• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GLACIERobálky dopisů, balíčků, krabiček,kuriozity z pošt, pošta, dhl, ems, ppl
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    Omlouvám se za otázku krapet mimo téma – nicméně moc nevím, kde jinde bych se zeptal :)

    Když jsem nakupoval z UK a oni balíček posílají přes Royal Post, znamená to, že ke mně to přijde normálně Českou poštou? Či se mýlím? :)
    JAKOUBEK
    JAKOUBEK --- ---
    GLACIER: no k nam jezdi ppl typek a ten rozhodne posila jen sms typu: "nechal jsem vam balik u souseda v cisle 13" nebo "balik prevzal pan boucha". pritom o panu bouchovi jsem v zivote neslysel, tak nezbyva nez chodit dum od domu v nasi ulici a vyptavat se, jestli tam nebydli pan boucha a zdali nema naahodou nas balik.

    driv jsem byl celkem solidarni, ale ted mam sto chuti toho ridice napraskat.

    ps: dotaz z minuleho tydne, kdy se zeptal, jestli nam muze nechat balik pod autem, ze sousedi nejsou doma, me opravdu dostal .)
    WAELAND
    WAELAND --- ---
    ahoj, nemate nekdo zkusenost z posilanim zasilky z egypta (cca 30kg, Kahira -> Praha) ?
    KEJML
    KEJML --- ---
    GLACIER: Nepopírám tvůj mamutí podíl, bez tebe bych ten článek nehledal :)
    GLACIER
    GLACIER --- ---
    KEJML: Teď budeš dělat chytrýho :)
    KEJML
    KEJML --- ---
    GLACIER: Případně pro ty, co preferují internet před papírem :)
    http://hn.ihned.cz/c1-39189900-postak-uz-nezazvoni-posle-sms-nebo-e-mail
    GLACIER
    GLACIER --- ---
    Proč pošta nemůže doručovat jako největší DMNC po 16 a bude skutečně místo papírků posílat smsky jak slibuje?Čtěte včerejší rozhovor v HN, co jsme Vám ofotil :)

    BUNDA
    BUNDA --- ---
    ZIVOTABUDIC: no tohle je malinkatá pošta kde nic takového není.

    btw peníze jsou od pondělí na účtě takže rychlost vyřízení reklamace opravdu chválím.
    ZIVOTABUDIC
    ZIVOTABUDIC --- ---
    BUNDA: Větší pošty mívají reklamační(a na jiné účely jednání se zákazníky nebo práci zázemí) místnosti, vedoucí nemusela jednat v rozporu s předpisy. Pokud vím, tak kopírky na středních a menších poštách poštách mají od letošního dubna.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    YNZA: 45min (ale na to mě předem upozornila), ale vzala mě za pancéřované dveře do kanclu (patrně v rozporu s předpisy) a uklidila bordel ze židle, abych si mohl sednout :-)
    YNZA
    YNZA --- ---
    nase postacka pise pomalu, velky pismena, fakt zazitek tam takhle stat pul hodiny. kopirku tam maj, tak nevim :)
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    YNZA: u prvního to zkazila a další nenašla takže to pak okopírovala.
    YNZA
    YNZA --- ---
    BUNDA: na tom je dycky nejvetsi prdel vyplnovani tech papiru rucne, u me teda delali 2x 3 papiry dycky :)
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    BUNDA: tak to zatím vypadá na happyend. V úterý sem musel s balíkem na poštu. Vedoucí to se mnou sepsala (ručně 3 papíry A4 některé oboustranné) popsala balení, obsah a rozsah poškození. Peníze za poškozenou věc sem chtěl na účet. Balík sem musel nechat na poště (prý pokud by se z reklamačního chtěli přijet přesvědčit na vlastní oči). A v pátek sem dostal dopis z reklamačního, že to uznávají a peníze posílají na účet. S tímhle papírem sem si mohl vyzvednout balík. Takže až se objeví peníze na účtu (clearing se přes víkend fláká) tak budu spokojen. No vlastně mě tedy čeká hledání té samé věci, ale raději s osobním převzetím :-)
    GLACIER
    GLACIER --- ---
    Potrhaný balík nepřebírejte a poškozené zboží ihned reklamujte, radí odborník
    velikost textu:
    14. listopadu 2009
    Rozbalíte doma zásilku z internetového obchodu a... problém. Je v ní něco úplně jiného, než jste si objednali. Či jiný případ: je v ní vaše zboží, ale je poškozené a nefunguje. Anebo to v reálu není to, co jste si představovali, a chtěli byste výrobek vrátit. Podle mluvčího Sdružení obrany spotřebitelů Jana Mišurce to nejsou výjimečné případy, proto je dobré vědět, jak postupovat.foto: Profimedia.cz

    Ilustrační foto.


    Když zjistím, že mi objednané zboží nevyhovuje...
    Můžete je vrátit bez udání důvodu do 14 dní od objednávky. Posílejte je zpět čisté, nepoškozené, společně s dokumentací a návodem. Zároveň oznamte obchodníkovi, že odstupujete od kupní smlouvy, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou, abyste měli doklad, že jej dostal, a to opět do 14 dní, nestačí pouhé zaslání dopisu poslední den lhůty. A chtějte vrátit peníze, což by měl prodejce udělat do 30 dní od odstoupení od smlouvy.

    A když mi je nevrátí? Takže nemám ani zboží, ani peníze.
    Zkuste se s ním domluvit. Jestli nereaguje, napište mu doporučený dopis s dodejkou a uveďte v něm: "Poslední výzva..., pokud nebude věc vyřízena do určitého data, obrátím se na soud." To obvykle stačí. Když ne, můžete kontaktovat Sdružení obrany spotřebitelů.

    Jak postupovat, když mi obchodník omylem pošle něco jiného, než jsem si objednala?
    Stejně jako při reklamaci. Protože to byla chyba prodejce, můžete po něm požadovat náhradu nákladů spojených s vrácením výrobku – tedy třeba proplacení poštovného či jízdenek na tramvaj. Ale musí to být odpovídající, takže nečekejte, že vám zaplatí taxík.

    Jaká je záruka na věci z internetu?
    Stejná jako na všechno spotřební zboží – dva roky. Snazší je reklamovat během prvního půl roku, to můžete ve většině případů vyžadovat výměnu výrobku za nový a prodejce vám pravděpodobně vyhoví.

    A co mám dělat, když výrobek přestane fungovat později než za půl roku?
    Pošlete ho doporučeně prodejci s dopisem, ve kterém jej informujte, že se na výrobku vyskytla vada. Můžete také reklamovat osobně na prodejně, pokud obchodník nějakou má. Reklamaci by měl vyřídit do 30 dní. Nechá věc opravit, a když to nepůjde, vrátí vám peníze.
    Při problémech se obraťte na SOS

    Máte-li problémy s reklamací, výměnou zboží či vrácením peněz z e-shopu, můžete se obrátit na poradny Sdružení obrany spotřebitelů. Kontakty jsou na www. spotrebitele.info. Můžete zavolat i na linku 900 008 08 08. Pracovníci se budou snažit případ vyřešit mimosoudně, což se většinou podaří.



    Stává se, že přijde pomuchlaný a potrhaný balíček, ale zboží uvnitř poškozené být nemusí...
    Takovou zásilku odmítněte přijmout. Dopravce ji vrátí obchodníkovi, ten vám zboží pošle znovu a s dopravcem se vyrovná sám. Podle našich zkušeností nebývá problém s poštou, ale spíše s jinými firmami.

    Dá se tomu předejít?
    Nakupujte v e-shopech, které si účtují balné. Budete mít jistotu, že bude objednávka zabalena pečlivěji, třeba v bublinkovém obalu či s polystyrenovou výztuží.
    ZIVOTABUDIC
    ZIVOTABUDIC --- ---
    Nojo mě šel PPL balík týden - jednou ho slisovali a poslali zpět podaveteli a ten to musel pozant znou. jako na potvoru jsem na tento balík spěchal víc než na jiné.
    Prostě u všech je něco a je to o lidech, je to spíš o tom, jak se staví v případě problémů, kterých naštěstí není tolik jako u různých privátních kurýrů (např. O2 a jeho slavní vlastní kurýři)
    ADAM
    ADAM --- ---
    BUNDA: ano, reklamaci musí přijmout na každé poště a to kdykoliv.
    BLAAZEN
    BLAAZEN --- ---
    BUNDA: To tě vochcali, vedoucí má vždycky zástupce - pokladníka,
    reklamaci může sepsat i on. Btw mě se asi ztratil balíček u DHL, z GB obvykle chodí
    obden, posláno ale již v pondělí a stále nic......
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    Tak mě zase čeká zážitek s Českou poštou. Jedna z věcí v obchodním balíku byla na sra*ky. Reklamace prý řeší jen vedoucí a ta bude až v úterý :-(
    YNZA
    YNZA --- ---


    poprve sem dostal mejlem takoveto potvrzeni
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam