• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOScollege drop-outs (+práce při studiu, samouci, kolikrát jste nedokončili vysokou? jaký je rekord ? jaký to mělo důvod?)
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    NAVARA: podle me porad chybi nejaka skola pro informatiky, ktery se *nechtej* zabejvat vysokou matikou :) kvuli matice jsem ostatne na zadnou technickou skolu nesla...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    QUANTI: když já trpím nějakou humanitní fóbií, či co. Nepřipadám si moc sečtělý. Mám spíš trochu technicko-přírodovědný rozhled, řekl bych... asi spíš nějaké dějiny přírodních věd by mě zajímaly, než kulturologie...

    (ovšem třeba takový Slavoj Žižek je super... :-)
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    XCHAOS: ja jsem vystudovala skolu, ktera zadnou specializaci neni :D takze ac jsem offtopic, nez se mi podarilo druhe studium zavrsit titulem, trpela jsem mindrakem, ze jsem nebyla schopna dostudovat bohemistiku. Dneska na to koukam jinak, neco malo mi to studium dalo a po zkusenostech z druhy skoly:
    1) dostudovanim se temer nic nezmeni (oproti tomu, kdyz mas treba dva tri roky relativne soustavnyho studia za sebou)
    2) specializace na skole je chimera, k tomu, co potrebujes, pribali tunu toho, co nepotrebujes, a nacpou to do tebe, at chces nebo nechces (minimalne na humanitni, ale ani na technickych skolach to zdaleka neni nejaky uceleny blok toho, co mas umet) - to si muzes udelat sam, kdyz mas trochu vule nacpat to do sebe a taky prekonavat predsudky potencialnich zamestnavatelu "vy nemate vzdelani v oboru"... titulem se clovek muze ohnat, ale podle me to neni vec, ktera by mela byt uplne cilem zivota...

    jo, a porad si pohravam s myslenkou, ze aspon bakalare v tom druhym oboru nekdy dodelam... ale spis se na to vykaslu ;)

    mimochodem - pokud budou pristi rok otevirat kulturologii, zkus se nad ni zamyslet ;)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    NAVARA: jo přesně - proč nikomu neřeknou, že první derivace je směr jízdy, druhá derivace momentální natočení volantu, třetí derivace JAK RYCHLE kroutíte tím volantem.... atd. :-)
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    XCHAOS: ano, vizualizace je pro me tez hodne dulezita :) kdyz si neumim problem "predstavit", nedovedu ho ani uchopit a pochopit. nekomu treba jde biflovani veci kterym vlastne ani moc nerozumi ale dovede si je zapamatovat, ja se takto "strojove" ucit nedovedu, potrebuji pro praci alespon trochu intuitivni prostredi.

    zaroven me to stve, protoze vim, ze mi spousta zajimavych veci unika, akorat jdou mimo me protoze jsem se na urcitym levelu matematickeho vedeni zasekl. a navic, vubec bych se nedivil kdyby cela tzv. "vyssi" matematika byla ve skutecnosti hodne jednoducha a sam jsem ji prakticky implementoval jiz nekolikrat, akorat ze to nebylo v rectine ale v Cecku...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    NAVARA: jako matematika je jistě i zajímavá, ale já chcí konkrétní příklady kdy ji použít ! třeba se slovníma úlohama na diferenciální rovnice jsem se setkal jen na matfyzu - a jen v kroužku, kam jsem vůbec nepatřil (nějací magistři prezenční, zatímco já byl zrovna bakalář dálkový). vůbec jsem léta nechápal, proč se mám biflovat diferenciální rovnice, když mi v podstatě nikdo nikdy neukázal jedinou věc, kterou bych pomocí toho mohl spočítat ! v podstatě mě přijde i fyzika daleko srozumitelnější než "čirá" matematika...

    zase na druhou stranu, někdy si říkám, že takový Unix/Linux je svým způsobem už daleko více předmět nějakého humanitního, než technického studia. Protože je to studium lidského výtvoru, který se snaží právě vzdorovat změnám reálného hw prostředí, na kterém je provozován, a zůstávat stále stejný...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    _BENNY: ty voe, to je přesně jako u mě ! teda u mě je to něco mezi C a ASM a 3d geometrickou představivostí... :-) (samozřejmě, ta má svoje meze - třeba proč je poměr rotačního dvojkužele, koule a rotačního válce 1:2:3, u toho samozřejmě už geometrická představivost přestala fungovat už někde na gymplu, to jo... )

    implementovat třeba určitý integrál mě přijde popravdě natolik jednoduché, že mě hlavně vždycky unikalo, proč bych se měl učit ten tělocvik s úpravami integrálů mezi sebou - když kdybych to někdy nedejbože potřeboval, tak si prostě naimplementuju výpočet spousty určitých integrálů, a prostě s nima ty transkace provedu.... prostě mě přijde, že celé je to přežitek z doby, kdy výpočetního výkonu bylo málo, a matematiky bavilo cokoliv jiného víc, než skutečně počítat.... to totiž asi byla jediná věc, která někoho mohla donutit, aby se do toho pustil.

    nicméně připouštím, že kdybych to místo v hlavě, které teď zabírá X různých programovacích jazyků (od Basicu a ASM přes Céčko až po Python, v posledních měsících) místo toho zaplnil matematikou, tak to třeba fungovat mohlo... problém je, že na žádné VŠ nikdy nikoho nezajímalo, jestli umím reálně programovat (a když, tak jen naprosto okrajově... sem tam nějaký zápočet) ... na druhou stranu, po těch letech to celkem i chápu, když vidím jak ty jazyky do přicházejí do módy a zase z ní vycházejí - a vlastně jediné co se s tím dá dělat, je donekonečna sledovat ty měnící se trendy, a zapomenout na to, že by v tomhle oboru šlo vytvořit jakkoliv trvalé hodnoty...

    Na druhou stranu - možná je to jediná možná cesta, na strojárně se asi taky lidi reálně neučí sledovat nejnovější trendy v designu automobilů a která barva zrovna nejvíc frčí... a učí se spíš co je "uvnitř"... jenže uvnitř počítačů v podstatě žádná matematika není... teda kromě nejzákladnějších operací s přirozenými čísly... a v podstatě ani ty tam nejsou :-)
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    XCHAOS: ja si kazdy matematicky problem musim vzdycky prevest do sveho vnitrniho mezijazyka kterymu rozumim vic nez recke abecede a hieroglyfum (neco mezi C a ASM :D). u nekterych matematickych primitiv to jde uplne jednoduse (zakladni aritmeticko/logicke operace), u nekterych na to existuji sofistikovanejsi metody (cykly misto kvantifikatoru, popis mnozin apod.) a u dalsich je to obtizne (vyssi matematika, integraly atd), coz je ale dano jen mym nedostatecnym rozhledem a/nebo predstavivosti.

    rozhodne ale nevidim smysl prace v pocitani vzorecku, od toho tu dnes mame stroje. asi proto jsem analytickou matematematiku nikdy nemusel a vzdycky jsem se na ni vykaslal.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    _BENNY: já měl občas tendenci místo toho co se po mě chtělo z matiky odevzdat ten samý algoritmus napsaný v Céčku... :-) bohužel, dnes je už celkem jasné, že všechno takhle prolézt prostě nešlo.

    já jsem v podstatě na poslední škole (dálková informatika v Opavě) propadl z několika důvodu, mezi kterými bylo:

    1) propadl jsem z numerické matematiky, protože jsem se na to koukal jen jednu noc před písemnou zkouškou (prostě spočítal jsem toho málo, a ještě navíc špatně... princip jsem jinak chápal). ale to by šlo asi na další pokus prolézt, ale platil bych hrozné školné.

    2) ani napodruhé jsem neodevzdal zápočtový domácí úkol z Vybraných otázek z matematické analýzy (něco jako matika 3-4), protože se mi stručně řečeno nepodařilo najít nikoho, kdo by to spočítal za mě (popravdě, teda ani jsem nikoho moc nehledal, ale těch pár lidí co se tvářilo, že tomu rozuměj, se mě snažilo přesvědčit že to je jednoduchý a ať to spočítám sám). V podstatě šlo o různé křivkové integrály a tak (jednodušší jsem spočítal, složitější mě sraly a nějak celkově mě nic rozumného nešlo/nevycházelo/nevěděl jsem jak na to, protože jsem byl dálkový student a na přednášky jsem nechodil ani jsem tam nikoho neznal, z kroužku - byli tam samí divný morávaci, pro který jsem byl divnej Pražák)

    3) experimentálně jsem si ověřil, že mimo Prahu v zásadě matematika není jednodušší, než v Praze, i když je v ledasčems jiná :-)
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    nebyt matiky (a jeji priserne zastarale syntaxe), tak jsem v te skole snad i zustal...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    diskuze nám tu nějak umřela. co třeba téma VŠ matematika vs programátoři ?
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    hlasim 2roky CVUT FEL v letech 1994-1996... neslo mi technicke kresleni, pajeni a ruzne jine zhovadilosti, ktere jsme na gymplu nedelali. Vzdal jsem to sam a udelal si VOSku a pak normalne do pracovniho procesu....
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MYKO: no jo, já vím, ale tohle ti kteří se k tomu diplomu dohrabali asi neuznaj... :-)
    Studoval jsem tak či onak aspoň 8 let (část dálkově). Jenže ona to není taková věda... věda je to dodělat, řekl bych.
    MYKO
    MYKO --- ---
    hlasim 6 let studia na FHS UK bez dokonceni bakalare a jednim dobrovolnym docasnym odchodem na rok, novyma prijimackama a nasledne definitivnim odchodem tez dobrovolnym ,)
    nelituju toho, ten papir by mi byl k nicemu a dozvedel sem se spoustu zajimavych veci. spis me mrzi, ze sem flakal i spoustu dobrych prednasek, ale proste nejsem zrovna ten zodpovedny studijni typ,
    navic vlastne diky skole sem se dostal k prekladani knizek, co me bavi, takze to taky cenim. Nicmene diplomy mi prijdou nadhodnoceny - clovek by mel dostavat jenom papir na to, jak dlouho studoval .))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    WOOK: já mám nerealistické ambice (dělat v kosmickém výzkumu, třeba ... :-), ale mám problém prolézt matematiku... :-) zhruba někde okolo třeťáku už to fakt nejde, a ty nižší levly tu na jedné škole jo, tu na jiné zase ne ... ale je fakt, že já jsem se nikdy nenaučil se učit. mě prostě něco buď jde samo, nebo mi to nejde vůbec, a na vysoké škole už je bohužel ten poměr toho co mi jde samo pod prahem prolezitelnosti (někde asi tak kolem toho třeťáku...)
    UNSEEN
    UNSEEN --- ---
    tak já toho nechal jednou, po šesti semestrech - peďák v hradci králové, aj - nj. nějak mi začaly vadit ty přidružený věci kolem jazyků a možná proběhl i akutní záchvat lenosti nebo co....
    pak následovala civilka, rodina a zaměstnání.
    WOOK
    WOOK --- ---
    XCHAOS: tak struggler urcite nejsi podle toho, co pises - to jsou ti, co se TRAPI. maji nerealisticke ambice, jsou to sprti, co se snazi uspet, ale potrebuji kurzy na (nizsim) levelu.
    VIRUS31
    VIRUS31 --- ---
    PANTARIL, TPK007: fimuni byl i muj pripad.. po prvnim roce caune a jsem rad ze tam nejsem.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    WOOK: je možné, že spadám do všech těhle kategorií současně ? :-) SETTLERS a STRUGGLERS se zdají být protichůdné, ale u mě to tak je: buď potřebuju studovat něco fakt zajímavého, a nebo naopak tak triviálního, že tomu vůbec nemusím věnovat pozornost....
    WOOK
    WOOK --- ---
    ze vcerejsich (anglickych) novin, ale myslim, ze topicem se to sem hodi

    SCHOOL DROP-OUT
    Published 05 Nov 2007 - 10:24
    By Tim Ross, PA

    The Government has identified eight types of teenager who drop out of school at the first opportunity.

    :: ANGRY YOUNG REBELS. They are against the system. They are very hostile to authority figures, such as teachers, and disrupt lessons - but they could be encouraged to take up college courses which offer opportunities to succeed.

    :: QUITTERS. These teenagers believe they have tried and failed. They need to be offered appropriate courses which are not too difficult or too easy.

    :: REBELS WITHOUT A CAUSE. These are impatient to get a job and start earning cash. They believe their personality will be their key to success. School is boring but they are not hostile to teachers. Apprenticeships seem the best route.

    :: COOL DUDES. Life is predicated on having fun and school gets in the way. Teachers see them as lazy. They need to see links between their education and their interests - mentoring could help.

    :: HEDGERS. They are waiting to get their GCSE results before they decide on their next step. Vocational options can help.

    :: SETTLERS. They sit between the cool dudes and the quitters - they want an easy life and need to be offered courses in which they can succeed.

    :: ESCAPISTS. They dream of being discovered but are disengaged. Vocational courses and mentoring can help get them back on track.

    :: STRUGGLERS. They want to do well but have unrealistic aspirations. They are eager to get on but need courses at an appropriate level.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam