• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • Přišli jste skrz odkaz na příspěvek, který již neexistuje.

  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSANSI C/C99 (specifikace), GNU C (gcc, glibc), Tiny C (tcc) a POSIX - ne nutně C++,g++,libstdc++ nebo Win32 API
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: myslím se dostáváme k otázce, co to znamená v dnešní době "programátor". (a o tom byl i ten vtip s operátory a dynamickým typováním v javascriptu...)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    WILD_A: Kolik procent programatoru pravidelne programuje TSP o 10000 bodech a o rad vejs a pridava k tomu dalsi podminky? Nebo i kolik programatoru vi (bez googlovani) jak to efektivne resit? Heh, kolik programatoru vubec hned z hlavy vi co ta zkratka znamena?

    Samozrejme ze najdes specialni pripady kdy ten vykon potrebujes, o tom zadna. Ale pro naprostou vetsinu situaci a naprostou vetsinu programatoru je hrubej vykon sekundarni, primarni je jak snadno se pisou a udrzujou slozite programy. A pokud se bavime o uceni se, jak spravne programovat, tak je lepsi si TSP implementovat v jazyce, kterej ti umozni soustredit se na algoritmus i za cenu o neco nizsiho vykonu. Ostatne, viz [ FLEGMA @ ANSI C/C99 (specifikace), GNU C (gcc, glibc), Tiny C (tcc) a POSIX - ne nutně C++,g++,libstdc++ nebo Win32 API ] .
    FLEGMA
    FLEGMA --- ---
    WILD_A: S tim algoritmem pro grafy jsi mi pripomel, jak jsem cetl knizku Struktury dat od Berztisse, docela obsolete - rok 1979 a u algoritmu pro hledani cyklu v orientovanem grafu bylo doporuceni, at se nepousti pro graf s prilis velkym poctem uzlu kvuli vypocetni narocnosti a to cislo bylo uplne smesne - ted si nepamatuju jestli 20 nebo 50 :-) V praci jsem tentyz problem resil lepsim algoritmem (vytuneny Tarjan) a na modernim hw, grafy do 1000 uzlu a vysledky v radu milisekund. Kolega prede mnou resil ulohu bruteforcem a u mensich grafu se cekalo na vysledek minuty, u vetsich padalo na pamet, tam by nepomohl ani lepsi hw :-)
    WILD_A
    WILD_A --- ---
    REDGUY: Nepotrebujeme vetsi vykon? Jak rychle vyresis TSP o 10000 bodech a jak rychkle kdyz to bude o rad vejs? A kdyz tomu pridam dalsi podminky? Jasne je svet aplikaci pro vice nebo mene BFU a tam s vykonem uz moc neziskavame, ale NLP, computer vision a podobny veci by z lepsiho vykonu taky dokazali tezit i pro beznyho uzivatele. Ale hlavne i nadale existuje velkej balik NP problemu, kde lepsi vykon dost pomaha. Kdyz jsem uz zacal s TSP tak pred nedavnem bylo TSP o par tisicich bodech velka vec, dneska to zvladnu na svym laptopu do minuty a neni toho dosazeno paralelizaci ani lepsim algoritmem, ten se od 90tych let nezlepsil.

    Takze ja bych s tebou nesouhlasil, dost zalezi v jakym svete se pohybujes.
    FLEGMA
    FLEGMA --- ---
    JANFROG:
    Kdyz uz jsme u tech zavadejicich vyroku:
    napriklad (muj oblibeny a v mnoha smerech prukopnicky :-) Self ma pouze delegovani a jen velmi tezko lze zpochybnit, ze to je OO jazyk.

    Ehm, otevrel jsem si dokument Self Power of Simplicity z roku 1987 a cituji:
    In SELF too, everything is an object. But, instead
    of a class pointer, a SELF object contains named slots which may store either state
    or behavior. If an object receives a message and it has no matching slot, the search
    continues via a parent pointer. This is how SELF implements inheritance. Inheritance
    in SELF allows objects to share behavior, which in turn allows the
    programmer to alter the behavior of many objects with a single change.


    Prototypes combine inheritance and instantiation to provide a framework that is simpler and more flexible than most object-oriented languages. Slots unite variables and procedures into a single construct. This permits the inheritance hierarchy to take over the function of lexical scoping in conventional languages.


    Nebo handbook k poslednimu releasu:
    Parent slots can be omitted from an object’s full
    name, since the slots in a parent are visible in the child via inheritance.


    Nebo z paperu "Inheritance and encapsulation in SELF":
    We believe there are two reasons to include inheritance in a dynamically typed language like SELF: malleability a reusability. Inheritance allows the behaviour common to set of objects to be factored into a single shared object...

    Inheritance encourages the reuse of code and data by allowing the programmer to write new abstractions in terms of existing abstractions. Programmers need only write the differences from existing code when defining new abstractions, the rest of the code may be shared among the old abstraction and
    the new abstraction. Improvements to one abstraction automatically propagate to every abstraction that shares the behaviour, further amplifying programmers power.


    Lepe bych to nenapsal aneb krasna definice dedicnosti jakozto principu.


    The common theme in malleability and reusability is sharing: one object is
    shared by other objects, promoting malleability and providing for reusability.
    Inheritance is just a declarative way of specifying which objects are shared by
    which other objects. One guiding principle of our design for inheritance in SELF,
    then, is that an object’s parents are treated as shared subparts of the object.


    atd. atd.

    Jiny typ dedicnosti, stale vsak dedicnost - to ze se misto volani metod/funkci nebo pristupu k atributum/fieldum parent tridy deleguje zprava parent objektu + to ze jde sdilet parent sloty je jen odlisnost v implementaci dedicnosti. Uz jen to, jak casto se pouziva v te specifikaci slovo parent na vysvetleni parent-child vztahu je dost vymluvne... Kdyz se vratim k pozadavku dedicnosti jako zakladnimu kriteriu OOP, tak plati dokonce i pro prukopniky/exoty jako Self, jako bonus k tomu maji stejny nazor na zakladni principy OOP prekvapive i autori ucebnic OOP programovani, nastesti v tom nejsem sam :-)

    Ze se v nasi pri na jedne strane objevil jako podpurny argument umirajici, archaicky a temer nepouzivany jazyk s nejakou roli v historii garbage collectoru a JITu a nulovou roli v soucasnosti je vec druha. A ano, existuji i objektove jazyky, kde nejsou atributy a pouziva je mene nez 1% programatoru. Muzeme je tedy s klidem nazvat mrtvou/slepou vyvojovou vetvi, za 20 let o nich mozna ? bude jednoradkova zminka na wikipedii - historii pisi vitezove ;-)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Promin, ale kdyz se ti bez chyby prelozi C program, tak nemas jistotu vubec zadnou. Nevim na co presne narazis zminkou o "skriptech", ale jestli ti jde o typovou kontrolu, tak prekvapive existuji jine jazyky nez C ktere ji maji, v rade pripadu i mnohem lepsi.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: já nejsem nijak striktní. poslední zásahy do nějakého kódu, co jsem udělal, se týkaly drobných oprav skriptů v shellu nebo php ... pár řádek jsem spáchal i v Pythonu... V C bych dělal rád, ale jaksi ... bez nějakého toolkitu a vůbec základní odvahy k tomu není motivace.

    ale když už jsem pochochopil, co je potřeba k napsání robustního a stabilního C kódu (tedy, nesnažit se přistupovat k NULL pointerům, což se člověk na druhou stranu naučí po čase téměř automaticky a dává to i do každé podmínky a tak), tak je mu to líto zahodit. je to jako by si už jednou zvládl salta na snowboardu (tam je teda nezvládám, ale umím si představit, jaký by to byl pocit), ale nebylo by pro to uplatnění a všichni by ti vysvětlovali, že jezdit na sáňkách je daleko lepší, protože to můžou dělat všichni.

    prostě jistotu, kterou mám, když se mi bez chyby přeloží nějaký C program (a vím, že jsem v něm nedělal zásah do modulů, které už jsou prověřené jako stabilní), tu mi žádný skript prostě nedá.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    JANFROG: No prave. Proto mi XChaosovo striktni trvani na C prijde smesny. Navic pokud (aspon jak to chapu) mu jde o to ucit se.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    UETOYO: úplně nesmyslné porovnání to nebylo. kromě toho to byl vtip. (ale potrefená husa se holt ozvala...)
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    UETOYO: Dobra otazka. Hlavni duvod je historicky. Ale i kdybych mel moznost to napsat cele znovu (ach, krasna predstava :-) tak bych se asi dele rozmyslel. OS API je C tak jako tak, semantika C++ je o dost slozitejsi a fakt ze C++ nema definovan mangling, tudiz linkovani je problematictejsi take nenahrava.
    Pokud C++ pak striktne definovanou podmnozinu.

    Ale je fakt ze jedna z cest kterou bych rad zkusil je hybridni implementace v HLL jazyku s "pluggable" typovym systemem "transpiled" do C++. (sakra, asi zacnu psat anglicky, tohle je fakt hrozny).
    Kazdypadne jsem zatim neudelal dost experimentu timto smerem abych mel jasno.
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JANFROG: jenže to je je přesně to: mě třeba memory management zajímá. nějaké nápady ohledně toho mám, ale zkušenosti jsou v podstatě z 16bit DOSu (kde se řešily fakt psí kusy) a v Linux jsem se na to vykašlal, protože paměti bylo dost, a já psal spíš "skripty", než rozsáhlejší aplikace (prostě jsem neřešil dealokaci paměti, protože se jí zabralo trochu a program pak stejně brzo skončil)

    možností v C je několik, jsou tu různé náhrady za malloc/free, je tu Glib, jsou tu různé hračky... ale ne, místo toho se tady budeme bavit s trolem, který nám vysvětlí, že C je celé špatně a nemá cenu tyhle věci studovat (kromě toho, že tu tuším právě REDGUY, pokud si ho s někým nepletu, před časem navrhoval např. alloca(), které když jsem si pořádně nastudoval, tak jsem zjistil, že je pro věci, které mi zajímají naprosto nevhodné - paměť alkovanou na stacku nejde vrátit pomocí return, například... takže mi ta rétorika čím dál tím víc připadá jako "já jsem nepřišel na to, jak některé věci udělat v C, takže C je tím pádem celé špatně!")
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    JANFROG: Nejdriv jedna otazka: ted ty interpretry a generatory kodu pises v C nebo C++?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: protože když nějakej jazyk znám 20 let, tak řeším, k čemu dalšímu ty znalosti použít - místo toho, abych se učil od nuly něco dalšího a seznamoval s neočekávaným chováním apod.

    prostě z nějakého důvodu ti stojí za to úsilí bojkotovat klub, určený pro lidi, který baví/zajímá spíš C než C++. Nebo pro lidí, které baví/zajímá kromě C++ i C. prostě nechápu proč: pod Linuxem je v tom pořád napsaná většina knihoven (když ne aplikací), je to obrovská resource base, nad kterou lze s minimem úsilí udělat něco vlastního. mě zajímá, jaký má kdo názor na to, jak to "něco vlastního" udělat správně. A C++, navzdory názvu, nemá v některých ohledech s C společného o moc víc, než ten JavaScript (tzn. složené závorky :-) a teda konkrétně navíc je taky kompilované, ale tím to fakt končí.

    na většině jiných míst na NYXu by tě s přístupem "tenhle klub je celý špatně" už dávno zabanovali...
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    Psat interpreter/generator kodu v C proto, ze driv to tak lidi delali a chci si to vyzkouset stejne jako experimentali archeologove zkousi zivot v hlinenych chatrcich, dava smysl. Ale pokud to delam proto, ze se chci naucit jak dobre psat interpretr/generator kodu, tak C je jedna z nejhorsich moznosti.
    - LOL!

    (nepripada vam reagovat v odborne diskuzi stylem "LOL" ponekud detinske? Ale k veci)
    To co uvadis je dost silne tvrzeni a - dle meho nazoru - prinejmensim zavadejici.
    psanim (dobrych) interpreter, generatoru kodu se se zabyvam delsi dobu (rekneme nekdy od 2005) vice ci mene intenzivne (t.j, delam to temer kazdy den, zivi me to). Po tech letech si naopak myslim C, potazmo C++ je jedina moznost, jak se naucit to delat poradne.
    V tomto "oboru" je hodne veci, ktere si pri praci v Java/Pythonu/LISPu proste clovek nenauci, nevyzkousi.
    Veci ohledne datove lokality, skoku, cache spill, triky s mprotect() / madvise(), memory alignment...
    Problem je, ze pokud to chces delat "dobre", pak "Performance matters!" (Lars Bak)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: A ja se prave snazim naznacit, primarne tedy tobe, ze je fakt dobrej napad zamyslet se nad tim, jestli "necitim potrebu resit proc C" je dobry pristup a jestli, kdyby ses otevrel jinym jazykum, by to z tebe treba neudelalo lepsiho programatora.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: tenhle klub je pro lidi, kteří mají nějaký důvod programovat v C a necítí potřebu ho řešit. uznávám, že v záhlaví to mám formulované trochu divočeji :-)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Samozrejme, zalezi ceho chces dosahnout. Pokud si svuj cil natvrdo nadefinujes jako "jak tohle dobre programovat v C", tak ano, nema smysl se bavit o jinych jazycich. Ale podle me, mnohem zajimavejsi otazka je "proc bych to vubec mel chtit programovat v C".

    proč? protože v minulosti se to právě nezřídka dělo! - LOL! Zase: pokud to myslis podobne jako ti, pro ktere studium vojenstvi znamena reenaktovani bitev obcanske valky, tak ano. Psat interpreter/generator kodu v C proto, ze driv to tak lidi delali a chci si to vyzkouset stejne jako experimentali archeologove zkousi zivot v hlinenych chatrcich, dava smysl. Ale pokud to delam proto, ze se chci naucit jak dobre psat interpretr/generator kodu, tak C je jedna z nejhorsich moznosti.

    Btw, prijde mi, ze uz zase prubezne posouvas branku jak se ti zrovna hodi. Myslis ze bys mohl nejak explicitne specifikovat, PROC vlastne chces C? Je to proto, ze chces iluzi kontroly? Proto, ze driv se v nem psali veci a chces byt neco jako experimentalni historik? Nebo proto, ze si myslis, ze tak "vymacknes" z pocitace co to da?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: mno, nevím, jestli se má člověk "stát dobrým programátorem" (má někdo vůbec takový cíl?) pomocí pochopení jazyka C. ale podle mě lze debatovat o tom, jak tu či onu věc v C dobře naprogramovat. A některé praktiky, ačkoliv samy o sobě jsou validní, můžou znemožnit např. údržbu kódu více lidmi (protože původní vývojář zahrnul nějaké předpoklady, o kterých autor patche nic netušil).

    nevím, mj. je i velká šance, že třeba lidi, kteří by si chtěli navrhnout vlastní interpreter (nebo třeba i generátor kódu) sáhnou právě po C (proč? protože v minulosti se to právě nezřídka dělo!).
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: jediný nástroj nebude nikdy vhodný pro všechny - ano.

    C je celkem dobrý nástroj k pochopení, jak některé věci fungují - to je tak obecny vyrok, ze je to v podstate tautologie.

    někteří lidi se prostě chtějí naučit dobře zatloukat hřebíky a nepraštit se u toho přes prsty - jenomze tady se tvoje podobenstvi rozpada. Jestli je tvym cilem naucit se C, no, tak asi ano, na to je C fakt dobry nastroj. Ale jestli je tvym cilem stat se dobrym programatorem, C je spatna volba. A to je i odpoved na tvoji predposledni otazku 8))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: já popravdě nevím, k čemu programátory vedeš ty. především se mi zdá, že je odrazuješ od spolupráce se mnou...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: jinak jak psát "udrzovatelny a kvalitni kod" mi samozřejmě zajímá taky. to asi zajímá každého. na druhou stranu - poslepovat kód z ready-made komponent, kterým nerozumím, nemusí být nutně odpověď na tuto otázku. lidi, který zajímá, "jak něco funguje uvnitř", budou v určité míře potřeba i v budoucnosti. ne pro každého je jazyk C správná odpověď, ale já se chci bavit s těmi, kteří hledají, jestli to třeba správná odpověď zrovna pro ně není - a ne s těmi, kdo jsou si jistí, že ne.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: No, hele, pokud napisu "C ma svoje misto, ale existujou lepsi nastroje" a ty to prekroutis do "posledni co napisu v c bude databaze a pak kdyz nevim kolik, tak to v ni naskriptuju", tak proste prekrucujes co pisu abys proti tomu mohl argumentovat - a to je podstata strawman fallacy.

    ty se účastníš debatního klubu o C s tím, že chceš dokázat, že to je okrajová záležitost - myslim, ze o tom proc se ja ucastnim tohohle klubu bych mel mluvit ja, ne ty. Ledaze bys v posledni dobe ovladl telepatii?

    snažit se programátory vést k C++ - a znovu: kde PROBOHA delam neco takoveho? Vzdyt jsem ani C++ nezminil.


    vést je směrem, kdy se smíří s používáním abstrakcí, které nechápou, jak fungují uvnitř - ne. Pokud se tak deje, je to problem toho, jak se ten jazy uci, ne samotneho jazyka. A v pripade C mas presne ten samy problem, mensi jen o to, ze v C je tech abstrakci o neco mene. To ze nejsi schopnej se jazyk naucit poradne (nebo ze te ho nekdo ucil blbe) neni duvod ten jazyk zavhrnout. A zbytek odstavce je zase obecne filosofovani, ktere je v lepsim pripade o OOP obecne, v horsim..., no radsi to necham stranou 8)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    UETOYO: tak se vrať k sobě do klubu, a čekej, až se ti někdo lapí do tvých objektových sítí :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: tak s tím paralelismem vyjímečně souhlasím - že je - nejen v C - potřeba udělat něco, aby thready šlo používat jednodušej (co takhle třeba jen "iterace bez udání pořadí" - tu je možné paralelizovat podle počtu jader, kdyby na to byla jedna instrukce, usnadnilo by to spoustu práce)

    jinak co potřebujem a co ne, to je trochu tvůj "plural majesticus". zaměstnanec korporace má asi jinou představu, co potřebuje, než vývojář na volné noze nebo dokonce amatér. jediný nástroj nebude nikdy vhodný pro všechny. aby mohl někdo používat hotovou abstrakci, musí jí někdo jiný naprogramovat. proč je interpreter Pythonu pořád napsaný v C a ne v C++? apod...

    C je celkem dobrý nástroj k pochopení, jak některé věci fungují - je to kladivo, a lze na něm okoukat, jak zatloukat hřebík. není to parního buchar uvnitř nějaké ochranné klece, do které dáš věc do které chceš zatlouct hřebík, a ona ti z toho vypadne ve většině případů se zatlučeným hřebíkem a v jednom případě ze sta s ohnutým nezatlučeným hřebíkem, takže musíš zavést výstupního kontrolora kvality a zohlednit to v kalkulaci nákladů a vůbec dělat všechny ty věci, které korporace milují, protože je to to, v čem jsou vážně dobré: celý blackbox parního bucharu můžeš spolehlivě používat celá desetiletí, aniž by si chápal, jak funguje, a můžeš vykřikovat, že potřebuješ víc podavačů hřebíků co to rovnají na běžící pás a víc kontrolorů kvality a víc lidí, co umí prodat zatlučený hřebík - a přitom nikdo v celém tom cyklu nemusí mít ponětí, jak se zatloukají hřebíky, protože parní buchar dodává jiná korporace (teda pokud nestihne zkrachovat dřív, než se buchar rozbije)

    to je všechno pěkné, ale někteří lidi se prostě chtějí naučit dobře zatloukat hřebíky a nepraštit se u toho přes prsty. pro tyhle je tenhle klub, a ty sám přiznáváš, že pro tebe ní, tak proč sakra celá ta debata s tebou? (já třeba dostal v konferenci Marxismus na NYXu ban hned, když jsem tam napsal, že mám celkem rád Karla Poppera... proč ty nedostaneš ban tady?)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: jasně, všechno je "strawman fallacy"... (aspoň v posledních 10 příspěvcích od tebe). faktem je, že ty se účastníš debatního klubu o C s tím, že chceš dokázat, že to je okrajová záležitost. moderátor klubu se domnívá, že to až tak okrajová záležitost není (min. objem legacy free/open source software napsaný v C je jedním slovem obrovský)... a že např. pokud by se C učili středně pokročilí programátoři, kdyby přitom byli seznámeni s nějakou sadou "best practices" jak se nestřelit do nohy (která se jim neztratí mimochodem ani u těch embded minisystémů), tak by to nemuselo mít špatné výsledky.

    naproti tomu, snažit se programátory vést k C++ znamená podle mě vést je směrem, kdy se smíří s používáním abstrakcí, které nechápou, jak fungují uvnitř. a navzdory rozšířené propagandě, objektový model není obrazem fungování světa, ale obrazem fungování hierarchických struktur uvnitř lidské společnosti (což diskutabilně... může být užitečné k tomu najít si dobře placené zaměstnaní, uznávám). Stůl nedědí vlastnosti objektu "noha od nábytku" a stůl a židli není vhodné navrhnout jako extenzi objektu noha, aby mohly stát na podlaze - fakticky, objekty v reálném světě jsou smontované ze součástí, mezi kterými není hierarchický vztah. Tzn. i softwarové objekty nakonec budou smontované či poslepované z objektů, které budou zahrnovat vlastnosti jiných objektů, ale ne děděním. To určitě neznamená, že se vše bude psát v čistém C, ale min. to znamená, že má smysl zajímat se i o jiné abstrakce, než nabízí dnešní OOP.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: tak bychom ze stávajících technologií vymáčkli daleko víc. - jenomze to vubec nepotrebujeme. Vykon soucasnych pocitacu je takovy, ze nejaky "vymackavani vykonu" je zcela sekundarni, ne-li tercialni zalezitost ve srovnani s otazku jak dobre, rychle a spolehlive psat udrzovatelny a kvalitni kod. Nemluve o tom, ze v dobe kdy se rust rychlosti procesoru zastavil a vykonost ziskavame pridavanim extra jader je C, se svoji absenci podpory paralelismu, dost handikapovane i co se toho "vymackavani vykonu" tyce.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: takže poslední aplikace, kterou podle tebe má smysl napsat v C, je databázový engine, a když nevím, kolik toho přesně bude, tak to mám rovnou vždycky naskriptovat s použitím databáze - ne, to je samozrejme strawman fallacy. C ma svoje misto (kolikrat to budu opakovat?), ale je velmi male: jadro OS. Malinke embedded systemy. Situace s extremnimi naroky na vykon. A tak dale. Ale treba uz ten db engine to byt nemusi. Pro vsechno ostatni muzu pouzit jine nastroje a budu na tom lip nez s Ceckem.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: lidem dělá dobře představa, že vesmír je deterministický [...] programování prostě nejde vytrhnout z historického kontextu - WHAT. THE. FUCK? Takze protoze (podle tebe) lidem dela dobre "predstava determinismu", je dobre mit iluzi o tom, ze v C mam vsechno pod plnou kontrolou? Je dobre ignorovat vsechny ty veci, o kterejch jsem mluvil, diky kterejm nad low-level vecma vlastne zadnou kontrolu nemam? Opravdu rikas, ze mit technicky spatnou predstavu o tom, jak pocitace fungujou, je vlastne dobre, protoze nejaky filosoficky kecy?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    jak příznačné, že dokument:
    Recommended C Style and Coding Standards
    https://www.doc.ic.ac.uk/lab/cplus/cstyle.html
    neobsahuje ani slovo o tom, jak by se mělo v C optimálně zacházet se stringy :-) (BTW, ani netuším, jestli libc v současné verzi obsahuje třeba funkci, která by textový soubor načetla do pole stringů, které alokuje on-fly.. a zase když jsou tam regexpy, tak proč by tam nemělo být tohle? :-)

    spíš mi jde o teoretickou úvahu, jak by mohlo C bývalo vypadat, kdyby nikoho v první řadě nenapadlo, že funkce strcpy()/strcat() jsou dobrý nápad :)

    REDGUY: viz výše: lidem dělá dobře představa, že vesmír je deterministický. protože opakovaně zjišťují, že ten skutečný není, tak aspoň vymysleli počítače. vem to tak, že pokud se ukázalo, že vědecký pozitivismus 19.století byl slepá ulička a 20.století se vydalo úplně jiným směrem (viz Feynmanovy antičástice cestující v čase opačným směrem než částice apod.), tak se programování počítačů stalo jakousi náhražkovou aktivitou. je to asi podobný posun, jako že ve středověku by správný křesťan vyrazil s plechovým kýblem na hlavě dobývat Svatou zemi, zatímco v baroku by tak maximálně chodil poslouchat od kostela varhany a jen sem tam by někoho upálil (nebo daleko spíš už jen oběsil) kvůli obvinění z čarodějnictví (a stejně by to nedělal už ani moc s přesvědčení, ale spíš jen kvůli vyvlastnění majetku)

    programování prostě nejde vytrhnout z historického kontextu.

    a teď bychom se mohli vrátit k těm stringům - snažím se celý léta pochopit, co vlastně svým trollováním chceš říct - takže poslední aplikace, kterou podle tebe má smysl napsat v C, je databázový engine, a když nevím, kolik toho přesně bude, tak to mám rovnou vždycky naskriptovat s použitím databáze?

    můj pocit z programování od jistého okamžiku je, že kdybychom měli dobré low-level algoritmy na nevím, kolik toho přesně bude, ale jinak celkem primitivní datové struktury, tak bychom ze stávajících technologií vymáčkli daleko víc. ale protože primitivní algoritmy se nejlépe staví nad vím, kolik toho přesně bude datovými typy, tak existují už několik desetiletí značné snahy připodobnit civilizaci počítačové hře, kde panáček chodí po jasně vymezené hrací ploše 80x25 znaků (nebo u ZX Spectra 32x24, dobře :-), aby se to dobře programovalo :-)

    Co nelze upřít C++ je, že na rozdíl od různých akademických a experimentálních jazyků má business model: když se smíříš s tím, že stringy (nebo cokoliv jiného) jsou abstrakce a může ti být jedno, jak jsou naprogramované, tak máš větší šanci se někde zaměstnat a být placený od hodiny za vývoj nějaké aplikace podle nějakých specifikací. to je super.. ale vždycky existuje určitý typ lidí, kteří se v tom prostě budou vrtat (ať už půjde o to sami si opravovat auto nebo sletovat zesilovač.. vrtat se uvnitř nějaké ready-made abstrakce, kterou ostatní berou jako hotové spotřební zboží, je prostě jiný typ podobné úchylky... a souhlasím, že to může být nebezpečné, stejně jako když si člověk u auta sám zkusí opravit brzdy :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam