XCHAOS: Odkaz - Václav Němeček, Vojenská letadla.
samozřejmě na solární pohon se hodí jednoplošník
To je ti na dvě věci když pevnostně jedno křídlo takhle neuděláš. Tam šlo o to, že ty plochy byly od sebe daleko. To že vytvářely nosnou sílu byl, ač se to zdá divné, druhotný efekt. Podívej se na kolejnice s různou nosností. Ta co snese větší zátěž není širší, ale vyšší...
podstatné je, že když zpomalíš, ušetříš energii - to platí kdekoliv v atmosféře: u aut, u vlaků, u letadel. u letadel je ale kumšt udržet se i při pomalejším letu ve vzduchu, zařídit, aby i dlouhý let byl pro cestující pohodlný a příjemný, apod. při pomalejším letu potřebuješ větší celkovou plochu křídla a větší celková plocha křídla zase zachytí větší světelný tok. a plocha křídla roste s druhou mocninou rozměrů letadla - takže někde prostě musí existovat lokální optimum, kde to bude fungovat.
No... To je tak hluboká filozofie, že Ti na ni můžu odpovědět jen tak, že když zastaví, tak té energie ušetříš mnohem více... atd...