• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSANSI C/C99 (specifikace), GNU C (gcc, glibc), Tiny C (tcc) a POSIX - ne nutně C++,g++,libstdc++ nebo Win32 API
    /* Toto je klub především pro lidi, pro které je programování jednou z mnoha massive multiplayer online počítačových her, které lze hrát.
        V tomto klubu hrozí sémantická hereze a nezdravě vysoký obsah syntaktického cukru. Nevhodné pro algoritmické diabetiky.
        Od účastníků debaty se předpokládá automaticky přístup k instalovanému GNU C: sudo apt-get install build-essential
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    C (programovací jazyk)#C99 Heslo na české Wikipedii
    Jazyk C - Základy praktického programování V Praze 2oo7 pro SSPŠ Tomáš Harvie Mudruňka a kolektiv - jak si programování v C představuje většina lidí
    http://stevenkobes.com/ctest.html C Programming Puzzlers - nepouštějte se do flamewars v tomhle klubu, pokud neuhodnete aspoň polovinu správně!
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    http://en.wikipedia.org/wiki/C99 C99 is a modern dialect of the C programming language.
    http://cprogramminglanguage.net/ C programming language
    http://cprogramminglanguage.net/c-programming-language-tutorial.aspx C programming language - úvod
    http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_the_C_programming_language C makes it easy to shoot yourself in the foot. (ještě že ne do hlavy...)
    http://en.wikipedia.org/wiki/C_preprocessor
    http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc/Variadic-Macros.html C99 makra s proměnným počtem argumentů - __VA_ARGS__
    http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc/ GNU C Compiler
    http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc-4.2.2/gcc/Optimize-Options.html
    http://bellard.org/tcc/ Tiny C Compiler - prý C99 compliant (min. umí __VA_ARGS__) - vhodný pro skriptování v C - umí #!/usr/bin/tcc -run
    http://en.wikipedia.org/wiki/International_Obfuscated_C_Code_Contest - pokud jste neviděli tohle, tak jste ještě neviděli opravdu nečitelný C zdroják
    http://bellard.org/otcc/ Obfuscated Tiny C Compiler - z tohohle vtípku vznikl Tiny C compiler
    http://en.wikipedia.org/wiki/ANSI_C Jak se střelit do nohy standardizovaným způsobem.
    http://eli-project.sourceforge.net/c_html/c.html ANSI C Specification
    http://www.lysator.liu.se/c/ Různý ANSI C bordel
    http://www.cs.rit.edu/~ats/books/ooc.pdf Object Oriented Programming with ANSI-C - a pak že to nejde
    http://en.wikipedia.org/wiki/Longjmp co jsou to setjmp()/longjmp() knihovní funkce (pro všechny, podle kterých to bez C++ try { } catch() ... nejde)
    http://groups.google.com/group/comp.lang.c++.moderated/browse_thread/thread/dcdc710c27f47c72 C neumí správně počítat (?)
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    http://www.fastcgi.com/ FastCGI is simple because it is actually CGI with only a few extensions.
    http://www.metalshell.com/source_code/18/Mysql_Select.html How to do a simple connection and select with mysql
    http://xmlsoft.org/ The XML C parser and toolkit of Gnome
    http://curl.haxx.se/libcurl/ libcurl - the multiprotocol file transfer library
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    https://dev.arachne.cz/svn/cll1h SVN/Trac jazyka C<<1 (user-friendly nadstavba nad ANSI C99 - ve stylu JQuery vs. JavaScript)
    Benchmark iterace a serializace stringů v různých jazycích vs. v C
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
        moderátor se velice zhruba řídí zvyklostmi moderace, která kdysi platila v řadě konferencí sítě FidoNet ... C != 0xdead */
    rozbalit záhlaví
    KILLUA
    KILLUA --- ---
    XCHAOS: Děláme ve špatném odvětví...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    https://twitter.com/mikko/status/1244906545168748547
    Classic post from 1995 about memory garbage collection in weapons.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    2019's Fastest Growing Programming Language Was C, Says TIOBE - Slashdot
    https://developers.slashdot.org/...32230/2019s-fastest-growing-programming-language-was-c-says-tiobe
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    (jo ten člověk byl pak známější jako autor Scramble, co jsem pochopil.. no pro mě byly 8bit hry v assembleru nedostižný mýtus, já matlal věci jen v Basicu... )
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JANFROG: jsem tam ještě doklikal rozhovor s původním autorem toho bludiště a ten zní úplně normálně :-) prý měl proste bludiště, které nemělo žádný herní námět a předal jim ho a oni ho brutálně osekali, aby se k tomu vešla ještě hra.

    stejně je to síla, psát programy u kterých se zapisje jen do pár bajtů. dnes jsou lidi šíleně zmlsaný...
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    XCHAOS: :-)
    To mi pripomina znameho, kdyz jsem rikal, ze jsem moc nepokrocil protoze mam problemy tomu kodu porozumet:
    "You know, you need to suffer a certain kind of brain damage otherwise you stand no chance to undestand it. The very kind of brain damage we all in OTI suffered back in 2000."
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    K předchozímu: Regardless of which version of events is followed, it seems fair to say that some level
    of intoxication was involved in the development of the maze algorithm.


    No, aspoň tahle archeologie ukazuje, že Céčko bylo ve své době fakt high-level :))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Trocha opravdového assembleru z historie (i pro mě je tohle historie, já se poprvé setkal až se Z80 :-). link via Slashdot...
    https://arxiv.org/ftp/arxiv/papers/1811/1811.02035.pdf
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Lehce offtopic :-)

    Cfluviurrh - Esolang
    https://esolangs.org/wiki/Cfluviurrh
    As science progresses, some systems that we might see able to correctly execute Cfluviurrh include
    - a psychologically normal chimpanzee with an exceptional emotional range and an electronic computer, acting in concert
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Jinak bohužel, v klubech které moderuju, budou lidi které mám na ignorelistu bohužel muset mít ban. Jinak to nejde.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: banuju už v podstatě jen za to, když urážky překročej určitou míru, odpovídající konkrétní verbální citlivosti mojí generace.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: No urcite. Akorat ze to, ze spousteni extra threadu ma rezii, kterou nemuzes ignorovat jsem ti rikal uz od zacatku. Ale pochopitelne, kdyz neco rika Redguy, je to to fuj fuj osklive off-topic trollovani, kterej potreba ignorovat nebo rovnou zabavnovat, zatimco ted, kdyz si idiot ted to samy konecne precetl nekde jinde, tak je to idiotova zasluha 8)))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: no vida, konečně se mi diskusi podařilo stočit někam ontopic :-) tak jestli využiju tohle, můžu autorovi koupit koupit kafe, zdá se :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANT_39: mno. takže řešení připravené rozparalelizovat _jakýkoliv_ cyklus by vlastně místo na trhu našlo... :-)
    ANT_39
    ANT_39 --- ---
    XCHAOS: Standard OpenMP popisuje, jak hlavicka toho cyklu musi vypadat, aby sla rozparalelizovat.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: velká frajeřina by vlastně byla napsat v C kód, který recykluje již jednou vytvořená vlákna - boha jeho. Napis do googlu "C thread pool" a vypadne ti hromada tehle "velkejch frajerin", treba https://github.com/Pithikos/C-Thread-Pool .

    Kolikrat ti budu opakovat, ze bys fakt hodne dobre udelal, kdyby sis o tom paralelnim programovani nejdriv neco poradne precetl, nastudoval, neco realnyho v nem naprogramoval a pak teprv zacal machrovat o tom, jak napises paralelni programovaci jazyk?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LUDO: zajímavé by bylo vyzkoušet, jak ta paralelizace dopadne v případě, že podmínka v tom cyklu je nějak složitější, než jen prosté počítadlo. každopádně dík za inspiraci, konečně sem někdo po několika týdenní flamewar vnesl nějaký ontopic :-)
    LUDO
    LUDO --- ---
    XCHAOS: ti to mozem porovnat z hlavy, kedze OpenMP pracuje na urovni kompilatora, musel by si byt velmi velky maestro aby tvoj C kod bol rychlejsi

    A ano, OpenMP to robi presne tak, pokial mu to parametrom povies.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LUDO: částečně máš pravdu, že vytvoření threadu má režii... neřeší tohleto právě ty go-routines?

    tak mi napadá, že velká frajeřina by vlastně byla napsat v C kód, který recykluje již jednou vytvořená vlákna. normálně, po dokončení threadu by tehle thread nezanikl, neukončoval se - ale čekal by na nějakém semaforu, až se mu předá pointer na funkci, kterou má dále vykonat. takže by se nepracovalo přímo s phthreads, ale runtime by spravoval nějaký pool threadů (jako to dělá většina aplikací s podporou multihtreadingu, typu Apache)

    začíná mi to do sebe v hlavě docela zapadat (stejně mi vycházelo, že ten můj highlevel zdrojový kód bude z řady důvodů překladač do C muset rozkrájet do řady automaticky generovaných funkcí, protože C prostě nemá nic jako anonymní funkce nemá... stejně tak všechny lokální proměnné budou ve strukturách, na které půjde předat pointer, apod.).

    je pravda, že už se to celé začíná trochu podobat operačnímu systému :-) Jestli to OpenML dělá přesně takhle, tak je to dost zajímavé... ale v tom případě by stálo za to srovnat výkonost kódu který paralelizuje OpenML s tím mým :-)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    LUDO: A v tom Pythonu, na kterej XChaos miri, samozrejme existuje ThreadPoolExecutor, kterej presne tohle dela.

    K comu preboha generovat medzikod ked tam staci vlozit jednu direktivu preprocesora - protoze XChaos si vymyslel, ze generovat C jako mezikod je cool, tak ted hleda neco, na co by to pouzil. Ze to nedava smysl je irelevantni.
    LUDO
    LUDO --- ---
    XCHAOS: ja si teda docela dobre viem predstavit vstupne data z ktorych sa bude iba citat, dokonca by som povedal, ze ich je vacsina. Na to ziadny vyhradny pristup pre vlakna zabezpecovat nepotrebujes, navyse to co popisujes ziadny vyhradny pristup nezabezpeci. Netusim presne o co ti ide, ale vytvarat nove vlakno pre kazdy prvok je volovina, ked staci thread vytvorit jedenkrat a vyhradit mu urcitu cast pamate ktoru ma spracovat.

    K comu preboha generovat medzikod ked tam staci vlozit jednu direktivu preprocesora?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam