Proč je taková katastrofa zrušení Masarykova nádraží? Uznávám, že historicky první nádraží v Praze má svoji hostorickou hodnotu, ale jako člověku, který má Prahu hodně prochozenou pěšky, musím říct, že odříznutí Nového města od Karlína a severní části Žižkova je poměrně nepříjemné. Zkratku s poněkud předpisy odporující cestou podél magistrály se seběhnutím na Florenci samozřejmě znám, ale regulerní průchod by pomohl oživení celého Florence a prostoru mezi Masarykovým nádražím a ulicí Na Poříčí určotě taky.
Čímž si nedělám iluze o motivech investorů a vůbec ne o pánech Kněžínkovi, Burgermeisterovi a Bemovi. Ale zrovna argument propojení Opletalky a Florence je imho zcela regulerní a pádný argument.
BTW, vážně pochybuju, že by šlo zrušit Negreliho viadukt. Spojení na sever Prahy by bylo strašné a zcela by popřelo chystané zavedení M-Bahnu v Praze.