CAIDEL: tak tam se zavedlo to zpomaleni kvuli paradoxni veci: tomu, ze by se v tunelu muselo vic svitit , aby se vyrovnalo svetlo venku a v tunelu a nedochazelo k oslneni ridicu pri vyjezdu z tunelu.
Jenze nejak se zapomnelo (pri projektu) na to, ze tam je malo svitidel, takze by se nejen tunel musel technicky upravit, aby vubec mohl vice svitit, ale jeste by to sviceni stalo dalsi prachy, coz se u tunelu kterej ma 380 metru nevyplati, tudiz ani puvodni uvahy u zvyseni rychlosti z 80 na 100 uz nejsou relevantni (o 130 nemluve).
Takze aby se zajistila bezpecnost, je tam snizena rychlost nejdrive na 100 (pred tunelem) a potom na 80 (pred a v tunelu) , aby i pripadne "oslnenej" ridic mohl situaci pri vyjezdu zvladnout.
Jak je to z pohledu projektovani/technickych limitu nevim - vubec by me neprekvapilo, kdyby nekdo v ramci setreni navrhl tunel na mensi rychlost, aby se na nem dalo usetrit pri realizaci.
Druha vec je, ze dlouhou dobu nebylo jasne komu tunel patri, takze se ta rychlost moc neresila, az asi rok nebo dva zpatky se zjistilo, ze to patri pod obec Prestice a tam zacali vybirani na 80 brat kvuli obecnimu rozpoctu zatracene vazne. :)