• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ELDAGrafické techniky - knihtisk, dřevoryt, linoryt, mědiryt, lept, litografie, sítotisk, fotogravura atd.
    ELDA
    ELDA --- ---
    MYKO: ok. budu na tebe myslet;))
    MYKO
    MYKO --- ---
    diky, je to tak, konkretne tohle je engraving :) Kdybys nahodou narazil na nejakou databanku hires scanu takovejch (viktorianskejch - panove v cylindrech, mesta, technika, krajiny, v B&W) budu ti velmi povdecen
    ELDA
    ELDA --- ---
    to bude budto rytina - engraving nebo lept - etching nebo nevim. vypada to ale rozhodne na to.
    MYKO
    MYKO --- ---
    omluvte mozna hloupu otazku, ale je tohle taky nejaka podobna technika? poterboval bych tehle obrazku vygooglit co nejvic, tak se snazim zjistit, co vlastne hledam..

    ELDA
    ELDA --- ---
    Tak z tohodle projektu mi zacalo byt trochu nevolno:)) Ufff, nemale mnozstvi grafiky ve velkem rozliseni...
    ELDA
    ELDA --- ---
    Jan Konůpek
    (1883-1950)
    malíř, grafik, ilustrátor, rytec

    Narozen 10.10.1883 v Mladé Boleslavi, zemřel 13.3.1950 v Praze. Studoval u prof. Kouly a Schultze na FA ČVUT v Praze (1903 - 1906), kde se spřátelil s P. Janákem a V. V. Štěchem. Ti do značné míry ovlivnili jeho rozhodnutí věnovat se studiu na umělecké škole. Studoval u prof. V. Bukovace, M. Pirnera a grafika A. de Pian na AVU v Praze (1906 - 1908). Spolu s malířem E. Pacovským zde založil grafickou revui Veraikon, později se stal členem SČUG Hollar a spoluzakladatelem spolků Sursum (1911) a Artěl. Člen SVU Mánes. Po studiích žil krátce v Praze, pak působil jako středoškolský profesor kreslení na průmyslové škole v Plzni, 1923 se vrátil do Prahy, kde vyučoval do 1932 na Státní grafické škole. Těžiště jeho tvorby spočívá v grafice. Duchovní zázemí nacházel v mystice a vizionářství, stylově vycházel ze secesní klimtovské stylizace, později ho zaujal německý a severský expresionismus a kubismus. Některé kubizující prvky se staly součástí jeho výtvarného projevu, až ke koloristické variantě - orfismu. , později do svých grafik vnesl prvky odvozené ze skutečnosti. Jeho grafické dílo je úzce spjato se symbolistní a klasickou literaturou. Vedle volné grafiky vytvořil řadu knižních ilustrací (K. J. Erben: Kytice, K. H. Mácha: Máj aj.) i samostatných grafických cyklů, pokrývajících velkou část české a světové literatury. Řada jeho prací byla inspirována architekturou (gotika a barok, mystika středověku). Již během studií vytvořil sérii pohlednic ze staré Prahy (1903 - 1906), které nebyly vydány, věnoval se také tvorbě exlibris. Zastoupen v Národní galerii a Galerii hlavního města Prahy, Památníku národního písemnictví, Alšově jihočeské galerii v Hluboké nad Vltavou, v Moravské galerii Brno ad. Zdroj: Slovník Českých a slovenských výtvarných umělců, Ostrava, 1999













    ELDA
    ELDA --- ---
    Vincent Aubrey Beardsley
    Anglický grafik. 1889 se stal úředníkem pojišťovny v Londýně, kde s E. C. Burne-Jonesem navštěvoval několik měsíců večerní kurs aktu na Westminster Art School. 1893-94 provedl ke knize Mort d'Arthur 20 ilustrací a přes 500 různých vinět a knižních značek ve stylu pre-raffaelistů. Jeho první ilustrace měly velký úspěch a Beardsley dostal nabídky na grafickou úpravu časopisů (The Yellow Book, 1894, The Savoy, 1896). Kreslil karikatury, navrhoval exlibris, obálky a titulní listy a plakáty a hlavně kreslil ilustrace pro knihy: O. Wilde "Salome"; 1894, Dowson "Pierot of the Lock", 1896; R. Wagner "Rheingold", 1896; Gatuier "Mademoiselle de Maupin", 1897; B. Jonson "Volpone", 1897. Rok před smrtí přestoupil ke katolictví. Zemřel na tuberkulózu v jižní Francii, kde trávil poslední zimu. Beardsleyovy rané práce (1893-94) ukazují vliv Burne-Jonese, W. Morrise, P. C. Puvise de Chavannes a J. Whistlera. Střední období (1894-95) vyznačuje tendence k satiře a působení japonského dřevorytu a antického vázového malířství; v posledním období (1896-98) se inspiroval francouzským rokokem 18. st. Ačkoli zemřel v pětadvaceti letech, patří Beardsley k nejvýznamnějším představitelům evropské secese; pro kresby si se zálibou vybíral morbidní a erotické náměty; obvykle používal pera a inkoustu a kreslil přímo na papír bez přípravných studií. Na jeho jediné olejomalbě mu pomáhal W. Sickert.

    Více zde: http://beardsley.artpassions.net/ a zde: http://www.wormfood.com/savoy/









    ELDA
    ELDA --- ---
    SKLIVEC: To sem si mohl myslet:( moje mama sice nejake stare litografické kameny ma, ale myslim ze jsou ve spatnem stavu... ke vsemu z toho co rikas musi byt clovek chemik aby si s tim poradil... A co zinkografie? Pouziva se ta metoda jeste?
    SKLIVEC
    SKLIVEC --- ---
    ELDA: S kamenama je problém, těžily se jenom z jednoho kopce, a ten už je vytěženej :/
    Domácí litografie je velkej problém, protože na to potřebuješ spoustu místa i věcí který se buď blbě scháněj, nebo sou pekelně drahý... Litografickou tuš, křídy, arabskou gumu, kyselinu dusičnou, octovou, a spoustu dalšího.... A samozřejmě starej lis...
    ELDA
    ELDA --- ---
    ELDA
    ELDA --- ---


    Noel Wisdom Chromolithograph Collection, Department of Special Collections, The University of South Florida Tampa Library.
    ELDA
    ELDA --- ---

    Prang's Prize Babies: How this Picture Is Made: an Outline of the Process of Chromolithography in General, Illustrated by Progressive Proofs of "The Prize Babies" ... Boston: L. Prang & Co. [1888]
    ELDA
    ELDA --- ---
    SKLIVEC: super!!! jsou ty kameny opravdu tak drahe? neexistuje nejaka jina rucni varianta pro litografickou reprodukci ktera by se dala vyzkouset doma bez velikych nakladu?
    SKLIVEC
    SKLIVEC --- ---
    Tak tady je pár ukázek soudobé litografie:
    (sem tiskař-litograf, tak kdyby měl někdo dotaz, pokusím se ho zodpovědět..)
    Image Hosted by ImageShack.us

    Oldřich Kulhánek, Ecce homo No.7. 1994, 51x62 cm

    Image Hosted by ImageShack.us

    Jiří Bouda, POSTRK SE VRACÍ 1987, 41 x 30 cm

    Image Hosted by ImageShack.us

    Zdeněk Netopil, Pěšáci 1993, 55 x 44 cm
    ELDA
    ELDA --- ---
    TWORBO: ale stejne mi to jeste neni jasne... protoze tadle kniha je vytistena z jednotlivych znaku...
    ELDA
    ELDA --- ---
    TWORBO: háááá Gutenbergův hlavní vynález nebyl knihtisk (jak se někdy chybně uvádí), ten se objevil již před ním. Zatímco dříve se však praktikoval blokový tisk, kdy se každá stránka kompletně odlila, či vyřezala ze dřeva a pak vytiskla (a mohla se vyhodit, na novou stranu musela být vytvořena nová), Gutenberg přišel s myšlenkou sestavit stranu z jednotlivých znaků (písmen), která se dala přeskupit a použít znovu na jinou stranu, což celý tisk podstatně zekonomičtilo a urychlilo. Gutenbergův vynález umožnil tisknout obrovské množství celých knih ve značných sériích (dříve byly tištěny pouze části knih) a způsobil tak v Evropě informační explozi.
    http://cs.wikipedia.org/wiki/Johannes_Gutenberg
    ELDA
    ELDA --- ---
    TWORBO: a rozdil mezi toudle knihou a knihou J. Gutenberga je v cem?
    TWORBO
    TWORBO --- ---
    knihtisk,ne?;)
    ELDA
    ELDA --- ---

    První známá kniha vytisknutá kovovou literou roku 1377. Budhistické učení mistrů. Bibliothèque Nationale de Paris.

    Tak to nevím co to ten Johannes Gutenberg vlastne vymyslel...
    ELDA
    ELDA --- ---






    Peter Fredrick - Temperaprint Více o alternativních moznostech tisku fotografii zde: http://www.alternativephotography.com/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam