_BENNY: ty voe, to je přesně jako u mě ! teda u mě je to něco mezi C a ASM a 3d geometrickou představivostí... :-) (samozřejmě, ta má svoje meze - třeba proč je poměr rotačního dvojkužele, koule a rotačního válce 1:2:3, u toho samozřejmě už geometrická představivost přestala fungovat už někde na gymplu, to jo... )
implementovat třeba určitý integrál mě přijde popravdě natolik jednoduché, že mě hlavně vždycky unikalo, proč bych se měl učit ten tělocvik s úpravami integrálů mezi sebou - když kdybych to někdy nedejbože potřeboval, tak si prostě naimplementuju výpočet spousty určitých integrálů, a prostě s nima ty transkace provedu.... prostě mě přijde, že celé je to přežitek z doby, kdy výpočetního výkonu bylo málo, a matematiky bavilo cokoliv jiného víc, než skutečně počítat.... to totiž asi byla jediná věc, která někoho mohla donutit, aby se do toho pustil.
nicméně připouštím, že kdybych to místo v hlavě, které teď zabírá X různých programovacích jazyků (od Basicu a ASM přes Céčko až po Python, v posledních měsících) místo toho zaplnil matematikou, tak to třeba fungovat mohlo... problém je, že na žádné VŠ nikdy nikoho nezajímalo, jestli umím reálně programovat (a když, tak jen naprosto okrajově... sem tam nějaký zápočet) ... na druhou stranu, po těch letech to celkem i chápu, když vidím jak ty jazyky do přicházejí do módy a zase z ní vycházejí - a vlastně jediné co se s tím dá dělat, je donekonečna sledovat ty měnící se trendy, a zapomenout na to, že by v tomhle oboru šlo vytvořit jakkoliv trvalé hodnoty...
Na druhou stranu - možná je to jediná možná cesta, na strojárně se asi taky lidi reálně neučí sledovat nejnovější trendy v designu automobilů a která barva zrovna nejvíc frčí... a učí se spíš co je "uvnitř"... jenže uvnitř počítačů v podstatě žádná matematika není... teda kromě nejzákladnějších operací s přirozenými čísly... a v podstatě ani ty tam nejsou :-)