• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HASHINDUSTRIAL IMG SRC - HQ industrial continues...
    VRTAK
    VRTAK --- ---
    VRTAK
    VRTAK --- ---
    VRTAK
    VRTAK --- ---
    VRTAK
    VRTAK --- ---
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    VRTAK
    VRTAK --- ---
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    C295 CASA - zdroj www.airbusmilitary.com



    lol




    SMRGL
    SMRGL --- ---
    A400M - zdroj www.airbusmilitary.com





    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    3rd Industrial Revolution is here:
    Manufacturing: The third industrial revolution | The Economist
    http://www.economist.com/node/21553017
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    JENIIK: nee, stahuju to ze stránek airbusu přímo.. prý je i něco na boeingu a taky na airbusmilitary... jen škoda, že tam nemají nic techničtějšího.. docela by jste koukali....
    JENIIK
    JENIIK --- ---
    SMRGL: airliners.net?
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    pokud chcete, můžu ještě nalinkovat nějaká letadla - jen musím najít nějáký dobrý web, kam je mohu uploadnout...
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    něco z letectví - A350







    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    NECROMAN: krásná struktura, ale to příšerné HDR... proč to proboha v poslední době používá kde kdo, bez sebemenšího citu... správná HDR fotka má rozsah zvětšený jen nepatrně, světlo a stín jsou to, co modeluje tvar a když se to přepáleným rozsahem odstraní, tak je z toho plochá, přebarvená obludnost s glow okolo každé hrany.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    KAERO: odhadem si myslím, že v případě běhu turbíny tam asi nějaká nelinearita, nebo rázy nebudou - prostě se usadí v rovnovážné poloze a je klid. Ale jak jsem psal - podrobněji jsem tím nezaobíral
    KAERO
    KAERO --- ---
    SMRGL: jo, to jsem si precet. me jeste zajimalo nejake okrajove jevy, coriolisova sila, nelinearni dynamika, jestli se to neprojevuje zvysenim/snizenim sily atd. Muze toho byt dost, muze tam byt pekna fyzika :)
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    KAERO:
    2i - image hosting zdarma

    Mazací olejový film se vytváří v důsledku rotace zatíženého hřídelového čepu, protože
    mazivo má určitou přilnavost ke kluzným plochám čepu i ložiska. Mazivo je rotujícím čepem
    unášeno a proudí v mazací vrstvě ve směru rotace čepu, pokud není hřídelový čep zatížen je
    ložisková vůle po celém obvodě stejná. Jestliže čep zatížíme určitou silou, posune se ve
    směru působení této síly a v důsledku otáčení čepu i mírně do strany. Mazivo, které ulpívá na
    povrchu čepu je jím unášeno do zužující se mazací vrstvy, ve které se vytváří
    hydrodynamický tlak, působící proti zatěžující síle. Zatížený rotující hřídelový čep se ustaví
    v určité výstředné poloze, ve které jsou zatěžující síla a tlaková síla v rovnováze.
    Hydrodynamická síla, která vzniká v mazací vrstvě je tím větší, čím větší je kluzná rychlost.
    Hřídelové čepy menšího průměru se musí otáčet rychleji než velké.


    Zdroj: http://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php?file_id=29088

    konkrétní čísla ti bohužel neřeknu. Kluzná ložiska jsem naposledy počítal před deseti lety na střední. Teď už jsou mimo můj obor - teď se zajímám o hi-tech kompozity....
    KAERO
    KAERO --- ---
    SMRGL: jestli se teda muzu zeptat: mejme to lozisko, hridel je mimo stred, tojest vzniklo zuzeni, ve kterem ma byt vyssi hydrodynamicky tlak. ten je tvoren ciste jen tim, ze hridel strhava olej a tlaci ho do zmensiujiciho se prostoru? nebo tam je jeste nejaky jiny jev? a jak velke dostredne sily vznikle hydrodynamickym tlakem bezne v tech loziscich vznikaji?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam