• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    MVEK
    MVEK --- ---
    GORG: No jak jsem psal, já 17.11. večer viděl plný odstavný pruh minimálně kilometr od odbočovacího pruhu na poslední parkoviště před hranicemi s ČR... To mě už zaskočilo. Původně jsem myslel, že je tam nějaká kolona.
    GORG
    GORG --- ---
    MVEK: v Německu mě překvapilo, jak byly parkoviště pro kamiony plný až po prijezdovku...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MVEK: jojo, normy... treba staci, abys nemel dostatecne dlouhy pripojovaci pruh a hned je to duvod k zavreni :-)
    MVEK
    MVEK --- ---
    DANYSEK: Aha, že by tohle byl důvod, proč často vidím parkoviště/odpočívadlo (spíš na silnicích 1. třídy než na dálnicích/rychlostních silnicích), které je zatarasené, a nechápu proč.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SITH: Tak hlavne se i spousta existujicich odpocivek pozavirala... protoze si na ministerstvu upekly normy, diky kterym prestaly plnit nejaka kriteria :) Inu logika...
    SITH
    SITH --- ---
    MVEK: na parkoviste pro kamiony se sralo, sere a srat asi i bude, nemaji kde parkovat, ackoliv jim hrozi obrovske pokuty za nedodrzeni spankove pauzy, je levnejsi dostat pokutu za spatny parkovani. Takova ta nelogika ministerstva dopravy
    MVEK
    MVEK --- ---
    Nehodnotím, jen mi to připomnělo, jak jsem 17.11. (čtvrtek) večer viděl několikakilometrovou "kolonu" zaparkovaných kamionů v odstavném pruhu dálnice před posledním odpočívadlem (a to samozřejmě plné) od Drážďan na naši D8. Netuším, jestli tam dostávají v Německu pokuty, nebo se to tam toleruje.

    Kamiony stojí, kde se dá. Kraj pro ně nemá parkovací místa - iDNES.cz
    http://praha.idnes.cz/...stredocesky-kraj-dbi-/praha-zpravy.aspx?c=A170726_2341079_praha-zpravy_turc
    TALPENNY
    TALPENNY --- ---
    GRANTORINO:
    Zkus si zajet do Polska,blinkr jsem tam snad neviděl a situace typu dálkovej-tzn. obří- bus,vedle něj se cpoucí osobák a vedle osobáku div ne v příkopu v protisměru nevimkolik to kalící dodávka úplně normál.

    Tam to neni jak někde v teplejch krajích kde hodně z těch týpků prostě a jednoduše neumí jezdit,tam je národní sport jezdit jako magor :D

    To jen tak k tý debatě tady jak je to v ČR hrozný.
    CHEFF
    CHEFF --- ---
    SAMOUT: Tak podle toho jak to v Praze nejen večer vypadá se to dalo logicky předpokládat. Navíc mi přijde, že spoustu věcí z dopravy dělaj podobní experti... Mimochodem, nemá Eltodo pod parou i značky? Těch je občas taky tolik, že je těžký je pobrat (a pak se divěj, že jim na ně lidi dlabou ;-) )

    - Pač mi přijde, že poslední trend je dělat z řidiče naprostý tupý ho ado, který nemá nejmenší pud sebezáchovy natož mozku... A mediálně to podporují démonizací rychlosti, která se velmi snadno pokutuje (takže bakšiš, pro pomáhat a chránit) místo rozumného pokutování běžných nešvarů bránících plynulosti (jízda levým, stání na žlutejch křížích, zip...), nemluvě o nebezpečným a opravdu agresivním chování...

    PS: Jak já bych skákal radostí, kdyby něco z toho začali masivně kontrolovat a případně pokutovat (jako taková domluva případně 100,- nebo 200,- by bohatě stačilo, víc je zas zbytečná represe.) - snad by to těm lidem do těch hlav taky po(s)tupně nateklo :-D

    Imho, co zaslat stížnost na magistrát, že noční semafor produkuje: hluk, a emise a stojí zbytečný peníze... (kupodivu na to někdo - němci - mají studii. Kdo by to řek co) - měl jsem takové tendence, jen jsem to bohužel nestihl, než jsem se z Pha odstěhoval... (a jako na nějakýho z Díry nad Louží, se na mě z vysoka, místo toho když jsem býval na Evropský...)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    PISKVOR: Muj sef pracoval kdysi jako programator v Eltodu, a rikal mi. ze clovek, kterej tam vystupoval jako dopravni odbornik proste dostal krizovatku a jasnej ukol udelat pro ni takovy statistiky a zduvodneni, aby tam byly semafory. Oni pochopitelne nevydelavaj na instalaci, ale na udrzbe, takze ano, b) je spravne. Pritom ta udrzba je pry minimalni, proste se to jednou nainstaluje, a pak to funguje, musej se teda drzet pohotovosti a tak.
    SPM
    SPM --- ---
    MVEK: navíc se ty značky střílí zrovna od boku asi podle toho, na kterou je zrovna větší bakšiš... znám x křižovatek, kde je dej přednost a stejně tam zastavuju, protože tam není šance dobře vidět. A naproti tomu hromadu stopek projíždím, protože viditelnost ze všech stran.

    PISKVOR: nejsmutnější na tom je, že ty místa, kde ten semafor dává smysl třeba i v noci, protože je tam prostě nahovno viditelnost nebo ta křižovatka je celkově debilní nebo oboje, se ten semafor vypne. Třeba ten na Hlavní na Spořilově, kde seshora z Lešanský, když se odbočuje doleva, tak je tam úplný houby vidět, protože auta zprotisměru jsou za hlubokym horizontem. A ještě k tomu ta vedlejší je dvouproudovka, takže hromada exotů si tam myslí, že je na hlavní. A druhý úplně super nešvar jsou ty spouštěné semafory, kde v mimo čas bliká oranžová. Třeba ten o kus níž, kde je semafor, který pouští tramvaje. Bliká oranžovou a když jede tramvaj, tak se přenastaví na červenou. To tam kurva nemůžou nechat svítit tu zelenou? Obvykle není úplně jednoduché poznat, kdy ta oranžová z blikání začne svítit, takže si toho většina lidí všimne až s červenou a pak tam brutálně brzdí...
    MVEK
    MVEK --- ---
    RALI: Souhlas, na nebezpečných místech stačí trojúhelník zvýraznit třeba refelexním polem, jako to někde občas bývá. Efekt to na ty, co ignorují stopku, bude mít stejný, ale někomu může zachránit krk, a přitom pomůže víc plynulosti.
    RALI
    RALI --- ---
    MVEK: stopka je uplne zbytecna znacka, pokud zancka dej prednost v jizde nekoho nedonuti dat prednost, stopka bude mit uplne stejnej efekt. Dobra akorat na to, aby te mohli policajti kasirovat a buzerovat...
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    CHEFF: b) je zhruba správně, čím víc aktivních semaforů, tím víc Adidas :-/
    CHEFF
    CHEFF --- ---
    Zrovna u přejezdů je to těžký. (Osobně STOPku taky moc nemusím ;-) Jenže, je tam takhle dobrá viditelnost vždy? (pole a vzrostlá řepka, pač co jinýho by pěstovali) - Ale taky bych to kolikrát raději nechal na přirozený selekci Darwinova typu... Ostatně tak jako noční semafory v Praze. - Jako proč ve 2 ráno musí běžet 90% semaforů nechápu... To by tam ty vyplý světla (oranžovej blik) někoho pohoršoval, nebo by za to Eltodo nedostalo zaplaceno? (a jaký to bejvalo krásný, když si tak poblikávali ;-)

    Ad pouštění: Tady se asi všichni shodnem, že jde o plynulost a předvídatelnost (blinkry)... Jinak stále ještě platí lidové: Co neubrzdíš, neukecáš! (A že už jsem se taky párkrát zapotil, byť jen s autem na podvalu...)
    MVEK
    MVEK --- ---
    To je nějaká móda posledních let osazovat skoro všechny nechráněné železniční přejezdy stopkou, i když je tam perfektně vidět? Nemluvě o tom, že v některém místě je to pěkně do kopce a spíš může vzniknout situace, že tam začátečník chcípne auto napůl na přechodu... (jasně, motorák tam jezdí pomalu a normálně by neměl být problém včas se někam dostat, ale dovedu si představit nezkušeného člověka v panice...).
    Já jen, že v Českém ráji jsem jich tento týden potkal dost, ale na Kokořínsku tak přibyly asi dva, které stopku dříve neměly.
    RAV
    RAV --- ---
    VINC: myslím, že dokonce tě nesmí ohrozit i když tam není přechod, pokud do ulice odbočuje a ty již si na vozovce - jsem se to dozvědel při firemním přezkušování...

    § 5
    Povinnosti ridice
    ---
    (2) Ridic nesmí
    ---
    g) ohrozit chodce precházejícího pozemní komunikaci, na kterou ridic odbocuje, a dále nesmí ohrozit chodce pri odbocování na místo ležící mimo pozemní komunikaci, pri vjíždení na pozemní komunikaci a pri otácení nebo couvání.

    http://www.ibesip.cz/data/web/soubory/legislativa/silnicni-zakon-2013.pdf
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    TRISSIE: bych to neomlouvala, jo nekde je to tezky, ale kazdej ma davat pozor, hlavne kdyz je to trochu neprehlednejsi situace, tak ma automaticky pribrzdit a venovat se znaceni. ono to zas tak slozity neni. vedlejsi/hlavni zase tolik druhu neni :) a blby znaceni v konkretnich pripadech prece neomlouva nikoho tak jako tak.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    DANYSEK: namachrované pako je diagnoza sama o sobě, takového lepší mít před sebou a co nejdál!
    mně to akorát připomnělo moji pet peeve těch blbě značených křižovatek, kdy jim to člověk pomalu ani nemůže mít za zlé, že mu tam vjedou, ale kdyby z toho byla bouračka, tak je to zbytečné mrzení, ne-li hůř.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    TRISSIE: to nepopiram.... ze nekdo prehledne znacku se stat muze - takovych mist znam hafo, obcas je problem i to, ze se prednosti zmeni a lidi jezdi popameti. To neni ten pripad, on byl na vedlejsi, ja na hlavni, videl me - ale cpal se tam a nasledne se jeste rozciloval, ze jsem si tam dovolil vjet ja... to asi uz normalni uz nebude :-) Mimoto znacky tam ve stromech nejsou, tohle byl proste namachrovane mlade pako s ksiltem na hlave v drahem aute, kolem ktereho se zjevne ma tocit svet.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    DANYSEK: netvrdím, že ten tvůj nebyl kokot, ale někdy to mají řidiči na vedlejší fakt těžký... jezdím pravidelně přes křižovatku, kde někoho nesmírně inteligentního napadlo dát na tu vedlejší značku tak, že přes převislé větve stromu prakticky není vidět. Od té doby, co mě tam na té hlavní málem smetl náklaďák, už pro jistotu počítám s tím, že mi auta z vedlejší tu přednost prostě nedají (a už párkrát se to vyplatilo).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam