• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DARJEELMakrobiotika a výživa podle pěti elementů

Tenhle klub není pro ortodoxní a zapálený makrobiotiky, kteří by tu chtěli dělat celosvětovou osvětu, ale pro lidi, kteří si položili otázku:
    "Co ještě pro sebe můžu udělat, abych se cítil dobře?"
    Je prostě pro všechny, kteří chápou, že zdravé a kvalitní jídlo je základ, ale nešílí z toho :)

makrobiotická zkušenost- kerrayuv čtivý report
    rozbalit záhlaví
    SVA
    SVA --- ---
    BOSSORKA: tak to jo, ja bydlím na vaclavkách, jestli si na kolejich, tak mužem udělat zítra společný oběd:)
    BOSSORKA
    BOSSORKA --- ---
    SVA: v olomouci studuju, toz ta ja se nekdy stavim :)
    Imho me to bavi, ale s dvema plotynkama na koleji moc carovat neumim :D (ale aspon neco zvladnu to jo :)
    BOSSORKA
    BOSSORKA --- ---
    PASH: aha to sem nevěděla... no každopádně nezředěné je to mnamka :)
    PASH
    PASH --- ---
    BOSSORKA: no amasake se i pije, takze je pak potreba ho necim zredit... (?)
    SVA
    SVA --- ---
    BOSSORKA: jestli si s olomika, tak mužes příjt někdy na oběd:)
    jinač člověk se učí celý život, důležitý aby tě to bavilo
    BOSSORKA
    BOSSORKA --- ---
    SVA: Tyjo to vypadá náramně! :) (Halt každej není takovej jak já, že se učí vařit už dva roky... jj musím tomu dát čas :D )
    BOSSORKA
    BOSSORKA --- ---
    PASH: amasake s vodou? co? proč? ... já sem chutnala zatím poprvý a naposled u darjeela a bylo to vynikající... mnami mnami... vůbec je škoda to do něčeho dávat... jen tak po lžičkách... ale u nás v olomouci sem ho zatím nesehanla :D (stejně by mi dlouho nevydrželo :D )
    SVA
    SVA --- ---
    špíz:seitan, tofu, cuketa, cibule obaleno v biohráškové mouce
    kaše:pohankova a zelené fazole mungo
    zelenina:mrkev, brokolice, růžička na páře
    sojova zalivka
    SVA
    SVA --- ---
    SVA
    SVA --- ---
    rýžové těstoviny, cizrna, kaše s čerstě pomletého biohrachu, směs zeleniny-příprava (CCa 10min)mrkev, brokolice, růžičková kapusta, (cuketa), cibule, kurkuma, kmín
    není to teda zrovná košer makrobiotiky:)
    SVA
    SVA --- ---
    PASH
    PASH --- ---
    BOSSORKA: tipy na marinady bych taky bral
    plus sem konecne poridil amasake a koukam do kushiho, ze se ma davat pul sklenice amasake na pul sklenice vody., safra., ted sem dal mnohem slabsi, ale to budu muset zkusit

jinak ochucenej tempeh sem tu jeste nepotkal a to je v berline bio kram na kazdym rohu, ale mozna sem to prehlid
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    SUNRISE
    SUNRISE --- ---
    Nějaké recepty s natural tempehem by mě taky zajímaly, ochutnala jsem ho jednou v syrovém stavu a dost mě to odradilo (ochucený tempeh přitom kupuju docela běžně)... a to je co říct, protože klidně sním třeba i nattó ;-)
    BOSSORKA
    BOSSORKA --- ---
    nebo ho přes noc nalož do marinády... imho ale nevím, jaxe dělá... někdo nějakej tip? ;D
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    PASH: jak pise BINABIK, nebo ten natural rozrizni napul, pomaz horcici, obal v hrasce a usmaz... mnammnam... =)
    BINABIK
    BINABIK --- ---
    PASH: hele já kupuju buď smaženej a nebo uzenej tempeh a jím ho klíďo i syrovej a je super:)
    PASH
    PASH --- ---
    nejak sem porad neprisel na to, jak poradne udelat tempeh., zkousel sem jak varit ve vode, tak i tenky platky na panvi do zlatova, ale porad mi to prijde, ze chut nic moc., porad trochu moucny (urcite to musi znamenat nedostatecne provareny?)...
    ale bohuzel sme nikdy predtim nemel tempeh od nekoho jinyho, tak netusim, zda takhle nechutna normalne
    MATA
    MATA --- ---
    dnes jsem si uvařila:
    vanička přírodního tofu
    1 cibule
    olivový olej
    pár stroužků česneku
    pár kapek sojové omáčky
    špetka mořské soli
    houby shitake
    špagety ( pro 3 osoby )

Tofu nakrájíme na malé kostičky, pokapeme sojovkou s mícháme s rozmačkaným česnekem. Na pánvi na olivovém oleji osmahneme cibuli. Než se cibulka osmahne, vidličkou rozmačkáme tofu a poté vložíme do pánve. Pak přidáme houby. Trochu podlijeme, ale ne moc. Mícháme a dusíme a následně klademe na uvařené špagety. Musím říct, že jsem si pochutnala a dokonce jsem to i podávala rodičům masožravcům k dnešnímu obědu:-))
    JANNESZ
    JANNESZ --- ---
    cau vseci, byl by nekdo tak laskav a odkazal me na nejake kurzy, prosim.. treba pruchovou nebo nekoho, kdo je proste kvalitni :) diky moc..
    SVA
    SVA --- ---
    MATA: ahoj mato, ja sem taky zacatecnik, par slichticek sem uvarila tak jak se mi bude trochu vice chtit tak je tady pasnu:)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam