BOOOK!
Sem teď momentálně v Irsku tak mám možnost porovnávat s mojí skotskou zkušeností
Začínal jsem jako amatér na Glenfiddich, Glenmorangie a do teď k nim mám vřelý vzath (spíš tedy Glenmorangie) a nakupuju je jako dárky které nezaskočí a neurazí řekl bych ideální dveře do dobrodružného světa ostřejších chutí. Pokud je vidím někde za slušnou cenu tak taky neodolám. Obzvláště mě potěšilo když jsem měl možnost ochutnat jejich jinosudovky Glenfiddichu (Grand Reserva v sudech od kubánského rumu, Ancient - americký burbon, a Solar což už si nepamatuju ale nějaká kombinace s tím že se to po pár let přelilo někam jinam), které jsou zajímavé a vynalézavé.
Pak nastalo dobrodružné období kdy jsem se potkal s Ardbeg, Arran, Balvinie, Crraganmore, Glenlivet, Dalwhinnie, etc.. (asi třicet kousků co měl v mé oblíbené hospodě na topshelvu a pravidelně je obměňovali...)
To co mě nejvíc zaujalo byl Laphroaig, Ardbeg, Talisker, Lagavulin asi ne náhodou jsou tři z nich z Islay a Talisker ze Skye. Tudíž Ardbeg pro jeho jemnost, Lagavulin pro vyváženost chuti, Talisker ani nevím proč asi proto že jeho chuť je prostě trochu jiná (budu muset nakoupit a znovu prozkoumat) no a Laphroaig protože to není hračka pro děti :))) s ním sem měl asi štěstí že mi byl doporučen whisky znalcem, vychválen a několik jeho variant darováno (10, CaskStrenght, 15, nedávno i QuaterCask) tudíž jsem měl prostředky i čas se tomu věnovat a teď na něj nedám dopustit.
Irsko... abych pravdu řekl tak Irská je pro mě spíš zklamáním (dalo se to i tušit když moje nejoblíbenější nejsou zrovna z Highlands). Základní Jameson je patok, Bushmills o něco lepší, BlackBush už se dá, Bushmills Malt a Jameson 15 lepší, Redbreast mi docela chutí a Middleton jsem ještě neochutnal ale chystám se. Nevím nevím ale něco mi na nich prostě nesedí, možná ta jejich lehká chuť a jemný dojezd, jsem v Irsku teprve chvilku takže se tomu budu určitě ještě věnovat a kdyžtak podám report.