• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    HAMSTER: obcas staci se trosku zajimat...
    Nová záchytná parkoviště v Praze jsou v nedohlednu, blokují je lidé a úřady - iDNES.cz
    http://praha.idnes.cz/...i-parkovaci-mista-1fg-/praha-zpravy.aspx?c=A170306_2310383_praha-zpravy_rsr
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    DANYSEK: Která řešení jsou vymyšlená? Metro, které nemá stanice? Nová stanice metra na okraji Prahy bez P+R? Já teda slyšel jen o plánech jak zavřít Smetanovo nábřeží, zúžit Magistrálu a dalších nápadech, jak situaci trochu zhoršit. Skutečně jen zhoršit. Nevidím nic pozitivního na tom, že se opět do historického jádra Malé Strany svede více dopravy. Fakt ne. Nevidím jedinej přínos. Ani to Smetonovo nábřeží nebude hezčí, když z toho bude jen prázdnej hektar asfaltu, jako je to dole na Václaváku. Je to hnusný a je z toho vidět to zoufalství, jak tam někdo dal ceduli a vůbec nepřemejšlel nad tím, co dál. Ani nevidím pozitivní vliv plánovaného kolapsu dopravy v okolí Magistrály - čemu to pomůže? Auta budou víc stát a víc smrdět - to je to ono? A ušetřený místo věnujeme cyklistům, ať můžou okolo těch stojících smrdících aut jezdit - to jako za trest nebo proč?

    O dokončení aspoň jednoho z okruhů se nemluví snad ani v hrubých obrysech....
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    OMNIHASH: Cest, jak řešit problémy aktivní a pasivní automobilový dopravy je mnoho a města, která ty problémy řeší, většinou kombinují hned několik opatření. Já bych celej ten balík opatření rozdělil na dvě základní skupiny, opatření pozitivní a opatření z nutnosti.
    Za pozitivní opatření považuju všechna, která problém řeší aniž by omezovala lidi, kterým to město slouží. Sem by se daly zahrnout stavby okruhů (máme v Praze mít dva, ne jeden, teď už se s motlitbou v hlase mluví jen o "dostavbě okruhu", že by někdy byly hotový oba už si nikdo ani nezkouší představit, to je příliš sci-i...)), stavba parkovišť, zlepšování návazností na MHD etc..
    Opatření z nutnosti jsou ta méně příjemná, bohužel se bez nich velká města už neobejdou. To jsou zákazy vjezdu, modré zóny, mýtné poplatky, emisní poplatky, emisní zákazy, carpool etc. Jak píšu, úplně bez těhle opatření větší město už dneska fungovat nemůže, ale má-li ještě pořád sloužit lidem, je potřeba dělat věci uváženě, maximálním možným způsobem nasazovat ta pozitivní opatření a kompenzovat tím ony negativní vlivy do životů lidí ve městě. Ono město je a bylo vždycky především funkčním celkem. Náměstí nevznikla proto, že je to hezké, ale protože byl potřeba velkej plac pro trhy - například.

    Problém Prahy je, že by ráda co nejrychleji přijala všechna ta "opatření z nutnosti", bo přináší peníze do rozpočtu a je velice snadné je zavádět - koupí se pár cedulí a je to, žádná větší investice peněz ani činnosti není potřeba. Osobně si myslím, že na zavádění nových zákazů a poplatků Praha nemá nárok, když není ochotna zainvestovat ani blbý záchytný parkoviště u metra. Od doby všemi tak nenáviděného primátora Béma se nenaplánoval jediný pozitivní projekt (plánované nové metro D bez stanic beru jako vtip, ne jako projekt), jen samé nepromyšlené zákazy bez konceptu.

    A poslední věc k tématu je - a to osobně považuju za nehoráznou lumpárnu - že se Praha navíc sérií opatření snaží situaci dokonce uměle zhoršovat. Zřejmě to magistrát dělá proto, aby ospravedlnil potřebu těch různých nových poplatků, ale to je potom přeci podvod. Tři konkrétní příklady, ať neříkáte, že si vymýšlím:

    Vinohradská třída/Černokostelecká ulice - jedna z hlavních pražských výpadovek, má přivádět i odvádět dopravu z centra a širšího centra směrem k D11, D10 a kutnohorské silnici. Proč jsou tu semafory seřízené na červenou vlnu? Opravdu někomu pomůže, že každé auto se na téhle důležité ulici musí asi osmnáctktát zastavit a znovu rozjet? Nebo se jen snažíme všem ukázat, jak je ta Praha strašně ucpaná?

    Příjezd na Smíchov - Jižní spojka - Autobusový pruh má jistě leckde své odůvodnění, ale pokud se to udělá tak, že širokou silnici zúžíme na konci a přidáme 100m autobusového pruhu, kvůli kterému je tam ráno 3km kolony (ve který stojí i ty autobusy), tak je to kurva nahovno práce, ne?? (omluvte mou francouzštinu)

    Dejvice - Svatovítská ulice - radnice chce uzavřít výjezd z tunelu, protože má ucpanou Svatovítskou. Ale už nepřizná, že co je přejezd přes trať v Pelléově jednosměrný, U Vorlíků slepá a příjezd ke Kulaťáku staženej do jednoho pruhu, nedá se do celejch Dejvic od Prahy přijet žádnou jinou ulicí, nic, jedna jediná úzká ulice pro celou čtvrť - a teď se na radnici tváří překvapeně? To jako vážně? Nedělaj si z nás prdel? Kdyby to někdo chtěl řešit, bude vymýšlet propojku mezi letenským exitem z Blanky a ulicí Pod Kaštany. To, že je napadne jen další zákaz, je pro mě důkaz o a) nekompetentnosti nebo b) nečestném úmyslu.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    THE_MIRACLE: Tak reseni vymyslena jsou. Ale nejsou zadarmo. A taky je casto blokuji ti, co si v minulosti "vyhodne" poridili nemovitost a pak s hruzou zjistili, ze jim v okoli ma vzniknout nejaka ta stavba - a pak ji vsemozne blokuji...
    SPM
    SPM --- ---
    OMNIHASH: souhlas ti dávat nemusí, taky ti ale majitel může bez udání důvodu tu smlouvu zrušit, když to nechce a zjistí to (což je taky celkem pochopitelné, že někdo nechce, aby mu do jeho bytu chodily exekutoři, protože si tam nějaký nájemník dežo neplatič napsal trvalé bydliště). Ta změna je taky takový zábavný proces, který vydá na dva dny dovolené a hromadu času, takže pokud se někdo stěhuje často, tak vysloveně radost to řešit... celkově je celej institut trvalýho bydliště prehistorickej přežitek a měl být dávno zrušenej, místo toho, aby se na to vázaly další a další věci.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    OMNIHASH: zjednodusujes a nechces chapat to, co tim myslim. Treba to blbe vysvetluju, to je fuk. Zakladni princip, ktery mi vadi, ze se porad vymysli akorat poplatky, regulace atd atd., ktera pomohou zlomku obcanu, ale plni vsechny mizne kasy a kapsy, Misto toho, aby se vymyslela konstruktivni reseni, ktera by fungovala ku prospechu vetsiny. To, ze nekterym to staci je smutne, ale chapu to. Nechci po tobe, abys pochopil, ze je to svinstvo, ktery plodi jen dalsi nesmyslily. Uplne mi staci, kdyz se nad tim jen zamyslis, jestli by to preci jen neslo resit lepe.
    A jeste jedna pripominka. Praha NENI velkomesto. Prave proto by bylo prima to resit trosku jinak.
    MVEK
    MVEK --- ---
    OMNIHASH: Jistě, ale tohle tomu pomůže jen částečně, pořád tu bude hromada lidí, kteří auto nemají, nebo nepotřebují, tak je zaparkované u rodiny, nebo mají parkovací stání, tak je jim to fuk, a pořád budou mít bydliště kdoví kde.

    A určitě pak nebude málo těch, co se přestěhují z města, ale v něm si nechají bydliště (u rodičů, prarodičů, v pronajímaném vlastním bytě apod.), aby tam měli parkoviště, když každý den přijedou, a zbytek dojedou MHD nebo mají práci poblíž...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MVEK: to je zrovna elementárně jednoduchý - trvalej pobyt určuje velikost finančních transferů pro jednotlivý MČ a zároveň určuje, kdo má v daný části volební právo. Bez pobytu/sídla firmy na tebe na radnici sere pes, protože jim nic nepřinášíš, kromě problémů.
    MVEK
    MVEK --- ---
    OMNIHASH: Jsem rozhodně pro placení, tedy nějakou regulaci, ale nesouhlasím. Sice k zapsání bydliště ti stačí nájemní smlouva, ale měň si bydliště každý půlrok, rok, dva, pokud se zrovna s pronajímatelem nepohodneš. To neznamená dojít na úřad, to znamená pořešit všemožné další úřady, banky apod. Plus i možná o tu kartu žádat na jiném obvodě.
    A to se mi to kecá, protože mám soukromé parkovací místo pod bytem, přesto by mi současný systém zón v Praze před domem vadil. Ačkoliv by tu přestala stát některá auta, snad nakonec i ty vraky, nebo návštěvníci nedalekého sportovního areálu.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    THE_MIRACLE: tak určitě. Kdo není nasranej na modrý zóny je frustrát co závidí sousedům pšenku a ukájí se radostí že nu pagadin! K zapsání trvalýho pobytu ti stačí nájemní smluva, nikdo ti k tomu souhlas dávat nemusí. Pokud by žily ryby v prdeli, nebyly by rybníky. Se zpoplatněním transitu se počítá a nastane to hned jak se dostaví okruh, tedy někdy kolem roku 2135. Jestli je hlavní devizou středočeskýho kraje, že se přes něj dá dostat z Prahy do světa, tak je to hodně smutná zpráva, notabene s tím, že konec runwaye v Ruzyni ještě pořád leží pár metrů před hranicema Prahy.

    Smyř se s tím, že auto je užitková věc, která dostala poměrně značnou část Prahy do výlučnýho používání, o moc víc už dostat nemůže a stejně to nestačí. Mít všechny ulice ve městě nacpaný autama není nijak přirozenej ani žádoucí efekt, Praha tu byla tisíc let před nima a bude snad i po nich a nemusí to bejt nijak dramatický opatření, až budou plně funkční autopiloti za dvě tři pětiletky, tak si dokážu představit uplnej zákaz parkování v centru s tím, že kdo chce mít auto, tak ho bude muset posílat parkovat do garážovejch skladišť na periferiích.

    Tohle není nijak unikátní problém, řeší ho naprostá většina velkoměst a téměř všichni nějakou formou regulace. Ber to tak, že zábor metru čtverečního v Praze vyjde na 10 kaček za den, auto zabere 13m2, takže bratru nějaký čtyři tisíce měsíčně, tak buď rád, že je cena za auta ještě takhle příznivá.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Jeste si dovolím toto. Dnešní doba je hodně orientována na úspěch - na to mít se dobře. To je v pořádku. Pohání to lidstvo kupředu. Co je špatně, že hodně lidí k pocitu úspěchu a spokojenosti stačí, když se mají jen o trochu lépe, než někdo jiný. A to už tak dobře není. Tohle je typický příklad. Jste spokojení, že vám před barákem nestojí někdo, kdo v okolí nebydlí. Už je vám fuk, že vy za hranicemi své části Prahy, nebo dokonce pár ulic (ve starých zónách) nezaparkujete. Že když si koupíte nové auto, budete muset vyřizovat další věc navíc, nedej bože, že to staré ještě nebudete mít prodané - pak budete parkovat někde daleko od baráku a zájemcům ho předvádět po dojezdu. Že když dostanet služební auto s možností využívat ho soukromně, tak buď budte cálovat 12000 ročně, nebo zase parking někde za humny. Když vám přijede návštěva, budete řešit další problém.

    Úplně jsem vynechal lidi v nájmu, kteří si budou buď proti vůli pronajímatele zapisovat trvalé bydliště a nebo řešit složitě povolenku jinak.

    Ale jasně, já mám u baráku volněji (i to je diskutabilní, koukněte večer třeba do Zelené, kde se dá večer zaparkovat až poblíž tří naháčů), tak to za to asi stojí. Nicméně všechno tohle bych byl ochoten pochopit v zoufalství, kdy prostě není jiná možná volba. Jenže, pokud by se vybudovaly prakovací domy a P+R, tak by tahle potřeba nejspíš vůbec nebyla. Většina Středočechů, co dojíždí za prací, totiž rádo nechá auto na okraji Prahy a dojede do centra nebo přes Prahu MHD, protože to časově bude +- stejné nebo lepší. A zejména v případě, kdy by se to podpořilo třeba tak, že kdo má roční legitku na MHD, parkuje na P+R buď zdarma, nebo by ten kupón na rok stál třeba o 1000,- víc, aby bylo na údržbu těch parkovišť, bude to reklama na P+R a MHD jako prase. Pokud by to nefungovalo, nechť se klidně zavedou zóny, ale tak, že centrální Praha (tedy tam, kde je problém) bude jedna zóna, místní tam budou stát zdarma a přespolní si něco zaplatí. Mělo by to ale fungovat jako regulace a ne likvidace. Tak, aby místní mohli zadarmo bez problémů parkovat a přespolní mohli využívat volných míst.

    Ještě k té návštěvě hejtmanky. Pokud bych tam šel ve smyslu uvažování nadšenců ze zón, tak po paní hejtmance budu chtít, aby zavedla mýto na veškerou tranzitní a transportní dopravu do Prahy. Praha si totiž neuvědomuje, že je ve středu Středočeského kraje a pokud by něco podobného vzniklo, půjdou se Pražané asi pást na Letnou. Samozřejmě, žeje to naprostý nesmysl. Stejně tak, jako zóny.


    Závěrem, Středočeský kraj má samozřejmě taky máslo na hlavě. Neřešil to. Den před loňským zavedením zón tehdejší hejtman začal populisticky hýkat - smysl nula. Musí se to řešit koncepčně Praha + Středočeský kraj. Nicméně Praha Středočechy potřebuje, ať už po stránce zaměstnanosti, tak po stránce cestovního ruchu a i proto, že jakmile chce kterýkoliv Pražák vyjet mimo město, musí přes Středočeský kraj. Takže bych s názory, ať si to řeší Středočeský kraj trochu brzdil.
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    SAMOUT: To je zajimavej pristup, ja osobne si myslim ze by se mela angazovat hlavne Praha, resp. obecne mesta, ktery pritahujou lidi, pac oni z toho taky dost vyznamne tezi. Holt dva ruzny pohledy na vec.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    ADMIX:
    THE_MIRACLE: Co jsem nepochopil? Kdo chce P+R? Stredocesi. Tak at se angazujou. Zatim maj jen plnou hubu kecu. A pokud ti to tak vadi, tak se zadluz do konce svych dnu a kup tu byt, jako to delaj vsichni ostatni.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    THE_MIRACLE: Chapu tve rozhorceni, ale to sis mel prostudovat driv, nez sis ten domecek vyhodne v te vesnici kdesi za Prahou poridil. Ono z tech vesnic, kde nejezdi vlak to naprd je - to nerozporuju... :)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    THE_MIRACLE: ani ne, jenom bydlím v Prahe celej život a můžu srovnávat. Minimálně na Vinohradech to uvolnilo ulice poměrně hodně, už někdy v půlce devadesátek byl boj zaparkovat mezi mírákem a jiřákem, pomatuju si jak sme cestou z chalupy xkrát objížděli všechny ulice v tříblokovým rádiu a pak to stejně skončilo tak, že nás táta vysadil před barákem a odjel parkovat o kilák vedle. A to bylo v době, kdy bylo v Praze půlka aut co dneska. Od tý doby, co jsou zóny, parkuje naše auto buď v bloku před barákem, nebo o křižovatku vedle.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    OMNIHASH: mas ruzove bryle. Vic nema smysl resit. Kazdopadne si uzivej, ze jsi spokojenej.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    THE_MIRACLE: tyhlety historky o tom, že se nic neuvolní a je to k hovnu musíš vyprávět lidem, co si už nepamatujou, jak vypadaly ulice před zavedením zón, nebo nebyli na nějaký hraniční oblasti, kde se mávnutím kouzelnýho prutku hustota zaparkovaných vozidel na druhý straně vozovky ztrojnásobí.
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    SAMOUT: uhm ... wat?
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    SAMOUT: vubec si to nepochopil, ale to je fuk.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    THE_MIRACLE: Běž za svým středočeským hejtmanem, a řekni mu, že chceš P+R, abys mohl jezdit do Prahy.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    THE_MIRACLE: kdyby se vybudovalo dostatek p+r, ktere by byly bud zdarma pro drzitele rocnich kuponu, nebo ten kupon byl treba o litr drazsi s moznosti parkovani v p+r, nejspis by ty zony nebyly potreba vubec. Jenze to se radnicim nehodi. To by totiz neprineslo zadne penize.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam