• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MESKPeak Oil - zlom ropy
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    XCHAOS: hergot chápeš že tvoje optika je hloupá, že nemůžeš vše poměřovat z pohledu IT, že článek wiki se nikomu nerozsype a nezabije ho při rychlosti 100km/h?
    skutečně jsem nevěřil tomu že IT pracovníci jsou na techniku, zejména pak na manuální práce paka a že si nedokážou zapojit světlo, při diskuzi s tebou tomu prostě věřit začínám,prostě svět je počítač ....
    PS: a to se IT v současnoti živím...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ITCHY: [ OMNIHASH @ Peak Oil - zlom ropy ] pohádejte se prosím spolu, a mě z toho vynechte, ok ? :-)
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    XCHAOS: open source stavby v minulosti?????
    významné stavby????
    Kdy, kde???
    PS:Nebavím s eo lávce přes obecní potůček...
    prostě skutečně open,aby do toho kraftal kdejaký lojza na netu co si myslí že je architektonický gémius nikdy nic nebude
    open sorce mosty,open source auto????
    co dál,open source chirurgické zákrkoky, či právnické spory????
    Nemůžeš se *** do věcí o ketrých nemáš ani ánung,popíráš potřebu vzdělání a způsobilsoti...
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    XCHAOS:
    uz se tesim na most v0.731
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ITCHY: ale vůbec ne. nic není tak konzervativního, jako open source v kombinaci s lidskou lenností něco měnit (zvlášť něco, co funguje). ale to bys nejdřív musel vůbec mít hands-on zkušenost třeba aspoň s editací článku na Wiki....
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    OMNIHASH: ale vždyť o tom v podstatě celou dobu mluvím :-) já nevím, to byl prostě pro celou debatu naprosto nepodstatný přívlastek, že ta dokumentace by měla být open source. A nešijte do mě oba, ITCHY říká že nikdy, ty zase, že "už dávno"... tak já fakt nevím :-) přikláním se spíš k tvému názoru, ale vůbec nechápu, proč tady tenhle offtopic úlet řešíme...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ITCHY: tak to je v tomhle klubu jednak offtopic a jednak naprostý nesmysl. pro začátek na netu už dnes najdeš manuály na stavbu mostu - http://www.scribd.com/doc/4940136/Bridge-Design-Manual - takže naprosto není důvod, aby se dříve či později neobjevily nějaké kompletní projekty (pro předem dané rozměry) k volnému šíření pod GNU-FDL. je to jenom otázka času, podle mě... fakt nechápu, čím je podložené tvoje "nikdy"...
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    OMNIHASH: individualitou, odvrhnutím tradičním forem, kreativtou a ale dle mě mizernou efektivitou vzhledem k účelu a vynaloženým prostředkům
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    XCHAOS: open source design mostu? Chlape, tyy me rozsekáváš čím dál tím víc - můžeš mi jenom lehce naznačit, jak by sis to představoval? Viděl si někdy v životě stavební plán? Máš pocit, že design mostů je nějaký tajemství? Když bys občas upustil od plození absurdních myšlenek na nyxu a šel se projít do města, tak bys zjistil, že nikdo konstrukční plány netají, stačí dojít na nábřeží.
    Nebudeš tomu věřit, ale valná většina architektů a stavařů používá prefabrikovaný vzory, kde může a když si na chvíli projedeš net, tak najdeš konstrukční plány na jakkoliv typ stavby od hliněný chýše po ponorku, takže by mě vážně zajímalo, jak si představuješ ten open source most a v čem se liší od normálního mostu.
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    XCHAOS: to nikdo netvrdí, jenže open source software a open source konstrukce jsou 2 věci a už jenom z principu předběžné opatrnosti který naše civilizace vyznává prostě most open source nebude nikdy..
    aneb některá nařízenáí omezení smysl mají jiná nikoliv, v otázce mostů a tunelů jsem proti jakémukoliv experimentování...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ITCHY: ano. toto řeší vývojáři open source software taky, např. když potřebují schválit účetní program ministerstvem, apod.

    volně šiřitelný projekt pod GNU-FDL licencí mimochodem může respektovat jakákoliv omezení a být schválen - úplně stejně jako komerční projekt. detail je jenom ve volné šiřitelnosti projektu a možnosti jeho bezplatného použití (a povinnosti zveřejnit případné změny apod.). není nejmenší důvod, proč by někdo kdo má diplom, nemohl zveřejnit nějakou dokumentaci pod GNU-FDL: a dokonce ani není důvod, aby mu za to někdo nezaplatil, za takový projekt!

    v tomhle klubu je to úplně offtopic. pouze to dokládá, že se úplně neorientuješ v použité terminologii: open source design neznamená, že realizace MUSÍ být nutně provedena "na koleni"
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    XCHAOS: provední musí odpovídat normám, kolaudace je právě kontrola zda byly dodržen ypostupy, normy, materiály a výsledek odpovída schálenému projketu
    u projektu mostu musíš dodat nosnot, užitečníé zatížení, životnost, odolnost a to dle kategorie.projekt open source který nebude respektovat daná omezení nebude schválen
    povolenmí se uděluje na základě projektu a dokumentace po odsouhlasení všech zůčatněných stran.pokud nebude projekt vyprojektován oprávněnou osobou NEBUDE SCHVÁLEN,aneb na operaci slepého střeva musíš mít diplom na projektování mostu vččetně zábradlí musíš mít diplom.pokud to chceš jinak musíš změnit pravidla,tzn legislativní rámce,což je zejména v rámci EU takka nemožné
    bavíme se samozřejmě o dnešku plus blízké budoucnosti, co bud eza 20 let já skutečně neřeším ,to nevím avědět nemohu, nicméně opět s největší pravděpodobností zůstane projektování co sofistikovaná činnost v rukou oprávněné osoby ,tzn žádný open source...


    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ITCHY: tak zrovna norma je dost open source věc.. aby si jí mohl dodržet, musíš znát její znění :-) no a potom můžeš mít open source design mostu, o kterém je všeobecně známo, že dodržuje danou normu.

    myslím, že zaměňuješ open source dokumentaci - což je svrchovaně seriózní věc - s nějakým D.I.Y. provedením bez revize či kolaudace... to jsou dvě úplně různé věci.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Biovodíkové vzducholodě jako doprava budoucnosti | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/clanky/biovodikove-vzducholode-jako-doprava-budoucnosti
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    XCHAOS: nejde jen o materiál, jde přeci o bezpečnost, deformační zóny, trabant byl co si budem povídat tak trošku vozítko smrti,zejména byl li náraz veden z boku či zezadu
    dnešní doba vyznává měké deformační zóny, plasty jsou v tomto ohledu ideální.
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    XCHAOS: nemůžeš mít open source most, prostě musíš držet nějaké normy, postupy a parametry
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ITCHY: no vidíš, a to je DNEŠNÍ cena energie. bavme se o tom, jaká asi bude cena (v přepočtu na současnou cenovou hladinu, abychom byli přesní) energie za deset let a za dvacet.

    konkrétně má podle mě cenu se bavit o třech parametrech:

    - cena 1 kWh stacionárního tepla (pozor - to je něco jiného než 1 kWh elektřiny !)
    - cena 1 kWh silové elektřiny
    - cena paliva pro dopravu 1 tuny na vzdálenost 100 km
    - cena paliva pro dopravu 10 tun na vzdálenost 100 km

    podle mě by všichni (i katastrofičtí peak-oilisté) měli zveřejnit svoje odhady toho, jaké budou tyhle ceny za 10 a 20 let v přepočtu na dnešní cenovou hladinu (to umožní si udělat srovnání např. s hodinovou mzdou, cenou za jedno jídlo v restauraci, apod.)

    dnes je poměr 1 tuny na 1 km podle mě například velice zhruba 2.5 obědu v restauraci
    u dopravy 10 t jsou tam úspory z rozsahu (které by třeba u volského potahu samozřejmě nebyly, což nepopírám), neznám spotřebu kamionu, ale prostě odhaduju, že to bude někde u trojnásobku spotřeby dodávky (tzn. tak asi 7 obědů)

    očekávám tedy od katastrofický peak-oilů i od oil-optimistů odhady, kolik obědů v průměrné restauraci budou stát ty dva druhy dopravy (a sázet je možné i na tu elektřinu a teplo, že...). připomínám, že ty formy energie budou v budoucnu více provázané, než dnes...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BOBASH: já se uhlíkovým kompozitům nebráním. ale když přijdeš za mnou, abych ti postavil most, tak prostě řeknu "sorry, ale já uhlíkové kompozity neumím".

    vzhledem k totální globální provázanosti dnešního trhu by prodražení dopravy (a vůbec nedostatek peněz, apod.) vedl samozřejmě k hledání alternativních, místních řešení. ta by byla asi o něco sofistikovanější, než "návrat do 18. století" (i když asi jak kde... ale přeci jen, open source design mostu lze klidně vyvěsit na internet a podle takového GNU-FDL návodu pak dokáže postavit most i nějaký slaměný balík, že jo...), ale zase nedal bych ruku do ohně, že lidi zvládnou lokální decentralizovanou výrobu uhlíkových kompozitů :-)

    ovšem kompozitním materiálům samozřejmě fandím (např. Trabant se prý vyráběl z bavlnobakelitu, což byl materiál ne nepodobný mému navrhovanému vlnolamitu... čímž předběhl dobu možná i o několik set let... :_)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    já bych se radši bavil o [ XCHAOS @ Peak Oil - zlom ropy ] v souvislosti s [ XCHAOS @ Peak Oil - zlom ropy ] (road to generating power at full capacity in 2013)

    to máme zatím druhý produkční rychlý reaktor na světě (Japonci si koupili dokumentaci od Rusů, kteří provozují ten první). na jak dlouho vystačí "konvenční uranové palivo" ?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam