• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    SPM: aha, tak to bude ono, ty senzory tam samozřejmě jsou.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    PHAILO: jj na zimu jsem si taky rikal, ze se vykaslu na runflaty, ale nakonec jsem sehnal jedny za dobre :)
    SPM
    SPM --- ---
    TRISSIE: No, to se stává, když to v pneuservisu utahuje debil :-) Při tom momentu, kterým se ty kola mají utahovat (a třeba zvlášť alu diskům se to moc nelíbí, když se to přetáhne), to povolit jde, alespoň nějak. Teda třeba i rachitická postava to obvykle zvládne skákáním po klíči povolit. Pojistky když je všechno ok, tak většinou moc neodchází... ale jako ty se tam zrovna mít hodí - když najednou chcípne půlka světel, tak vyměnit pojistku (které se obvykle vejdou náhradní přímo do té skříňky a nikde nezavazí) je nejrychlejší oprava. Jinak na ty kola měly fígl snad některé mercedesy - klíč byl teleskopický. Na povolování se vysunul a měl dlouhou páku, na utahování se tahalo silou za kratší variantu :-)

    VYWERN: No co jsem slyšel, tak u některých aut co mají TPMS (senzory na hlídání tlaku), to ty senzory odkouří... a to není zrovna levná sranda.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    TRISSIE: muz te chrani pred informacema :) funguje to tak, ze po pouziti lepici sady se musi do servisu hned, tam je treba je na to upozornit, aby vedeli, ze tu lepici hmotu musi vybrat. Kdyz jim to nereknes, tak pneumatiku zuji a zamrdaji si s tim cely stroj, za coz ti podekuji :) Pneu pak podle prurazu opravi a musi ti vymenit ventilek, ktery je zalepeny od sady. Ty si pak musis koupit min novou hadicku a nadobku s lepicim mlikem na dalsi pouziti.
    Samotna aplikace mlika neni tezka a zvladne ji zena lepe, jak vymenu rezervniho kola, navody k tomu byvaji jednoduche. Ale jak ja rikam, kdyz nevim nebo nechci, zaplatim si asistenci a neresim :)
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    Vidím, že místní strážci tradičních hodnot by se asi úplně posrali z toho, že rezervu vůbec nevedu. Letní mám runflaty, takže tam je to v pohodě. Ale zimní jsou normální, takže bych ji mít měl. A nemám :-D
    BLAF
    BLAF --- ---
    TRISSIE: Jednou jsem jel s vozejkem s krapnutym blinkrem, coz mi odpalovalo pojistku kazdou cca pulhodinu, jsem je pak menil normalne za jizdy, a vetsi zasoba se celkem hodila :)
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    VYWERN: popravdě, to, že je potřeba pneumatiku pak vyměnit, mi říkal manžel, dál jsem to nezkoumala, jen vím, kde je v autě kompresor, abych ho mohla ukazovat na STK :-)
    a fakt jsou věci, kde radši zaplatím profesionálům - chytrý automechanik si taky na sepsání smlouvy zaplatí právníka, i když "na netu jsou určitě vzory", tak proč by si chytrá právnička neměla zaplatit automechanika, i když na netu jsou určitě návody :-)
    MVEK
    MVEK --- ---
    U Feldy jsem si odpálil pojistku sám, když jsem do zapalovače zkusil strčit zářivku do auta, která ale měla velmi mnoho desetiletí zastaralou koncovku, nekompatibilní se soudobými zásuvkami. Výsledek byl, že kromě zásuvky nefungovala půlka osvětlení přístrojovky.

    Ale nevím, co by se stalo dneska v dnešní Fabii nebo dražším autě:-).
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    WYMA: já neříkám, že taková závada není, jen že jsem ji nikdy prakticky neřešila, takže nemám zkušenosti. S těmi světly je to dobrá připomínka (a upozorním kolegyni, co včera dorazila do práce rozklepaná, protože jí ve čtyři ráno na dálnici ve 140 z ničeho nic zhasly všechny světla... po pár vteřinách čiré hrůzy zase naskočily, ale je to přesně taková věc, co by mohla být uvolněná nebo už odcházející pojistka).
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    TRISSIE: tak jasne, samotny seznam povinne vybavy je v dnesni dobe usmevny.
    Mimochodem, lepici sada ti pneumatiku neznici, jen ventilek + cast te sady, jako hadicky atd, musis koupit nove mleko. Je s tim opruz, proto se doporucuje rezerva nebo runflat.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    TRISSIE: Je fakt, že závad co spraví vyměnit pojistku moc není a když tak jsou spíš ne tak kritický věci jako že netroubí klakson, nefunguje centrál atd.. Občas možná světla, že nejdou třeba dálkový nebo potkávačky..
    WYMA
    WYMA --- ---
    TRISSIE: že ses s takovou závadou ještě nesetkala neznamená, že to tak není:) vždy se vyplatí, pokud ti přestane svítit třeba nějaký světlo, stírat stěrače atp., otevřít pojistkovou skříň, najít příslušnou pojistku (buď na stěně té skříňky nebo v manuálu máš nákres), a tu pojistku zkusit vyměnit.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    LOPIK: se závadou, která by se dala vyřešit výměnou pojistky, jsem se ještě nesetkala, takže prakticky nevím - ale jak bych poznala, co se stalo? Auto akorát rozsvítí nějakou kontrolku, pravděpodobně bude na výběr mezi "zajeďte brzy do servisu" nebo "okamžitě odstavte auto", plus ne úplně specifickou závadu typu "motor" nebo "elektroinstalace", ale jak mám vědět, že na to zabere výměna pojistky? Poslední dvě závady, co jsem řešila, byly ještě ke všemu jen pseudozávady, protože jediná věc, co byla vadná, bylo čidlo detekce vady, které bylo potřeba vyměnit :-)
    MVEK
    MVEK --- ---
    Jen drobnost, která ne vždy pomůže, ale kdo chce být schopen snáze vyměnit kolo na cestě - po výměně pneu v servisu si šrouby povolit a dotáhnout sám a pak zhruba po sto kilometrech zkontrolovat, jestli nejdou ještě jednou dotáhnout. Nikdy se na to neopírat vahou, jen silou co nejvíc dotáhnout a ideálně tím samým klíčem, který vozíte.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Rezerva je poviná snad jen na autech, co jí maj - spousta aut je dneska bez rezervy - dávaj se místo toho runflaty, nebo taková pěna atd.. S těma žárovkama souhlas.. Pojistky na druhou stranu většinou tak složitý nebývaj, stačí vědět kde jsou a většinou je napsaný na víčku, která je od čeho..
    Možnost tohle zvládnout sám je IMO lepší spíš pro mně samotnýho - když píchnu, tak jsem rád, že si to kolo vyměním a můžu dojet kam potřebuju, než řešit odtah, rychloservis atd..
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    SPM: plus taky většina lidí mění kola v servisu, což znamená, že jsou dost utažené šrouby - já je třeba prostě nepovolím, ani kdybych po tom skákala nahoru dolů (a navíc tada, na jednom autě mám homologaci na provoz bez rezervy, jenže ta výplň neopravitelně zničí pneumatiku, takže nechat se odtáhnout do nejbližšího pneuservisu vyjde výrazně levněji než pak měnit pneumatiky na celé nápravě).

    s nemožností vyměnit žárovku taky souhlasím, navíc ne na všech autech ti stačí nářadí (minimálně jedno auto v rodině vyžaduje výměnu žárovky na rampě, kde je to triviální, kdežto zezhora se tam prakticky nedá dostat - moje auto pro změnu má žárovky dostupné pouze z podběhu kola, ale abych se tam dostala, tak musím vytočit kola na maximální raid, což zamkne volant v poloze, kde to "urve" na sílu jen manžel, já to prostě nedám - a on pro změnu zase tu žárovku nevymění, protože do té díry v podběhu nedostane ruku).

    A k čemu vozím v autě pojistky, tak to nemám tušení, protože při složitosti elektroniky v autě nemám šanci poznat, co se posralo.
    SPM
    SPM --- ---
    Tady je podle mě smutnější ještě jiná věc... ta povinná výbava se taknějak ve stejném duchu nese už spoustu let, ale schopnosti řidičů (a "řidičů") se za tu dobu tak trochu změnily... takže sice v tom autě pořád všichni mají náhradní kolo a nářadí (nebo opravnou sadu), ale reálně si tipnu, že tak půlka lidí si to kolo sama stejně nevymění... A velká část z nich ani nebude tušit, jak by se to kolo mělo měnit, natož že je k tomu potřeba nějakej klíč nebo hever (ačkoliv třeba v tom autě to všechno mají, protože obvykle tenhle základ je v tom autě od výroby a moc nemizí...) Žárovky jsou třeba povinné, ale že na spoustě aut bez nářadí (které už povinné není) člověk tu žárovku stejně nevymění, to se taky neřeší. No a použít lékárničku bude pro spoustu lidí taky oříšek - ale tady alespoň obvykle operátor na tísňové lince je schopen podávat informace...
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    no to je degen, měli ho zbuzerovat víc, za tu hloupost :)) argumentovat tím, že vole potřebuješ manuál aby jsi našel části povinný výbavy... taky slušná demence. prostě se potkali dva kokoti, vrána k vrane. všichni vědí, jaký fízlové jsou a takhle jim ještě nahrávat, lolecek :))
    MVEK
    MVEK --- ---
    PETINY: V tom případě ale odmítnutí ukázat nebo říct, že tedy nevím a můžu to zkusit najít, jestli to chce, je jasné nasírání policisty, a může teoreticky skončit hádáním se ve správním řízení. Protože to je pak věc pohledu, jestli je to nezbytná míra a rozsah.
    PETINY
    PETINY --- ---
    MVEK: hloupost to možná je, ale nemá právní základ pro popotahování.
    A ne, nemusíš ani vědět, ani prokázat. Ty nemáš komukoliv co prokazovat nebo dokazovat, ty máš jenom poskytnout spolupráci v nezbytný míře a rozsahu (a nikde není specifikovaný jakej rozsah to to je).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam