• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    LOPIK: Pokud nikoho nevezmou s sebou, tak je to přirozený výběr.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    SAMOUT: Pak tam ale zase většinou brzo staví pomníčky pro motorkáře
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    Tak úplně největší demence u kruháčů je, pokud do jejich středu něco postavíš. Výtvor šíleného sochaře, nebo je obyčejné křoví. Bo vjíždět na kruháč, a vidět z něj sotva polovinu, to je proti všemu zdravýmu rozumu. Normálně bych dal do zákona, že střed kruháče musí být udělán tak, aby přes něj řidič viděl.
    MVEK
    MVEK --- ---
    A než se někdo do mě s těmi kruháči pustí:
    Ne, nejsem proti kruháčům
    Ne, nemám s nimi problém, ale vím, jak děsí začátečníka, tím jsem si prošel
    Vadí mi jejich budování,
    když mají malý průměr vzhledem k počtu odboček a provozu,
    když jsou hned za nimi přechody pro chodce (u těch se slušným pěším nebo automobilovým provozem)
    když se do nich vráží takhle neuváženě peníze na efekt, místo aby šly do přínosnějších projektů
    Protože váhaví jedinci, protože pomalá reakční doba (starých, telefonujících atd.), protože auta s malou akcelerací, protože ti, kteří jedou s blinkrem po kruháči a nesjíždějí, takže se na blinkr nelze spolehnout.
    MVEK
    MVEK --- ---
    Já jsem u Klause mladšího pochopil, že většinu věcí myslí s nadsázkou, přehání, aby provokoval. Reálně se musí brát na dvě třetiny vážně nebo ještě méně. Kdo to neumí, vidí to jako fňukání a výzvu k anarchismu.

    Fenomén nedomyšlení nápadu, nebo zavedení lacinějších omezení, opakovaně, až to dosáhne dražšího řešení (ale napříč více volebními obdobími, a to je problém), je oblíbený.

    Ostatně mnohé kruháče jsou diskutabilní. Jestli někam prdnu pidikruháč, tak možná ušetřím na provozu semaforu, ale dopravě pomůžu minimálně, protože spousta řidičů se bude bát, nebo má pomalou reakční dobu atd., tak nenajedou kdy by mohli (nebo najedou a střetnou se s někým, kdo měl blinkr a nesjel).
    Kruháče jsou fajn, ale musí mít nějaký rozumný poloměr (a neříkám, že to hned musí být Litochlebské nám., ale prdnout takové ty pidi jako na Hviezdoslavově směrem k Litochlebskému tam, kde je větší provoz (tady to jde; tedy neznám to tam ve špičce...), to je ve špičce k ničemu.
    Příklad už moc malého jsou myslím ty v Letňanech/Čakovicích. Tedy jak ten u Globusu (ale nějaký efekt ještě mít asi bude), tak ten o kus na jih poblíž druhého obchoďáku/odbočky k Avii/odbočky na Kbelskou spojku.
    VIRTUALVOID
    VIRTUALVOID --- ---
    ZIP a lopata z PENTANELA s r.o.
    https://www.youtube.com/watch?v=LbKdVVi92TQ


    popojedem...
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Tak ještě trochu jinak. Nejsem dopravní expert, proto si dost těžko dovedu některé věci obhájit. Ale, jsem člověk, který se snaží (netvrdím, že to vždy jde) o věcech přemýšlet komplexněji. Chci žít ve zdravém prostředí, chci, aby se lidstvo chovalo maximálně ekologicky, jak je to je možné. Chci, aby doprava byla maximálně bezpoečná. Nekomplexní názor v souvislosti auto-ekologie je, že je potřeba dopravu maximálně omezit. Nejlépe to ještě spojit i s otázkou "bezpečnosti". Další krok je vymyslet jak - takže se začnou dělat zákazy, příkazy, omezení apod. Samozřejmě, zjednodušeně to má logiku, nicméně výsledek je ten, že se dopravní situace neomezí, ale zhorší. Lidí je totiž pořád stejně a jejich potřeby jsou stejné, ať máš na magistrále semafor, nebo ne.

    Takže výsledek tohoto uvažování je ten, že je všechno horší. Dopravní situace, ekologie, naštvanost lidí.

    Právě proto, že nejsem expert, si nedovolím predikovat, ale konstatovat to v případě, kde dojde objektivně ke zhoršení situace následkem opatření, si již dovolím. Pokud tedy někde je většinu dne plynulý provoz, pak se tam zavede semafor, pruh pro autobusy, zúžení apod. a od té doby tam jsou kolony, auta se rozjíždí a zastavují, plynulost provozu nula, tudíž ekologie pláče a okolo bydlící lidé taktéž, pak je to špatně.

    Snahou moderního města by nemělo být omezování individuální dopravy. Jeho snahou by mělo být zajištění její maximální plynulosti, dále pozitivní motivace k využívání MHD, budování obchvatů a výpadovek tak, aby bylo co nejméně dotčeno životní prostředí, ale zároveň, aby stavba měla smysl. Já si třeba myslím, že Blanka je super nápad, který ale, když se úplně oprostím od ekonomiky stavby, byl prostě realizován špatně vzhledem k dalšímu napojení. Takže její efekt na dopravu je třeba jen třetinový v porovnání s tím, jaký by mohl být.

    Smutné je, že Praha, ať se nám to líbí nebo ne, je v porovnání se světovými městy jen trochu větší vesnicí. Takže ta řešení by nemuselo být až tak složitá. Jsem přesvědčen, že kdyby se energie, která se věnuje všemožným regulačním opatřením, dala do opatření pro větší plynulost dopravy, tak by to šlo. A vydělala by na tom naprostá většina vč. řidičů a ekoaktivistů (myslím těch, kteří uvažují komplexně a jde jim skutečně o ekologii).

    Totéž jsou mnou již několikrát kritizované parkovací zóny. Samozřejmě postup radnice chápu. Je to jednoduchý způsob, jak zavřít ústa občanům z nejvytíženějších oblastí a ještě na tom vydělat. Princip je stejný. Pomohlo se naprosté menšině lidí, navíc s krutou daní, kdy musí platit za něco, co nemají garantováno a auto zaparkují pouze v blízkém okolí svého bydliště, maximálně ve své čtvrti. Všichni ostatní na tom prodělali ještě víc. Místo pozitivní motivace (budování P+R, parkovacích domů, zlepšování MHD atd.), se zavedla restrikce.

    Všechno výše uvedené bych byl ochotný zmačkat a hodit do koše, pokud by se ona pozitivní motivace vždy vyzkoušela a k restrikci či regulaci se přišlo až poté, co by selhala. Jenže to se v naprosté většině případů v Praze neděje.

    Vůbec mi nevadí preventivní silniční kontroly, kontroly alkoholu apod. Dokud je ve společnosti tolik řidičů, kteří nemají zábrany jet opilí, pod drogama, nebo bez ŘP, tak je to potřeba. Tady je míček na straně společnosti.

    Ve výše uvedených případech je to ale opačně. Tady je míček na straně úřadů, aby dělaly taková opatření, která nebudou řidiče omezovat, ale budou je motivovat k využívání alternativních způsobů dopravy, případně vytvářet alternativu trasy mimo nejvytíženější místa. Není to náhodou jedna z hlavních úloh státu, za kterou jej platíme z našich daní?
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SAMOUT: To je v pořádku, já zatím nevěřím ani v kolaudaci Blanky 1 (jede ve "zkušebním režimu" a ještě nejmíň 20 let hotová nebude).
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    THE_MIRACLE: S tímhle pánem se mi ještě nikdy nestalo, že bych se s ním neshodl (aspoň co se jeho příspěvků na Novinkách, jakkoliv je to jinak příšernej server, týká). Tenhle článek není výjimka. Btw. ty světla u Štvanice, to je projev tak mohutné debility, že zůstává rozum stát... Viděl tam někdo někdy na tý zastávce kohokoliv?


    PISKVOR: Blance 2 uvěřím, až se začne kopat. Jinak dementovi Dolínkovi a krávě vesmírné Kundáčové neuvěřím ani pozdrav.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    THE_MIRACLE: Jo člověk si vypíchne něco, s čím souhlasit může, ale ono jde o to, že tam cítíš takový to "pyčo" - co se týče omezení apod (fňuky fňuk).

    A pak spadá do standartu, magistrát dělá zácpy z ideologickej důvodů apod - to sorry.

    Standartní stěžování si na všechno jenom protože můžu.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    DAVETESS: ja bezohlednost a nebezpecne chovani moc neodpoustim, pak jsou z toho tragedie :/
    DAVETESS
    DAVETESS --- ---
    VYWERN: Občas se snažim jim to odpustit, protože toho musej za den asi hodně rozvézt...ale jinak souhlas.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    PISKVOR: Sorry, ale meleš nesmysly - to co cituješ tam vůbec nepíše, přečti si to ještě jednou.

    Toho člověka nemám rád. Nesouhlasím s ním téměř v ničem, takže věř, že mi není příjemné přiznat, že s tímto souhlasím. Bylo to podruhé. Poprvé jsem s ním souhlasil zde:

    KOMENTÁŘ: Parkovací zóny – Václav Klaus ml. – Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/komentare/412400-komentar-parkovaci-zony-vaclav-klaus-ml.html
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    THE_MIRACLE: "Auto je nejvyšší civilizační vymoženost a řídit základní lidské právo, zasraný teroristi mi nedovolí jezdit kudykoli (musím po silnici, fašízmus!), a po městě musím, považte, padesát! Konec světa se blíží!!!" Vynechal jsem něco? (Jo, vlastně ještě čistou lež "po Blance už se nebude stavět nikdy nic," přitom zrovna minulý týden šla přes RHMP Blanka 2 - ale když za tím nestojí Pavlík B., tak to neexistuje)
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    S tímto pánem se spíše neshodnu, než shodnu, ale tady mi hovoří téměř z duše...

    KOMENTÁŘ: V autě - Václav Klaus ml. – Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/komentare/438458-komentar-v-aute-vaclav-klaus-ml.html
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    Jen si odlozim...dodavkari jezdi jak hovada, naprosta hovada. Na 50tce 90, klickuji, na prechodu nepousteji nikoho, lepi se za zadek, proste hovada.
    MVEK
    MVEK --- ---
    Četl jsem "pikokoridory".
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    pikokoridory, to je nejakej hradni vynalez urcite ...
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    S tím jestli je poblíž nějaká cyklostezka nebo cyklotrasa to nemá absolutně žádnou souvislost - a je to přesně to řešení, které se na silnici prostě jen tak načmárá aby jako něco a přitom vlastně nic :)
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    CAIDEL: diky za osvetu.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    PATISLAV: Ono to tak ale není :)

    Piktokoridory-
    Piktokoridor pouze naznačuje doporučený průjezd cyklistů v pruhu. Z přítomnosti piktokoridoru neplynou žádná práva nebo povinnosti. Piktokoridory se v Praze zpravidla kreslí tak, aby vás v pruhu mohlo osobní auto předjet bez problémů. Nákladnímu autu nebo autobusu ale budete muset uhnout; jedete-li podél parkujících aut, nezapomeňte zpomalit tak, abyste dokázali zareagovat na otvírající se dveře nebo chodce vyskakující do vozovky zpozua aut.

    Piktokoridor nicméně psychologicky funguje: drží osobní auta více vlevo a jejich řidiči jsou předem upozorňováni na možnou přítomnost cyklisty.

    Piktokoridor v křižovatce, šikmo přes pruh nebo v tramvajových kolejích naznačují doporučený a možný průjezd cyklistů. Pozor: piktogramy vám nedají žádnou přednost! Vedou-li tedy piktogramy do středu pruhu, znamená to jen, že je vhodné zařadit mezi auta, ale pozici v koloně už si musíte vyjednat sami.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam