• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    SPM
    SPM --- ---
    PISKVOR: hele, já ten tvůj myšlenkový pochod úplně nechápu... napřed mě tu napadneš za to, že mi vadí tramvaj v ulici města a o post výše napíšeš, že zasypání táborský (což je přesně ta akce, kvůli které se ta tramvaj na magistrálu dostane) je úplná píčovina. Jinak ano, přijde mi, že tramvaj by určitě neměla křížit rychlostní komunikaci, na který se jezdí 80km/h (nebo to tam těsně začíná / končí), notabene když ta tramvaj tam má udělanou mimoúrovňovou křižovatku, takže tam úspěšně jezdí bez toho, aby to musela dělat. Ano, o kus dál (a je to víc než km) se ta tramvaj kříží, taky je tam ale centrum a ty auta se tam tříští do vícero směrů, neni to případ, že rychle jedoucí auta, který jedou všechny rovně, se naráz stopnou a počká se, až projede tramvaj.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PISKVOR: koncepce by nejaka i byla - po devadesatych letech se ji zaclo rikat Hlavni Ulicni Skelet, ktery ale vetsinu puvodne uvazovanych radial prejima... ejhle, ze ZAKOSu. Ale par jedincu ZAKOS i jeho nastupce prohlasuje za nesmysl v principu (aniz by dokazal vysvetlit proc - je to spatne), zadna jina ucelena alternativa pro reseni vnitrniho tranzitu mesta se defacto nepredklada, jenom se mrsi to co uz je. A do toho se vymysli kurvitka, ktera negativni vlivy IAD naopak jeste zhorsi...

    Tunel z te koncepce vychazi a pouze ji v dilcim useku realizuje. Ostatne, z uzemniho planu ta cela koncepce patrna je. Me tunel do huste obydlene oblasti prijde jako rozumna varianta - co se ostatne realizuje na mnoha mistech mimo CR - a i s cilem zklidnit provoz na povrchu. A to, ze nejaky "inteligent" u nas do podminek kolaudace stavby strcil div ne dobyti Marsu je taky jinej problem...

    PISKVOR: zasypani podjezdu na Pankraci je jen zastupny problem toho, ze UMC tam nedokaze/nechce resit elementarni uklid a pak si stezuje, jak to tam je "nepekne". Urovnove krizeni ve finale negativne ovlivni i tu tramvaj (na coz se prislo uz kdysi davno - jeste v dobach, kdy se zacla resit podpovrchova tramvaj). Ale oni nasi predkove byli pitomci, kdyz chteli i tramvaje zahrabat pod zem...
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SPM: OMG ve městě by mohly po ulici jezdit tramvaje, jaká hrůza;) Fskutčnosti *přes* magistrálu. Jako na náměstí I.P.Pavlova, o kilometr vedle.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    TRISSIE: Jako že místo 70 tam bude 30?
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    SPM: pozor, někde jsem četla, že v exponovaných oblastech (u Muzea atd) to chtějí ještě zpomalit na 30!
    Jeden vždycky myslí, že větší ptákovinu už nikdo nevymyslí, ale v tý kanceláři buď něco sypou do vody, nebo pravidelně vyhlašujou soutěž o kokota měsíce.
    SPM
    SPM --- ---
    TRISSIE: jestli zklidňování magistrály ještě pořád znamená to, že se zasype ten podjezd a na magistrálu se nakreslí přechody, tramvaje a cyklopruhy, tak bych nad tím vůbec nepřemýšlel... to mohla doopravdy vymyslet jenom naprosto chorá hlava a nemá cenu v tom hledat žádnou logiku na to kdy to mají dělat a co by bylo lepší...
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    TRISSIE: Proste nikam nepojedete!
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    SAMOUT: jako, Barranďák je na hranici životnosti a tu generálku potřebuje, to je bez debat, a furt lepší, když se tyhle věci dělají preventivně, než až v okamžiku, kdy se tam něco rozpadne fest.
    Ale pokud se tam omezí průjezdnost, tak je potřeba současně zprůchodnit o to víc objízdné trasy, že...
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SAMOUT: *Mafiánské, furt.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    TRISSIE: Tak jen doufejme, ze v dobe, kdy by se to melo konat, bude dement Dolinek i s Kundacovou uz davno nekde hodne daleko od Slunickoveho namesti (drive Marianske).
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    mě hlavně fascinuje ten nápad, že "zklidňování magistrály" hodlají pánové z MHMP spouštět plus mínus ve stejnou dobu, jako masivní dlouhodobé opravy Barrandovského mostu (s uzavírkou minimálně vždy jednoho pruhu). Jediné dvě velkokapacitní cesty přes Vltavu...
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    PISKVOR: Jako obyvate P8 jsem za Blanku megarad, zjednodušila mi autodopravu znacne, a to třeba i minuly patek vpodvecer, kdy byla totalne ucpana, ale auta se do ni porad stosovala, takze pres centrum jsem se na kyzenou D1 dostal bez problemu (magistrala byla, vzhledem k patecnimu casu, v podstate poloprazdna, treti zelena u Muzea byl moje, coz by bylo pred Blankou nemyslitelne). A ze dementi z P6 deset let kaslali na jakoukoliv pripravu na Blanku (resp se pripravili tim, ze zaspuntovali krucialni vyjezd), ze si nejsou schopni zaridit, aby teroristicka bunka Suchdol prestala blokovat okruh, zesi ta sama P6 odhlasovala ze nebude u Veleslavina P+R, ktere by aspon trosku ulevilo Kulataku. Tak at trpej, je to jejich volba, a jejich boj. Takze ono to "nejak dopadlo", a z myho pohledu dobre.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    DANYSEK: No, to je pravda - koncepce netřeba, postavíme tunel a "s více auty pod zemí, je vám dobře na zemi." To je medle reálný kořen celý tý bídy; a zrovna Blanka (nebo spíš Dana) měla být jedna z těch kapacitních komunikací _s návaznostmi_, ale stala se z toho posvátná kráva "postavíme tunel a vono to ňák dopadne."
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PISKVOR: a kam ze realne ty auta privedla? Presneji - kde ted auta kvuli Blance jsou a driv jako ze nebyly? :-) Svatovitska? No dejme tomu, ze tam je narust - ale jen diky tomu, ze naopak lehce opadl smer z Vitezneho namesti do Korunovacni. Po Evropske / od Suchdola Partyzanama se jezdilo i predtim... a Svatovitska se jednoduse... domrdala... poslednimi upravami, ktere tam provoz stahly do jednoho pruhu, o semaforu nezaintegrovaneho do zbytku krizovatky nemluve. Ona vubec dopravni telematika je neco... co v dobe pocitacu funguje hur, nez kdyz krizovatky stelovali nasi dedove a otcove analogove (a nikoliv proto, ze aut je vic - plynule projet je problem i v dobe mimo spicku).

    Vymyslel misto ZAKOSu nekdo neco lepsiho? Neco, co problem skutecne resi? A nebavime se o vnejsim tranzitu (ten Prazsky okruh vyresi, az se nekdy konecne dostavi), ale o tranzitu vnitromestskem, ktery taky resit musis... a troufam si rict, ze spousta cest svuj cil zacatek i konec uvnitr mesta ma. Tranzit ti z vetsi casti na vnejsim okruhu skonci, a ten co konci na vnitrnim okruhu konci spise na Jizni spojce diky absenci staveb na severovychode. I ve mestech, ktera se davaji jako priklad (mj. napr. Viden) najdes sit kapacitnich vnitrnich paternich komunikaci.... a to i pomerne blizko centra.

    Co se realizuje u nas jsou vesmes dopravni nesmysly bez hlubsi dlouhodobe koncepce. Bez ohledu na preferovany druh dopravy.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SPM: Já se teda zopakuju: "A teda s tím zbytkem celkem souhlasím, že se dělají úpravy pro úpravy, opatření vypadající dobře na papíře (to jsou třeba ty cyklopruhy bez uživatelů, protože nejsou na použitelných trasách)" - ale to nepovažuju ani za zrovnoprávnění ničeho, to je čistý dojení dotací. (Neboli "slovutný magoš vám tady všem zatopí, abyste se hejtovali _navzájem_")
    SPM
    SPM --- ---
    PISKVOR: a ústupek typu na dvouproudovce jebneme cyklopruh, kterým nikdo nebude jezdit a necháme tam pro auta jeden pruh pomůže konkrétně čemu? Auta tam budou stát v o to větší koloně a tenhle ústupek nepomůže vůbec ničemu... takže ano, nedivím se, že někdo pláče, když se prostě na ty silnice pravidelně matlaj kraviny, který situaci jenom z horší - ve finále ne jenom pro ty auta. Taknějak v době, kdy jsem tím autobusem jezdil, si pamatuju aktivní malování bus pruhů Chodov - Želivského. A světe div se, kolona se akorát o hodně prodloužila a ten autobus tam rychleji nedojel ani omylem (jedinej z těhlech nesmyslů, kterej fungoval, byl ten kousek bus pruhu po tramvajovém pásu... načež když se ukáže, že to funguje, tak na ostatních pásech nechaj pražce nebo trávník).
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    DANYSEK: A zase: auta "na jedné straně" versus zbytek světa. Není to nakonec artefakt toho uzavření se do vlastní klimatizovaný bubliny? A teda co má Automat za reálný vliv? Vlastně jo: říkali, že Blanka přivede víc aut nalevo, a stalo se to - takže to způsobili!!!!!

    Ať si hájí kdo chce co chce, konečně máme v Praze i jakýsi spolek typu Všechnu moc segwayům!; tady u těch mi jen připadá absurdní to dovolávání se rovnoprávnosti na jedný straně (v situaci, kdy auta jsou privilegovaný), a hysterický reakce "ale autíčka jsou taaak hrooozně utlačovaný, nesmím zaparkovat naštorc přes koleje, help, help, I'm being oppressed!" na druhý.

    Není tohle nakonec ta nota, na kterou sdílí ten blog od VKML? "V době ZÁKOSu byly města výhradně pro auta, jakýkoli ústupek z těchto pozic je STRAŠLIVÁ DISKRIMINACE"?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PISKVOR: pokud na jedne strane mas vyhranenou jednu komunitu (s AutoMatem v cele), nemuzes se divit tomu, ze vznikne stejne polarizovana skupina hajici vyhradne IAD. Travnik neni pozadavek DPP - pro ne to je taky akorat srani navic (v porovnani s klasickym BK panelem / betonem / asfaltem zalityma kolejema - prip. teda otevrenym svrskem, ktery ale je stejne neprujezdny jako travnik).
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SAMOUT: A to taky: namalujem do buspruhu ještě kolo, abrakadabra, za všechno můžou cyklisti: proč nejezdí mezi autobusy, dyť přece můžou!
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    DANYSEK: A jsme u toho "vyber si, co podpoříš (a toho se drž zuby nehty)." Za poslední měsíc jsem to použil všechno a ještě koloběžku.

    A teda s tím zbytkem celkem souhlasím, že se dělají úpravy pro úpravy, opatření vypadající dobře na papíře (to jsou třeba ty cyklopruhy bez uživatelů, protože nejsou na použitelných trasách), zatravněný svršky (což je zase požadavek DPP, hipsteři můžou jen za část vašich posranejch životů) a dojení typu "rychlodráha! metro! rychlodráha! metro!"

    Nicméně - a vůči tomu se celou dobu vymezuju - nic z toho není "zrovnoprávnění aut," kterým se ohánějí ti Osbidi (teda si teď nově říkají jinak, aby to nebylo tak provařený): Praha je furt primárně automěsto, "už nemůžu jezdit skrz město 90, takže jsem prakticky disident" je při současném stavu ("chodce vysublimovat") opravdu směšná hysterie. A teda "ať si moc nevyskakujou, metr chodníku by jim měl stačit a ještě by měli bejt rádi" je v tomto ohledu dost příznačné.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    DANYSEK: Stran zuzovani jsou nejvetsi zlo buspruhy, ne jen cyklostezky, ospravedlnovane argumentaci "je tam zacpa". No jasne ze je, kdyz tam jsou buspruhy, ze jo. Prikladem nejstrasidelnejsim je V Holesovickach smerem do mesta, to jsem fakt nepochopil (obzvlast po prodlouzeni metra z NadrHolu), nebo ten z Lehovce dolu do Hloubetina (je porad 24/7? Radi tam v 10 vecer stavali chrabri ochranci zakona a vybirali). A naslo by se urcite mrte dalsich.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PISKVOR: kdyz on svet eni cernobily - a i v praxi je bezny use-case kombinace - tzn. dost casto prave IAD + MHD. A vyber si, co podporis.

    Onu kombinaci pouzije 20,8% lidi, autem jede 32,8%, MHD 17,8%, vlakem 6,6% a autobusem 8,2%. Podil (moto)cyklistu je zanedbatelny - toliko k modal split. Data viz SLDB 2011, novejsi relevantni data bohuzel nejsou a jeste nejaky ten rok nebudou. Tomuhle rozdeleni vydaje rozhodne neodpovidaji - ne v tomto roce ;-) Mimochodem, i pri pomerne silnem podilu vlakove dopravy se porad objevuji tendence typu "prokopeme metro na Ruzyn, vlak do centra netreba".

    No a ty vidis mozna Blanku - ale uz nevydis tu mrsinu, kterou nam tu produkuje s diletanty z IPR v cele - oblibene zuzovani paternich komunikaci, idealne ve prospech cyklopruhu - kde stejne nikdo nejezdi, ale dusledkem je snizena propustnost one komunikace a tvori se umele zacpy tam, kde nebyly/byly by mensi - a lidi stejne na kole nejedou (cvoku, co jezdi i za deste sice par znam - ale jsou to jednotky lidi). Mj. ona takova Svatovitska spolu s Partyzany je ucebnicovy priklad toho "zkurvili jsme to tam, a pak se divime" - tam za problemy nemuze Blanka, ale stavebni upravy tam provedene. Ne, to neni o nenazranosti - ale o iracionalite, co se v prazske doprave realizuje. U zminenych Partyzanu napr. neschopnost svest autobusy na tramvajovy pas (no hlavne ze tam je trvavnicek...), travnicky vubec vsude mozne tak - ze i IZS s tim ma problem, nebo treba neschopnost v ramci "celkovych" zmen se inspirovat Vidni (kterou se jindy nekteri radi ohani) a tramvajove zastavky i s kolejemi mit u kraje, u chodniku - kde by byly logictejsi, bezpecnejsi a v dusledku by se lepe vyuzil cely prostroj (samozrejme, vzdy ti nekdo vysvetli proc to "nejde"). Misto toho se rozstahuji chodniky tak, ze by tam mohlo pristavat i letadlo (opet casto zbytecne, viz posledni vytvor na Ruske) - a auta se opet zbytecne stosuji.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam