BOBASH: "disclaimer"
Disclaimer - Wikipedia
https://en.wikipedia.org/wiki/Disclaimer
(nevim jestli to slovo pouzivam dobre, asi ma v cestine uplne jinej vyznam, kterej mi unika):
nejel si 429, ktere zel motor precuhuje pres predni napravu, nicmene oproti beznymu mustangu ma totalne prekopanej podvozek (rozsirenej vc pridanejch stabilizatoru na obou napravach), nejel si bossem 302, nejel si z/28, tak doufam ze si jel aspon v r/t 440 a fastbacku gt, ze to zvladas porovnat
v bullitovi opravdu protoze jeste nebyly bossy mustang chargeru nestihal, v zavodech to uz tehda ale byla uplne jina pisnicka
a je to naopak- tehdejsi zavodni auta mela prave k beznejm dost blizko
jak motorem - (kterej prave treba cpal do zminovaneho stejnojmenneho bosse 429, aby shotguny mohly bejt nasazeny v serii nascar).. kde tehda podrtily fordi 429 mopari 426 hemi poctem vitezstvi 2:1
vetsi uprava, nez ladeni vykonu, ktery si ve finale delal kdedko na ulici u transamu spocivala v umisteni motoru niz a dozadejc, plus resenim obehu oleje, aby se motory nezadiraly v zatackach/brzdeni (s tim bojoval hlavne od vitzny z/28 prestoupivsi penske u amc javelin)
tak podvozkem- pravidla transam napriklad nepovolovala temer zadne upravy podvozku oproti serii, vetsinou se jen davaly zavodni koni coilovery, plus se snizovalo kvuli tezisti
brzdy byly dovoleny ze serie, takze se pouzivaly z velkych modelu
etc.
v dobe tesne pred ropnou krizi uz se zacinaly upravy a provoz zavodnich vozu prodrazovat, navic amc kralovalo, takze ostatni velke automobilky daly od serie trans am ruce pryc, bo se jim uz neoplatila
prave 302, pripravovana spolu s 429 u kar kraftu (ktery delali i veci jako gt40) uz byla pripravovana jako polozavodak
stejne jako z/28
stejne jako dalsi penskeho mistrovske dilo - amc javelin mela v bezne prodavanejch kusech s go-package kitem veci jako kotouce, speru, upravenej heavy duty podvozek se zesilenejma stabikama etc.
pak pro zavodni ucely prosly zpevnenim a odlehcenim sasi (casto zakazanym ponorovanim do kyseliny kuli odlehceni) a instalaci klece, posunutim motoru k zemi a dozadu, drobnejma upravama podvozku, brzdama ze serivovejch aut a upravam motoru, ktery snad krom uprav, aby to mazalo i v zatackach a behem brzdeni, si casto tenkrat delali i kluci na ulici.. takze vykon takovyho zavodniho 429 se od bezny serie ani moc nelisil- u bosse 429 byl kolem 500 koni
tvrdej fakt je, ze v americkejch zavodech se zatackama (=serie trans-am) nikdy mopar ve zlaty ere nevyhral jedinej zavod, natoz pak serii...
mustang za 5 tisic dolaru, za kterej si moh mit 2 cudy, bych lacinym kramem nenazyval.. resp. se pak takovym tvrzenim budes radit po bok moudrych muzu, jez vykrikuji, ze viper acr neni sportovni auto, nebo ze ameriky neumi zatacet
ameriky umi zatacet dnes jak maloco
a umely zatacet uz pred pulstoletim
ve stejnych zavodech transam v kategorii do 2-2.5l bezne jezdily alfy, 911, bmw 2002 a podobne synonyma pro zatacivost a ejhle, rychlejsi do r73, kdy uz americke automobilky zavodeni v podstate zanechaly, fakt nebyly