• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSANSI C/C99 (specifikace), GNU C (gcc, glibc), Tiny C (tcc) a POSIX - ne nutně C++,g++,libstdc++ nebo Win32 API
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    KOJA: Quadro tam je taky, ale neni relevantni. Ja nedelam hry (ty bezej na GPUcku), ja delam grafiku pro film. To je takrka vylucne domena CPU (a tam C++, obcas nejaky kusy z nejakejch magickejch duvodu v C, ale spis to je C++ co je "ocesany" na C nez ze by to bylo C jako C)
    KOJA
    KOJA --- ---
    DAVIDOWITCH: To je zajimavy, na renderovani bych cekal spis neco jako quadro od nvidie a ne dva xeony ale jsem laik, nevidim do toho. Nechces se podelit o nejake zajimave info?

    Pardon za OT ostatnim.
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    KOJA: Ja na tom primarne renderuju.. ze to taky celkem rychle buildi je prijemnej bonus :-D
    KOJA
    KOJA --- ---
    DAVIDOWITCH: Tak to je pekny. Nemuzu rict, ze by me nejak omezovalo buildit vzdalene a podelit se ale mit takovy hracky na stole bych asi taky vydrzel :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    C jako jeden z cílových jazyků pre-compileru... což je přesně to, co mi zajímá...
    New Release Of Nim Borrows From Python, Rust, Go, and Lisp - Slashdot
    https://developers.slashdot.org/...1/0516219/new-release-of-nim-borrows-from-python-rust-go-and-lisp
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JANFROG: no může to být dlouhý, protože se mu tam vygenerovala spousta symbolů (s tím, že některý symboly jsou automaticky vygenerované těmi templaty, takže o nich ani neví... právě tyhle budou asi způsobovat to, proč je to celé obří)

    každopádně, tenhle klub není až tolik o C++ a přitom se tu začíná řešit skoro víc, než v tom zdejším NYXovém C/C++ :-)
    ANT_39
    ANT_39 --- ---
    JANFROG: Internovani stringu neni povinne, ale bezne se dela (DW_FORM_str vs. DW_FORM_strp myslim, jestli je to to, co myslis).
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    KOJA: moje je konkretne moje pracovni stanice s 2x Intel Xeon E5-2630 v4, nikoliv build server.
    KILLUA
    KILLUA --- ---
    Jo asi se mi to skutečně plete, tenhle klub sem si vyhledal asi před 2 lety když sem si s C hrál, ale pak sem přestal - ale snad ne nadobro :)
    KOJA
    KOJA --- ---
    KILLUA: Co se tyka linuxu, tak prekladace jsou porad jednovlaknove a paralelizace se resi na urovni build systemu. Typicky pouzijes "make -j" nebo treba "make -j 4" a ruzne targety se buildi paralelne (samozrejme tak jak to jejich zavislosti dovoli).
    KOJA
    KOJA --- ---
    KILLUA: To si mozna pletes vkladani hlavickovych souboru a dynamicke linkovani knihoven. Hodne uzce to souvisi ale jelikoz tu resite jak presne probiha build binarky, tak to uz nejde uplne zamenovat/ztotoznovat.
    KOJA
    KOJA --- ---
    KILLUA: Typoval bych nejaky build server (treba s 20 jadrovym xeonem a HT). Pro distribuovane buildy se podivej treba na distcc. Slysel jsem od cloveka z jedne banky, ze u nich resi distribuovany build celeho systemu tak, ze se pouzivaji desktopy vsech lidi v budove (pravdepodobne s nejakym skalovanim prostredku podle vytizeni toho desktopu).
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    XCHAOS: Nechapu...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JANFROG: symbol tape?
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    KILLUA: rekl bych, ze linkovani je o neco slozitejsi, nez ze se "vkládají většinou na začátek" :-)
    KILLUA
    KILLUA --- ---
    Jo teď mi to dochází, mega soubory jsou ony linkované knihovny co se vkládají většinou na začátek, že?
    KILLUA
    KILLUA --- ---
    No vidíš, to je docela věc co mě zajímala, takže jde skutečně jenom o vlákna - to sem nevěděl. Jsou v C++ mega soubory běžné? Já se teď v PHPku snažim držet soubory spíš vyloženě malé max 500-1000 řádků pro přehlednost.
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    KILLUA: Hele, dela se vesmes vsechno z toho.
    A ten dotaz je takovej hodne "nejasnej".. treba neni uplne moc rozdil mezi jednom serveru s vice procesory a jednom serveru s jednim hodne-vlaknovym procesorem. Obecne plati, ze co zdrojovej soubor, to 1 thread. Takze kdyz mas fakt hodne souboru, muzes kompilovat hodne siroce paralelne. A tim ze casto to je 1 vstup -> 1 vystup, muzes i distribuovane. Pak uz zalezi co presne vyrabis. My treba mame dve verze naseho softu, staticky a dynamicky linkovana. Staticky linkovani je pak single-threaded a trva tak 1-2 minuty. Dynamicky linkovany je bleskovy (a ty jednotlivy dso se linkuji separatne, paralelne), ale zase trochu platis pri startup time... Takze tak.. cim vetsi projekt a vic zdrojovejch souboru, tim vic vlaken uzivis a jestli to je 1 velky CPU, 1 server s vic CPU, nebo vic serveru je ti vicemene jedno (pochopitelne taky se resi IO a pamet apod, ale to je spis separatni otazka)
    KILLUA
    KILLUA --- ---
    No nic no, jen mě zajímalo na čem se kompiluje s 40 jádry, když to tu padlo.
    KILLUA
    KILLUA --- ---
    Dotaz někoho kdo se o C zajímá jen okrajově, ale už víc o multijádra, jaké procesory jsou pro tyhle věci nejlepší? Beru z rozhovoru, že "kompilátory" plně podporují multijádra/multivlákna?

    Takže pro nadšence by bylo reálné mít třeba tenhle 10 jádrový 20 vláknový? Intel Xeon E5-2630v4 za 20K?

    Nebo jsou nějaké alternativy? Jakože kompilujete na více fyzických serverech? Nebo jednom serveru s více procesory?
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    JANFROG: Tohle je linux. A holt mame cca 850 tisic radek kodu, a v tom mraky sr..srandovne slozitych veci.
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    DAVIDOWITCH: Ne ne, myslel jsem kompilaci vseho from scratch. Jestli to jedete na 40 jadrech 20 minut, tak jste "lepsi". Ja, pojidac kolacu smekam pred opravdovymy hackery :-)

    ale proc proboha tam je tech stringu TOLIK sem jeste
    Nevim, jak to ma PDB, ale u trpasliku se tomu moc nedivim. Jednak myslim, ze stringy se neinternuji (resp specka to nepozaduje) a druhak C++ / optimalizovany kod je desny na debug info protoze to musi mit na pameti vsechno to inlinovani, expanze templates b template parametrizovanych jinyma templates. Jen spravne vygenerovat debug info pro mirne inlinovany kod je kumst (nebo lepe receno - ja jsem s tim dost bojoval a jeste budu bojovat - mozna je to ale jen mnou)

    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    JANFROG: Linkovani ti trva kolem hodiny? Cela kompilace je pro me na 40 jadrech (vcetne HT) veci priblizne 20 minut, no.
    Linkovani je primarne problem toho, ze mame 700MB binarku kvuli debug symbolum.. ale proc proboha tam je tech stringu TOLIK sem jeste neodhalil (a je to v libce za kterou muzu ja)
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    DAVIDOWITCH:
    KEYMASTER:
    Vy mate problemy..me to trva na sviznem stroji kolem hodiny (from scratch)...a to je ceklem v poho, kolem 2008 mi to trvalo tak 10-12 hodin...
    KEYMASTER
    KEYMASTER --- ---
    DAVIDOWITCH: my vypli LTCG a pak je to pár sekund cca, ale kompilace hlavní aplikace from scratch byla 5 minut na i7 s vyplýma optimalizacema
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    KEYMASTER: Nas linking time je stabilne pres 2 minuty :-/
    KEYMASTER
    KEYMASTER --- ---
    KLEINZACH: v prosinci jsem strávil reálně tak 7-14 dní řešením JEN rebuild časů který se za poslední rok neúměrně protáhly... a bylo to asi poprvé co jsem proklínal C++ ;)
    KLEINZACH
    KLEINZACH --- ---
    letmo nejak vidim akorat fnukani na dobu kompilace :)
    KOJA
    KOJA --- ---
    ALMAD: Clanek o C++17, 190 komentaru a jeden clovek zmini C++11 fycuru pricemz jeste neni jasny jestli si ji vic pochvaluje nebo na nic vic nadava. Sakra, ty mas ale zarputilej optimismus ;-)

    Brat prosim s velkou rezervou, delam si legraci. Nicmene ten fakt, ze sami uzivatele jsme k C++ vyznamne kriticti mi jako zajimavej prijde i bez legrace.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam