• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MEDVIDEKEnneagram aneb nástroj sebepoznání, který se s člověkem nepáře...
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    KAMHA: to "tvoje" by te melo tak nejak osobneji zasahnout. Mozna i urazit :))
    KAMHA
    KAMHA --- ---
    tak jsem to dneska zkusila a zarazi me to, ze mam na naprosto stejne urovni sloupecek c. 4 a 8.

    jak ted tedy zjistim co jsem vic - 4ka nebo 8ka? jen tim ze si prectu definici a ve ktere se vic uvidim tak to bude ta moje?
    BAGHICEK
    BAGHICEK --- ---
    MONICARDIO: me by bylo cti poveceret jeste se spisovatelem Stephenem Kingem - tak nejak si ulitavam na pohadkach s podivnymi podtexty :)
    KILIAN
    KILIAN --- ---
    Pokud chcete vidět velmi dobře vykreslenou pětku, tak se podívejte na Dr. House. Nemá to chybu.
    KILIAN
    KILIAN --- ---
    ANTIHERO: Lakota je myšlena nikoliv materiální, ale emoční. Pětky narady odhalují něco ze svého soukromí a ze svého nitra, takže pětky "hýří" emocemi asi jako "pokeroví" hráči. :-)
    ANTIHERO
    ANTIHERO --- ---
    diky za tabulku...a trochu by me zajimalo, do jake hloubky maji silu ty emocni vasne (u 5 lakota) nebo co to vlastne je?
    MEDVIDEK
    MEDVIDEK --- ---
    MONICARDIO: opravím, přehlídla jsem. A tímto se velkému klasikovi omlouvám.

    Nějakou dobu tě čtu a mám, z tvých příspěvků pocit, jisté privilegovanosti. Nemáš ty modrou krefff?:-)
    MEDVIDEK
    MEDVIDEK --- ---
    Jo a mám jednu TECHNICKO - ETICKOU.

    Enneagram je sebepoznávací nástroj. Není důležité co jsou druzí za číslo. I když takovým analýzám se prostě , člověk nevyhne.

    Pokud si myslíme, že někdo je nějaké číslo ponechme u myšlenek. Zaměřením pozornosti na sebe , práce sám se sebou je to oč enneagramu jde.

    Čím, více poznávám sebe tím více se mi rozkrývají druzí...je to přirozené.
    MEDVIDEK
    MEDVIDEK --- ---
    KOMATSU: čerpala jsem z více zdrojů...může být
    KOMATSU
    KOMATSU --- ---
    johoj nemá tam býti spíš u 5/4 obrazoborec/iconoclast? :)
    DRAGEL
    DRAGEL --- ---
    Jakoby 5-ky stály na místě a svůj svět tvořili pouze myšlenkami o ...
    MEDVIDEK
    MEDVIDEK --- ---
    LOCHNESS: :-) hoj ty štědrý večere...
    MEDVIDEK
    MEDVIDEK --- ---
    Tak tu máme 5ky. Vypotila jsem nám další tabulku.
    LOCHNESS
    LOCHNESS --- ---
    Ahoj, cim vic si ctu enn., tim vic v tom mam nejasno..... :-/ Navic mam pocit, ze kazda publikace to popisuje krapet jinak.....asi pojedu na kurz a budu mit jasno.
    KOMATSU
    KOMATSU --- ---
    KILIAN: co se týče jedničkovýho hněvu, tak ten znam každopádně :) nicméně dvojková pýcha se u mě objevuje asi v omezený míře... nijak zvlášť si jí nevšímam... i kdyžžž. ... :)
    BAGHICEK
    BAGHICEK --- ---
    KILIAN: dokazu odnes zliteho cloveka, co si ztratil boty, na vlastnich zadech z ulice plne strepu.. a neresim na tom nic, nez aby veci nebyly horsi nez jsou.. a doufam, aby mi nebylo neblito za krk.. (zdlouhave nimrani se ve vsem mi nesedi :) )

    NEKDO_CIZI: humor leci.. a diky za ten sestkovej :)


    MEDVIDEK: to je mozna optimistictejsi nez skutecnost ;)
    MEDVIDEK
    MEDVIDEK --- ---
    KILIAN: dám tuto větu do záhlaví ano?
    KILIAN
    KILIAN --- ---
    O žádném konkrétní aspektu jednotlivých typů se nedá říci jestli je dobrý nebo špatný. Ale záleží, jak ho použiji...
    Jakýkoliv aspekt, který je používán vědomě je dobrý a naopak nevědomé užití aspektu je špatné.
    NEKDO_CIZI
    NEKDO_CIZI --- ---
    MONICARDIO: to víš 6 nenadchne, ale ani neurazí.....

    MEDVIDEK: ..... jo - koukání za roh většinu lidí irituje, ale často se to vyplatí....

    KILIAN: někdy je loajalita bezva, ale jindy svyzuje ruce - teď jsem dávala výpověď a měla jsem dost problém opustit svojí šéfovou, která mnou i jinými manipulovala - vlastně mi to nevadilo i když jsem to celou dobu věděla - vadit mi to začalo, když mě tím omezovala a vydírala.... taky občas držívám vlasy jiným lidem, když jim není dobře.....
    MEDVIDEK
    MEDVIDEK --- ---
    EMOČNÍ DEPRIVACE:
    "Jsem smutný, hněvám se a cítím se osamocen. Mé potřeby nebudou uspokojeny! Nedáváš mi všechno , co potřebuji."

    Vzniká: rodiče si nevšímají emocionálních potřeb dítěte (Hodně práce, zahleděnost do sebe.)
    Dítě se zlobí , že jeho potřeby jsou ignorovány. Málo rodičovské empatie a péče.
    Nedostatek vedení či oprávněného usměrnění dítěte.

    Strategie:
    1.) naučí se pomáhat a pečovat o druhé tak jak jim nebylo dopřáno
    2.) stálou péči potlačují své potřeby
    3.) signalizace okolí : "nikoho nepotřebuji"
    4.) Odstup, odmítání či uzavření se. "stejně si musím vše zajistit sám!"

    Typický atak: Ten druhý si mě nevšímá, jsem zase zanedbáván, mám nedostatek lásky...

    Dominantní pocity: Smutek a beznaděj, zloba že mě ignorují, dotčení či urážení se.

    Typické myšlenky: " Mé potřeby nebudou nikdy uspokojeny, vždy se musím podřídit potřebám druhých. Měli by jste vytušit mé potřeby!"

    Typické chování: Odmítavý postoj k tomu kdo zradil.
    Poutání na sebe pozornost: Snaha být milý a ochotný plnit přání druhým.
    Přejídání se. Snaha dopřát si.
    Vyžadováním péče. Odstup. Své pocity a potřeby vám neukážu!

    Léčení: Přijmout, že to co lidé dávají je v pořádku. Ocenit to. (A oni dávají:-))
    Dát příležitost , abychom mohli dostat. Sdělovat své potřeby!!!
    Zjistit vlastní potřeby. Lásky a doteku.
    Zpochybnit myšlenky, že vás lidi pouze potřebují.
    Vědomí, že lidé se mnou jsou rádi, i když zrovna nedávám...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam