• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    JOPS
    JOPS --- ---
    SPM: v tom cancu co ti pisou uz to je snizeno o tu zminovanou toleranci. Mne to tam aspon tak psali :)


    kdyz na dalnici jedu 140km/h tacho, tak podle gps jedu 130km/h real :)
    tech 50km/h tacho skoro sedi i s realnou rychlosti, rekl bych
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MVEK: vítej do klubu postiženejch nehorázným Horázným, je nás tu na nyxu povícero. Kde nevystupoval uprosted křižovatky na metro s tím, ať si Horáznej vysere voko, neví, zač je toho autoškola s otcem Předsedy!
    LAZARIUS
    LAZARIUS --- ---
    A tak přidám k dobru jednu histroku někdy z března. Jedu takhle kolem jedenáctý v noci do práce do Jihlavy po poměrně široký silnici. Přede mnou tak 50m další auto takže má jedu na potkávačky. Projíždím lehko zatáčkou doprava a hned za ní uprostřed mého pruhu chodec, co stopuje. V černým oblečení, bez reflexních prvků nebo baterky. Navíc opilej. Čas uhnout jen tak tak. Baví ty lidi vůbec život? Já když chodil mladej nacamranej v noci domů po silnici, tak kdykoli jsem viděl světla, tak jsem radši skočil pomalu do škarpy.
    LAZARIUS
    LAZARIUS --- ---
    PHAILO: ale pak je snad problém s tím člověkem, který nezohleďňuje rychlost vůči rozhledu, ne? On tam nemusí být zdržovač, ale třeba traktor, bagr nebo dokonce strom a pak by byla vina u nehody jasná.
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    ADMIX: Jedna věc je stres, který působí kolona za zdržovačem. Druhá věc pak to, že za správné konstalace se ti takový zdržovač může objevit jako téměř stojící bariéra na místě, kam nevidíš. Můžeš samozřejmě argumentovat tím, že je třeba vždy jet tak, abys zvládl zastavit. Ale v praxi to nefunguje 100%.
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    PHAILO: Jakoze zvladas 200 na dalnici, ale nezvladas 40 za pomalym ridicem?
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    ADMIX: Nejde přece o duševní zvládnutí. Jde o zvýšenou míru rizika.
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    VYWERN: To ja jsem taky nasranej, ale jsem schopnej se ovladat :D
    SPM
    SPM --- ---
    MVEK: ještě je taky otázka, jestli ta rychlost, kterou oni píšou v tom cancu papíru co posílají, není ponížena o tuhle technickou toleranci... Z té první fotky, co mi kdysi přišla z magistrály, bych i řekl, že jsem asi jel rychleji, než co oni psali...
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    VECTOR: taky bych si tipla, že vychytala nějakou tu dobu, kdy to tam bylo stažené na padesát...
    kdosi mi z dobře ověřeného zdroje říkal, že tam je to v normálním provozu nastavené na 79 reálných, rozhodně s 80 tachometrových jsem tam za osm let nedostala pokutu ani jednu, a to tudy jezdím několikrát týdně (ale když tam svítí pade, tak zpomalím, ono stejně v tu chvíli to tam většinou je tak husté, že to ani jinak nejde).
    DYNK
    DYNK --- ---
    VECTOR: Nebyla tou dobou v tunelu nastavena padesatka? Takovy pripady znam, ale ze by nekdo dostal pokutu za 3kmh nad limit, to jsem jeste neslysel. Ja jezdim pravidelne uz roky tunelama lehce nad 80kmh na tachometru a nikdy nic neprislo.
    MVEK
    MVEK --- ---
    Ale ano, naopak jsem slyšel mnoho historek o pokutách od města za překročené o pár km, a rozhodně do 5.
    MVEK
    MVEK --- ---
    SPM: No jo, vidíš, na výměny kol, třeba i v mezích techničáku, kde bývá nějaká tolerance, jsem zapomněl.

    VECTOR: Hm, a přitom o zákonné toleranci 3 % (kvůli technickým podmínkám vyladění radaru dle podmínek atd., ale pravda, v tunelu se tolik nemění třeba teplota) jsem snad četl přímo ze sdělení někoho z ministerstva nebo tak. Ale tak jasně, často se člověku nechce jít hádat.
    SPM
    SPM --- ---
    VECTOR: A neměřili třeba tu padesátku, která v něm je na konci?
    SPM
    SPM --- ---
    MVEK: hodně záleží na autu a jeho kolech. Taky ta chyba se úměrně zvětšuje s rychlostí. Jednak na hromadě aut je ta chyba do rychloměru vnesena úmyslně (auto na diagnostice vrací nižší číslo, než ukazuje ručička. Patrně kvůli tomu, že nějakou normou ten rychloměr může ukazovat víc, ale ne naopak - takže radši přihodí). A hodně udělají ty kola - často i oficiálně schválená kola se v tom obvodu o něco liší, ale auto o tom neví, takže podle toho ukazuje. Já jsem na zimákách (pravda, zapsaný jsem je neměl, takže jsem byl vlastně brutální pirát s nevyhovujícim autem), který byly menší, měl při 130km/h tu chybu asi 15km/h (ručička už dost přes 140), na letních se správným rozměrem to přeměřuje míň jak o deset.
    VECTOR
    VECTOR --- ---
    DYNK: +10 Kmh? Segre onehda prisla pokuta ze jela v strahovskym tunelu 73 Km/h. A i v te rychlosti auta je to osidne, ja mam spocitano, ze 74 na tachometru je 70 realne v mem aute. Tak si ve strahovskym atd. vzdy nastavim tempomat na tech 74, ale stejne se casto najde blbec, kterej se na me nalepi.
    DYNK
    DYNK --- ---
    HANZO: Tak samozrejme zalezi jak to ma ktera automobilka nastaveny.
    HANZO
    HANZO --- ---
    DYNK: adaptivní tempomant je pěkná píčovina. měl jsem to před 14 dny v Kodiaqovi a při nastavení minimální vzdálenosti na reakci, to brzdilo hrozně brzo
    DYNK
    DYNK --- ---
    MVEK: Kolem padesatky to deset kmh nebude. Ale pozoruju, ze kdyz uz clovek netusi, ze radary berou od +10kmh, tak vetsinou netusi ani to, ze tachometr podmeruje a jede radsi tak, aby rucicka byla jeste kousek pod danou rychlosti. A ve vysledku teda jede o tech osm deset kmh min a vlastne skoro o dvacet kmh min, nez se na tom useku beztrestne da.
    MVEK
    MVEK --- ---
    Patřím k těm, co se snaží o minimální překročení rychlosti, ale toleruji i ty, co vůbec netuší o nadsazení a 3% toleranci překročení dané vyhláškou(?). I ty, co chtějí jet víc.

    Ale jste si jisti, že tolik aut nadaszuje rychlost na tachometru až o těch devět, deset km (při třeba té padesátce, šedesátce)? Já rozhodně ne. Opakované pokusy s GPS a porovnání s těmi ukazujícími radary (které určitě nadsazují, ale nad 5 km/h? To asi ne.) mě vede k domněnce, že mně svěřená Felda ukazuje max o 3, 4 kilometry víc.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam