• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOScollege drop-outs (+práce při studiu, samouci, kolikrát jste nedokončili vysokou? jaký je rekord ? jaký to mělo důvod?)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    QUANTI: do mě hustili, ale moje nároky na životní úroveň byly asi příliš velké, či co. chtěl jsem cestovat, a tak...

    já měl jen to d) a jen částečně... já jsem hrozně zvědavý a zajímá mě spousta věcí, ale strašně nerad se něco učím na povel. vždycky jsem si zapisoval ty nejobskurnější přednášky, které mi ale naprosto nepomohly v prolezení povinných předmětů...
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    XCHAOS: ja myslim, ze pracovitost nutne nemusi prijit nikdy :))) akorat pokud clovek nema rodice, ktery do nej hustej 'dostuduj' a zivej ho po tu dobu, nebo pokud clovek nema fakt silnej vyhled... takhle: je nekolik promennych. Ze znamych (pokud pominu inteligenci) vetsinou dostudovali lidi, kteri
    a) toho moc neumeli, takze nebyla motivace nejakych vysokych vydelku po stredni
    b) je rodice zivili, takze nebyli nuceni shanet prachy
    c) je sice rodice nezivili, ale budto byla skola natolik lehka, ze jim nevadilo studovat ji pri praci, nebo ji proste potrebovali k vysnenemu povolani (typicky neco s pravem)
    d) jsou takove obecne studijni predpoklady

    ...nevim presne ten pomer, ale byva tam namichano tohle - clovek, ktery vi, ze ho na skole stejne nic moc nenauci, ma tu motivaci chabou. Prestoze, a to plati myslim u kazdeho oboru, na kazde VS clovek projde zkusenosti, ktera je praxi plnohodnotne nenahraditelna, jenom by to pro nektery lidi chtelo, po urcite sume odstudovanych let, moznost primych statnich zkousek ;)))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    QUANTI: já myslím že vyšší level vzdělání nikdy není na překážku studiu na nižším levelu, to rozhodně ne.

    Mě to docela štve... většina mých známých jsou vysokoškoláci, některý PhD. Musím se dokopat s tím něco dělat. Jenže ta lennost je hrozná... zdá se že jsem dřív zestárl, než že by přišla pracovitost...

    QUANTI
    QUANTI --- ---
    ...veda je vzdycky husta, ale ja jsem na ni nikdy nemela koule :))
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    NAVARA: musis to postavit jako pomezni, az humanitni obor ;)
    XCHAOS: jo, to mas pravdu, a lituju, ze treba studia na filde nebyly od zacatku strukturovany, k tomu bakalari bych se tam snad nejak dokopala a mohla jsem mit mnohem lepsi moznosti dostudovani... mimochodem, uz nekolikrat me napadlo, jestli se teoreticky da studovat navazujici magistersky, kdyz clovek nema jinde bakalare, ale magistra... by snad nemuselo uplne vadit, ne? ;)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    QUANTI: nový média jsou většinou až magisterský, když už máš nějakýho bakaláře.

    NAVARA: s reálným světem jsem to pořád chtěl kombinovat po gymplu... teď už mám popravdě reálnýho světa po těch letech plný zuby, a docela by mě zajímala nějaká trochu věda... jako já ve svým věku rozhodně už neuvažuju o studiu proto, abych našel lepší uplatnění, že jo... :-) spíš abych se třeba dostal k nějaké zajímavější práci, byť třeba hůře placené než celý tenhle IT-buzzword-business-2.0...
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    XCHAOS: na druhou stranu, v tom pripade mas docela velkou nadeji, ze vzniknou uplne nove, pravdepodobne hodne mezioborove obory... ja sama vidim, ze kdyz jsem zacinala studovat, existovala jenom vypocetka na felu, matematicka informatika na mff, neco na vse, a pak zurnalistiku atd... dneska se to hemzi studii novych medii, obory kombinujicimi jazykove a spolecenskovedni predmety s technickymi... akorat uz je na me pozde ;) taky skoly reaguji na poptavku a oteviraji se ruzne informatiky na vscht apod... bude to rust, skoly vzdycky trochu pokulhavaji za poptavkou...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    QUANTI: vidíš, tomu říkám optimistická informace... já si říkám, že studovat paralelně se svými dětmi by vůbec nemuselo být tak špatné... takže mám v podstatě vyřešené KDY a JESTLI vůbec .. ale pořád nevím CO vlastně.

    NAVARA: a kde to je ?
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    NAVARA: no a ja si rikam - proc ne? kdyz ta poptavka je? porad budou lidi, kterym ta matika vadit nebude...

    jo, cas je dobrej argument :) 2xchaos: moje maminka dostudovala nekdy pocatkem devadesatych let, kdy ji bylo kolem petactyriceti :))) a ted je PhDr. ;)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    QUANTI: a nemůžu zakládat školu dokud sám nějakou nemám, že jo... to dá rozum.. :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    QUANTI: můj poslední pokus byl asi v 27, nebo v kolika... teď si dávám trochu pauzu, pravda, ale zase nerad bych skončil na univerzitě třetího věku, a dostudovat chci. deadline je tak nějak těch 40-45.
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    XCHAOS: ja myslim, ze fobie je trochu neopodstatnena :)) ja jsem v podstate nehumanitni typ, zemepis a historie me strasne otravujou a strasne mi nejdou a nejlepsi vysledky jsem mela v predmetech, souvisejicich nejak s biologii, lingvistikou, medii... :) ve svejch letech uz bych ale taky znovu studovat nesla, jak tu nekdo psal - v petadvaceti uz je z toho clovek trochu unavenej. Cimz ti nechci brat nadeji :) ale mozna bys mel nejlepsi, kdybys zkusil nejakou skolu sam zalozit ;)
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    NAVARA: podle me porad chybi nejaka skola pro informatiky, ktery se *nechtej* zabejvat vysokou matikou :) kvuli matice jsem ostatne na zadnou technickou skolu nesla...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    QUANTI: když já trpím nějakou humanitní fóbií, či co. Nepřipadám si moc sečtělý. Mám spíš trochu technicko-přírodovědný rozhled, řekl bych... asi spíš nějaké dějiny přírodních věd by mě zajímaly, než kulturologie...

    (ovšem třeba takový Slavoj Žižek je super... :-)
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    XCHAOS: ja jsem vystudovala skolu, ktera zadnou specializaci neni :D takze ac jsem offtopic, nez se mi podarilo druhe studium zavrsit titulem, trpela jsem mindrakem, ze jsem nebyla schopna dostudovat bohemistiku. Dneska na to koukam jinak, neco malo mi to studium dalo a po zkusenostech z druhy skoly:
    1) dostudovanim se temer nic nezmeni (oproti tomu, kdyz mas treba dva tri roky relativne soustavnyho studia za sebou)
    2) specializace na skole je chimera, k tomu, co potrebujes, pribali tunu toho, co nepotrebujes, a nacpou to do tebe, at chces nebo nechces (minimalne na humanitni, ale ani na technickych skolach to zdaleka neni nejaky uceleny blok toho, co mas umet) - to si muzes udelat sam, kdyz mas trochu vule nacpat to do sebe a taky prekonavat predsudky potencialnich zamestnavatelu "vy nemate vzdelani v oboru"... titulem se clovek muze ohnat, ale podle me to neni vec, ktera by mela byt uplne cilem zivota...

    jo, a porad si pohravam s myslenkou, ze aspon bakalare v tom druhym oboru nekdy dodelam... ale spis se na to vykaslu ;)

    mimochodem - pokud budou pristi rok otevirat kulturologii, zkus se nad ni zamyslet ;)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    NAVARA: jo přesně - proč nikomu neřeknou, že první derivace je směr jízdy, druhá derivace momentální natočení volantu, třetí derivace JAK RYCHLE kroutíte tím volantem.... atd. :-)
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    XCHAOS: ano, vizualizace je pro me tez hodne dulezita :) kdyz si neumim problem "predstavit", nedovedu ho ani uchopit a pochopit. nekomu treba jde biflovani veci kterym vlastne ani moc nerozumi ale dovede si je zapamatovat, ja se takto "strojove" ucit nedovedu, potrebuji pro praci alespon trochu intuitivni prostredi.

    zaroven me to stve, protoze vim, ze mi spousta zajimavych veci unika, akorat jdou mimo me protoze jsem se na urcitym levelu matematickeho vedeni zasekl. a navic, vubec bych se nedivil kdyby cela tzv. "vyssi" matematika byla ve skutecnosti hodne jednoducha a sam jsem ji prakticky implementoval jiz nekolikrat, akorat ze to nebylo v rectine ale v Cecku...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    NAVARA: jako matematika je jistě i zajímavá, ale já chcí konkrétní příklady kdy ji použít ! třeba se slovníma úlohama na diferenciální rovnice jsem se setkal jen na matfyzu - a jen v kroužku, kam jsem vůbec nepatřil (nějací magistři prezenční, zatímco já byl zrovna bakalář dálkový). vůbec jsem léta nechápal, proč se mám biflovat diferenciální rovnice, když mi v podstatě nikdo nikdy neukázal jedinou věc, kterou bych pomocí toho mohl spočítat ! v podstatě mě přijde i fyzika daleko srozumitelnější než "čirá" matematika...

    zase na druhou stranu, někdy si říkám, že takový Unix/Linux je svým způsobem už daleko více předmět nějakého humanitního, než technického studia. Protože je to studium lidského výtvoru, který se snaží právě vzdorovat změnám reálného hw prostředí, na kterém je provozován, a zůstávat stále stejný...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    _BENNY: ty voe, to je přesně jako u mě ! teda u mě je to něco mezi C a ASM a 3d geometrickou představivostí... :-) (samozřejmě, ta má svoje meze - třeba proč je poměr rotačního dvojkužele, koule a rotačního válce 1:2:3, u toho samozřejmě už geometrická představivost přestala fungovat už někde na gymplu, to jo... )

    implementovat třeba určitý integrál mě přijde popravdě natolik jednoduché, že mě hlavně vždycky unikalo, proč bych se měl učit ten tělocvik s úpravami integrálů mezi sebou - když kdybych to někdy nedejbože potřeboval, tak si prostě naimplementuju výpočet spousty určitých integrálů, a prostě s nima ty transkace provedu.... prostě mě přijde, že celé je to přežitek z doby, kdy výpočetního výkonu bylo málo, a matematiky bavilo cokoliv jiného víc, než skutečně počítat.... to totiž asi byla jediná věc, která někoho mohla donutit, aby se do toho pustil.

    nicméně připouštím, že kdybych to místo v hlavě, které teď zabírá X různých programovacích jazyků (od Basicu a ASM přes Céčko až po Python, v posledních měsících) místo toho zaplnil matematikou, tak to třeba fungovat mohlo... problém je, že na žádné VŠ nikdy nikoho nezajímalo, jestli umím reálně programovat (a když, tak jen naprosto okrajově... sem tam nějaký zápočet) ... na druhou stranu, po těch letech to celkem i chápu, když vidím jak ty jazyky do přicházejí do módy a zase z ní vycházejí - a vlastně jediné co se s tím dá dělat, je donekonečna sledovat ty měnící se trendy, a zapomenout na to, že by v tomhle oboru šlo vytvořit jakkoliv trvalé hodnoty...

    Na druhou stranu - možná je to jediná možná cesta, na strojárně se asi taky lidi reálně neučí sledovat nejnovější trendy v designu automobilů a která barva zrovna nejvíc frčí... a učí se spíš co je "uvnitř"... jenže uvnitř počítačů v podstatě žádná matematika není... teda kromě nejzákladnějších operací s přirozenými čísly... a v podstatě ani ty tam nejsou :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam