemoc je dána inkonzistencí sociální struktury (tedy, že KAPITALISMUS JE ZLO nejen na rovině ekonomických vztahů a "vnější" seberealizace, ale vzhledem ke korespondenci sociální struktury a psychické struktury - Freud - i na úrovni struktur psychického prožívání a sebeprožívání - herňajs, to mě nikdy nenapadlo, že i když se Foucault od tohoto distancoval, zůstalo to jako implicitní předpoklad v jeho pozdějších problematizacích moderního subjektu)

    ale raději asi toho Rogerse a Pilgrima.
    SHYLOCK
    SHYLOCK --- ---
    Nevíte někdo o kvalitní publikaci,která se zabývá vlivem prostředí, ve kterém lidé žijí na duševní zdraví? budu vlastně vdečnej za cokoliv..výzkum,esej...whatever.
    FEFERONIE
    FEFERONIE --- ---
    BORG
    BORG --- ---
    Ahoj, sháním Společnosti pozdní doby od Miloslava Petruška. Kdyby náhodou někdo prodával nebo znal zdroj, napište do pošty dík.
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    DARJEEL: to jo, ale pořád nějak nechápu, jak se to dá zařadit pod postmodernu. jakože moderní je ne starost o žrádlo a nedůvěra v instituce?
    PIROSH
    PIROSH --- ---
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    ACHERON: jj, taky jsem to nahodil jako poznámku na okraj - jako můžeš to bagatelizovat jako "starost o žrádlo", podle mě je to ale hodně zásadní posun hodnot, který třeba konkrétně dělí moji generaci od generace mých rodičů dost zásadně na více frontách...
    DUNAR_
    DUNAR_ --- ---
    Litvínovský Koldům jde do privatizace — Regiony — ČT24 — Česká televize
    http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/201045-litvinovsky-koldum-jde-do-privatizace/
    JINDRICH
    JINDRICH --- ---
    JINDRICH
    JINDRICH --- ---
    socionet.cz - umrel?

    Projekt napojeny na iss - zamereny na mezioborový vhled do studia moderní sociální teorie prostřednictvím publikace článků, studií, výzkumných zpráv, recenzí, postřehů či monografií.



    Internetový magazín napojeny na iss - cílem je seznamovat veřejnost a média s výsledky známých i méně rozšířených sociologických výzkumů a poukazovat na současné společenské trendy na základě vlastních analýz.

    ACHERON
    ACHERON --- ---
    DARJEEL: to nemá s postmodernou nic společnýho, ne? teda pokud moderna není starost o žrádlo. Postmarerialusmus je teze, že lidi, který jsou přežraný, se začnou starat o svoje duševní a politický blaho.
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    ještě mě namátkou napadá Inglehart a jeho materiální a postmateriální... to už je ale možná moc post postmoderna :)
    LOPIN
    LOPIN --- ---
    ROZTE: koukni i na daniela bella a jeho post-industrialismus. to je mozna v sociologii dulezitejsi a hmatatelnejisi pojem nez postmoderna
    THORGRIM
    THORGRIM --- ---
    ROZTE: jen drobný dotaz - píšeš na to recenzi na fss mu?
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    ROZTE: hm, no tak piš barde, střádej, a až přijde den, tak sem napiš, jak to celé působilo, a zúčtujeme s ním :) Btw. k recenzi může pomoci chronologický přehled poválečných teorií "nové společnosti", uvedená na prvních stranách The Control Revolution: Technological and Economic Origins of the Information Society by James R. Beniger (1989)
    ROZTE
    ROZTE --- ---
    ACHERON: Já s Tebou právě v zásadě souhlasím (po dvou kapitolách), ale mám na to psát recenzi, tak tříbím argumenty :) To, že to vykrádá a jakou slušně řečenou neakademickou :) formou to prezentuje je patrný už z názvů kapitol :)
    Měla jsem samozřejmě na výběr, ale metodou vyberu co mě zajímá a pak zvolím nejkratší vyšlo tohle...

    Čtu od nich Válka a anti-válka a dost se mi zatím líbí jejich koncept antiválky jako něčeho samo o sobě tvůrčího, preventivního, spojeného s vhledem a pochopením situace, nikoli jak je u konflict managementu zvykem něčeho reaktivního. Imho je to dost důležitej vstup do politologickýmu přístupu k vytváření míru... Škoda že je to napsaný tak, jak je to napsaný a tím to dost dramaticky snižuje svou váhu.
    Ale jak říkám, jsem na začátku.
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    ROZTE: problém je v tom, že slátanina je parametr celku, tudíž nemá smysl hádat se tu o dílčí formulace.... slátanina je to z hlediska odborného čtenáře, laik tam asi může najít mnoho zajímavých tvrzení, které sice Toffler někde vykradl, ale které se budou obtížně rozporovat (byť i jen proto, že jsou nerozporovatelné z podstaty vágně užitých pojmů). Problém je v tom, že je laik obtížně rozezná a pak bude chodit po ulici a vykřikovat "nastává doba informací"! "Historický úděl jeskynního člověka došel svého naplnění!", apod. Spíš tedy, co ti na tom připadne tak objevného a zajímavého, že bys to někomu doporučila ke čtení, odhlédneme-li ode všeho hnoje, co jsem zatím na to stihl nakydat.
    ROZTE
    ROZTE --- ---
    ACHERON: Díky... Proč myslíš, že jsou to slátaniny?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam