• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    __PEATAUTO+MOTO_VIDEO+FOTO
    CEPAL
    CEPAL --- ---
    Nekdo v Brne ma pohadkovou svatbu na Špilberku.... s Koncertem Lucie.... a timhle svstebnim dareckem...

    DRAGON
    DRAGON --- ---
    TOMMY_: v okamziku, co sem videl poprvy Karmu, tak mi bylo jasny, ze kluci z Fiskeru maj asi dost radi BMW Z8 :) s Emotio nemam jedinej problem, ale mne se zmutovani zraloci libi, nejen na silnicich :)



    TOMMY_
    TOMMY_ --- ---
    DRAGON: nedavno jsem videl v Plzni pred dopravnim inspektoratem Karmu.. a vubec me to nevzal.. prislo mi to moc dlouhy, divny svetla a az moc bmw like ta predni maska.. ale nejak divne tvarovana.. tohle me bavi o neco vic.. ale porad je to zepredu jako zmutovanej zralok..
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    Henry Fisker predstavil koncept novyho elektrickeho Fiskera EMotio. 400 mil dojezd a Lidar navigace.












    plus bych si dovolil moc peknej clanek, nevim kam s nim jinam, tady to myslim panove oceni.
    Nejšílenější sezóna Formule 1: 1986, rok, kdy turba neměla limit | Autoforum.cz
    http://www.autoforum.cz/fascinace/nejsilenejsi-sezona-formule-1-1986-rok-kdy-turba-nemela-limit/

    TOFI: jeste sem nahazej novou Kiu, ta tu chybi :)
    TOFI
    TOFI --- ---




    TOFI
    TOFI --- ---
    Toto je 90 milionů ležících na ulici. Bohatý majitel Chironu s ním parkuje u chodníku | Autoforum.cz
    http://www.autoforum.cz/...parkuje-u-chodniku/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
    NGANASAN
    NGANASAN --- ---

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    WACLOSH: To zmenšený je pravděpodobně urban legend, ale ta historka se vypráví o 67 Chevelle, kterou postavil legendární závodník (a závodní podvodník) Smokey Yunick. Je to podobný jako (ta je ale určitě pravá) historka jak mu u technický přejímky nechtěli uznat nádrž, vyndali jí, zkoumali, nepřipustili. Tak se nasral, hodil nádrž do kabiny, nastartoval a odjel...

    ... protože měl palivový vedení udělaný tak, že se do něj vešlo asi 20 litrů, aby vydržel dýl bez tankování.
    WACLOSH
    WACLOSH --- ---
    BOBASH: Zavodni verze mely pramalo spolecnyho se seriovkou. Americkej motorsport stejne jako kterejkoli jinej motorsport byl o ohybani pravidel. Takze auta s listovyma pruzinama staly najednou na vinutejch perech, karoserie se bud brutalne prohanely ziravinovou lazni do bodu, kdy ses nesmel oprit o strechu, aby se nepromackla (Takhle skoncila prejimka Z28 technickym rozhodcim, kdyz se oprel o strechu uz prijatyho vozu a ona se prohnula az na vyztuhu klece). Nebo se cely auto udelalo mensi. Nevzpomenu si jaky auto to bylo, ale jedno z tyhle ery se zapsalo jako racer s karoserii celkove zmensenou asi o desetinu. Takze zavodni vysledky mely proste nulovou vypovedni hodnotu. Asi tak jako kdyz to auto daj do filmu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HERR_FLICK: Ty pořád řešíš supervzácný závodní verze, já řeším běžný auta co jezdily po silnic. Normální Mustangy byly laciný, lacině udělaný krámy. To, že Boss 429 byl lacinej krám předělanej na závoďák a stál $5,000 moc neznamená - pořád to bylo levný auto s drahým motorem a upraveným podvozkem.

    Mimochodem, dvě Cudy jsi za $5,000 fakt neměl, v základu stála '70 tuším něco kolem $3k, odpovídající tomu Bossu by byla Hemi 'Cuda, která stála něco kolem čtyř tisíc.

    A jestli ti posunutí motoru níž a dozadu, snížení, Koni coilovery (který BTW rozhodně na Moparech nebyly, protože dát na auto s torzníma tyčema vpředu a listovýma perama vzadu coilovery určitě nebude "mírná úprava v rámci pravidel") přijde jako "skoro sériový auto", tak máme dost jiný představy o sériovým autě.

    Samozřejmě ty auta byly skutečný sérii podobnější než jsou třeba dnešní WRC, který mají ze sériovky sotva siluetu, ale pořád byly dost odlišný na to, aby výsledky na okruhu moc nevypovídaly o tom, jaký bylo běžný auto na silnici - a pokud o něčem vypovídaly, tak o tom, jak dobrá byla ta závodní verze, tedy v případě Trans Amu Boss 302 (Boss 429 nikdy v ničem nezávodil, jednak na to byl moc těžkopádnej a druhak v Trans Amu byl limit objemu 5 litrů, což byl ostatně i důvod, proč vznikl Chevy Small Block 302 dávanej do Camara Z/28).

    Běžnej Mustang, co sis běžně koupil, tedy standardní verze, maximálně nějaký GT nebo Mach 1, kterejch bylo oproti Bossům vyrobenejch spousta, byl prostě furt lacinej krám co byl akorát hezkej, ale moc nejel ani rovně (kupříkladu slavná 390ci co byla v Bullittovi je věc dobrá tak na to udělat z toho lodní kotvu, ne pod kapotu rychlýho auta). Mopary byly v sériový podobě mnohem schopnější a GM taky.
    MONOTYPEK
    MONOTYPEK --- ---
    MONOTYPEK
    MONOTYPEK --- ---
    CADDY
    CADDY --- ---
    HERR_FLICK: to je mrda...nejvic me bavi, jak se pri dupnuti na plyn zvedne cummak jak u motoroveho clunu :)) Proste to tam je :)
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    "disclaimer": protoze jsem se ucil jezdit v mini cooperu pujceneho od otce, vyhodili me od zkousek v autoskole, kdyz jsem snazil bez brzdeni poslat felicii v 60ce do pravouhle zatacky
    tento zlozvyk byla castecna pricina havarie meho prvniho vlastniho auta- dodavky mercedesu, ve kterem jsem se pokousel o totez, takze jsem ho zboril hned po koupi jeste v salingradu

    puvodni mini je asi tak ta vubec nejvic nejlip zataciva produkcni vec se zadni radou sedadel, co kdy spatrila svetlo sveta


    ze se ho dokaze v zatacce drzet vic nez 2x tezsi mustang je malej zazrak
    jenomze visjak.. ameriky umi jezdit jenom rovne

    ja si kdyz jsme u tech protinozcu jeste neodpustim par fotek tech nadher, moffat je strasny porno




    a top clanek, pokud nekoho zajima pozadi a technika 302
    Allan Moffat's 1969 T/A Mustang.
    http://www.bowdensown.com.au/collection/allan-moffats-1969-ta-mustang
    par dobrejch cvaku od mnou "milovanejch" stance



    taky skvelej clanek o amc
    The Unbelievable Story of How AMC Won a Trans Am Championship - Hot Rod Network
    http://www.hotrod.com/articles/unbelievable-story-amc-won-trans-championship/
    a tady par radku o rozpustilem (doslova- maceli ho v kyseline kuli snizeni hmotnosti tak dlouho, az se jim rozpadal pod rukama) challengeru, ktery kvuli nespolehlivejm motorum a nedomrly zadni naprave v zivote nic nevyhral
    https://www.hemmings.com/...f-two-sam-posey-driven-trans-am-1970-dodge-challengers-heads-to-auction/
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CADDY: tady mas jeste lepsi- historicke video, kde upravene produkcni mustangy rezou zatacky na uzke kroucene trati rychlosti mini cooperu)

    Improved Production Touring Cars, Warwick Farm, 1969.
    http://www.youtube.com/watch?v=gTriIxFXYb4&t=84
    RAJCHE
    RAJCHE --- ---
    STEHLA
    STEHLA --- ---
    Flicku, ty jsi marnej :-) Ale fotky to jsou pěkný
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    BOBASH: "disclaimer"
    Disclaimer - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Disclaimer
    (nevim jestli to slovo pouzivam dobre, asi ma v cestine uplne jinej vyznam, kterej mi unika):
    nejel si 429, ktere zel motor precuhuje pres predni napravu, nicmene oproti beznymu mustangu ma totalne prekopanej podvozek (rozsirenej vc pridanejch stabilizatoru na obou napravach), nejel si bossem 302, nejel si z/28, tak doufam ze si jel aspon v r/t 440 a fastbacku gt, ze to zvladas porovnat
    v bullitovi opravdu protoze jeste nebyly bossy mustang chargeru nestihal, v zavodech to uz tehda ale byla uplne jina pisnicka

    a je to naopak- tehdejsi zavodni auta mela prave k beznejm dost blizko

    jak motorem - (kterej prave treba cpal do zminovaneho stejnojmenneho bosse 429, aby shotguny mohly bejt nasazeny v serii nascar).. kde tehda podrtily fordi 429 mopari 426 hemi poctem vitezstvi 2:1

    vetsi uprava, nez ladeni vykonu, ktery si ve finale delal kdedko na ulici u transamu spocivala v umisteni motoru niz a dozadejc, plus resenim obehu oleje, aby se motory nezadiraly v zatackach/brzdeni (s tim bojoval hlavne od vitzny z/28 prestoupivsi penske u amc javelin)

    tak podvozkem- pravidla transam napriklad nepovolovala temer zadne upravy podvozku oproti serii, vetsinou se jen davaly zavodni koni coilovery, plus se snizovalo kvuli tezisti

    brzdy byly dovoleny ze serie, takze se pouzivaly z velkych modelu
    etc.
    v dobe tesne pred ropnou krizi uz se zacinaly upravy a provoz zavodnich vozu prodrazovat, navic amc kralovalo, takze ostatni velke automobilky daly od serie trans am ruce pryc, bo se jim uz neoplatila

    prave 302, pripravovana spolu s 429 u kar kraftu (ktery delali i veci jako gt40) uz byla pripravovana jako polozavodak

    stejne jako z/28

    stejne jako dalsi penskeho mistrovske dilo - amc javelin mela v bezne prodavanejch kusech s go-package kitem veci jako kotouce, speru, upravenej heavy duty podvozek se zesilenejma stabikama etc.


    pak pro zavodni ucely prosly zpevnenim a odlehcenim sasi (casto zakazanym ponorovanim do kyseliny kuli odlehceni) a instalaci klece, posunutim motoru k zemi a dozadu, drobnejma upravama podvozku, brzdama ze serivovejch aut a upravam motoru, ktery snad krom uprav, aby to mazalo i v zatackach a behem brzdeni, si casto tenkrat delali i kluci na ulici.. takze vykon takovyho zavodniho 429 se od bezny serie ani moc nelisil- u bosse 429 byl kolem 500 koni

    tvrdej fakt je, ze v americkejch zavodech se zatackama (=serie trans-am) nikdy mopar ve zlaty ere nevyhral jedinej zavod, natoz pak serii...


    mustang za 5 tisic dolaru, za kterej si moh mit 2 cudy, bych lacinym kramem nenazyval.. resp. se pak takovym tvrzenim budes radit po bok moudrych muzu, jez vykrikuji, ze viper acr neni sportovni auto, nebo ze ameriky neumi zatacet
    ameriky umi zatacet dnes jak maloco
    a umely zatacet uz pred pulstoletim
    ve stejnych zavodech transam v kategorii do 2-2.5l bezne jezdily alfy, 911, bmw 2002 a podobne synonyma pro zatacivost a ejhle, rychlejsi do r73, kdy uz americke automobilky zavodeni v podstate zanechaly, fakt nebyly
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HERR_FLICK: Boss 429 na silnici která není rovná neujede fakt ničemu, to auto bylo naprosto nepoužitelný na cokoliv a byl to jen homologační speciál pro ten motor (v NASCAR ten motor nejezdil v Mustangu, ale v Torinu, ale potřebovali s ním prodat nějaký auta a ze záhadnýho důvodu se rozhodli to vecpat do Mustangu).

    Jinak to, že byly v Trans Am lepší Mustangy než Challengery a Cudy je spíš o tom, jak byly udělaný ty závodní auta. V reálným světě sériovejch (nebo aspoň přibližně sériovejch) aut je Challenger světelný roky před Mustangem. Obecně Mopaří podvozky z tý doby fungovaly velmi solidně, zatímco Fordí stály většinou zahovno.

    A ano, Mustang je lacinej krám. Mopary z tý doby jsou sice možná ještě laciněji udělaný po stránce zpracování (interiéry jsou strašný), ale celkově je na Mustangu vidět, že je to kompakt s kastlí udělanou na efekt. Takový Torino už mi přišlo jako docela rozumný auto, který vcelku funguje a dávalo nějakej smysl, ale Mustang je fakt hroznej.

    Třeba Challenger je vevnitř už taky hnusnej, ale i sériovej funguje tak, že se nebojíš o život, vejde se do toho dospělej člověk a s pár drobnejma úpravama to je schopný pohybovat se rozumnou rychlostí i v zatáčkách.

    Disclaimer:
    Z americkejch aut druhý poloviny 60. let jsem řídil od každýho koncernu a platformy alespoň jeden exemplář, od většiny několik. Mustangy tuším dva nebo tři, E-body jedno ('73 Challenger), B-bodies asi pět (dva Chargery, tři Coronety, možná nějakej Plymouth, teď nevím), A-body jedno (Valiant), intermediate Fody dva (69 Torino a 71 Torino, to starší bylo dokonce moje vlastní), fullsize Ford myslím jeden (moje 68 Galaxie), fullsize Moparů nepočítaně, fullsize GM asi pět, intermediate GM jedno nebo dvě.

    Jediný, co jsem neřídil, je první generace F-body (Camaro/Firebird), protože ty u nás skoro nejsou.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CEPAL: Každopádně E30 je fakt lehoučký, obratný a na dnešní poměry úžasně sportovní auto, byť je teda pravda, že to takovej Fox body Mustang byl taky, no.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam