• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MESKPeak Oil - zlom ropy
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    E2E4: protože hmotnost převodovky, spojky, diferenciálu ... to vše by čistý hybrid nemusel mít... a taky nemusíš mít tak výkonný motor, protože špičkový výkon - při kterém bys obvykle rychle překročil rychlostní limity, a nebo ho využiješ jen při jízdě do kopce - dodávají elekomotory, a ten spalovací motor stačí daleko menší, pouze pro průměrný výkon - ne pro špičkový.

    (pozor - netvrdím, že nějaký druh přímého propojení kol a spalovacího motoru nedává smysl, třeba jako backup nebo při vyšších rychlostech...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    E2E4: no o tom chystám článek už dlouho.

    pointa je, že je to dvojmístné, což v naprosté většině případů stačí, není to motorka (ani velorex, popravdě) - ale má to geniálně nízký čelní průřez a tedy i nízký odpor vzduchu (samozřejmě lepší, než velorex - ten ho má podobný, jako normální auto, že ano)

    ve skutečnosti, možná by dnes šlo udělat i 4 místné rodinné auto, ve kterém by všichni seděli za sebou :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Slashdot Technology Story | GM Criticized Over Chevy Volt's Hybrid Similarities
    http://tech.slashdot.org/story/10/10/11/2121216/GM-Criticized-Over-Chevy-Volts-Hybrid-Similarities

    zajímavý - Chevrolet Volt téměř přesně splňuje moje vize pro efektivní hybrid (tzn. pro vysoké rychlosti se používá přímý pohon kol spalovacím motorem, protože je to efektivnější než jít na to přes elektřinu)
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    E2E4:
    co to je za zlodejinu?
    MESK
    MESK --- ---
    E2E4: VelorexWagen
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    E2E4: AAAAAAAA! :o)
    E2E4
    E2E4 --- ---
    Ale jinak něco jako XCHAOSův úsporný hybrid - skoro motorka skutečně existuje.

    Volkswagen 1-litre car - Wikipedia, the free encyclopedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_1-litre_car
    E2E4
    E2E4 --- ---
    Hybrid na benzín a HHO :)

    Hybrid Water Power-HHO Kits,Hydrogen Generator,HHO Gas,Gas Conversion Kits,Brown's Gas
    http://www.runyourcarwithwater.org/
    E2E4
    E2E4 --- ---
    ITCHY: no to se musím XCHAOSe zastat, pro spoustu věcí (nákup v shopping mallu, dodávky drobného zboží po městě, rozvoz pizzy atd) by motorka nebo rikša stačila.. jste nikdy nebyli v Asii nebo co? :)
    E2E4
    E2E4 --- ---
    XCHAOS: proč je paralelní hybrid blbost:

    hmotnost elektrického agregátu: X
    hmotnost spalovacího motoru: Y

    celková hmotnost hybrídu: X+Y

    místo hmotnosti si dodej taky složitost, poruchovost (tam to bude možná i víc než X+Y, protože problémy s přepínáním jednoho na druhé), náročnost výroby (klidně i energetická), náklady na servis..

    úsporný, moderní motor jednoho druhu vždycky bude lepší než hybrid.. ostatně pro slovo hybrid máme v češtině hezký výraz "kočkopes" :)
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    ITCHY: Odkaz, který jsi chtěl je zde:
    [ BIDAK @ Peak Oil - zlom ropy ]
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    BOBASH: aby si s ním jezdil do večerky pro rýži k večeři
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    XCHAOS: můžeš mi prosímtě vysvětlit proč by někdo používal na dopravu zboží 1000 mopedů, mimochodem už vidím jak si narveš na záda ocelové nosníky a valíš na stavbu místo 2 nákladních aut na cng????
    ..logický a celkem bezproblémový přechod dopravy na elektřinu a plyn jsem tu zmiňoval již dávno jenže doomsayeři to nechtějí slyšet, páč když nebude ropa tak nebude ani elektřina,myslím že zrovna ty máš plná ústa keců o tom jak jsou nutné změny našich životů a jak je nutné přejít k askezi...
    není, protože i v dopravě prostě zatím máme ropu čím nahradit...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    XCHAOS: A k čemu že má bejt dobrej stopadesátikilovej skútr s hybridním pohonem?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BOBASH: komplet obyčejná energocentrála (ne ta malá kompaktní, kterou jsem měl na mysli) váží tak asi 20ti kg.

    argument s velikostí uznávám... ale největší investice jsou elektromotory (finanční, ne váhová)... samotný elektromotor ti ušetří váhu spousty dalších součástek. a energocentrála může být buď bez otáčivých částí, na bázi lineárního motoru (v blízké budoucnosti), nebo stavěná na fixní otáčky. a pokud by byla postavená třeba na keramické mikroturbíně, tak může dosáhnout hlavně daleko větší (teoretické) účinnosti, než jakýkoliv pístový motor... (snad kromě šestitaktního, že :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    XCHAOS: Odpustil by sis převodovku, ale převod na kolo bys musel mít stejně, musel bys mít benzínovej motor a elektromotor a baterky. Myslím, že rozdíl 50kg oproti normálnímu skútru je dost optimismus... Musíš taky počítat s tím, že se ti celá motorka zvětší, protože tam na to není místo.

    A pokud jde o srovnání s "velkou" motorkou, tak třeba Honda Hornet (šestistovka) váží asi 170kg, skútry těsně pod metrák... Takže hybridní skútr bude vážit skoro stejně jako ten Hornet.

    A hlavně - proč proboha dávat do skútru "range extender"? On někdo na skútru jezdí dál jak dvacet kilometrů?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BOBASH: tak se prosímtě rozhodni, jestli vůl nebo snílek :-) to první je urážka, to druhé naopak pochvala :-) a číst umím.

    u skútru není 50 kg baterek tak těžký, a půlitrový motorky podle mě vážej o hodně víc, než jen o 50kg víc než moped.

    elektrický motorky se už běžně prodávaj. a hybridní je podle mě jen otázka času. navíc by sis asi odpustil převodovku a jiný těžký díly - malý benzínový energocentrály se dnes dělají ve velikosti kufříku - vlastně by sis asi mohl vybrat, jestli si jako "zavazdlo" vemeš malou 1-2 kW energocentrálu, nebo druhou baterii, nebo prostě použiješ zavazadlový prostor. dnes to nikdo neřeší ne, proto, že to nejde - ale protože benzín je směšně levný, spotřeba mopedů směšně nízká, a podobné optimalizace jsou pod rozlišovací schopností trhu. ale řešit by to šlo (výhodou hybridu je samozřejmě rekuperace).

    a hybridní technologie mě fakt přijde rozumně škálovatelná od lokomotivy přes auta až po mopedy. diselelektrické lokomotivy jsou asi nejstarší typy hybridů - ty byly možné už před desítkama let. dnes technologie pokročila natolik, že jsou reálná hybridní auta. no a mopedy ? to je jen další zmenšení. až někdo začne vyrábět malý elektronicky lineární spalovací motor a vyladí účinnost tak, aby to dávalo smysl - tak prostě rozšíření běžné elektrického mopedu (který si můžeš koupit už teď) o nějaký "extender dojezdu" bude prostě záležitost nákupu doplňkového příslušenství k něčemu, co předtím o benzínu ani neslyšelo...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BOBASH: no já spíše mluvím o alternativách, kvůli kterým by na sebe nemuseli začít střílet. ale samozřejmě - je tu riziko honu na čarodějnice, a toho, že majitelé 2t aut budou ukazovat prstem na někoho, kdo podle nich zavinil, že ropa není, apod. - pochopitelně - nikdo neslyší rád, že je součástí problému, a ne součástí řešení...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    XCHAOS: Problém je, že kvůli věcem, který jsou pro tebe "zábavný" po sobě lidi s oblibou začínají střílet.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    XCHAOS: Achjo, ty jsi vážně vůl. Nebo spíš snílek... A ještě taky neumíš číst.

    Ano, moped nepotřebuje tak těžkou baterku jako auto. Fakt překvapení. Naposledy jsem se takhle divil ve chvíli, kdy jsem zjistil že motor v mým Mondeu opravdu nemusí bejt tak velkej jako v lokomotivě. Ale stejně jako je u auta problém čtvrt tuny baterek, je u skútru problem padesát kilo baterek...

    Ano, dá se udělat elektrická motorka a přijde mi to dokonce jako dobrej nápad - na motorce se většinou nejezdí moc daleko. Nicméně hybridní motorka už kokotina je, protože když na motorku dáš benzínovej motor, nádrž, elektromotor a ještě baterky, tak už to bude těžký a neohrabaný . Což je u motorky trošku větší problém než u auta, protože jaksi nemá čtyři kola a těžkopádnost nezakryješ naladěním podvozku nebo čímkoliv...

    A s vývojem technologií nepolemizuju a nečekám, že budeme navždycky jezdit se spalovacíma motorama - ale hybrid je podobná technologie jako kočár s motorem, nouzový kočkopsí řešení. V autě ještě může dávat smysl, zvlášť sériovej plug-in hybrid, ale na motorce je to prostě kravina z principu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam