MESK: proč masochismus? záleží na tom, jak to ovlivní stabilitu kola. dojezd to ovlivní kladně, protože prostě i za neoptimálních podmínek se baterie vybíjí o něco pomaleji, ale hlavně během dne se dobíjí pořád, takže není nutné hledat místo, kde se dá dobíjet, vyndavat baterii, apod.
jako vypadá to šíleně, ale praktické výsledky ukazují, že to význam má. aspoň nějaký malý panel určitě - třeba na dobití mobilu. ale vtip je v tom, že i relativně malý panel, pokud kolo déle stojí (a nemá ujet 150 km za den, jako jsem to dělal já), tu baterii postupně dobije (a navíc nedegraduje jízdní vlastnosti). navíc na kole se většinou jezdí v letní sezóně a přes den: má to větší logiku, než by se na pohled mohlo zdát.
jsem zvědav, jakých výsledků dosáhnu, pokud se do hry zapojí fakt účinná rekuperace (např. teď chci s 24V systémem laborovat v uspořádání 1000W motor, který ale s 24V dává jen 500W; z prudkého kopce by ale mohl dát celý kilowatt... tedy i energii, kterou člověk přidal šlapáním... a lithiové baterie velké dobíjecí proudy prá snáší - viz rychlo dobíjení elektromobilů... další možost je dát dvě baterie paralelně a při největší míře rekuperace z prudkého kopce dobíjet obě...)