• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSANSI C/C99 (specifikace), GNU C (gcc, glibc), Tiny C (tcc) a POSIX - ne nutně C++,g++,libstdc++ nebo Win32 API
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Konkrétně, skrz sys_clone:
    linux kernel - What are parameters of sys_clone() system call and how to hook it in Ubuntu? - Stack Overflow
    https://stackoverflow.com/...at-are-parameters-of-sys-clone-system-call-and-how-to-hook-it-in-ubuntu
    Druhý parametr tohohle volání jádra je pointer na vlastní stack vlákna, bez kterého by spuštění vlákna bylo nebezpečné a skoro nepoužitelné.

    (Bylo by to Linux specifické, ne POSIXové... a samozřejmě, když by se rozhodli to API mezi verzemi kernelu nějak změnit, tak se mi to celé sesype... ale mě se POSIXové thready nezamlouvají jako vhodný způsob myšlení o paralelizaci kódu)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    (Uvažuju totiž o nějakém multithread frameworku, ale spíš než nastartovat si na začátku pool threadů a nějak ho úkolovat bych chtěl využít linux-specifickou vlastnost startu nového threadu ve stylu forku, konkrétně je to nějaký ARCH_FORK() a systémové volání clone(), pozor nikoliv ten clone() o level nad tím.. v zásadě jediné, co nové vlákno doopravdy nutně potřebuje, je vlastní stack, tak uvažuju místo poolu vláken na začátku alokovat pool stacků odpovídající max. počtu vláken které chci používat, a v místě startu nového vlákna si jen hlídat, zda jsem ten na začátku odhadnutý počet vláken nepřekročil... další mechanismy které mi napadají v místě, kde si můžu vybrat jestli paralelizace ano či ne, by např. kromě počtu aktivních vláken byl i počet mikrosekund od poslední paralelizace, aby se třeba zbytečně neparalelizovali velmi rychle probíhající cykly apod)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    How to get the number of CPUs in Linux using C? - Stack Overflow
    https://stackoverflow.com/questions/4586405/how-to-get-the-number-of-cpus-in-linux-using-c
    KILLUA
    KILLUA --- ---
    XCHAOS: Děláme ve špatném odvětví...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    https://twitter.com/mikko/status/1244906545168748547
    Classic post from 1995 about memory garbage collection in weapons.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    2019's Fastest Growing Programming Language Was C, Says TIOBE - Slashdot
    https://developers.slashdot.org/...32230/2019s-fastest-growing-programming-language-was-c-says-tiobe
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    (jo ten člověk byl pak známější jako autor Scramble, co jsem pochopil.. no pro mě byly 8bit hry v assembleru nedostižný mýtus, já matlal věci jen v Basicu... )
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JANFROG: jsem tam ještě doklikal rozhovor s původním autorem toho bludiště a ten zní úplně normálně :-) prý měl proste bludiště, které nemělo žádný herní námět a předal jim ho a oni ho brutálně osekali, aby se k tomu vešla ještě hra.

    stejně je to síla, psát programy u kterých se zapisje jen do pár bajtů. dnes jsou lidi šíleně zmlsaný...
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    XCHAOS: :-)
    To mi pripomina znameho, kdyz jsem rikal, ze jsem moc nepokrocil protoze mam problemy tomu kodu porozumet:
    "You know, you need to suffer a certain kind of brain damage otherwise you stand no chance to undestand it. The very kind of brain damage we all in OTI suffered back in 2000."
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    K předchozímu: Regardless of which version of events is followed, it seems fair to say that some level
    of intoxication was involved in the development of the maze algorithm.


    No, aspoň tahle archeologie ukazuje, že Céčko bylo ve své době fakt high-level :))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Trocha opravdového assembleru z historie (i pro mě je tohle historie, já se poprvé setkal až se Z80 :-). link via Slashdot...
    https://arxiv.org/ftp/arxiv/papers/1811/1811.02035.pdf
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Lehce offtopic :-)

    Cfluviurrh - Esolang
    https://esolangs.org/wiki/Cfluviurrh
    As science progresses, some systems that we might see able to correctly execute Cfluviurrh include
    - a psychologically normal chimpanzee with an exceptional emotional range and an electronic computer, acting in concert
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Jinak bohužel, v klubech které moderuju, budou lidi které mám na ignorelistu bohužel muset mít ban. Jinak to nejde.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: banuju už v podstatě jen za to, když urážky překročej určitou míru, odpovídající konkrétní verbální citlivosti mojí generace.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: No urcite. Akorat ze to, ze spousteni extra threadu ma rezii, kterou nemuzes ignorovat jsem ti rikal uz od zacatku. Ale pochopitelne, kdyz neco rika Redguy, je to to fuj fuj osklive off-topic trollovani, kterej potreba ignorovat nebo rovnou zabavnovat, zatimco ted, kdyz si idiot ted to samy konecne precetl nekde jinde, tak je to idiotova zasluha 8)))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: no vida, konečně se mi diskusi podařilo stočit někam ontopic :-) tak jestli využiju tohle, můžu autorovi koupit koupit kafe, zdá se :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANT_39: mno. takže řešení připravené rozparalelizovat _jakýkoliv_ cyklus by vlastně místo na trhu našlo... :-)
    ANT_39
    ANT_39 --- ---
    XCHAOS: Standard OpenMP popisuje, jak hlavicka toho cyklu musi vypadat, aby sla rozparalelizovat.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: velká frajeřina by vlastně byla napsat v C kód, který recykluje již jednou vytvořená vlákna - boha jeho. Napis do googlu "C thread pool" a vypadne ti hromada tehle "velkejch frajerin", treba https://github.com/Pithikos/C-Thread-Pool .

    Kolikrat ti budu opakovat, ze bys fakt hodne dobre udelal, kdyby sis o tom paralelnim programovani nejdriv neco poradne precetl, nastudoval, neco realnyho v nem naprogramoval a pak teprv zacal machrovat o tom, jak napises paralelni programovaci jazyk?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LUDO: zajímavé by bylo vyzkoušet, jak ta paralelizace dopadne v případě, že podmínka v tom cyklu je nějak složitější, než jen prosté počítadlo. každopádně dík za inspiraci, konečně sem někdo po několika týdenní flamewar vnesl nějaký ontopic :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam