MESK: šetření brzdy, ano. ale jinak neúčinná rekuperace je částečně i o příliš nízkém napětí, které jde z motoru a které je nižší, než napětí na baterii. takže využiješ jen část sinusovky.
dobře udělaná rekuperační jednotka může mít účinnost až 90%, a to při jakékoliv rychlosti. můžeš mít tempotat, říct, že z vleklého kopce, který má proměnný sklon, chceš jet celou dobu 30 km/h... a ta energie tam prostě je (počítal jsem to, pro 150 kg těžké naložené kolo+jezdec to dělá asi 40 Wh na každých 100m převýšení, ale on člověk v Alpách klidně sjíždí 1000m převýšení, a to už bude znát... a fakt ten výkon, co se ztratí na překonání odporu vzduchu při 30 km/h třeba u lehokola bude... nic... no a nejvíc budou znát nejprudší kopce, kde z bezpečnostních důvodů chceš třeba jen 10-15 km/h, tam do rekuperace půjde skoro všechno.. víc než u elektromobilu, kde chceš přeci jen pořád nějakou rychlost, protože se cítíš bezpečněji...)