• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    SPM: ale oni nesviti blbe, kdyz jdes na technickou, tak projdes, pak udela IIHS testy a tvrdi, ze svitis spatne, ale tvrdi to vlastne u veskere produkce, tak co je spatne? :)
    DIVA
    DIVA --- ---
    MUADDIB: resim spis problemy ktere zni jako plosna zalezitost, nejake jednotlive vyhrady si dovolim prehlizet ,)
    MUADDIB
    MUADDIB --- ---
    DIVA: a vypínáš třeba potkávací světla, když jedeš ve městě? (ze stejného důvodu)

    víš co... i kdyby to mělo zachránit jednu sítnici...
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    SPM: Ja jsem treba na xenonisty taky blikal, protoze jich jezdilo tak malo, ze jsem je mezi tema zastupama halogenovejch svetlusek povazoval za dementy, co jezdej s dalkovejma. Jak takovejch aut pribejva, tak si na to clovek zvykne ...
    SPM
    SPM --- ---
    VYWERN: na tech 90% co sviti blbe? :-) kdysi tu probehla diskuze o xenonech... kde hromada zdejsich zastavala nazor, ze kdyz na ne protijedouci auta blikaj, tak je to proto, ze jim ty xenony zavidi :-)
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    JFM: jsou, pokud nedas relevantni zdroj. Takze z toho co jsi poslal to vypada, ze je chyba nekde mezi testy. Kdyz si dohledas tento test na sedany, tak zjistit, ze 90% je blbe, takze podle toho to vypada, ze vsichni svitime blbe, takze na co si stezujete? :)
    DIVA
    DIVA --- ---
    PNXNTDD: Nemuzu potvrdit, nastupuju do auta po schudkach a i tak me obcas nekdo zezadu oslni.

    Jinak to povzuju za celkem banalni problem. Rukou na chvili zaclonim zrcatko (mam jen bocni) a pribrzdim at se dostanu za nej, hotovo. Kez by bylo mozne resit tak elegantne i vsecky ostatni mamlasy .)

    MUADDIB: mi staci to vedomi, ze mlhovky jine ridice oslnujou, cili s nimi zachazim setrne, ajnsto netouzim jezdit po cestach obklopena osnenymi ridici. Je mi fuk jestli jde o nejakou rozsirenou a neresenou ocni vadu nebo co, chci proste prispet vlastni bezpecnosti, zvlast kdyz je to tak snadne. Ale chapu ze nekdo to rad jinaci ,)
    PNXNTDD
    PNXNTDD --- ---
    JFM: Souhlas. Osobní zkušenost sice né s osobákem ale tímhle Ivecem. Rok 2016 a světla svítí takovým stylem, že svítí před tebe zhruba 10metrů a pak je ten světelnej kužel useknutej a dál nevidíš nic. Prostě tma. Nechápu jak to vůbec mohlo projít testama, nebo že si ti Italové řekli "Jo, tak to je to nastavení který jsme hledali, to je super." A není to chyba jednoho kusu, řídil jsem jich asi deset a všechny svítily stejně blbě

    JFM
    JFM --- ---
    VYWERN: Jasně, jsou to jenom dojmy a hospodský kecy
    Světla nových SUV propadla v testu IIHS. Z 19 zkoušených mají dobrá jen dvě | Autoforum.cz
    http://www.autoforum.cz/...etla-novych-suv-propadla-v-testu-iihs-z-19-zkousenych-maji-dobra-jen-dve/
    SPM
    SPM --- ---
    VYWERN: to víš, já ho viděl už z dálky, proto jsem taky svoje dálkovky jako člověk s mozkem vypnul před tím, než ten horizont přejel a měl by je ve xichtu.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Mám teď dynamický ledky s auto nivelací, takže bez nastavení sklonu. Svítí to suprově, po startu motoru se paprsky z obou světlometů čuprově překříží (ale bžžžžžž jako ve star wars to neudělá). Nicméně na chalupě máme specifickou pasáž v lese - klopená zatáčka asi 270° doleva z kopce, lesní zvěř to tam má ráda a třešničkou na dortu je hromadící se štěrk a tam ty světla prostě zapejkaj přímo do země :-) Takže tam je natočení čoček a přisvícení celkem k hovno a člověk je rád za klasický cornering mlhovkou, který ale funguje jen do určité mezní rychlosti.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    SPM: to je sranda, ty jsi byl tak oslepen, ze jsi musel zastavit na krajnici, ale dokazal jsi si vsimnout, ze to byla M4 nebo neco podobnyho. :)
    SPM
    SPM --- ---
    VYWERN: dobře, nevim, ale jelikož to byla nějaká M4ka nebo něco podobnýho, tak bych si dost vsadil, že to nemělo obyčejný manuální světla.

    BLONDYNKA: no... zas mě třeba jsou ukradený ty zadní mlhovky mimo mlhy a davy jiných lidí z nich šílí :-)
    BLONDYNKA
    BLONDYNKA --- ---
    VYWERN: Ale tak určitě :-)
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    BLONDYNKA: vis jak to na svete funguje, je treba hledat chyby vsude jinde, jen ne u sebe :)
    BLONDYNKA
    BLONDYNKA --- ---
    A nechtěli byste si třeba nechat raději vyšetřit oči, vy citliví? Když mně dělali laserovou operaci, tak mě upozornili, že budu mít citlivější oči zrovna na oslňující světla aut, ale že bych takhle fňukala a "nic neviděla", to se mi ještě nestalo.

    Protijedoucí auta svítí, no. To je mi novinka.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    SPM: a jak vis, ze to byla automatika?

    Ja manualni zasahy taky nedelam, me potkavacky sviti tak, ze dalkove ani nepotrebuji :)
    SPM
    SPM --- ---
    PHAILO: no BMW bylo zrovna to, kvůli kterýmu jsem musel zastavit. Potkal jsem se s ním těsně před přelomem horizontu. Ta automatika to vzápětí sice zhasla, ale tím, že jsem dostal těma světlama z bezprostřední blízkosti přímo do xichtu, tak jsem fakt neviděl vůbec nic... jasně, tohle je sice řídkej případ a dost nahouby vždycky, ale běžný halogeny/xenony až takhle brutálně neoslní a u manuálního spínání světel je alespoň nějaká šance, že to řidič vypne před horizontem. Když lidi vozí v autě automatiku, tak se velice rychle odnaučí dělat nějaký manuální zásahy (což ostatně není moc divu, proč na to šahat, když by to mělo fungovat samo...)
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    Některým zdejším se tu divím, že se vůbec odváží k tak nebezpečnému kroku, jako je vydání se do provozu. A to říkám jako někdo, kdo jezdí spíš nižším autem (tak o 10 cm nižším než běžný sedan). Mimochodem adaptivní světla ani dnes nejsou zdaleka standard, spíš bych řekl, že je má minimum nových aut. Je ale pravda, že rozdíly v kvalitě světel i adaptivních systémů jako takových jsou zásadní.

    Na druhou stranu z pohledu řidiče jsou ty "světelné efekty" velmi dobře vidět, takže jejich použití nebo manuální korekce jejich efektu je ze strany řidiče snadno aplikovatelná. Pokud ten systém funguje dobře (z mých subjektivních zkušeností Audi + BMW + Mercedes), je manuální zásah nutný málokdy, zpravidla jen kvůli výraznému horizontu nebo v hodně prudkých serpentinách.
    SPM
    SPM --- ---
    HALCYON: ano, zavřít oči ve 130 na dálnici, obvykle tak na dvě minuty, než oslepující kokot dojede a předjete, to je opravdu vynikající řešení :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam