• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSDiskuze o nesmrtelnosti chrousta (centrum pro léčbu memetických poruch a mementálních postižení, trollologie, apod.)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ale zpět k tématu "mít více názorů na stejnou věc". toto bylo tradičně považováno za "oportunismus", a za ctnost bylo považováno naopak mít jasný názor a umět ho formulovat. ale není takovéhle pojetí ctnosti třeba jenom viroidní mem, který se snaží infikovat lidské myšlení ?

    já jsem především programátor a uživatel počítače. na disku mohu mít uloženo více programů, a přitom je nemusím spouštět všechny současně. samozřejmě... takový přístup může zavánět falší, přetvářkou, předstíráním, apod. ale o tom to fakt není.

    prostě mohu mít připraveno několik různých paradigmat, které můžu aplikovat na ta samá vstupní data. můžu mít "víc názorů" na tu samou věc - a podle okolností a dalších upřesňujících informací můžu spíše spoléhat na ten který názor - přičemž protichůdné názory nemusím nutně "vymazat" ze své paměti - stačí je jenom "deaktivovat", nebo přesměrovat pocitový či jiný "výstup" těch názorů na /dev/null.

    no ale teď jak to říct hezky česky, že... aby to bylo hezky srozumitelné a o nesmrtelnosti chrousta.. a ne jenom pseudointelektuálně-technizující blábol...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    OMI: tak to je cool :-) (já jsem dokonce uvažoval o tom, že bych si založil fejk ID ... jednu pozvánku mám v zásobě... :-)

    asi ty ikonky nás navzájem připomínají, nebo co.

    OMI: no tohle bude zřejmě ten problém... já řadu diskuzí směřuju od začátku ke kompromisu - ne směrem ke své jednoznačné výhře nebo naopak prohře...
    OMI
    OMI --- ---
    XCHAOS: Pokud se diskutuje v "souboji", pak prostě nemůžeš mít jinej názor, protože to by ten druhej přece prohrál, ne...? Dyť i kompromis považujou v debatách lidi věšinou za "remízu", tedy ne tak drtivou prohru, ale přeci jen za prohru.