• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    DYNK
    DYNK --- ---
    MVEK: Ten odstup je dost velkej. Odhadem mezi vama po tvym zarazeni bude misto tak na tri nakladaky.

    Osobne cim vetsi je rozdil mezi moji rychlosti a rychlosti predjizdeneho auta, tim driv se radim. Kdyz ve 130kmh predjedu kamion, zacinam se zarazovat hned jak ho minu. Zarazuju se plynule, nemyskuju. Zapojovat do procesu vnitrni zrcatko mi nedava smysl.
    MVEK
    MVEK --- ---
    RALI: Jak jsem řekl, je to tak dlouho, abych viděl od předjížděného auta obě čelní světla v prostředním zrcátku. Nikdy jsem to neviděl zvenku, kolik tak je to odstup.
    Ale tak někdy máme rozdíl rychlostí třeba jen 10 km/h, zvláště, když mezitím přišlo táhlé stoupání, nebo ten vpravo jel nerovnoměrně (nebo dokonce zrychlil).
    Takže čas je tady relativní.
    RALI
    RALI --- ---
    MVEK: lepsi deset vterin blikat, at vsichni vi co chces udelat, nez blikat na posledni chvili.
    RALI
    RALI --- ---
    MVEK: to si nechavas tedy poradny kus na zarazeni :) jak dlouho ridis?
    MVEK
    MVEK --- ---
    HAMSTER: Jasně, ale tady se bavíme třeba o tom, že jedu s blinkrem ještě třeba i deset sekund, než manévr zahájím.

    Jinak samozřejmě... Jako začátečníkovi se mi před lety taky stalo, že jsem dal blinkr a začal předjíždět a troubením jsem byl upozorněn, že jsem v mrtvém úhlu někoho přehlédl, díky ale prodlevě a pomalému zahájení manévru jsem měl čas to napravit a zůstat vpravo.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    MVEK: Je to tak naprosto spravne, blinkr mas dat pred zahajenim manevru, ne az pri nem, prave proto, aby bylo vsem zucastnenym jasne, co hodlas delat.
    MVEK
    MVEK --- ---
    Z jiného soudku, ale ne tak daleko...
    Chtěl bych si ujasnit, co vám přijde vhodné:
    Předjíždím řadu aut, konečně se blíží poslední a je tam dostatečná mezera, abych se zařadil a pustil rychleji jedoucí (většinou nad 130, ale to je fuk). Jenže ten vzadu je někdy netrpělivý, často se tak bojím, že mě zkusí objet zprava, nebo jen začne blikat apod., zatímco já chci mít bezpečný odstup (zpravidla u běžné škodovky, abych viděl předjížděné auto celé v prostředním zrcátku, a ne jen v pravém).

    V těchhle případech většinou během předjíždění (když už předjížděné auto v pravém pruhu mám vedle sebe a třeba o půlku auta vzadu) neměním směr, ale dám blinkr doprava, a doufám, že ten spěchající za mnou to pochopí, že mu opravdu uhnu a nemusí se vzrušovat nebo přemýšlet o myškách.

    Přijde vám to špatně (myslím, že když nehnu volantem, tak toho předjížděného vpravo bych vyděsit neměl, že se na něj nacpu)? A těm spěchajícím se to hodí jako jednoduchá komunikace? Nebo je to k ničemu, nebo mi uniká ještě jiný problém?
    RALI
    RALI --- ---
    BIGHEAD: Asitak stejne jako body donutily lidi neprekracovat maximalku :)
    GRANTORINO: Vzdyt se mic nemeni, jen maji benga povinost ti za to dat body a blablabla. Stejne to nakonec budou resit domluvou a vykazou nejakej jinej nesmysl bez bodu.
    WYMA: jo, myslim ze jo, (jeste ted vidim jizni spojku mesic po zavedeni bodu, jak se vsichni sinuli max 80) nez se zjistilo, ze to stejne nefunguje a nez se vybodujes, musis bejt ultradebil.
    MVEK: a prave diky stredopruharum se stava pravej na jizni spojce mnohdy nejrychlejsi, a hojne toho vyuzivam :)


    MVEK: na D1 budu jezdit v levym, a vcas uhybat rychlejsim. kdyz uz za to platim, nemusim si jeste nicit zbytecne auto. Zase na druhou stranu usek Avii mezi Jihlavou a Velkym meziricim v pravym, stacilo si posadit holku na klim a zbytek uz se udelal sam jak to hopsalo :)
    MVEK
    MVEK --- ---
    SPM: Přesně tak. A ano, bude mi to víc vadit, až budu mít nové auto, ale tak buď se D1 vyhnu, nebo hlavně zpočátku budu jezdit pomaleji (tedy sto deset a méně), pokud to nebude stačit, tak ano, proč ne, taky bych to bral za překážku, ale překážku do té míry, že v levém nesmím ani trochu někomu překážet já.
    SPM
    SPM --- ---
    SAMOUT: Drncá to všude, silnice u nás nejsou z nejlepších (na druhou stranu zažil jsem i daleko horší). Kdybych měl jezdit jenom tam kde to nedrncá, tak skončím 300 metrů za barákem.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    SPM: S funglovkou to tam taky drncalo, neplatnej argument. Na D1 v pravym leda tak ve vznasedle.
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    Koukám, že novela, co udělá ze všech vobyčejnejch joudů konečně taky "pyráty" je diskutována horečnatě úplně všude :D :D :D
    SPM
    SPM --- ---
    GRANTORINO: jako takhle - reálně se to tam většinou víc respektuje - ty auta mají větší tendenci z toho levého uhýbat (ačkoliv se tam stále najde hromada jedinců, kteří pojedou 60 v tom levém a není jim vůbec divné, že je každý předjíždí zprava). Nicméně dle předpisů je to stejné, jako víceproudovka v obci - tj. můžeš jet kterým pruhem chceš (s tím že ti vlevo mají umožnit předjíždění) a můžeš legálně předjíždět zprava (respektive v tomto případě to neni bráno jako předjíždění).
    MVEK
    MVEK --- ---
    SPM: Když nad tím teď přemýšlím, tak je zajímavé, že prostředním většinou jedu jen od Vltavy na Spořilov, ale opačně většinou ne. Možná je to tím, že opačně jedu ještě nerozjetý, a naopak víc ve střehu, tak mi nevadí uhnout, nevím, ale asi to vždy je jen v případě, že je ten pravý také poměrně využívaný, rozhodně ne při prázdném.
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    SPM: me neprijde, me to tam vzdycky psijed jako na dalnici... aspon se tak vetsina chova, kdyz neni zacpa...
    SPM
    SPM --- ---
    GRANTORINO: Tak v hustym provozu je to šumafuk... ale dělat to o víkendu, když je tam provoz 0 a jet celou dobu v levym, nejlépe naprosto souběžně s jediným dalším autem na silnici v pravém, to už mi přijde trochu sobecké... i kdyby oba jeli přesně 50 km/h. Jinak jižní spojka je sice okruh, ale AFAIK tam platí (bohužel) stejný pravidla, jako na víceproudé silnici v obci...

    MVEK: nj, na druhou stranu to na té spojce dělá takhle většina lidí... takže se tam sice postavili 3 pruhy, ale reálně to má propustnost dvouproudovky, protože je každej nasáčkovanej v tom prostřednim...
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    SPM: jizni spojka je okruh, tam to plati prave uplne normalne, levej predjizdeci, pravej normalni....

    to neni treba kdyz jedes podolim, kde se proste jede v levym, protoze pak navazuje vysehradskym tunelema tudiz pokracujes porad levym az z nej je jeden... stejne jako kdyz v braniku se budes cpat do levyho, kdyz stejne se pak zase musis do levyho, aby se dalo pokracovat, pac pravej bude odbocovaci na barrandov a v husty doprave se tam pak uz nenacpes
    MVEK
    MVEK --- ---
    MATHEZ: A je s nimi v levém pruhu problém vyjma předjíždění o pět km v hodině?
    MVEK
    MVEK --- ---
    Ad město a levý pruh - když jsou dva, tak bych to neřešil, poud v levém nejedu pomaleji, než můžu (a nemluvím o rozdílu do 5 km).
    Když jsou tři, tak jo, maximálně stále v prostředním (na pražské Jižní spojce to často dělám, protože jedu dlouhý úsek, tak nechci furt řešit najíždějící a sjíždějící vozidla), ale levý jen na předjíždění.

    Jízda vlevo rychle mi přijde povýšenecká, pokud se opravdu neřítí tolik, že mu ten roztrehaný provoz v pravém pruhu přijde dostatečně hustý, že vlastně předjíždí. Není přece problém na chvíli se zařadit, když jede rychleji, tak nebude mít problém se do levého vrátit včas. To naopak my, co nechceme nervy od lepících se spěchálků, který radši co nejdřív uhneme, s tím míváme problém, protože to občas není spěchálek, a tak je za ním kolona a já musím brzdit za kamionem.

    Na druhou stranu sám někdy na volné dálnici jedu levotočivé zatáčky v levém pruhu, ale tam se se mnou těžko někdo bude hádat, jestli jsem viděl na vozovce díru nebo zdánlivě olej nebo něco, tak jsem to radši objel (s blinkrem).
    SPM
    SPM --- ---
    MVEK: Tak video záznam z mostu přes dálnici by mohl být celkem slušně průkazný. A třeba na začátku D1 v Praze na 3 proudovce by jich pochytali tolik... :-D
    MATHEZ
    MATHEZ --- ---
    a neni to mireny na kamionaky?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam